Blandade datordelar: Asus 970 Strix 4gb, Moderkort P8Z68-V Pro (med i5 2500k + 8gb RAM) samt Asus 6970

Permalänk

Blandade datordelar: Asus 970 Strix 4gb, Moderkort P8Z68-V Pro (med i5 2500k + 8gb RAM) samt Asus 6970

Auktionerar ut några delar då jag precis uppgraderade datorn för 1 vecka sedan! Ni kan köpa en av dessa saker eller flera tillsammans (samfrakt om paketet inte blir för stort - isåfall 2 paket). Moderkortet säljs endast tillsammans med kvarmonterat RAM och CPU.

Auktionen pågår till midnatt nästa söndag (26 januari kl. 23.59) och högst bjudande person vinner (observera startbuden). Auktionen fortsätter sedan om sakerna inte har sålts, och fortsätter ända tills komponenterna når ungefär dessa utropspriser).

1. Asus Geforce GTX 970 STRIX Direct CU II 4GB GDDR5 OC (budgivning startar på 899kr + frakt)
https://www.asus.com/se/Graphics-Cards/STRIXGTX970DC2OC4GD5/
Dessa tillbehör följer med:
- Originallåda med antistatpåse, manual, drivrutiner.
- Inga sladdar följde med produkten från början eller nu, se länken för vilka kablar du behöver ha.
Skick: Detta grafikkort har fungerat felfritt från köpet 2016 tills att jag bytte ut det mot nyare 10 januari.

Grafikkortet har körts tillsammans med detta pack delar jag också säljer:

2. PACK med Komponenter, kvarmonterade på moderkortet (budgivning startar på 849kr + frakt):
Asus P8Z68-V Pro
https://www.asus.com/se/Motherboards/P8Z68V_PRO/
- Moderkortet kommer också med dessa tillbehör: SLI-bridge, IO-shield, drivrutiner, manual.
- Moderkortet med komponenterna ligger i originallådan samt i antistatpåse.
CPU: Intel i5-2500K, 3,30 GHz, 6 MB Cache, LGA1155, 95W (aldrig överklockats).
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/52210/in...
!OBS har rengjort CPUn så gott jag kunnat med papper, kaffefilter och topps. Vill du göra den renare får du göra det själv, jag torkade så att den blev så ren som möjligt, ser ingen kylpasta på den iallafall.
RAM: Corsair 8GB Ram (2x4gb), DDR3, XMS3, CMX8GX3M2A1600C9.
Säljer inte dessa delar på moderkortet separat.
Skick: Dessa delar har fungerat felfritt från köpet 2011 tills att jag bytte ut dem mot nyare delar 10 januari.

3. En helt oanvänd original Intel i5-2500k fläkt (budgivning startar på 69kr)
Fick med processorn 2011 och har kvar oanvänd fabriksapplicerad kylpasta från 2011. Kan användas tillsammans med moderkortet/delarna ovan. Du får nog göra rent denna från gammal kylpasta.
Skick: Oanvänd, inköpt 2011, eventuellt intorkad kylpasta.

Sedan har jag ett äldre grafikkort jag körde tillsammans med moderkortet ovan innan jag skaffade Asus 970:

4. - Asus HD 6970 Direct CU II (budgivning startar på 449kr + frakt)
https://www.asus.com/Graphics-Cards/EAH6970_DCII2DI4S2GD5/
Dessa tillbehör följer med:
- Originallåda med antistatpåse, 2st 6pin till 1st 8pin strömkabel, Crossfire brygga, manual, drivrutiner.
Skick: Detta grafikkort har fungerat felfritt från köpet 2011 tills att jag bytte ut det mot ett nyare 2016, och sedan dess legat i originallådan.

Frakt:
Samfraktar: Blir eventuellt högre fraktpris om ni väljer 2-3 produkter, fråga mig, kan bli 2 paket om du väljer att köpa det mesta.
Skickas med DB Schenker som alltid fungerat 100% för mig.
DB Schenker priser: 0-1kg 108kr, 2-3kg 114kr, 4-5kg 121kr.
Kan nog fixa Postnord om ni vill, men inte testat skicka med Postnord förut så behöver kolla upp det isåfall.
Erbjuder inte avhämtning.

Betalning sker via Swish eller till mitt bankkontonummer. Skickar sakerna snarast när pengarna när framme.

Om ni har några frågor så ställ dem här eller skicka PM!

Med vänliga hälsningar
Martin

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej, vilket grafikkort hade du tillsammans med 2500k paketet? Är nyfiken på om cpun kan hänga med t.ex ett 970 utan att cpun blir flaskhalsen

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk

@RoxonMicke: Hejsan! Jag körde båda, Asus 6970 köpte jag 2011 med delarna när dem var nya, sedan uppgraderade jag till Asus 970 2016. Båda fungerar med delarna, men 970 är något vassare och klarar lite nyare spel från efter 2016. Är inte så insatt i vilka delar som påverkar vad rent prestandamässigt, men kan ge lite spelexempel i prestanda i hur jag upplevde att datorn orkade med. Battlefield 1 rullade på ganska bra med senaste grafikkortet Asus 970 på ok grafik, men Battlefield V blev för mycket, det går att spela men är jobbigt - tar lång tid att ladda och spelandet är ryckigt och hoppigt prestandamässigt med 40fps eller mindre med prestandaspikes, körde på lägsta grafik nu innan jag uppgraderade delarna. GTA V körde jag på ungefär "höga" grafikinställningar och det rullade på bra. Red dead 2 fungerar inte alls, datorn fryser för att tänka, och då och då så blev jag disconnectad och kunde inte spela det alls. Vet inte om du tänker ha delarna till spel, men det låter lite så? Obs, körde delarna tillsammans med en Noctua NH-d14 fläkt som kylde bra, denna fläkt sitter nu i min nya dator. Däremot säljer jag också i annonsen en oanvänd standardfläkt från 2011 till i5-2500k, kanske tillräckligt bra, har hört att de ska vara tillräckliga om man inte överklockar, vilket min 2500k:n inte är. ^^ Men men som sagt, är inte superinsatt i hur delarna påverkar varandra.

Permalänk

@Mushroomcar: Okej, tack för det långa svaret Var på tal om att uppgradera min brors pc men det blev inte av, hoppas du får sålt grejerna smidigt ^^

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Budar 900kr för Gpun!

Permalänk

@Duvn: Du vann budgivningen för Asus 970! PMar dig!

Budgivningen för resten av delarna fortsätter då dessa inte har något bud än!

Permalänk

Då jag försökt kontakta budgivaren av Asus 970 utan framgång så startar budgivningen om för Asus 970 från 899kr. Alla saker finns kvar från första inlägget. Fråga om ni undrar något!

Permalänk

Bump! Asus 970 Strix och allt annat finns kvar!

Permalänk

@Mushroomcar: Sitter och funderar om man skulle köpa delarna och försöka hitta nätagg, chassi och lagring så blir det en komplett som jag jag kan sälja vidare. Du har inget av dom delarna?

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av RoxonMicke:

@Mushroomcar: Sitter och funderar om man skulle köpa delarna och försöka hitta nätagg, chassi och lagring så blir det en komplett som jag jag kan sälja vidare. Du har inget av dom delarna?

Egentligen inte, sparade dem till nya datorn. Men jag har en gammal dator utan hårddisk från 2006, vet inte hur delarna i min annons passar med den dock. Om du är intresserad kan jag kolla vilka delar den har? Säljer den helst som den är utan att plocka isär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Mushroomcar: Okej, vid närmare eftertanke så är det kanske bäst att köpa nätagg, chassi och lagring nytt. Ska kolla vad priset landar på så skriver jag hur det blir

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk

@RoxonMicke: Yes! Gör så!

Om du är intresserad av cpu-fläkten jag har i annonsen, nr3, så vill jag bara påminna om att den har intorkad fabrikskylpasta från 2011, vet inte hur detta påverkar den och hur lätt det är att få bort.

Sedan har jag som du kanske sett 2st grafikkort i annonsen, vilket är du intresserad av?

Permalänk

@Mushroomcar: Alright, lite ändrade planer, jag är inte längre intresserad av moderkort cpu och ram, men båda grafikkorten är jag intresserad av om priset går att komma överens om. Angående frakt och betalning så känns det svårt att betala hela summan innan delarna skickas, är det möjligt att betala halva summan och andra halvan när jag får delarna? Om det är okej budar jag 1100:- för 970 strix och Radeon 6970.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk

@RoxonMicke: Med 1200kr + frakt för korten känner jag mig nöjd, då får du dem lite billigare än i annonsen. Båda går bra att skicka i ett paket.

Grafikkorten väger 1,6kg + 1,7kg = 3,3kg.

Det blir
131kr frakt hos DB Schenker pga. paketets storlek och tyngd.
145kr frakt hos Postnord (om man vågar ta dem).

Jag tar gärna hela summan på en gång så bokar och skickar jag.

Låter detta okej?

Du kan kolla min profil på tradera om du vill se omdömen för mig. https://www.tradera.com/profile/feedback/4656525/shroomcar

Obs, tror denna annons går ut om några dagar så vi får fortsätta via PM.

Mvh
Martin

Permalänk

@Mushroomcar: Okej, vi kör på 1200:- + frakt, kan du pm:a en bild på båda korten med datum och på paketet innan du skickar iväg det så swishar jag 1331:-? Vi kör alltså med Schenker.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk

@RoxonMicke: Skickade PM nu!