Corsair SF750 i ATX & mATX chassin för lägre GPU temperatur.

Permalänk
Medlem

Corsair SF750 i ATX & mATX chassin för lägre GPU temperatur.

Ville bara tipsa om detta nätagg. även för större chassin än itx. Jag hade ett RM750 i mitt NZXT400 mATX chassi innan jag bytte till detta SFX nätagg. Maxtempen på grafikortet sjönk med hela 5c under stress med samma fläktkurva. man ser att SF750 lämnar mycket plats åt grafikortet att hämta luft under chassit. Jag kan tillägga att jag inte hör nätagget heller. Verkligen en fullträff från Corsair. hoppas det kommer liknande med ännu högre effekt i framtiden.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Att växla till SFX-agg kan verkligen vara räddaren i nöden för grafikkortskylningen i trånga chassin! Ett bra exempel är ITX-tornet Define Nano S, där grafikkortet nästan ligger ihoptryckt med nätaggregatet om man kör ATX men får betydligt mer andrum med SFX.

Enda man behöver se upp med är kabellängderna, som kan vara jäkligt korta ibland på SFX. Men du ser ut att använda något längre kabelkit från Corsair?

Permalänk
Medlem

@JonasT
Jag lät mina Corsair RMx kablar sitta kvar, de medföljande Sfx kablarna var för korta som du säger!
Den andra positiva delen med sfx i atx chassi är att man har så otroligt mycket mer plats för just kablarna.

Hittills har jag absolut inget negativt alls att säga, trodde nätagget skulle höras mer men jag hör inte ett ljud.

Permalänk
Medlem

@Manboy: Hur ser det ut från baksidan? Täcker ramen hela hålet?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

@JoL_
Man får med en adapterplatta så det är inga problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Manboy:

@JonasT
Jag lät mina Corsair RMx kablar sitta kvar, de medföljande Sfx kablarna var för korta som du säger!
Den andra positiva delen med sfx i atx chassi är att man har så otroligt mycket mer plats för just kablarna.

Hittills har jag absolut inget negativt alls att säga, trodde nätagget skulle höras mer men jag hör inte ett ljud.

Ja just det, hade helt glömt att kablarna mellan RMx och SF-serien är kompatibla, smidigt!

Gillar verkligen Corsairs SF-serie, använt den i flertalet kompakta byggen till bekanta och även min egen speldator till vardagsrummet.

Permalänk
Föredetting

Jag prånglade precis in ett Silverstone SX500-LG i ett Define Nano S och... Det var ta mig jäsiken på håret att kablarna räckte. Fick vara mycket kreativ och routa EPS-kontakten mellan PCI-E-port och grafikkortets I/O-panel och ATX-sladden fick dras under grafikkortet på i andra änden av PCI-E-porten.

...Allt det här för att få ett 2.5-slotskort att mer eller mindre ligga kloss mot nätagget istället för ett vanligt 2-slotsdito.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@Meantek
Skumt, Nano S är ju ett Itx chassi, sfx kablarna borde ju räcka i ett sådant. Jag kör numera Cablemod pro kablar med normal längd i mitt mAtx chassi, det blir perfekt kabellängd från sfx psun.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Föredetting

@Manboy - jag misstänker att SFX-aggen i många fall har utvecklats med betydligt trängre chassin än Nano S i åtanke. Hade agget suttit monterat ovanför moderkortet istället för undertill (à la 00-tal) hade det varit kolugnt med kabellängder, kan även vara så att Silverstones kablar är bland de kortare på marknaden.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@Meantek
off topic, men hur gick det med GPUn, får den någon luft överhuvudtaget när den ligger så nära PSUn?

Permalänk
Föredetting

@Manboy - det är ganska likt hur det ser ut med ett ATX-agg och en tvåslotslösning i Nano S. Finns lite plats, men det är inte mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.