Permalänk
Medlem

Razer
MSI
Steelseries
Fractal Design
NZXT

Permalänk
Medlem

Huawei.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Lätta, förra årets matbluff.
I datorvärlden är det svårt, amazon är ju som lidl i kubik men är ju väldigt smidigt
tror inte steam har mitt kortnummer trots många spel.

Permalänk
Medlem

Magnum glass, aldrig ens smakat. Hatade reklamen de hade när den kom (typ på 80 talet)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allt tobaksrelaterat.

Permalänk
Medlem

Android - Önskar jag kunde säga Google
Huawei

Permalänk
Medlem

Oj - det blir lång lista.
Aftonbladet, Expressen, SVT/SR (all radio & tv faktiskt - streamar/tankar det jag vill se/höra), UNT, SVD, DN.
Apple, SAS, Gilette, SFBio, HP, EA, Elgiganten, Ford, Turkiet, Ben & Jerry, Coca Cola...
Det är vad jag kommer på på rak arm just nu. Finns garanterat fler.
Edit: Hur fan kunde jag glömma Telia!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

SAS efter deras senaste reklamfilm.

https://youtu.be/KDHQ1afuFk0

Japp , vilka pajasar!!!
Sen har jag även Apple , Intel och VW på min lista. Glömde ju sosse blaskan Aftonbladet!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av anon190792:

Man behöver väl inte bli kränkt för man tycker det var en dålig reklamfilm. Det hör till nutiden att företag driver vänsterpropaganda, dom har fått för sig att människor gillar det.
Som att SAS eller nått annat företag bryr sig om mångfald eller toxic masculinity etc. Det är bara tomma ord utan substans, precis som vänster själva är.
Jag har fullt förståelse varför man väljer bort det.

Btw du får gärna dela med dig av företagets namn som hade schyssta arbetsvillkor på den mobil/dator du skrev inlägget med så ska jag ha det i tanken nästa gång jag beställer.

Vet inte om du citerar fel?

Antingen så läste du bara hälften av vad jag skrev eller så förstod du inte mer än hälften, med tanke på frågan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

TV4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Canon. Eftersom de sålde en full-HD-videokamera som hade bara ca 1.6 megapixel effektiv sensor men vägrade inse att något inte blir full HD 1920x1080 bara för att man skalar upp det. (dvs, det stod på utsidan paketet och på kameran 1920x1080 recording, men jag upptäckte för sent att det inte stämde för att kunna häva köpet som gjordes på netonnet. Lång story)

Nestlé.

Nike

Bojkottade McDonalds och Coke ett par år, och det säger en del eftersom jag älskar hamburgare. Sedan blev jag för hungrig och sket i principerna.

Kött från Storbritannien och Irland har jg mig veterligen inte ätit sedan galna kosjukefiaskot.

Jaffa

Apple bojkottar jag inte. Men de är för dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Eldorado, Ica Basic, Coop X-tra och budget.

Skrivet av SpeedRebirth:

+1
Fruktansvärt dåliga och äckliga produkter. Där kan vi snacka om slaktrester som inte ens grisarna vill ha

Eldorado fryst vitlökbröd är the shit, betydligt bättre än Däfgårds även om man köper det nygräddat. Give it a try. Håller med om att 90% av alla produkter är skräp dock.

Skrivet av The Kristoffer:

Barilla! Homofober. Är själv hetero men valde bojkott på grund av något riktigt risigt uttalande om att bögar kan äta annan pasta än Barilla typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Lol. Har du någon källa på det?

Edit: Googlade det och det var bara någon gubbe som bara svarade att han gillar familjer med en mamma och en pappa. Bah, förväntade mig något mycket roligare.

Permalänk

Jag är generellt tämligen ointresserad av varumärken. Men det är några.
Allt från VAG-koncernen, maken till koncern att skita i sina kunder.
Samsung, dom kör på det beprövade och fungerande "om vi höjer priserna tror folk det är bra produkter"-grejen. Otroligt många som lyckas.
Sedan har jag konsultat åt ett svenskt klädmärke som skrattar åt sina kunder att dom köper deras dyra kläder, dom är bojkottade.

Dock försöker jag granska vilka märken av kläder jag handlar av så att dom har så mycket som möjligt fairtrade och ekologiskt, väldigt få vettiga som finns där ute. Dock hittade jag https://www.wijld.com/ för ett tag sedan, gjorde mig glad.

Sedan blir jag lite anti när företag lyckas skapa en för stor flock som köper allt som hittas på, typ bmw, många audi-kunder, apple, samsung
Det vill säga märken som försöker göra sina produkter till en livsstil.

Och och och och och och.......

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Det är ju kanske lite sent nu, men när jag skrev första inlägget så tänkte jag på varumärken/företag som man anser har hyffsat vettiga produkter/tjänster som man ÄR intresserad av. Men ändå avstår man från att att köpa dessa, då de tillverkas/säljs av ett visst företag. Detta kan man göra pga. personliga erfarenheter, eller nästan vilka bevekelsegrunder som helst. Man har förmodligen en idé om att "bojkotten" är fullständigt meningslös i alla andra avseenden än ens egna principer/samvete.

Poängen är att det faktum att man avstår ska ha ett slags pris, då man frivilligt begränsar sitt urval.

Om man genuint tycker att allt företaget i fråga gör är skräp så är det inte tal om bojkott.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Bojkottar inget, alltid beredd att ge ett företag en andra chans. Phillips är dock inte förstavalet när det kommer till TV.

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Min mor hade en Philips TV som dog när det var ett halvår kvar på garantin.
Kontaktade både återförsäljare och Philips direkt.
De kom med en guide om hur man återställer TV:n m.m, vi testade den och TV:n var fortsatt död.
Vi kontaktade Philips direkt, fick fortfarande endast samma guide skickad.
TV:n användes inte mycket och min mamma glömde att ta kontakt med dem igen.
Jag säger åt henne att ta kontakt med dem och hon skriver en tredje gång, med samma case nummer, men någon vecka efter det att garantitiden gått ut. Vi får direkt svaret att TV:n inte längre har någon garanti kvar och att de inte tänker göra någonting alls åt det.

Att Acer inte hjälper någon som inte har rätt till hjälp är ganska så förståeligt.
Men att man inte kan få en TV som är använd mindre än hundra timmar ersatt när den från ingenstans dör under garantitiden, det är märkligt.

Skrivet av Oliver91:

Eldorado, Ica Basic, Coop X-tra och budget.

Vet att det är skit, men Eldorado har definitivt de godaste snabbnudlarna. Har en klar plats i mitt studentskafferi.

Skrivet av Sveklockarn:

Logitech, för att de aldrig kan producera en ersättare till en bra produkt, så när det är dags att byta grejer efter några år så finns det plötsligt inte något som ens avlägset liknar den man köpte för ett par år sedan. Häpp, tillbaka på ruta noll och ska leta igenom hela jävla sortimentet igen... för att upptäcka att det är en hög andel dekaltrimmade kontorsmöss och rubberdome-smörja med "häftiga" lysdioder, och att mjukvaran kommit i en ny om möjligt ännu mer bloatad version.

Skulle säga att det är tvärt om att Logitech är bra på att hålla favoriter vid liv.
G500S -> G502 Core -> G502 Spectrum -> G502 HERO -> G502 Lightspeed
MX Master -> MX Master 2s -> MX Master 3
M570 -> MX Ergo
K350 -> Cordless Desktop Comfort -> K860 Ergo
C920 -> C920e -> C920 Pro -> C930e

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Bojkottade McDonalds och Coke ett par år, och det säger en del eftersom jag älskar hamburgare.

Om du älskar hamburgare så bojkottar du McDonalds. Vidrigheter - snäppet upp från en Lidl-pannbiff mellan två franskbröd.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

Eldorado fryst vitlökbröd är the shit, betydligt bättre än Däfgårds även om man köper det nygräddat. Give it a try. Håller med om att 90% av alla produkter är skräp dock.

Lol. Har du någon källa på det?

Edit: Googlade det och det var bara någon gubbe som bara svarade att han gillar familjer men en mamma och en pappa. Bah, förväntade mig något mycket roligare.

Brukar köpa färdig baguette från bake-off bonjour och göra eget vitlökssmör som typ är 1-2 klyftor pressad vitlök, 2 delar smör 1 del olivolja och lite salt och peppar in i mikron tills smöret smällt, sen rör jag i fryst färdighackad persilja och låter det stelna i kylen tills de blir smör igen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Inget direkt, jag väljer bort saker.
Att man Bojkottar SAS för att dom säger att köttbullar & midsommarstång inte är Skandinaviskt är ju sjukt löjligt, dessutom har SAS helt rätt, köttbullar & kåldolmar är från Mellanöstern, Midsommarstången är nåt tyskt jävla hittepå, precis som julgranen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Apple

Permalänk
Medlem

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Jag kom på fler som jag undviker. Ockelbo, Fåddman, Skånekött, Polarica och flera andra som säljer utländska varor trots att man kan förledas att tro att de är svenska.

Permalänk
Medlem

Apple

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Comhem för prisstrategi. Borde väl bojkotta Tele2 också som äger comhem.
CoolerMaster för flera extremt sunkiga produkter.
Komplett.se och cdon.se för vilseledande marknadsföring.
De flesta bilmärken förutom BMW, MB, Volvo, Saab, Lexus och Tesla.
Äger en iPhone, men kommer inte göra det om misstaget igen.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Man behöver väl inte bli kränkt för man tycker det var en dålig reklamfilm. Det hör till nutiden att företag driver vänsterpropaganda, dom har fått för sig att människor gillar det.
Som att SAS eller nått annat företag bryr sig om mångfald eller toxic masculinity etc. Det är bara tomma ord utan substans, precis som vänster själva är.
Jag har fullt förståelse varför man väljer bort det.

Btw du får gärna dela med dig av företagets namn som hade schyssta arbetsvillkor på den mobil/dator du skrev inlägget med så ska jag ha det i tanken nästa gång jag beställer.

Ironi att du kallar det för "Vänsterpropaganda" när de har rätt. Köttbullar, Julgranen, Kåldolmar etc. är alla importerade produkter. Köttbullar och Kåldolmar är turkiska. Julgranen är Tysk etc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Många företag man skulle vilja bojkotta för deras politiska ställningstaganden men skulle bli för jobbigt att hålla reda på vem som äger vilket varumärke och utbudet skulle bli för begränsat för att det skulle vara värt jobbet. Då tänker jag framför allt på livsmedelsbranschen. Bojkottar man t.ex. Ben & Jerrys måste man bojkotta alla Unilevers varumärken och då blir utbudet genast mycket mer begränsat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Inget direkt, jag väljer bort saker.
Att man Bojkottar SAS för att dom säger att köttbullar & midsommarstång inte är Skandinaviskt är ju sjukt löjligt, dessutom har SAS helt rätt, köttbullar & kåldolmar är från Mellanöstern, Midsommarstången är nåt tyskt jävla hittepå, precis som julgranen.

Det här är ett sidospår men ursprung har absolut noll att göra med att många fenomen/saker/maträtter de fakto är del av svensk kultur. Reklamfilmen är ofantligt pinsam för att hela premissen är en chimär och en obegriplig sådan när det gäller att locka kunder. Det är lite som att säga: "Vad skiljer oss människor från övriga djur? Absolut ingenting, vi består alla av atomer." Vad fan är poängen? Vad försöker man uppnå? I det här exemplet försöker jag alltså göra reklam för "människorna" eller för att de övriga djuren ska vilja besöka människorna...

Permalänk
Medlem

Arla.

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Inget direkt, jag väljer bort saker.
Att man Bojkottar SAS för att dom säger att köttbullar & midsommarstång inte är Skandinaviskt är ju sjukt löjligt, dessutom har SAS helt rätt, köttbullar & kåldolmar är från Mellanöstern, Midsommarstången är nåt tyskt jävla hittepå, precis som julgranen.

Flytta till Tyskland eller något fint land i Mellanöstern, tror du skulle passa bra där

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Ironi att du kallar det för "Vänsterpropaganda" när de har rätt. Köttbullar, Julgranen, Kåldolmar etc. är alla importerade produkter. Köttbullar och Kåldolmar är turkiska. Julgranen är Tysk etc.

Bevis på att köttbullar existerade i Turkiet före Sverige?

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Ironi att du kallar det för "Vänsterpropaganda" när de har rätt. Köttbullar, Julgranen, Kåldolmar etc. är alla importerade produkter. Köttbullar och Kåldolmar är turkiska. Julgranen är Tysk etc.

Funderat på att skaffa en ordbok?
Propaganda (av latinets propagare, 'fortplanta', 'utbreda'), är ett meddelande eller en framställning som är avsedd att föra fram en agenda, ett visst budskap eller väcka positiva eller negativa känslor för något
https://sv.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Propaganda kan vara helt korrekt, men det är ändå propaganda. Precis som att om man pratar skit om någon och säger saker som är helt sann och man kan bevisa detta. Så kan man ändå åka dit för förtal och andra lagar, eftersom man inte hade rätt att säga detta.

Det är väl ytterst få som bryr sig om att någon klassisk svensk maträtt ej har svensk ursprung. Däremot visar SAS genom att sprida sitt budskap var de står och vad de är för något företag. Ett seriöst företag lägger sig inte i politiken. Det går säga att precis alla kulturer egentligen inte finns och att de är trams. Men varför ska ett företag göra detta även om det är helt sant?
Säg att SAS hade gett sig på Japanerna och satt något som är sant, folk hade undrat varför gjorde de det? Vad är SAS för något företag egentligen?