Samsung avtäcker Galaxy S20, S20 Plus och S20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nog lika bra skulle jag säga
Nuvarande Budsen är helt värdelösa, Rekommenderar starkt t.ex Jabra Elite 75t istället

Tycker buds som finns nu är helt ok efter provat polarens.
Räcker mer än väl för mig med spela musik. Och EQ verkar gå bra med min musik, vilket även reviews säger
https://crinacle.com/guide/tws/#gbuds

Jabra 75t har fått en hel del negativt också, att de bland annat är sämre än föregångaren 65t.
Och fokus på låga frekvenser, så EQ krävs.
https://crinacle.com/guide/tws/jabra-elite-75t/#75t

Nej ska jag upp till det 2000:- köper jag hellre Sony.
Men sen då är jag nästan uppe på Airpods pro och då köper jag hellre dom eftersom jag kör iphone nu.
Så gick det från typ 1300 som ja tänkte ge för buds+ -> 3200 pang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hörlursuttaget har jag också varit skeptisk till att man skippar, men såhär i efterhand har jag nog inte använt det en enda gång på min 1½ år gamla S9a. Jag ser inte vad jag tappar om en ny telefon inte skulle ha 3,5mm. Alla enheter jag använder för ljud kör bluetooth.

Om du inte har några enheter som använder 3.5mm så behöver du ju såklart inte en telefon med 3.5mm? Jag har Sennheiser HD25 och använder hörlursuttaget dagligen. Antar att jag behöver köpa hörlurar i 3000kr+ klassen för att få ut samma ljudkvalite om det ens går då pga bluetooth komprimeringen?

Känner mig också lite skeptisk till att använda adapter för usb-c känns inte alls lika stabil som 3.5mm, skulle behöva vara väldigt rädd om den känns det som. Och det är ju också lite störande att behöva ha adapter öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Så, Samsung Galaxy S, S2, S3, S4,..., S10. Och nu då S20.. varför bara inte köra vidare med S11?

Edit: Kom på att det kanske är för att det är 2020, och de kommer släppa en ny modell varje år.. makes sense

Jag tänker också att de slipper Galaxy S13 på det här viset. Slår vad om att Apple inte släpper en Iphone 13 heller. Det är inte ett skämt, folk tycker på allvar att det är otur.

Sedan vad gäller kemikalieskatten och medföljande buds osv. så har ju flera redan tipsat om Amazon.de så den frågan är ju utredd.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Allas smak är olika
Om jag går tillbaka till Android är det Samsung 100% som gäller, med deras Active 2 klocka.

Bäst ekosystem för Android utan tvekan.
Speciellt nu när de har 120hz, även om man får sänka upplösningen.

Då jag kört Nexus och Pixel i många år så finns det inga alternativ. SW på 3:epartslurar är totalt fubar.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Då jag kört Nexus och Pixel i många år så finns det inga alternativ. SW på 3:epartslurar är totalt fubar.

Som sagt, vissa gillar det. Andra gillar det inte.

Jag skulle aldrig vilja ha en pixel med vanilla android. Avskyr googles appar något så fruktansvärt bland annat. Föredrar bra integrerade appar.

Sen skulle jag inte vilja ha Pixel av många andra anledningar dock, förlegad teknik o design alltid och inget bra ekosystem med andra enheter då de helt enkelt saknar sådant

Lite komiskt dock att google och Samsung nu integrerar google duo på S20 serien med stöd för högre video kvalitet än Pixel klarar av

Permalänk
Lego Master

@Squallie:
Nej, så är det ju. Men jag lyssnar mycket på talböcker i mobilen, musik mest i bilen (och där pallar jag verkligen inte hålla på med 3,5mm oavsett). Ser inte att mitt behov och/eller musiköra kräver bättre kvalitet än bluetooth kan leverera.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Nyheten är uppdaterad med information om att skärmens 120 Hz gäller för upplösningen 1080p, om den fullsmetade 1440p+ används sjunker bilduppdateringen till 60 Hz. Samsung var inte noga med att påpeka detta under presentationen, så det fick ninja-redigeras i efterhand.

Har fått till mig att detta troligtvis är mjukvaruspärrat och kommer att låsas upp senare. Naxkdelen med full upplösning och 120 hz är att det käkar batteri. Samsung valde nog denna lösningen initsialt för att slippa alla klagomål på dålig batteritid. Vid en uppdatering kommer det fram tydligare att 120 hz och full upplösning sänker batteritiden med ca 10%.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nog lika bra skulle jag säga
Nuvarande Budsen är helt värdelösa, Rekommenderar starkt t.ex Jabra Elite 75t istället

Har använt Elite 65T i ett par år nu och det är otroligt hur mycket sämre folk hör mig när jag pratar i telefon jämfört med 100 krs kabellurar. Det har varit så med andra BT-snäckor som Sennheisers True Momentum samt Bose Soundsport.

Så nej, jag avskyr det faktum att man inte kan använda trådade lurar just för att i princip inga BT-lurar jag testat eller ens hört talas om ger samma samtalskvalitet för mottagaren som en tråd.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har använt Elite 65T i ett par år nu och det är otroligt hur mycket sämre folk hör mig när jag pratar i telefon jämfört med 100 krs kabellurar. Det har varit så med andra BT-snäckor som Sennheisers True Momentum samt Bose Soundsport.

Så nej, jag avskyr det faktum att man inte kan använda trådade lurar just för att i princip inga BT-lurar jag testat eller ens hört talas om ger samma samtalskvalitet för mottagaren som en tråd.

Alla trådade lurar till telefoner har värdelös mikrofon så vitt jag vet.
Sen att BT lurar är ännu värre är ju tyvärr tråkigt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tycker buds som finns nu är helt ok efter provat polarens.
Räcker mer än väl för mig med spela musik. Och EQ verkar gå bra med min musik, vilket även reviews säger
https://crinacle.com/guide/tws/#gbuds

Jabra 75t har fått en hel del negativt också, att de bland annat är sämre än föregångaren 65t.
Och fokus på låga frekvenser, så EQ krävs.
https://crinacle.com/guide/tws/jabra-elite-75t/#75t

Nej ska jag upp till det 2000:- köper jag hellre Sony.
Men sen då är jag nästan uppe på Airpods pro och då köper jag hellre dom eftersom jag kör iphone nu.
Så gick det från typ 1300 som ja tänkte ge för buds+ -> 3200 pang

Well, Jag ser bara de dåliga sidorna av Samsung så kan ju vara partiskt i det hela

Antingen så är folk jävligt dåliga på att tvätta öronen eller så är budsen jävligt dåliga

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Alla trådade lurar till telefoner har värdelös mikrofon så vitt jag vet.
Sen att BT lurar är ännu värre är ju tyvärr tråkigt.

I jämförelse så är en 100 krs trådad mikrofon en gudagåva. Jag har helt slutat använda BT-lurar på jobbet eftersom det ger ett otroligt oseriöst och dåligt intryck när kund/beställare/extern part knappt hör vad jag säger eller tycker jag låter burkig fastän jag är instängd i ett knäpptyst rum. Kopplar alltid in random sladd nu för att försäkra mig om att de faktiskt hör vad jag säger.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kollade på MKBHDs video. 8K video är coolt och så, men fungerar bara på tele-zoom kameran? Vafan är det för kompromiss, då kan man väl lika gärna skippa funktionen helt. Hela vitsen med alla dessa ultravid-tele är ju att kunna använda omfånget så steglöst som möjligt när man till exempel filmar, men kör man högupplöst ska man klara sig med 3x tele som minst? Väldigt oklart och kommer knappast fungera alls i mörker...

Specs i all ära men skärmen är ju inte 1440p @ 120 Hz heller, kan dom inte vara ärliga och skippa dessa onödiga saker?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

I jämförelse så är en 100 krs trådad mikrofon en gudagåva. Jag har helt slutat använda BT-lurar på jobbet eftersom det ger ett otroligt oseriöst och dåligt intryck när kund/beställare/extern part knappt hör vad jag säger eller tycker jag låter burkig fastän jag är instängd i ett knäpptyst rum. Kopplar alltid in random sladd nu för att försäkra mig om att de faktiskt hör vad jag säger.

Som sagt BT är värre än trådade.

Men PERSONLIGEN så är trådade värdelösa dem också. Alla tar in alldeles för mycket ljud som pågår runt om.
Men ja jag lyssnar hellre på någon som kör trådade än BT

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har använt Elite 65T i ett par år nu och det är otroligt hur mycket sämre folk hör mig när jag pratar i telefon jämfört med 100 krs kabellurar. Det har varit så med andra BT-snäckor som Sennheisers True Momentum samt Bose Soundsport.

Så nej, jag avskyr det faktum att man inte kan använda trådade lurar just för att i princip inga BT-lurar jag testat eller ens hört talas om ger samma samtalskvalitet för mottagaren som en tråd.

Köpte snäckan Plantronics Voyager Legend och jag vet visserligen inte hur bra mikrofonen är men blev lite chockad över hur dåligt ljud det var i den. Jag tänkte att ett headset som bara är till för samtal och kostar 700-800kr borde ha ganska bra ljud, men nej det låter rätt illa faktiskt. :/ Var ju tur att jag fick den till ett bra pris på en kampanj åtminstone.. men blev sjukt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av i0x:

Efter att ha kört med iPhone 6 och sen iPhone 8 tänkte jag prova Android igen. Så jag skaffar en S10+ som jag beställer utan att känna på innan. Största misstaget jag gjort att skaffa en så stor telefon OCH med edgeskärm på det. Gillar en del saker, men fan aldrig mer en så stor telefon eller en Samsung med edge.

S10+ är inte ens stor.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

För dyr, gimmicks som är coola men inte behövs o framförallt 20:9 yuck.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Haft Huawei i 2 generationer nu, nuvarande är P20 Pro. Måste väl erkänna att man inte är supersugen på en till huawei som nästa lur. Inte så mycket för att jag bryr mig om kinesiska staten trackar allt jag gör, för jag är obetydelsefull, utan mer för att det är fett jobbigt ifall det strular mer med android och uppdateringar etc. Har dock inte råd att gå till Samsung så får väl se vad det blir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

S10+ är inte ens stor.

Alldeles för stor för min smak men det är ju olika från person till person. Jag gillar att kunna använda telefonen med en hand utan nåt i stil med One-handed mode och jag har hyffsat stora händer ska tilläggas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisism8:

Haft Huawei i 2 generationer nu, nuvarande är P20 Pro. Måste väl erkänna att man inte är supersugen på en till huawei som nästa lur. Inte så mycket för att jag bryr mig om kinesiska staten trackar allt jag gör, för jag är obetydelsefull, utan mer för att det är fett jobbigt ifall det strular mer med android och uppdateringar etc. Har dock inte råd att gå till Samsung så får väl se vad det blir!

Eller behåll P20, inget fel på den, haft min i snart 2 år och jag kommer inte byta fören den går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Tråkigt att de ska spara några futtiga kronor med att ta bort hörlursuttag på en mobil för 10000 kr. Jag menar folk använder ju hörlurar. Adaptrar och bluetooth krånglar bara till det och gör det dyrare för användaren.

Exakt, 3,5 mm uttag är jättebra tycker jag. Då kan man koppla in de till vilken anläggning som helst. Jag har bara bluetooth tiĺl bilstereon samt ett par hörlurar som används ungefär 10 minuter i månaden knappt det ens en gång.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

fattar inte varför så mycket fokus läggs på kameran, jag vill ha en mobil med lagom stor skärm och grym batteritid, kameran ska ju vara bra men vill jag bli proffs och spela in film i 4k/8k eller fotografera damer så köper jag så klart en riktig kamera för 10k+ och än köper nå dynga som kommer vara helt obrukbar inom 3 år.

120hz skärm? låter som en batteridödare

Permalänk
Medlem

cant wait

Permalänk
Medlem
Skrivet av i0x:

Alldeles för stor för min smak men det är ju olika från person till person. Jag gillar att kunna använda telefonen med en hand utan nåt i stil med One-handed mode och jag har hyffsat stora händer ska tilläggas.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför utan one handed mode när det löser problemet?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

På samma sätt som att Intel, AMD, Nvidia bättre cpu/gpu är overkill för gemene man. Målgruppen för de som köper Galaxy S20 ultra är flera. Dels de som har en väldigt massa prylar, men det kan även vara den mer sparsamma som köper en mobil och tänker.
Denna Galaxu S20 ultra är så otroligt bra så med denna klarar jag mig utan en stillbildskamera, videokamera och surfplatta. Det blir då så otroligt mycket billigare med Samsung S20 Ultra. Visst det blir inte lika bra, men mer pengar i plånboken.
Allteftersom åren går och kamerorna blir bättre så finns det fler folk som klarar sig på preniummobilernas kameror. Och då kan de också utan att vara slösaktiga vara beredd på att betala mer för dem.

Fast det är ju ändå inte riktigt samma sak då folket förmodligen/förhoppningsvis köper det grafikkort och CPU just för deras mål, det går dock inte säga om dem flesta som köper mobiler idag.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Fast det är ju ändå inte riktigt samma sak då folket förmodligen/förhoppningsvis köper det grafikkort och CPU just för deras mål, det går dock inte säga om dem flesta som köper mobiler idag.

Det är ett påstående som du har och som jag är väldigt tveksam till. Även om folk köper sin mobil genom abonnemang så inte väljer de en dyrare telefon bara för sakens skull, utan den dyrare telefonen har flera saker som de önskar.
Bara en sådan sak som att ta foto med sin mobil syns det en skillnad om man har en 15 000 kr eller 1500kr mobil. Andra saker är större display snabbare cpu och gpu o.s.v. Och ja det märks väldigt stor skillnad i spel m.m vad man har för gpu, både på pc som på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Varför utan one handed mode när det löser problemet?

Det löser inte problemet när den fysiska storleken är en del av problemet. Lär aldrig köpa en telefon utan att känna på den igen iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

Saknar de 3.5mm anslutning för hörlurar? Gg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Exakt, 3,5 mm uttag är jättebra tycker jag. Då kan man koppla in de till vilken anläggning som helst. Jag har bara bluetooth tiĺl bilstereon samt ett par hörlurar som används ungefär 10 minuter i månaden knappt det ens en gång.

Hur kan dom ha plats för en penna i note men inte 3.5mm? Bara för att sälja buds, illa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En stor bit för mig att inte köra trådlöst (BT) är att den suger rätt mycket av batteriet. Jag har för det mesta BT och NFC avstängt. Med mitt användande brukar jag inte ladda mobilen mer 2 gånger, kanske 3 gånger i veckan. Slår jag på BT/NFC så får jag ladda varannan dag i princip. Därför synd att mer och mer går över till trådlöst.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

kan man se vilka länder får buds+ med på.köpet
samt vem får snapdragon

Skickades från m.sweclockers.com