Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Medlem

Det brukar vara release på steam kl 19.00 svensk tid för nya spel (rent generellt).

18.00 kanske är brittisk tid? De ligger ju en timme före oss.
Men har inte heller hittat något konkret på detta.

Blir i vart fall att spela detta när man kommer hem från jobbet i kväll

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Körde ett par timmar för några veckor sen, tycker det verkar rätt intressant. Slutar jobbet kl22 så hoppas allt funkar som det ska tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens laddat ner spelet ännu... Går in helt blind förutom någon gameplay-video Skall bli spännande.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Det brukar vara release på steam kl 19.00 svensk tid för nya spel (rent generellt).

18.00 kanske är brittisk tid? De ligger ju en timme före oss.
Men har inte heller hittat något konkret på detta.

Blir i vart fall att spela detta när man kommer hem från jobbet i kväll

Patchen är ute nu. Håller på tankar, 15GB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag som Diablo nörd sedan första Diablo borde jag köpa det?
Har funderat på det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Patchen är ute nu. Håller på tankar, 15GB

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det nu, håller på att tankar

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Fler än jag som har följande fel ?

https://pasteboard.co/IUwwe7O.jpg

Update avabile....fast jag har 1.0.0.10_ER

edit : Hittade på Reddit
The current Game version is 1.0.0.10_ER - If the game asks you to make an update, it's a bug and we're looking into it. We're not excluding the possibility that the message might be linked to server issues.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Fick bli ett köp, gillar denna typ av spel. Ej lirat betan eller något, ska bli spännande!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

bara fyra år till innan det är någorlunda ok då.

Permalänk
Medlem

Bra spel. Vart sugen på Diablo för någon vecka sedan, installerade PoE och hittade wolcen samtidigt. Så vart en väntan på två veckor för mig. Kört kapitel 1 några gånger och gillar spelet. Körde lite ikväll tills jag insåg att offline mode inte var så bra. Trist att online fungerar så dåligt ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det här verkar ju ha fått en rejäl hype faktor, blir kanske ett köp.

Permalänk
Medlem

Blir ett köp när det blir löning för min del, kollat lite när brorsan spelat det och jag själv tycker ju att det ser bättre ut än Diablo 3 dock en mix av POE/Grim Dawn med Diablo 3 samt att det är som Diablo 2 med Singleplayer och Multiplayer Karaktärer.
Men det är ju kul att spelet har fått mer positiva än negativa omdömmen

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet och lirade ett par timmar i offline-läget då servrarna hade det kämpigt.

Som veteran i ARPG-genren så måste jag säga att jag är imponerad såhär långt. Spelet kom verkligen som en blixt från klar himmel även om jag säkert sett någon gammal preview på Youtube för några år sedan.

Gameplay är bra med tight, köttig combat. Storyn är sådär såhär långt, men vi får se hur det utvecklas.

Lätt värt de €30 vad jag gav.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Det fick bli solo för mig igår. Jag och en kompis snackade ihop på discord och tänkte lira ihop. Iaf hann jag bli lvl 12, och spelet är väldigt intressant så här långt. Fungerar multiplayet idag? Jag lyckades skapa en karaktär i multiplayer igår men det var så långt jag kom som längst. Jag vill inte köra för mycket solo eftersom att jag kommer att behöva köra om allt sen i multiplayer.

Grafiken är jädrigt snygg och då har jag på typ lägsta inställningarna. Jag vågar inte ändra än för spelet ballade ur en gång och fps sjunk ner till 7-30fps vid en bossfight. Jag tror att det var någon bugg i spelet, för det flöt på fint igen efter att jag hade startat om det.

Skrivet av vinylens:

jag som Diablo nörd sedan första Diablo borde jag köpa det?
Har funderat på det.

Jag vågar nog säga ja på den frågan och då har jag inte testat multiplayer ännu. Jag är också diablofan, har lirat alla diablo spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror jag vart med om en release där det funkat att spela direkt i princip. Förstår inte hur det kan vara så svårt varje gång?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Detta ska testas! Blir lördag kväll eller söndag för min del, då bör serverproblemen hinnas bli fixat också.
Fick med en polare också så då blir det nog lite roligare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Keeper of Traditions

Köpte det igår efter att ha tittat på Cohh som streamade det igår, och blev rejält hype:ad. Lyckades dock inte spela online, antar att servrarna blev överbelastade, så fick bli att testa offline.

Hoppas det går bättre till helgen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej tänkte att jag gör en discord grupp
https://discord.gg/xHHwJtF
Wolcen Sverige så kan man snacka, dela bilder eller lira ihop ifall det är intressant

jimemy.8112 i Wolcen, adda mig gärna om ni vill

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt trevligt detta!

Vad är egentligen skillnaden mellan offline(som man nu tvingades starta i) och online? Förutom andra spelare/öppen marknad etc. Kommer endgame eller annat att se annorlunda ut?

Permalänk
Medlem

Testa någon timme igår offline och RIKTIGT bra gameplay!

Hoppas kunna spela några timmar online ikväll, men har inte alltför höga förhoppningar

Headsup: Första bossen utanför Stormfall har en minnesläcka bugg så spelat kommer ha stuttering som tusan under fighten och sen efter. TPa tillbaka till staden bara och starta om, så är det löst sen och det händer inte igen!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

"Remember, you can only play with four players at a time. Also, the host’s story will be what everyone plays, but it won’t override your own progress. You will keep items earned, skills found, and levels gained, but no story progress (you do get rewards for completing the host’s quest, however)."

Vad i...?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av frong:

"Remember, you can only play with four players at a time. Also, the host’s story will be what everyone plays, but it won’t override your own progress. You will keep items earned, skills found, and levels gained, but no story progress (you do get rewards for completing the host’s quest, however)."

Vad i...?

Det var väl inget konstigt där?

Vore knepigt att spela fleras storylines samtidigt, tänker jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var väl inget konstigt där?

Vore knepigt att spela fleras storylines samtidigt, tänker jag.

Inget konstigt? Så funkar det väl inte i något annat spel? Inte något jag spelat i alla fall. Det brukar vara så att båda personerna kan ta samma quest i storyn och att båda kan klara av den. Inte att man behöver spela om storyn en gång för att man klarade den i party där man inte var ledare innan.

I PoE är det inte så för att ta ett nära exempel.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det var väl inget konstigt där?

Vore knepigt att spela fleras storylines samtidigt, tänker jag.

Alternativet vore väll att paras ihop med spelare som är på samma "nivå" i storyn som dig själv? då progressar alla man spelar med samtidigt?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av frong:

Inget konstigt? Så funkar det väl inte i något annat spel? Inte något jag spelat i alla fall. Det brukar vara så att båda personerna kan ta samma quest i storyn och att båda kan klara av den. Inte att man behöver spela om storyn en gång för att man klarade den i party där man inte var ledare innan.

I PoE är det inte så för att ta ett nära exempel.

Spelar sällan dessa spel, så jag har dålig koll. Jag tänker att det beror mycket hur berättandet är uppbyggt; om världen förändras under spelets gång, eller om man kan välja olika val (man kanske inte vill gå samma väg som host:en?).
Om man är på precis samma punkt så kan jag dock hålla med om att det borde progress:a för båda. Det borde kanske vara ett val man kan göra i inställningarna?

Skrivet av Dredd:

Alternativet vore väll att paras ihop med spelare som är på samma "nivå" i storyn som dig själv? då progressar alla man spelar med samtidigt?

Ja, problemet med det kanske blir att det blir svårt att hitta folk att spela med, då det kanske inte finns många som är på exakt samma punkt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag kan rapportera att det fungerar både att lira online och att lira ihop nu även om det kan vara lite bråkigt att komma igång. Tysligen måste den som är host bjuda in alla och sedan vara i huvudmenyn och starta spelet efter man är i partyt och på så sätt dras man med in i spelet som i diablo 3. Man kan dock inte, det gick inte för oss att komma in i ett redan skapat spel. Så är man i party så måste man ut i huvudmenyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte precis, återkommer med en mini recension senare!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Köpte precis, återkommer med en mini recension senare!

Nice det blir spännande och läsa. Det är mycket nytt att lära. Jag har knappt lirat PoE, men om man har det så har man nog lättare att snappa upp en del. Jag har lirat en hel del med en kompis så vi byter tips med varandra som tex hur man levlar upp attacker osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ok, har kört 2h nu så jag kan bara ge minimalt med intryck så ta det för vad det är om du läser.

Först kan jag säga att jag stannade kvar i menyn ett tag bara för att lyssna på meny musiken, heh! Ganska epic och det skruvade upp förväntningarna om spelet.

Jag kom online på försök tre så jag hade inga större problem. En polare som har kört sedan igår har kört mestadels offline då han inte kom online men det fungerade för honom också direkt efter att jag kom online efter 18:00 ikväll.

Med ett 1080Ti och allt på MAX och 2560x1440 så flyter spelet väldigt bra, fps ligger kring 90-120, det fanns inga grafikdippar eller hackande.
En enda gång hamnade jag i hyvudmenyn istället för nästa ställe och då var det bara att joina igen och fortsätta.

Spelmässigt så liknar detta Diablo3 väldigt mycket men det är lite mer "gritty" grafikmässigt, dvs lite mer brutalt och mindre "teknad serie" aktigt.
Samma sak finns med ett "basic" slag som samlar en viss essens, i detta fall med melee gubben "rage" som man kan använda för special skills som förbrukar rage, bla att svinga runt i circlar med ett massivt tvåhandssvärd (och dessa skills levlas upp).
Det var lite svårare än D3 då jag faktiskt dog några gånger...

Skillträdet är likt det i Path Of Exile där man kan utveckla gubben i en viss riktning, exempelvis mer melee skada, mer crit chans etc.
Dock så verkar det änsålänge vara en simplare modell.

Hursomhelst, väldigt likt Diablo3/Path of Exile så om du gillar sånt är detta ett spel för dig. Spelet flyter på fint och det verkar vara väl värt pengarna och storyn verkar vara ok!
Nu måste jag göra annat men ser framemot att kötta mer imorgon!

Meny musik här: https://www.youtube.com/watch?v=eq1YZK4noU8

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Keeper of Traditions

Servrarna kommer ligga nere hela dagen idag Tråkigt!

https://twitter.com/WolcenGame/status/1228539814833803265

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.