GSMA blåser av Mobile World Congress

Permalänk
Melding Plague

GSMA blåser av Mobile World Congress

Nvidia, Ericsson, ZTE och LG var tidiga att backa från MWC med rädsla för coronaviruset. Nu framgår att hela tillställningen ställs in.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns rimligt, var många event som stängdes i liknande situationer förr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag är ingen doktor men: hångla inte med fladdermöss! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Barcelona ligger ju en bit från Wuhan, så att de ställer in en mässa där måste väl ändå anses som märkvärdigt. Ölen är ju dessutom mexikansk och inte spansk, så det kan ju inte vara det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Barcelona ligger ju en bit från Wuhan, så att de ställer in en mässa där måste väl ändå anses som märkvärdigt. Ölen är ju dessutom mexikansk och inte spansk, så det kan ju inte vara det heller.

Varför? många reser och det är dumt att samla så många på samma ställe, exakt som Ikea som ställde in alla resor till kina.

Bra att de gör lite för att minska spridningen iallafall.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Läser om företag i Chinachinachina som öppnat för tidigt där hundratals personer inte får lämna sin arbetsplats för de blivit smittade.

Att vara mån om sin hygien och undvika andra människor samt vara lite försiktig skulle kunna lösa denna kris men så klart att folk alltid ska vara så giriga istället.

Permalänk
Avstängd

Klokt!

Permalänk
Medlem

@AplAy: När är det okej att göra det då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Barcelona ligger ju en bit från Wuhan, så att de ställer in en mässa där måste väl ändå anses som märkvärdigt. Ölen är ju dessutom mexikansk och inte spansk, så det kan ju inte vara det heller.

Jag förmodar att det handlar om en kombination av att telekomindustrin har stor kinesisk närvaro, så det var väl säkert många kinesiska representanter som förväntades resa dit (kanske inte från just Wuhan, det har jag ingen aning om, men oavsett vilket så är inte avståndet alls detsamma), och det i kombination med det mer allmänna problemet med att folk från hela världen ska resa dit vara där bland massor av folk på mässan och sedan åka hem igen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Hoppas att sony ska annonsera en ny xperia compact. Det väntar jag på. I behov av nu Android men tycker allt är för stort som finns nu. Ack ve!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp4ceRock3r:

Hoppas att sony ska annonsera en ny xperia compact. Det väntar jag på. I behov av nu Android men tycker allt är för stort som finns nu. Ack ve!

Skickades från m.sweclockers.com

får du nog vänta tills tidigast hösten...

https://www.mobil.se/tester/produkttester/test-sony-xperia-5-...

den lanserades i höstas och är absolut inte mini, har själv XZ2 Compact men finns ingen ersättare till den i dagsläget känns det som.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Bra att dom gör vad dom kan för att hindra spridning.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Tråkigt men det är ju definitivt ett bättre slut än att hjälpa en global epidemi att ske.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sen vet jag inte vad man ska vara förberedd på, inte som man själv kan göra något. Kommer det hit i större skala så gör det. Det återstår att se helt enkelt.

Om du söker kan du finna nåt

N95 Mask och frekvent handhygien, minst 20sek noggrant tvättande innan du tar i främmande föremål och efter.

Tror du att du är smittad så undvik andra. Ring sjukvård och följ hänvisning.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Det som är mest tragiskt med nuvarande siffror är över 2% dödlighet, över 25% som behöver uppsöka sjukvård.
Världsledande forskare som var även främst under SARS och MERS tvekar inte för å tala om en 60-80% smitta globalt.

Det värsta är om det muterar sig...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

@Nivity:

Jag tror Xi Jinping studerat hur vi löser problemen i Sverige med försäkringskassan och försöker använda samma taktik.

Man ändrar definitionen av vad det innebär att vara sjuk till att i princip istället innebära att vara död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Det som är mest tragiskt med nuvarande siffror är över 2% dödlighet, över 25% som behöver uppsöka sjukvård.
Världsledande forskare som var även främst under SARS och MERS tvekar inte för å tala om en 60-80% smitta globalt.

Det värsta är om det muterar sig...

Herregud, ta på dig foliehatten. Känns som att jag är inne på Flashback. Vilken forskare påstår 80 % smitta globalt?
Tror inte att landet ljuger om siffrorna, det hade de fått allvarliga konsekvenser för och det vet dom om. Dom har
lyckats hålla viruset från att spridas globalt rätt bra. Var glad att det inte dök upp i Indien, Sydamerika eller liknande.
Det är alltid bra att vara förbered men tror inte att någon i Sverige bör vara orolig.

Dessutom räcker det inte med munskydd, du måste täcka ögonen också.

Permalänk
Medlem

hahaha kul virus, snart världen blir som Zombies spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Herregud, ta på dig foliehatten. Känns som att jag är inne på Flashback. Vilken forskare påstår 80 % smitta globalt?
Tror inte att landet ljuger om siffrorna, det hade de fått allvarliga konsekvenser för och det vet dom om. Dom har
lyckats hålla viruset från att spridas globalt rätt bra. Var glad att det inte dök upp i Indien, Sydamerika eller liknande.
Det är alltid bra att vara förbered men tror inte att någon i Sverige bör vara orolig.

Dessutom räcker det inte med munskydd, du måste täcka ögonen också.

De talar om potential smitta upp till 60-80% i vågor, om den inte kan hanteras i tid. Har även hört de misstänker inkubations tid kan ligga så långt som 24 dagar. Så kan dröja ett tag innan vi upptäcker om smittan spridits förbi karantäner eller inte.
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/11/coronavirus-exp...
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-67...

Risken är kanske liten den når Sverige.. men inte en hundra procent garanti de kan hålla det från att spridas. Jag skulle nog rekommendera att man undviker åka på semester till utlandet i år.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Herregud, ta på dig foliehatten. Känns som att jag är inne på Flashback. Vilken forskare påstår 80 % smitta globalt?
Tror inte att landet ljuger om siffrorna, det hade de fått allvarliga konsekvenser för och det vet dom om. Dom har
lyckats hålla viruset från att spridas globalt rätt bra. Var glad att det inte dök upp i Indien, Sydamerika eller liknande.
Det är alltid bra att vara förbered men tror inte att någon i Sverige bör vara orolig.

Dessutom räcker det inte med munskydd, du måste täcka ögonen också.

Verkligen seriöst, ser att du är hyfsat påläst, men samtidigt dementerar du dig själv :/ *thumbs up*

Ska vi fortsätta med foliehatt?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

BNO Tracking Corona Virus
Ni kan själva läsa på lite om gällande fakta genom att trycka på "source".

Dom finns även på Twitter i följande länk
Med en dödlighet på ‭2.27868676490884‬% så till folk som är folierade så fortsätt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Med en dödlighet på ‭2.27868676490884‬% så till folk som är folierade så fortsätt.

Imponerande precision på den siffran, motsvarar en absolut precision på +/- 0.000001 människa om hela jorden blev smittad

Skrivet av Bloopy:

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Ska det inte vara Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon heller. Eller är det kanske något norrländskt dialektalt? Eller kanske änny bättre Det du inte hinner med idag hinner du inte med imorgon heller.