Permalänk
Medlem

@keyser

Det är ingen som imploderar. Du framställer dock dig själv i mycket dåligt ljus då du gottar dig i din egen vanföreställning om andra medmänniskors misshag.

Permalänk
Medlem

Google

Permalänk
Medlem

Apple!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

@keyser

Det är ingen som imploderar. Du framställer dock dig själv i mycket dåligt ljus då du gottar dig i din egen vanföreställning om andra medmänniskors misshag.

Perfekt.

Permalänk
Medlem

Unilever och SAS är väl de jag bojkottar nu, har svängt lite med åren....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Bojkottar Tom Cruise

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bara ett företag på min "bojkottlista". Belkin har vart på min köp ej-lista sedan de sålde en router som hijackade webbanslutningar för att visa annonser back in 2003.

Att de dessutom dessutom definierar "livstids garanti" som 5 år gör ju inte saken bättre.

Permalänk
Medlem

Kommer nog sluta köpa Harman Kardons produkter. Har en portabel högtalare (Onyx Studio, tror det är 3an) och soundbar (SB26) som känns lite slappt tillverkade. Smågrejer som känns helt hål i huvudet.

Vapiano har jag bokkottat sen ett tag tillbaka, men har tummat på den bojkottningen någon gång pga grupptryck.
Första incidenten var när jag (var 18 år) och min dåvarande tjej (som var mindreårig) inte fick komma in och äta för att hon var under 18, eftersom de serverar alkohol där. De vägrade helt enkelt släppa in oss, även fast de hade massor med barn som sprang runt där inne.
En annan gång när jag åt risotto där så fick jag väldigt liten portion och blev inte alls mätt. När jag gick och sa till och frågade om mer mat så var de väldigt otrevliga och inte alls tillmötesgående. De stod fast vid att de skulle ta extra betalt för det.

Permalänk
Medlem

Bojkottar bara två företag, båda i samma bransch.
McDonalds, för de serverar vedervärdiga små skosulorna.
Burger King, för att deras burgare är nästan lika otäcka som McD.

Bubblare, på väg in på listan: Max Hamburgare, för att de tappat stingen totalt på sistone.

Permalänk
Medlem

Saltå Kvarn pga att företaget ägs av en stiftelse med religiöst humbug som värdegrund.

Permalänk
Medlem

@keyser: Jag som precis har börjat konsumera Max burgare då jag tycker att de gör riktigt goda vegetariska sådana!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

@keyser: Jag som precis har börjat konsumera Max burgare då jag tycker att de gör riktigt goda vegetariska sådana!

Deras Plant Beef-grejer är det bättre vegetariska alternativet bland kedjorna, men de var bättre på de vanliga burgarna förr i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

Saltå Kvarn pga att företaget ägs av en stiftelse med religiöst humbug som värdegrund.

Damn, ignorance really is bliss...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Ironi att du kallar det för "Vänsterpropaganda" när de har rätt. Köttbullar, Julgranen, Kåldolmar etc. är alla importerade produkter. Köttbullar och Kåldolmar är turkiska. Julgranen är Tysk etc.

Först ställer dom en fråga "What is truly scandinavian?" sen ett påstående "Absolutely nothing". Bara den början är ju propaganda.
Det påståendet klingar väl bäst hos människor åt vänster med öppna gränser osv.

Sen att SAS viftar bort Skandinaviens kultur, identitet och samhörighet som "absolut ingenting" för att en maträtt kommer från Mellanöstern eller en cykel från Tyskland. Det är respektlöst i min mening.

SAS har anammat politiken och därför är det bojkott för min del.

Vi är 3st som planerar resa i sommar, vilket flyg vi skulle välja är fortfarande inte bestämt. Det valet har blivit lite enklare efter denna kampanj som SAS kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

SAS påstår ju exempelvis att köttbullen är importerad från Turkiet och framställer det som fakta, det är ju helt fel. Det finns mestadels ingen fakta här, bara populistisk propaganda, eller rättare sagt, försökte spela på den politiskt korrekta trumman. Bara för att en maträtt har en annan ursprung innebär det inte att en maträtt inte kan bli "svensk".

Men det är inte köttbullarna, lasagne eller kåldomarna som jag tror folk faktiskt blir upprörda över (jag tror allmänna folket helt sonika struntar i det). Budskapet i denna film är att man pekar ut en hel folkgrupp (Skandinavien) och säger; Ni har inte någon identitet, ingen kultur och inget arv och då finns det inte heller något att värna. Värre är också att det är ett danskt företag som har skapat filmen; Det reflekterar en form av självförakt, en form av extrem anti-nationalistisk agenda som förnekar sin egen kultur och sin egen identitet.

Folk skrattar åt oss som bor utanför "Skandinavien". Vi är ju patetiska.

Kunde inte skrivit det bättre själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Man behöver väl inte bli kränkt för man tycker det var en dålig reklamfilm. Det hör till nutiden att företag driver vänsterpropaganda, dom har fått för sig att människor gillar det.
Som att SAS eller nått annat företag bryr sig om mångfald eller toxic masculinity etc. Det är bara tomma ord utan substans, precis som vänster själva är.
Jag har fullt förståelse varför man väljer bort det.

Btw du får gärna dela med dig av företagets namn som hade schyssta arbetsvillkor på den mobil/dator du skrev inlägget med så ska jag ha det i tanken nästa gång jag beställer.

Menar du att företag inte får påvisa att toxic masculinity finns eller menar du att det inte finns eller är du för toxic masculinity? Sedan tror jag du missuppfattad vad vänsterpropaganda är... Företag är av naturen inte intresserade av ickekapitalistiska värderingar. Lite skämt om vad som tros vara skandinaviskt är nog mest tänkt att vara charmigt, ser inte hur det kan vara vänster. Vi hade ju inte ens haft SAS om vi inte haft mångfald så det är en ganska viktig komponent för nästan alla moderna företag. Globalisering är ju knappast en vänsterrörelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Comhem för prisstrategi. Borde väl bojkotta Tele2 också som äger comhem.
CoolerMaster för flera extremt sunkiga produkter.
Komplett.se och cdon.se för vilseledande marknadsföring.
De flesta bilmärken förutom BMW, MB, Volvo, Saab, Lexus och Tesla.
Äger en iPhone, men kommer inte göra det om misstaget igen.

Ska du inte göra Toyota ett undantag då åxå då det är dem som gör Lexus?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Jag bojkottar denna tråden!
Skämt åsido så har ni nu bevisat att detta tyvärr är ett ämne som man inte kan hantera utan att gå till personangrepp, ta till grova generaliseringar samt tråkigt politiserande av åsikter.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord