SweClockers "Gubben" får nytt liv

Permalänk
Medlem

Meh. Jag är inte så förtjust i förändringarna faktiskt. Tyckte bättre om logotypen när det stod .com, och utan en grå ikon. Visst, gubben kan vara bra att ha i vissa sammanhang, men inte i logotypen.

Permalänk
Medlem

Kul med en uppdatering tycker jag! På min 4K skärm, i Win10 och Edge så klipps sista S:et i loggan av på högra sidan och hela swecklockers texten i loggan är lite suddig.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Ser redan fram emot Pynta-Loggan-Tävlingen i Jul!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Sir_Manfred:

Ser redan fram emot Pynta-Loggan-Tävlingen i Jul!

Ja. JA! Give this man a medal!

Förövrigt tänker jag på Filthy Frank varje gång jag ser din avatar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ett steg i sidled. Varken bättre eller sämre.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Merch med nya gubben nu! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Tycker nya loggan växer på en för varje gång man ser den. Kul med mer användning av maskoten.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Denna tycker jag är bättre läs snabbare laddningar.

Ok,ska kolla in den. Tack

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gillar inte. Uttrycket är intetsägande "snällt" till skillnad mot den förra som hade något klurigt i blicken.

Har nu sparat ner några ex av den gamla.

Sent skall det sägas men nu är det sagt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nackdelen med detta är att man inte får gubben, utan bara "SWECLOCKERS" med vit text. Tycker personligen det ser för skrikigt ut när loggan är kritvit i det mörka temat, men det är enkelt ordnat:

.header .logo { background-image: url(/gfx/sweclockers-white.svg); background-position: center; + opacity: 0.5; }

Ser vettigt ut, men gubben saknas förstås fortfarande.

Nackdelen med detta är att hela loggan då får en ljusgrå rektangulär bakgrund, vilket inte heller ser så bra ut mot den mörka bakgrunden.

Vi får slå våra kloka huvuden ihop, eller vad säger ni, @Blargmode, @Soitora, @LemonIllusion et al.?

Annars kan man använda tillägget "Dark Reader" och då fungerar allt fin-fint!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Om du installerar Better SweClockers kan du ha det mörka temat aktiverat för jämnan eller automatiskt mellan tider du själv väljer.

installerat det nu. Hur fixar jag så att det är dark mode 24/7? Älskar dark mode på hemsidor, fattar inte varför det inte finns automatiskt som alternativ på alla hemsidor.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av draanexle:

installerat det nu. Hur fixar jag så att det är dark mode 24/7?

Gå till inställningarna och stäng av Automatisk aktivering under Mörkt tema. Aktivera sedan det mörka temat automatiskt med den mörka fliken högst upp på startsidan.

Citat:

Älskar dark mode på hemsidor, fattar inte varför det inte finns automatiskt som alternativ på alla hemsidor.

Det är svårt att implementera ett automatiskt mörkt läge, och det krävs mycket arbete för att ta fram och underhålla ett sådant manuellt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

har aldrig gillat gubben helt ärligt.. nu ser den ut som en tokig gammal politiker.. nä usch...

Permalänk
Medlem

Riktigt mysig gubbe, en sån här go gubbe man bara vill mysa med. Imponerande

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Gå till inställningarna och stäng av Automatisk aktivering under Mörkt tema. Aktivera sedan det mörka temat automatiskt med den mörka fliken högst upp på startsidan.

Det är svårt att implementera ett automatiskt mörkt läge, och det krävs mycket arbete för att ta fram och underhålla ett sådant manuellt.

Borde man inte kunna ta fram ett tillägg som bara läser in modifierad css för varje sida och sen tillåter användare rösta/välja olika ’user-submitted’ css varianter. Då kommer community runt detta plugin väldigt snabbt skapa nya fixar för allt som hår sönder och de flesta vanliga sidor har support. Går man in på en ny sida som man inte tidigare valt på väljs den som flest andra valt automatiskt, men man kan som användare välja.

Det skulle vara nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@medbor: Dessvärre är CSS Exfil en grej och flera liknande företeelser existerar säkert.
Tyvärr är det enbart naivt att tro att man kan lämna ett sånt system åt den stora massan och tro att det inte kommer att missbrukas.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Gillar inte nya logga, tycker inte man får samma känsla av den "Nya gubben" som den gamla. Tror det är något i blicken som är fel.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ja. JA! Give this man a medal!

Förövrigt tänker jag på Filthy Frank varje gång jag ser din avatar.

För att slippa vänta ända till Jul så borde ni börja köra en Midsommar-pynta-loggan-tävling också!
Och andra högtider som kanske även Påsk, Allhelgonahelgen och Jonas födelsedagar.

Jag vet dock inte vem Filthy Frank är... men baserat på namnet så tar jag det som en komplimang

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

För att slippa vänta ända till Jul så borde ni börja köra en Midsommar-pynta-loggan-tävling också!
Och andra högtider som kanske även Påsk, Allhelgonahelgen och Jonas födelsedagar.

Jag vet dock inte vem Filthy Frank är... men baserat på namnet så tar jag det som en komplimang

Hur många gånger fyller jonas år?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur många gånger fyller jonas år?

Skickades från m.sweclockers.com

Gissningsvis varje år. Men jag tänker att de stackar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Först och främst vill jag säga att jag tycker att både loggan och gubben ser mycket bra ut!

Tycker dock också liknande @Homdax; att den gamla hade något finurligt i blicken vilket jag uppskattade.

Till sist tycker jag mindre om hur hemside-ikonen (som syns i Bokmärket / fliken) blivit för intetsägande/liten/svår att utskilja.
Man ser inte vad det ska föreställa och då har jag inte någon galen upplösning (kör 1440p).
Den blir liksom bara en grå cirkel med något vitt som snarare ser ut som Bart Simpson än SweC-gubben.

Cheers!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreyWilk:

Först och främst vill jag säga att jag tycker att både loggan och gubben ser mycket bra ut!

Tycker dock också liknande @Homdax; att den gamla hade något finurligt i blicken vilket jag uppskattade.

Till sist tycker jag mindre om hur hemside-ikonen (som syns i Bokmärket / fliken) blivit för intetsägande/liten/svår att utskilja.
Man ser inte vad det ska föreställa och då har jag inte någon galen upplösning (kör 1440p).
Den blir liksom bara en grå cirkel med något vitt som snarare ser ut som Bart Simpson än SweC-gubben.

Cheers!

Håller med dig, den sticker inte ut alls. faviconen tycker jag inte skulle ändras alls. den gamla är klockren som favicon.

Den orangea färgen som både har funnits i gubben och i favikonen förknippar man mest med Sweclockers, mycket mer än själva gubben, så att få in orange i gubben borde bli bättre, om det går vill säga.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@GreyWilk @Lagers

Minoriteten får skrika lite högre så tar de bort det intetsägande politiskt korrekta utslätade snäll flinet.

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Det kommer dröja en bra stund innan man vänjer sig vid flikminiatyren. Gubben är svår att identifiera där. Kanske en alternativ logga som bättre passar det lilla formatet?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ja sidans nya "favicon" är ingen höjdare.

Permalänk
Medlem

Jag råkar ha kvar den gamla faviconen på ett par av mina SC flikar och kan därmed klart och tydligt se skillnad jämfört med den gamla med bokstäverna SC som var betydligt bättre då den är lättare att hitta då man har många flikar öppna:

Nya längst till vänster där man ser nån sorts diffus gubbe men inte tydlig samt så är den så färglös att den inte sticker ut bland många flikar. Den gamla hade lite orange färg och var därmed lättare att hitta.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag tycker nya gubben ser ut som en smått hysterisk snuskhummer framför en datorskärm i ett nedsläckt rum...

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Jag tycker nya gubben ser ut som en smått hysterisk snuskhummer framför en datorskärm i ett nedsläckt rum...

ROFL, men du har rätt när man tänker på hur ljuset faller i ansiktet...

Visa signatur
Permalänk

INTE BRA!!!!

Jo gubben och så är jätte fin, men vad som inte är bra är att det bara blir en grå sörja som ikon uppe bland tabbarna i webbläsaren, innan visste man direkt vilken tab det va man letade efter... Kan ni åtminstone göra så tabikonen är orange?

Permalänk
Medlem

När jag letar nya pc komponenter eller tillbehör så googlar jag sönder. Men så fort jag springer på en produkt med gubben i hörnet, även om jag inte haft den som alternativ från början, så klickar jag ALLTID på den. "One does not simply just ignore the gubbe".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |