Permalänk
Medlem

MSI Geforce gtx 970

Hej,

Säljer ett MSI Geforce gtx 970 4gb, säljes åt en polare som skall skaffa sig nytt grafikkort. Han vill ha 1000kr för kortet och det är i fint skick inga konstigheter alls :). Det klarar av dagens spelen galant i 1080p åtminstone på medium settings. Bara kommentera i tråden eller skicka ett PM till mig.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vill han ha 1000:- för ett 970 som dessutom har referenskylare skulle jag rekommendera Tradera eller möjligtvis blocket. Även med en bättre kylare går de sällan för mer än 800:- i synnerhet inte här på Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vill han ha 1000:- för ett 970 som dessutom har referenskylare skulle jag rekommendera Tradera eller möjligtvis blocket. Även med en bättre kylare går de sällan för mer än 800:- i synnerhet inte här på Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Okej det var jag som fick för mig att jag sett 970 gått för 900-1000kr här på sweclockers. Ber om ursäkt för det trodde dom gick för 900-1000kr som sagt, men är kanske jag som minns fel i dem annonserna jag sett. Med referenskylare menar du att det tex inte är vattenkylning eller liknande?

Permalänk

Referenskylare är nvidias originalkylare. Detta är en blower kylare som ibland kallas referenskylare eftersom nvidias originalkylare också är blower kylare. Men det finns blowerkylare som är olika bra och detta är en av dom bättre då denna är öppen åt båda hållen vilket gör att den varma luften inte stängs in i grafikkortet på samma sätt som i ex. vissa oem kylare eller Asus turbo kylare. En specefik fördel med MSIs blower kylare är också att den är väldigt lätt att rengöra då du kan ta loss den övre kåpan utan att behöva lossa skruvarna på PCBn till själva kylaren, något som inte är möjligt på alla blower kylare.

För GTX 970 är denna kylaren inte direkt någon nackdel, TDPn är så låg att kylaren kommer räcka gott för att kyla utan att låta speciellt mycket. Fördelen med en blower kylarer är dessutom att själva fläkten är väldigt robust. Med lite ovarsam hantering eller lite för hård rengöring är det lättare hänt att det uppstår missljud från en kylare med axialfläktar då dom är mycket ömtåligare. Personligen upplever jag också att livslängden på fläkten i blowerkylare är längre än fläktarna på en kylare med axialfläktar.

Asus turbo kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Referenskylare är nvidias originalkylare. Detta är en blower kylare som ibland kallas referenskylare eftersom nvidias originalkylare också är blower kylare. Men det finns blowerkylare som är olika bra och detta är en av dom bättre då denna är öppen åt båda hållen vilket gör att den varma luften inte stängs in i grafikkortet på samma sätt som i ex. vissa oem kylare eller Asus turbo kylare. En specefik fördel med MSIs blower kylare är också att den är väldigt lätt att rengöra då du kan ta loss den övre kåpan utan att behöva lossa skruvarna på PCBn till själva kylaren, något som inte är möjligt på alla blower kylare.

För GTX 970 är denna kylaren inte direkt någon nackdel, TDPn är så låg att kylaren kommer räcka gott för att kyla utan att låta speciellt mycket. Fördelen med en blower kylarer är dessutom att själva fläkten är väldigt robust. Med lite ovarsam hantering eller lite för hård rengöring är det lättare hänt att det uppstår missljud från en kylare med axialfläktar då dom är mycket ömtåligare. Personligen upplever jag också att livslängden på fläkten i blowerkylare är längre än fläktarna på en kylare med axialfläktar.

Asus turbo kylare
https://www.nix.ru/autocatalog/asus/asustek_video/207259_2241_draft_large.jpg

Okej det var ju ett positivt svar antar jag att kylaren inte är helt åt skogen. Vi får väl börja med bud med start på 700 får vi se om kompisen blir säljsugen beroende på va den kommer upp i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett bra kort för den som har ett mindre chassi och lite färre fläktar att skapa luftflöde med En sak jag aldrig förstått med Nvidias egen referensdesign på 970 är varför de satt en bit plexi bakom axialfläkten istället för att lämna den öppen som på 780 ti och Titan. Den kanske går att ta bort iofs.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Bjuder 600kr plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 750 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Okay... okay...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallaz:

Bjuder 750 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Pm

Permalänk

finns grafikkortet kvar?

Permalänk
Medlem

Sålt till kallaz

Skickades från m.sweclockers.com