Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

SVS Ultra Center

Permalänk
Medlem

Oj då, utan att egentligen ha en bra anledning så köpte jag mig en sån här som kom ikväll!
Den var enkel att montera ihop men efter att ha försökt ställa in allt så gott jag kunnat (trött och ivrig, får prova mer imorgon) så blev det ingen fungerande utskrift. Det fastnade inte i den medföljande plattan så bra. Köpte en rulle PETG att skriva ut med. Frågan är om man kan lära sig att skapa utskrifter och sånt utan att tröttna, mjukvara är inte min favoritsak direkt

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Snyggt! Sneglat lite på den centern, vad har du för första intryck utav den? Vad hade du tidigare för center?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett hus.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Fint frimärke, kan vi få avnjuta en större bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beelzi:

Fint frimärke, kan vi få avnjuta en större bild?

Hann ju inte norpa åt mig av bilderna från annonsen innan det togs bort. Och gatuvyn på google är väldigt gammal tyvärr.
Får tillgång i slutet av april och håller på och säljer min lägenhet nu, visning på söndag, börjar bli nervöst.

Så här ser gatuvyn ut. Stort jäkla träd i vägen som numera är borta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirRichard:

Snyggt! Sneglat lite på den centern, vad har du för första intryck utav den? Vad hade du tidigare för center?

Hade tidigare Dynavoice Definition DF-6 golvhögtalare, Dynavoice Definition DC-5 center och en Argon BASS12 subwoofer.
Har nu bytt ut dessa mot SVS Ultra Bookshelf, SVS Ultra Center och 2 stycken SVS SB-1000 subwoofers. Surround och rear surround orkar jag inte byta ut och vill heller inte lägga ännu mer pengar :^)
Jag har faktiskt inte ens testat den nya centerhögtalaren än även fast jag haft den i ett par veckor. Uppgraderade först front left/right, sen första subwoofern, och sen köpte jag en till subwoofer för duals, och varenda gång så plockade jag fram mikrofonen till receivern och körde kalibrering och fixade och grejade och efter centerhögtalaren kom så har jag inte orkat göra det ännu en gång. Men nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt högtalarstativ till fl/fr som ligger och väntar uppe på Ica, så när jag hämtat dom så kan jag ställa tillbaks köksstolarna i köket och börja fixa för sista gången och bestämma slutgiltig position på subbarna och därefter inviga dom nya grejerna till filmtittande Har bara använt dom till musik än så länge för jag inte orkat fixa färdigt

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Hade tidigare Dynavoice Definition DF-6 golvhögtalare, Dynavoice Definition DC-5 center och en Argon BASS12 subwoofer.
Har nu bytt ut dessa mot SVS Ultra Bookshelf, SVS Ultra Center och 2 stycken SVS SB-1000 subwoofers. Surround och rear surround orkar jag inte byta ut och vill heller inte lägga ännu mer pengar :^)
Jag har faktiskt inte ens testat den nya centerhögtalaren än även fast jag haft den i ett par veckor. Uppgraderade först front left/right, sen första subwoofern, och sen köpte jag en till subwoofer för duals, och varenda gång så plockade jag fram mikrofonen till receivern och körde kalibrering och fixade och grejade och efter centerhögtalaren kom så har jag inte orkat göra det ännu en gång. Men nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt högtalarstativ till fl/fr som ligger och väntar uppe på Ica, så när jag hämtat dom så kan jag ställa tillbaks köksstolarna i köket och börja fixa för sista gången och bestämma slutgiltig position på subbarna och därefter inviga dom nya grejerna till filmtittande Har bara använt dom till musik än så länge för jag inte orkat fixa färdigt

Kul med uppgraderingarna! Härligt med dubbla subbar. Du får gärna Pma när du lyssnat in centern med lite input vad du tycker om den och även frontarna (musik/film)

Permalänk
Medlem

Blev en sådan idag, strulat från och till med min HTPC, köpt gfx kort, pillat med MadVR mm, tröttnade och slog till på en Shield TV. det blev bra

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Har du hunnit använda den?

Jag är nog också lite sugen på en sådan i ett syfte

Du råkar inte bo i stockholm och kan tänka dig att låna ut till en symbolisk summa?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte hunnit testa så mycket. Programmet som medföljde var lite väl simpelt. Ska dock finnas bättre så håller på och letar igenom internet. Jo bor i Stockholm. Norra delen. Vad ska du mäta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Har inte hunnit testa så mycket. Programmet som medföljde var lite väl simpelt. Ska dock finnas bättre så håller på och letar igenom internet. Jo bor i Stockholm. Norra delen. Vad ska du mäta?

Hur menar du att det var för simpelt? Vilka funktioner fanns och vilka saknade du?

Kanske lite för krångligt att låna något som kostar en femhunka inser jag nu. Så kanske köper en. Men är tacksam för halvutförlig recension.

Ska användas för nördig hobby projekt

Alt kanske jag kan köpa din om du bara ska ha den till att mäta ljudnivån i kåken vid enskilt tillfälle?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hur menar du att det var för simpelt? Vilka funktioner fanns och vilka saknade du?

Kanske lite för krångligt att låna något som kostar en femhunka inser jag nu. Så kanske köper en. Men är tacksam för halvutförlig recension.

Ska användas för nördig hobby projekt

Alt kanske jag kan köpa din om du bara ska ha den till att mäta ljudnivån i kåken vid enskilt tillfälle?!

Skickades från m.sweclockers.com

Hade väntat mig lite mer inställningar men kanske hade för höga krav med tanke på priset.

Ja vill du låna den över en helg eller liknande är det inga problem. Är dock inte intresserad av att sälja den. Kommer även användas till annat utöver lägenheten. Är ljudkänslig (tinnitus etc) så kul att kunna få på pappret att vissa saker låter för mycket när andra tycker man är sjåpig

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maildaemon:

Flyttat till ny lägenhet så det fick bli en ny TV (QE65Q90R) och en ny förstärkare (Peachtree Nova 220se). TVen ska ju upp på väggen och förstärkaren ska såklart inte stå på golvet. Men lite annat kvar att packa upp först
https://i.imgur.com/aekhTNi.jpg
https://imgur.com/ZSizwQE.jpg

@Maildaemon

Nice tv.

Om du öppnar YouTube och söker på White picture och drar på den, klarade du dig med inga eller få stuck/dead pixels?

Q90R TVn jag fick gratis pga liten spricka uppe i hörnet på ramen har en stuck pixel som lyser rött vid vit bild.

Man får avsyna nära ca 2 dm ifrån skärmen.

Permalänk
Medlem

Lian Li/Ekwb O11D Distro Plate G1 till mitt Lian Li O11 Dynamic XL.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Bytte ut min Xbox One S till denna och spelen säljer jag bort.

Denna är för att göra min Panasonic NV-VP23 regionsfri. Vissa modeller använder man fjärrontrollen istället.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Äntligen korrekt stöd för mina minnen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny simpel mikrofon för Discord!

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz: Fett! Vad kostar en sån och vart köpte du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik0:

@Evanswachtz: Fett! Vad kostar en sån och vart köpte du den?

Gissar på RØDE NT-USB med Pop Filter?

http://en.rode.com/microphones/nt-usb

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik0:

@Evanswachtz: Fett! Vad kostar en sån och vart köpte du den?

RØDE NT-USB. 1590kr på Kjell, men finns billigare online. Riktigt bra, finns såklart bättre men kände inte att lägga 3000kr på en mikrofon och audio interface.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kondensatormikrofon är bäst

Permalänk
Medlem

Efter ett tags dividerande blev det ett köp av en ny tv. Efter att ha studerat Råd&Röns tester blev det en LG 43UM7600PLB. Fick den för 420 € då affären (Prisma) endast hade ett demonstrationsexemplar kvar som de precis plockat fram. Väldigt nöjd med bildkvaliteten på denna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick bli en Glorious Model D. Gillas skarpt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bytte upp mig till en Lenovo Legion Y27q-20 då mitt nya grafik inte har Dual Link DVI-D för min gamla QNIX skärm. Kommer inte gå någon nöd på mig.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet blev en Xiaomi Mi band 4

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

ser ut som det blir bromsbeläggsbyte i helgen...om vädret tillåter. kärringens nästan nya toyota iq behöver nya belägg fram. ska kontrollera trumbromsarna bak också och hoppas dom klarar sig ett tag till. tycker trumbromsar med alla fjädrar och skit är jobbiga jävlar.
kikade på min egen bil och där ser det också lite tunt ut...nåja den tar vi senare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ny ratt

Blev en ny ratt till sommarbilen <3
Detta är en Nismo ratt som är omklädd i alcantara och läder med röda sömmar och 2mm tjockare stoppning, samt ett mycket skönare grepp.

Innan

Efter

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

G Wolves Haiti, Helt sjukt imponerad.
2 par extra glides (otroligt bra, bättre än Glorious).
Grepptejp/håltäckare
Extra klickare
Klistermärke med musstats (vem som nu vill ha det)
Mjukaste lättaste sladden jag någonsin har sett/känt IRL.

Testade innan jag slutligen hittade min favorit Haiti.
Glorious O (För stor för mig, känns klumpig)
Glorious O- (för lite, handen krampar konstant av att hålla den)
Xtrfy M4 (Stenhård sladd och dåliga glides var en buzzkill annars bra grepp)

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har ett par Sennheiser HD600 som jag haft länge, men alltid kopplade direkt in i datorn. Kom på att jag nog kunde få ut mycket bättre ljud ur dem. Så jag skaffade ett s.k. "Schiit stack". Magni 3+ Hörlursförstärkare och en Modi 3 DAC. Dessa kopplade jag ihopa med högkvalitativ kabel,
"Van Damme - Monster Silver Plated OFC RCA Phono Cable Blue braided 0.15m". Mycket riktigt, klart bättre ljud än innan faktiskt. Helt annat djup och bättre nyanser.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Skrivet av hakd:

G Wolves Haiti, Helt sjukt imponerad.
2 par extra glides (otroligt bra, bättre än Glorious).
Grepptejp/håltäckare
Extra klickare
Klistermärke med musstats (vem som nu vill ha det)
Mjukaste lättaste sladden jag någonsin har sett/känt IRL.

Testade innan jag slutligen hittade min favorit Haiti.
Glorious O (För stor för mig, känns klumpig)
Glorious O- (för lite, handen krampar konstant av att hålla den)
Xtrfy M4 (Stenhård sladd och dåliga glides var en buzzkill annars bra grepp)

https://i.imgur.com/Thr6jGZ.jpg

Men ingen rgb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"