SweClockers "Gubben" får nytt liv

Permalänk
Medlem

Tummen upp. Passar perfa!

Permalänk
Medlem

Väldigt stiligt!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Varför ens en gubbe fortfarande? Sure han har varit med länge men han känns inte som har någonting alls att göra med något som sweclockers står för eller innehåller.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Passande rent modernt för 2020.

Idag har typ alla varumärken nånting runt och inte platt och rakt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Allin: Man skulle eventuellt kunna fylla i det transparenta med vitt eller något annat passande. Snabbt och enkelt

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Clockrent! Smälter in fint.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av drwlz:

@Allin: Man skulle eventuellt kunna fylla i det transparenta med vitt eller något annat passande. Snabbt och enkelt

https://i.imgur.com/Tmm8y90.jpg

Bara in och pilla lite i XMLen för SVGn nej men krävs nog lite mer, men går det så kan man bara toggla "fill" prefix kanske för vit och mörkt tema?

EDIT: Kom på att SVGn måste nog vara inline då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Känns klockers när man själv är född -80 och fyller gubbe om ett par månader

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig historien bakom denna logga?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Snygg

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Sid-titeln (<head><title> ...) tycks ha förblivit "SweClockers.com" dock?
@Jacob

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Tunnhårig, något lönnfet, glasbotten glasögon, slips... han är iaf glad.

Skrivet av Dimuman:

Kan någon förklara för mig historien bakom denna logga? Jag tycker förövrigt den är hemskt ful. " En flintskallig gubbe, vad är det han ska symbolisera?

Hade varit roligare med en tunnhårig gumma.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av drwlz:

@Allin: Man skulle eventuellt kunna fylla i det transparenta med vitt eller något annat passande. Snabbt och enkelt

https://i.imgur.com/Tmm8y90.jpg

Skrivet av flashen:

Bara in och pilla lite i XMLen för SVGn nej men krävs nog lite mer, men går det så kan man bara toggla "fill" prefix kanske för vit och mörkt tema?

EDIT: Kom på att SVGn måste nog vara inline då

Borde kunna gå att haxxa med CSS till och med!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

...
Vi får slå våra kloka huvuden ihop, eller vad säger ni, @Blargmode, @Soitora, @LemonIllusion et al.?

Lade till stöd för den nya SweClockers logon i version 2.2.1 av mitt tema.

Den länkar till https://soitora.github.io/SweClockers-Dark/images/logo.svg
Den är lite "dirty" i koden nu då jag i princip bara la en cirkel bakom men den det märker man ej med blotta ögat.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Wow vad kul med så många positiva reaktioner Härligt att ni tycker om nya gubben!

Skrivet av medbor:

Fejset borde inte vara transparent, det borde ha en färg

Vi ska kolla närmare på om hans fejs kanske bör ha vit bakgrund

Skrivet av Dracc:

Snyggt!
Sid-titeln (<head><title> ...) tycks ha förblivit "SweClockers.com" dock?

Ops, det har vi missat! Tack för uppmärksammandet.

Skrivet av talonmas:

Men av nyfikenhet, vad är det som gör att nya grafiken fungerar bättre på internet? Inte så att gamla hade jaggies o grejer (kanske om du kör extremt lågupplöst skärm?).

Den gamla gubben är svår att jobba med för att han består av väldigt tunna linjer och många detaljer, den gamla vektorbaserade arbetsfilen är dessutom märkligt strukturerad vilket gör det ännu svårare att försöka göra något vettigt med den. Det är en av faktorerna till att vi kände att det var dags att göra någonting nytt Den nya gubben består endast av en färg vilket underlättar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nackdelen med detta är att man inte får gubben, utan bara "SWECLOCKERS" med vit text. Tycker personligen det ser för skrikigt ut när loggan är kritvit i det mörka temat, men det är enkelt ordnat:

.header .logo { background-image: url(/gfx/sweclockers-white.svg); background-position: center; + opacity: 0.5; }

Ser vettigt ut, men gubben saknas förstås fortfarande.

Nackdelen med detta är att hela loggan då får en ljusgrå rektangulär bakgrund, vilket inte heller ser så bra ut mot den mörka bakgrunden.

Vi får slå våra kloka huvuden ihop, eller vad säger ni, @Blargmode, @Soitora, @LemonIllusion et al.?

Kladdade lite på ett utkast i ren css, men det är rätt hackigt. Har inte trimmat in alla halva pixlar hit och dit heller. I chrome ser det åtminstone rätt vettigt ut.

.header .sections>.section.brand { width: 64.5px; margin-right: calc(480px - 64.5px - 1px); /* original width - new width - left margin trickery */ background-color: white; border-radius: 100%; padding-bottom: 10.5px; margin-bottom: calc(16px - 10.5px); /* 16px is original margin */ margin-left: calc(16px + 1px); margin-top: calc(11px + 0.5px); } .header .logo { margin-left: -1px; margin-top: -0.5px; }

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Och där fick ordet datanörd ett ansikte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt med ny ren text utan .com

Jag hade personligen tyckt det även varit trevligt med en ny figur/maskot (om det nu behövs som "kvardratisk" logotyp) som idag har någon relevans. Varför inte en figur baserad på en CPU eller minnessticka som då kan vara könsneutral?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag gillar det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Cool logga. För mig blir loggan en symbol för vetenskap, uppfinnaryra och kvalité.

Permalänk
Medlem

Hallå Gubben

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Snyggt! Trodde aldrig jag skulle kunna acceptera några förändringar på gubben eller loggan men det här blev bra.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Otidsenligt med en gubbe en "hen" är mera up_to_date
och förresten när blir man gubbe här inne, åren som medlem eller ålder?

Permalänk
Ljusskygg

@Gurt: Vad hände med tickern som brukade ligga under logon?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Soitora:

@Gurt: Vad hände med tickern som brukade ligga under logon?

Den fick tyvärr ryka. Vi har funderat länge på nyhetstickerns framtid och i samband med nya loggan valde vi att plocka bort den, anledningen är helt enkelt att den användes för lite.

Permalänk

Gubben är död, länge leve gubben!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Gurt:

Den fick tyvärr ryka. Vi har funderat länge på nyhetstickerns framtid och i samband med nya loggan valde vi att plocka bort den, anledningen är helt enkelt att den användes för lite.

Undrade bara då den kändes så tomt, men tycker att det var ett bra val att ta bort den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt, ett riktigt snyggt lyft! Men, är det bara jag, eller är E i Swe i SweClockers aningen för smalt?

Permalänk
Medlem

Den nya gubben ser rätt felad ut med mitt "dark" tema på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Såg nu på fb att ni uppdaterat Profilbilden, gubben blev ännu bättre i större format. Den gör sig mycket bättre då. Kanske skulle förstora hela titelraden på hemsidan och göra gubben och texten lite större. Kanske ca 75 mot ca 55 som är nu? då kanske gubben kommer fram lite till.

Skulle nog passa med lite mer mellanrum mellan logon och sökrutan och även sökrutan mot "inloggningrutan" nu när .COM försvann.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact