Det går inte att hitta startadressen

Permalänk
Medlem

Det går inte att hitta startadressen

Har installerat ett program på en Windows XP dator och när jag ska starta programmet så får jag ett felmeddelande.

Felmeddelandet:

Är det någon som vet hur man kan åtgärda detta problemet? Verkar vara kerkel32.dll som är något fel på om jag fattar rätt?

Permalänk
Medlem

Vad är det för ett program? (Är det ens kompatibelt med XP?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Om du vill googla på felet så heter det såhär på engelska:
The procedure entry point ReleaseSRWLockExclusive could not be located in the dynamic link library KERNEL32.dll

Jag tror du sannolikt har ett för gammalt windows för att vara kompatibelt med programmet i fråga?
(vilken version av XP har du? Service pack 3?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Japp XP med SP3. Programmet verkar inte funka med win10 dock med win7. Hur uppdaterar jag enklast from XP till win7 om jag har USB sticka? Skriver den över XP automatiskt?

Det är en väldigt gammal dator så frågan är om den ens pallar win7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante4721:

Japp XP med SP3. Programmet verkar inte funka med win10 dock med win7. Hur uppdaterar jag enklast from XP till win7 om jag har USB sticka? Skriver den över XP automatiskt?

Det är en väldigt gammal dator så frågan är om den ens pallar win7.

Nej, om du inte väljer att formatera/ta bort partitionen där WinXP finns, så kommer det att finnas kvar och det blir automatiskt Dualboot (dvs. du får upp en meny där du väljer vilket som ska starta).

Win 7's minimum system krav:
1 GHz or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor*
1 GB RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)
16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

Har datorn minst ovanstående så klarar den Win 7, dock med 1GB i RAM så kommer den att bli ganska slö om man har tungdrivna program eller många igång samtidigt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Nej, om du inte väljer att formatera/ta bort partitionen där WinXP finns, så kommer det att finnas kvar och det blir automatiskt Dualboot (dvs. du får upp en meny där du väljer vilket som ska starta).

Win 7's minimum system krav:
1 GHz or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor*
1 GB RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)
16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

Har datorn minst ovanstående så klarar den Win 7, dock med 1GB i RAM så kommer den att bli ganska slö om man har tungdrivna program eller många igång samtidigt.

Tyvärr hade denna enbart 512 mb

Skickades från m.sweclockers.com