Mega-bit i Örebro inställt på grund av feldraget nätverk

Jag förstår inte problemet.
Det går alldeles utmärkt att sätta upp ett lokalt nätverk utan förbindelse med omvärlden.
Back to basics!

Det kan inte vara så att de väljer att skylla på feldraget nätverk när det i verkliga fallet handlar om att de inte lyckats sälja tillräckligt av de 1000 platser som finns tillgängliga?

Skrivet av crew seven:

@Kern Om det va själva installatören som tog fel adress borde inte dom som jobbar i den andra lokalen säga typ nä vi har inte beställt nå internet?

Dom Borde göra det. Men dom sa nog bara: tack!

Hade jag gjort, haha. Fet 10GBIT kabel kommer rullandes, svårt att ifrågasätta!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker dom borde haft LAN ändå! Tänk vad skönt att slippa alla uppdateringar och jävla Facebook som ska plinga hela tiden. Jag skulle lätt kunna åka på ett sådant Lan!

Det var bättre förr innan så kallade "lan" dök upp och spelare samlades i mörka lokaler i osociala grupperingar, före det tramset kallades det copyparty och folk hade trevligt när de träffades och utbytte mjukvara via disketter.

Känns som en enkel lösning vore att byta till lokalen bredvid (som ju har fått fiber tydligen), särskilt om de bara är 200 pers.

Lanarna får väl "LAN"a istället då.

@f1skarN: Jag tror inte heller på att det handlar bara om den orsak som offentliggjorts utan kanske flertalet saker som strulat och att detta helt enkelt fick bägaren att rinna över och var lättast att "skylla på". Infrastrukturen finns till lokalen ifråga idag och det har sträckts ut händer till arrangörerna efter att det offentliggjorts att deras leverantör hade strulat till det.

Håller med. Kommer man i arbetskläder blir man sällan ifrågasatt. Och väl inne bryr sig ingen. Kallas väl "kaserngårdseffekten".

Skrivet av iXam:

Kan det hända att en av dom är Gnilk/Noice? (Nyfiken i en strut).

Nej, men det bränns duktigt! Dom hängde absolut i samma kretsar.

wtf man?

Man kan ju inte annat en skratta lite åt det..

Hur lyckas man?

Man tycker ju att de borde kunnat meddelat alla deltagarna att man kör ändå fast som på den gamla goda tiden utan internet. De som inte dyker upp får pengarna tillbaka. Eller gjort en poll på hur många som är intresserade. Den yngre generationen vet kanske inte hur man LAN-spelar då alla nya spel är beroende av internet. Blir kanske så att veteranerna bara sprider crackade LAN-versioner, även till de som inte köpt spelen en gång i tiden.

Man tycker att kommunen eller det lokala stadsnätet borde kunna ställt upp med en omkoppling eller överkoppling (med switchar, konvertrar). Men vi känner inte till alla tekniska förutsättningar. Kanske inte byggnaden har fiber (gammal byggnad), eller olika fiberägare till respektive byggnad vilket ställer till det.

Klassiska åka på LAN sen spela med andra på internet bara. Old times var bättre.

Det är under sådana omständigheter min dator skulle vara guld värd, allt möjligt skrot från alla gamla datorer ligger kvar bland diskarna.
om någon behöver "Vray For Max 2010 X86.rar" eller kanske "DCPlusPlus-0.750.exe" lite som en verktygslåda. De borde ha kört ett lan lan.

Kan inte fler påpeka att man kan köra utan internet och ha ett RIKTIGT LAN? Risk att det missas annars.

Skrivet av frong:

Kan inte fler påpeka att man kan köra utan internet och ha ett RIKTIGT LAN? Risk att det missas annars.

Man kan ju faktiskt ha ett LAN utan..... nä, bara skojade

Skämt åsido, har någon hört något mer om detta?
Som vissa påpekat låter anledningen lite märklig