SweClockers "Gubben" får nytt liv

Permalänk
Medlem

Den blev grym.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

@Jacob: Tack! Nyfiken i en strut...

Permalänk
Medlem

Tyckte det blev riktigt stilrent utan domänet i loggan, men nu får ni komma med ett officiellt namn till vår maskot.

Permalänk
Medlem

Varför kollar han åt höger istället för vänster som förut?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Gubbclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svan_lind89:

Tycker faktiskt om den förra bättre men kul med förändring!
Den nya påminner lite om Bubbles från trailer park boys

https://imgur.com/KSHXVGw.png

Håller med, gillar inte alls den nya loggan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nej vad gubbigt det blev nu. Det känns otidsenligt och väldigt bakåtsträvande med en vit medelålders man i loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Inget större fan av den nya loggan. Lite som när man gick över från Windows 7 till 10:an och såg hur tråkigt och platt det såg ut.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

det ser bara ut, GG!

Permalänk
Medlem

Tycker bättre om en ljus bakgrund mot den nya svarta.
Svart är sorgens färg.

Permalänk
Skrivet av riiga:

Det var bättre förr.

Ju förr desto bättre

Permalänk
Inaktiv

Har lite burn-in nu när den ändrades men ska köra ett tvätt program 😲🙂

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slappy:

Nej vad gubbigt det blev nu. Det känns otidsenligt och väldigt bakåtsträvande med en vit medelålders man i loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt förslag då är att han byter kön och målar ansiktet svart? Noterat.

Kan dock hålla med om att det blir lite gerontologiska vibbar över forumet de gånger Inet-gubben brer ut sig i reklamen strax ovanför. Kunde nog ha stått ProstataClockers utan att någon blivit förvånad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Gillar inte att gubben är i faviconen. Där ser han ut som en sån där svartvit gråtande clown. Gamla var ju lite fin färg på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vore bra om ni kunde bestämma er nån gång. Låt den gamla vara kvar nästa gång tills ni uppgraderar

Jag använder Dark Reader plugin för Firefox. Finns även för Chrome som jag känner till

Denna tycker jag är bättre läs snabbare laddningar.

Permalänk
Medlem

Även om den är clean och har ett mer modernt monokromt uttryck så är det för mycket Disney över den med de där gigantiska pupillerna. Han ser ut som en avatar i ett fjortisspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Ditt förslag då är att han byter kön och målar ansiktet svart? Noterat.

Kan dock hålla med om att det blir lite gerontologiska vibbar över forumet de gånger Inet-gubben brer ut sig i reklamen strax ovanför. Kunde nog ha stått ProstataClockers utan att någon blivit förvånad.

Eftersom det är en tekniksajt kanske ett chip eller liknande skulle passa i loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappy:

Nej vad gubbigt det blev nu. Det känns otidsenligt och väldigt bakåtsträvande med en vit medelålders man i loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen, det vore mer tidsenligt med en mörk ung kvinna. I burka. Som är vegan och som är förtidspensionerad pga klimatångest.

Permalänk
99:e percentilen

@Gurt: Kände mig inte helt hemma när jag öppnade en ny flik i Firefox, på grund av att SweClockers orangea favikon ersatts med en grå kvadrat med den nya gubben i mitten. Kan vara en vanesak, men jag tycker spontant att den gamla ikonen, tack vare sitt orangea innehåll, är lättare att hitta i ett sådant GUI.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag tycker det blev cleant och fräscht. Dock lirar det inte helt med resten av sidan och forumet. För många nyanser som är närliggande utan att vara samma nyans (loggan, inläggsräknaren för artiklarnas trådar, nytt i forumet osv), nivån på "avskaladhet" skiljer sig mellan loggan och resten av sidan känns felmatchad. Jag gissar att det pågår ett arbete med att harmonisera och fila till utformningen av hela paketet över tid.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Lite mycket grått. Kanske få in lite av det orangea i gubben?

Permalänk
Medlem

Ser hemskt ut med Dark Reader aktiverat, vilket tyvärr är ett måste för att inte fräta sönder ögonen när man går in på SweClockers..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt att ju mer jag ser nya gubben, ju mer obehaglig tycker jag han är. Ogillar den verkligen. Deppig!

typo
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alling:

@Gurt: Kände mig inte helt hemma när jag öppnade en ny flik i Firefox, på grund av att SweClockers orangea favikon ersatts med en grå kvadrat med den nya gubben i mitten. Kan vara en vanesak, men jag tycker spontant att den gamla ikonen, tack vare sitt orangea innehåll, är lättare att hitta i ett sådant GUI.

Bra feedback, vi får se vad vi landar i framöver. Just nu vill vi etablera gubben och "visa upp honom" så mycket som möjligt. Det hade varit kul att få in mer orange som @Barsk66 nämnde

Skrivet av Vargas:

Jag tycker det blev cleant och fräscht. Dock lirar det inte helt med resten av sidan och forumet. För många nyanser som är närliggande utan att vara samma nyans (loggan, inläggsräknaren för artiklarnas trådar, nytt i forumet osv), nivån på "avskaladhet" skiljer sig mellan loggan och resten av sidan känns felmatchad. Jag gissar att det pågår ett arbete med att harmonisera och fila till utformningen av hela paketet över tid.

Detta är vi medvetna om och precis som du säger pågår ett arbete med att resten av siten också ska följa "moderniseringen". Men det tar tid Just nu har vi säkert 10 olika nyanser av grått och minst 5 orangea, vi jobbar på att hitta en standard.

Permalänk
Medlem

Gillart!

Kanske på tiden att han får ett namn.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Gillart, stilrent

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Barsk66:

Lite mycket grått. Kanske få in lite av det orangea i gubben?

covfefe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Även om designen i sig är rätt bra (stilren, tydlig, mm) så tycker jag verkligen inte att han passar in på sajten. Logotypen bör väll kanske representera läsarna vilket knappast främst består av "gubbar". Gubbar är troligen idag en av de främsta anledningarna till saker som att IE9 & win xp fortfarande används rätt mycket. Gubbar representerar gårdagens teknik och inbitna ideologier där fraser som: "det var bättre för" är väldigt vanliga, något som verkligen inte gå i linje med en modern nyhetsajt (dess utom om teknik). Nej snälla swec, låt gubben sommna in och skaffa er en bättre, mer representativ logotyp & maskot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Men VAD heter han? Har honom både på t-shirt och kaffemugg men kan aldrig svara på vad han heter när barnen frågar.

Edit
När han är klar i Italien får han gärna komma till mitt kontor i Örebro, skulle passa som handen i handsken

Skrivet av svan_lind89:

Tycker faktiskt om den förra bättre men kul med förändring!
Den nya påminner lite om Bubbles från trailer park boys

https://imgur.com/KSHXVGw.png

Ja, han får fan heta bubbles.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?