SweClockers Meet & Geek i Östersund den 28 februari!

Permalänk
Medlem

Jag kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Jag kräver en Dressmann-parodi där Sweclockers-redaktionen kommer upp ur Storsjön och en voiceover säger "Grattis Östersund..."

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av freddyfresh:

Artut är jättebra ställe, bra beslut.

Betyder det att du kommer?

Skrivet av TTEX:

@Jacob, du glömde denna herre

Vi kanske kan streama på Artut? Är också sugen att se den

Sorry @Pitr-, klart du är välkommen också!

Skrivet av aggrocult:

Oj, vilken chans! Vinterstaden har reducerats till slask-staden denna säsong, men det har med lite tur gått till sig innan ni anländer
Jag kommer helt klart!

Kul, välkommen!

Skrivet av Andre_H:

Jag kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Vi ses den 28 februari!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig med! Må åka norröver någon gång den månaden. Så då är det självklart att man planerar in det den helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Xougar:

Skriv upp mig med! Må åka norröver någon gång den månaden. Så då är det självklart att man planerar in det den helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kul att du kommer också! Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ja för tusan, jag kommer dit!

Permalänk
Medlem

jajamen det här ska man inte missa... anmäler mig

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Swivl:

Ja för tusan, jag kommer dit!

Skrivet av zogez:

jajamen det här ska man inte missa... anmäler mig

Kul, välkomna! Då var vi 20 personer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt initiativ, jag infinner mig där gladeligen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X MOBO: ASUS ROG STRIX B550-I Gaming RAM: Crucial Ballistix DDR4 3600MHz 32GB
GPU: Asus GeForce RTX 3070 TUF Gaming OC NVMe: Samsung 980 Pro 2TB PSU+AIO+Chassi: NZXT H1

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Jango17:

Riktigt roligt initiativ, jag infinner mig där gladeligen!

Då ser jag gladeligen fram emot att ses den 28 februari!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Då är ställe bokat den 28 februari! På @dpanters rekommendation landade vi på Artut som är beredda att ge oss hela restaurangen(!) förutsatt att vi kan fylla alla stolar. Över telefon sa de att runt 30–40 personer bli lagom, så vi siktar högt på 40 och håller tummarna för att vi blir så många! De stänger vid 23:30, men kanske är förhandlingsbart om vi bokar upp hela stället. Om inte annat får vi helt enkelt gå vidare framåt småtimmarna.

Idag på eftermiddags fikan så satt jag och pratade med några kollegor och vi kom då in på just Artut och jag är inte övertygad om att vi valt rätt ställe efter att jag fick höra om deras upplevelse.

Det tog dem nästan 40 minuter att få in sin mat, blandat pizzor och annan mat, detta berodde tydligen på att de enbart har två plattor i köket, detta gällde dessutom ett sällskap på 8 personer. Detta känns som att det kan bli ett problem för oss, ett 3 gånger så stort sällskap.

En annan liten mindre detalj är att det inte finns några "mindre fin öl"-sorter, de flesta öl ligger runt 100-120kr för 40cl.

Om möjligt skulle jag nog säga att det bör undersökas om inte Bishop skulle kunna ta emot oss istället. Deras utbud av dryck sträcker sig ju dessutom längre för de som inte uppskattar en Öl.

Just my two cents

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av KeTonic:

Idag på eftermiddags fikan så satt jag och pratade med några kollegor och vi kom då in på just Artut och jag är inte övertygad om att vi valt rätt ställe efter att jag fick höra om deras upplevelse.

Det tog dem nästan 40 minuter att få in sin mat, blandat pizzor och annan mat, detta berodde tydligen på att de enbart har två plattor i köket, detta gällde dessutom ett sällskap på 8 personer. Detta känns som att det kan bli ett problem för oss, ett 3 gånger så stort sällskap.

En annan liten mindre detalj är att det inte finns några "mindre fin öl"-sorter, de flesta öl ligger runt 100-120kr för 40cl.

Om möjligt skulle jag nog säga att det bör undersökas om inte Bishop skulle kunna ta emot oss istället. Deras utbud av dryck sträcker sig ju dessutom längre för de som inte uppskattar en Öl.

Just my two cents

Bishops som jag ringde först tyckte att det var omöjligt med ett så här stort sällskap en lönefredag.

Inte för att jag misstror dina kollegors erfarenhet, men Artut verkar ha fått bra omdömen? Gällande tid att få mat har jag redan sagt till om att vi blir många, att alla lär vilja beställa individuellt och att det därför är okej om det tar tid. Alternativet till detta och principen "alla ska få maten samtidigt" brukar annars vara att vi tvunget måste förbeställa mat innan, vilket av min erfarenhet är jävligt svårt med en Meet & Geek där människor på ett forum som aldrig setts tidigare ska ses IRL.

Om det finns starka invändningar mot Artut och någon Östersundsbo med koll kan fixa annat ställe, säg till! Värt att nämna är att vi erbjöds hela lokalen om vi blir många (30+) vilket väger tungt i min bok.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Artut är ett mindre ställe med enorm passion och absolut fokus på kvalitet, med öl och pizza som de definitiva kännetecknen. Det är inte rimligt att förvänta sig blixtsnabb matleverans då det inte är deras huvudsakliga inriktning. Är man bara ute efter en snabb bukfylla så finns McDonalds och liknande trams att tillgå.

Som motpol till KeTonic's kollega så har jag besökt Artut med ett sällskap i storleksordningen 12-14 pers där alla beställde mat mer eller mindre samtidigt och det gick an utan anmärkningsvärda bekymmer. Kan givetvis inte garantera att det går smidigt varenda gång det kommer större sällskap. De skulle ju heller inte ta emot sådana sällskap om de inte kunde leverera en god upplevelse, det är ju veritabelt företagssjälvmord i en mindre stad som Östersund.

Kan bara säga att Artut kommer göra sitt yttersta för att erbjuda en fantastisk kväll. Uppskattar man världsklass på öl och pizza så är det en given fullträff. Artut har enormt goda vitsord och det är välförtjänt. Hög kvalitet och stor passion gör tydliga avtryck på gäster.

Personligen kan jag inte relatera till KeTonic's kollegas upplevelse, men jag garanterar att varenda matställe i landet har liknande historier. Ska man undvika alla ställen där någon haft en dålig upplevelse någon gång, då blir man nog liggande hemma i sin säng resten av livet.

Behöver jag säga mer?

Permalänk
Medlem

40 minuter låter inte som en så lång väntan tycker jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har slängt iväg ett mail till hela kontoret, hoppas några nappar (vi är ändå ca 130 programmerare här..)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Trevligt, synd att man jobbar =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kollar om jag kan dänga in nåt ”kundmöte” ihop med detta datum

Om jag lyckas få till det så jävla sköj!

Anmälan isf nu i veckan

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@Jacob: Kan man få den digitala bajsmackan utan att skriva upp sig?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dpanter:

Artut är ett mindre ställe med enorm passion och absolut fokus på kvalitet, med öl och pizza som de definitiva kännetecknen. Det är inte rimligt att förvänta sig blixtsnabb matleverans då det inte är deras huvudsakliga inriktning. Är man bara ute efter en snabb bukfylla så finns McDonalds och liknande trams att tillgå.

Som motpol till KeTonic's kollega så har jag besökt Artut med ett sällskap i storleksordningen 12-14 pers där alla beställde mat mer eller mindre samtidigt och det gick an utan anmärkningsvärda bekymmer. Kan givetvis inte garantera att det går smidigt varenda gång det kommer större sällskap. De skulle ju heller inte ta emot sådana sällskap om de inte kunde leverera en god upplevelse, det är ju veritabelt företagssjälvmord i en mindre stad som Östersund.

Kan bara säga att Artut kommer göra sitt yttersta för att erbjuda en fantastisk kväll. Uppskattar man världsklass på öl och pizza så är det en given fullträff. Artut har enormt goda vitsord och det är välförtjänt. Hög kvalitet och stor passion gör tydliga avtryck på gäster.

Personligen kan jag inte relatera till KeTonic's kollegas upplevelse, men jag garanterar att varenda matställe i landet har liknande historier. Ska man undvika alla ställen där någon haft en dålig upplevelse någon gång, då blir man nog liggande hemma i sin säng resten av livet.

Behöver jag säga mer?

Tack! Som du säger finns alltid negativa erfarenheter från alla ställen. Som någon som aldrig varit i Östersund kan jag bara utgå ifrån de omdömen som finns att tillgå och vad ni som bor där med omnejd säger. Så om det inte dyker in fler högljudda protester tycker jag vi kör på Artut, ser ut som ett mysigt ställe med potential för en fin kväll!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

40 minuter låter inte som en så lång väntan tycker jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Tid för öl och gott sällskap med nya ansikten tycker jag!

Skrivet av Haptic:

Har slängt iväg ett mail till hela kontoret, hoppas några nappar (vi är ändå ca 130 programmerare här..)

Heja! Hälsa från mig att de är hjärtligt välkomna!

Skrivet av tjobbo:

Trevligt, synd att man jobbar =(

Nooo! Hur länge jobbar du? Det är så klart okej att komma senare, men då ger jag inga garantier om varken servering av mat eller att du hinner med quizen.

Skrivet av Trigger:

Kollar om jag kan dänga in nåt ”kundmöte” ihop med detta datum

Om jag lyckas få till det så jävla sköj!

Anmälan isf nu i veckan

Åhå, vad kul! Håller tummarna för att du kommer då.

Skrivet av Kossamu:

@Jacob: Kan man få den digitala bajsmackan utan att skriva upp sig?

Skickar över en digital bajsmacka med arg lapp för att du inte kom

Varsågod!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nooo! Hur länge jobbar du? Det är så klart okej att komma senare, men då ger jag inga garantier om varken servering av mat eller att du hinner med quizen.

Jobbar natt =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av tjobbo:

Jobbar natt =(

Ja, då blir det svårt. Du är givetvis välkommen att komma förbi en stund på kvällen och avvika för jobb, om du nu råkar ha några timmar innan nattskiftet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Då var det bara 12 dagar kvar till jag, @Kenneth och @JonasT reser till Östersund för den här träffen! Ryktet på stan säger att @Corsair Johan tar med sig tre finfina priser som ska tävlas ut i en quiz. Gissningsvis handlar det om Corsair-produkter, men exakt vad återstår att se. Johan själv kanske kan avslöja för oss här i tråden?

Till alla er som skrivit upp er så här långt, uppmana gärna nördar i omgivningen om träffen att de är varmt välkomna. Allt som krävs är ett konto på SweClockers för att delta och givetvis är nyregistrerade lika välkomna er som varit medlemmar sedan länge. Var också ett snällo och hojta om det är så att datumet av något skäl inte längre passar.

@Jointe1992 @dpanter @KeTonic @freddyfresh @helge4 @Haptic @TTEX @Jerkanftw @erik_rgnr @eddan4 @Pitr- @aggrocult @Andre_H @Xougar @Swivl @zogez @Jango17

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag kommer.

Visa signatur

<?php echo $me > $you ? 'I own you!' : 'Hello, sir!'; ?>

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Tagnard:

Jag kommer.

Kul, välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

"SweClockers Meet & Geek i Östersund den 28 februari!"
Givet! Tankar jeten och flyger över
Tackar @Haptic för inbjudan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Jacob:

Då var det bara 12 dagar kvar till jag, @Kenneth och @JonasT reser till Östersund för den här träffen! Ryktet på stan säger att @Corsair Johan tar med sig tre finfina priser som ska tävlas ut i en quiz. Gissningsvis handlar det om Corsair-produkter, men exakt vad återstår att se. Johan själv kanske kan avslöja för oss här i tråden?

Till alla er som skrivit upp er så här långt, uppmana gärna nördar i omgivningen om träffen att de är varmt välkomna. Allt som krävs är ett konto på SweClockers för att delta och givetvis är nyregistrerade lika välkomna er som varit medlemmar sedan länge. Var också ett snällo och hojta om det är så att datumet av något skäl inte längre passar.

@Jointe1992 @dpanter @KeTonic @freddyfresh @helge4 @swehunter2000 @TTEX @Jerkanftw @erik_rgnr @eddan4 @Pitr- @aggrocult @Andre_H @Xougar @Swivl @zogez @Jango17

Kan väl avslöja ett av tre priser, nämligen vårat senaste trådlösa headset, Virtuoso SE RGB, testat här på sidan.

https://www.sweclockers.com/test/28330-corsair-virtuoso-rgb-w...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MrWorm:

"SweClockers Meet & Geek i Östersund den 28 februari!"
Givet! Tankar jeten och flyger över
Tackar @swehunter2000 för inbjudan!

Skickades från m.sweclockers.com

Vi ses den 28 februari!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hej jag kommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna 🙂

Skickades från m.sweclockers.com