Samsung Galaxy Z Flip får glastäckt skärm – kostar 16 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Dyra telefoner kommer alltid att sälja, inte för att "vanligt" folk går och köper dem, utan för att företag alltid har en tendens att köpa senaste till sina anställda då telefonbolagen säljer dem förmånligt på avtal.
Att som privatperson gå och köpa telefoner för 10 000+ är för mig ett mysterium.

Men det finns ju folk som inte gör något annat än glor i mobilen, och om det är det enda man har i sitt liv så kanske man kan tänka sig betala. Jag vet inte men är rätt säker på att marknaden finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Alltså det där argumentet håller inte när funktionaliteten är 99% densamma som på en telefon för halva priset. Eller 98% av samma funktionalitet för en fjärdedel av priset.
Jag använder även skor varje dag och har jättestor nytta av dem. Det betyder inte att 20000kr är ett rimligt pris för ett par skor.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast exakt samma argument gäller de som köper en dator för 20 000kr. De kan få en dator för strax under 4000kr som till 99% har samma funktionalitet. I alla fall om man pratar om målgruppen som ej bryr sig om cpu/gpu prestanda, storlek på display, kamerakvalite o.s.v på både mobilen och datorn.

Det är en väldigt stor skillnad på mobilerna och datorerna för rätt användare. Det som är tråkigt för köpare med mobiler är att utvecklingen går så snabbt, så om de köper en mobil för 20 000kr detta året, så kanske de kan köpa en ny motsvarande för 15 000kr nästa år.
Lägger man till värdeminskning för att ens telefon blir gammal så kanske den är värd 10 000kr. Så det blir dyrt att byta telefon ofta. Men som jag har skrivit tidigare så har mobilerna nu blivit så bra så vissa med låga krav kan ersätta ens kamera och annat med dem.

Sedan finns det folk som endast har en 3000kr mobil som filmkamera, men det finns även folk som inte ens har en dator heller utan bara använder mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Dyra telefoner kommer alltid att sälja, inte för att "vanligt" folk går och köper dem, utan för att företag alltid har en tendens att köpa senaste till sina anställda då telefonbolagen säljer dem förmånligt på avtal.
Att som privatperson gå och köpa telefoner för 10 000+ är för mig ett mysterium.

Och det finns de som undrar hur man kan betala 3000+(+++) för ett grafikkort när du kan få en hel Xbox One S billigare och det finns de som inte fattar vad man ska med en Corvette Z06 med 550+hk och 7L V8a under huven när en trött och billig Hyundai med 60hk diesel också kan köra 120 på motorväg minsann.

Listan kan göras lång med liknande exempel. Så jag skulle vilja säga att det inte är något större mysterium alls. Svaret är att folk använder grejerna annorlunda och har olika krav/preferenser helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Min iPhone X 256gb kostade väl cirka 12.500:- när den kom. Dock så står jag inte privat för kostnaden. Den är i 100% nyskick nu efter över 2 år (Nov/Okt 2017)
Klarar den 1-2 år till i samma skick så tycker jag att priset är "värt".

Klarar Samsungen 4-5 år så är väl det ett helt ok pris. Och då menar jag att den fel/laggfritt gör det den ska som när den var ny.
Ska man byta varje år/vartannat år så klart som tusan att det är dyrt.

Kul med nya designer i alla fall. Apples senaste var just 2017 med oled och knapplöst.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Den är i 100% nyskick nu efter över 2 år (Nov/Okt 2017)

Batteriet också?

Permalänk
Avstängd

Samsung Galaxy Z Flip The Bird To Your Wallet

On topic: jag rekommenderar inte denna primitiva prototyp.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Och det finns de som undrar hur man kan betala 3000+(+++) för ett grafikkort när du kan få en hel Xbox One S billigare och det finns de som inte fattar vad man ska med en Corvette Z06 med 550+hk och 7L V8a under huven när en trött och billig Hyundai med 60hk diesel också kan köra 120 på motorväg minsann.

Listan kan göras lång med liknande exempel. Så jag skulle vilja säga att det inte är något större mysterium alls. Svaret är att folk använder grejerna annorlunda och har olika krav/preferenser helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, det är väl olikheterna som gör oss till individer. Det ändrar dock inte min synpunkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Batteriet också?

Yes.
Klarar 2-3 dagar på helger, 1 dag på vardagar men går aldrig under 20%, laddar på kvällen oavsett %.
Brukar ha cirka 30-40% när jag laddar om jag inte haft långa toabesök.
Precis som när den var ny...

Har aldrig varit med om en mobil som inte klarar en hel dags användning. Men har inte haft en längre än 3 år heller..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Tror också detta kommer bli nästa stora grej när det har mognat lite. Man vill ju ha en stor skärm, men man vill inte ha en stor telefon i fickan: Detta löser problemet.

Jag är orolig för hållbarheten i glaset/plasten och gångjärn, tex ,på denna telefon ser man hur den liksom viker sig över gångärnet och sluter in cylindern som den de båda halvorna kretsar kring. Där kanske det kommer samlas smuts och damm över tid som trycks in under skalet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nombah:

Haha, skrev som kråka men var något sarkastisk. Apple blir alltid anklagad för att vara hutlöst dyrt, men när konkurrenterna prissätter
betydligt dyrare så är de "koncept" och "innovation".

Kanske för att det just är koncept och innovation?

Samsung har fullgoda mobiler i samtliga prisklasser. Något man inte kan säga om Apple, även om de har försökt lite då och då (C).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Då trenden går mot mobiler som inte får plats i fickan, så är vikbara den enda lösningen eller en väska där man har mobilen i? Fast har man väskan så kan lika gärna ta med sig sin iPod pro. Jag trodde att begreppet mobilt betydde "lätt att ta med" eller rörlig.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serverfel:

Men det finns ju folk som inte gör något annat än glor i mobilen, och om det är det enda man har i sitt liv så kanske man kan tänka sig betala. Jag vet inte men är rätt säker på att marknaden finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Om folk gillar glo i mobilen så skulle jag rekommendera en ej vikbar telefon som går snabbt att låsa upp, om den ska va vikt så förlorar det ju syftet i att glo i telefonen.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se jerryrig på denna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Den är ju ynka 2% bredare och 6% högre än S10+ Inte så speciellt stort

jo fast s10+ är redan idag för klumpig enligt mitt tycke, att s20 ultra är nästan 1cm längre gör den för stor.
skulle gärna sett en mycket mindre telefon med bra kamera spec, jag gillade s8 i storlek.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Alltså det där argumentet håller inte när funktionaliteten är 99% densamma som på en telefon för halva priset. Eller 98% av samma funktionalitet för en fjärdedel av priset.
Jag använder även skor varje dag och har jättestor nytta av dem. Det betyder inte att 20000kr är ett rimligt pris för ett par skor.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag utgår ifrån att du inte kör med skor från Christian Louboutin Märket har varianter för män för mer än 13 000 och kvinnovarianter som passerar denna telefon med råge och ändå säljs de i Sverige. Koncept som lyx, exklusivitet och status finns inom alla varor och man ska vara försiktig med att applicera sina egna måttstockar mot andras val.

Jag tycker nog priset är rimligt men skulle inte själv välja denna telefon av flera orsaker där priset är en, tillsammans med kamera och större risk för att den går sönder en en klassisk candybar. Har dock full förståelse för de som gör ett sådant val om man har råd med det.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa en mobil som går på 8000:- eller mer och definitivt inte en vikbar.
Intressantaste telefoner för mig går på ca 2500-4000, man får mycket för pengarna där....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

summa summarum: Folk lägger pengar på det som de själva vill lägga pengar på.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Vill inte ha

Permalänk
Medlem

Jag är säkert heeelt ute och cyklar men fan va det känns som att den där telefonen skulle kunna gå sönder väldigt enkelt.

Den som lever får se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Om folk gillar glo i mobilen så skulle jag rekommendera en ej vikbar telefon som går snabbt att låsa upp, om den ska va vikt så förlorar det ju syftet i att glo i telefonen.

Jo. Men jag tror folk vill bestämma själva om de vill vika eller inte vika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Vad är problemet? Det är en lyxvara, dvs riktad för människor där 16k är en skvätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serverfel:

Jo. Men jag tror folk vill bestämma själva om de vill vika eller inte vika.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo visst, go for it. Jag har svårt att se syftet annat än att man vill ha uppmärksamhet i form av status symbol. Nått annat syfte tjänar den inte. om man inte går omkring med midjeväska och behöver en liten telefon som blir till större.

Sen som många säger att det är människor med cash som denna telefon är till för, ja kanske det. För konsumenter som inte är rika nog, men som tjänar bra och gillar konsumera saker som inte egentligen tjänar nått syfte. Typ som en överdrivet stor guldkedja som alla rappare springer runt med.

Denna telefon ökar inte produktiviteten hos en individ så jag kan heller inte förstå varför nån med cash skulle köpa denna. Om mobilen var som Galaxy fold kan jag förstå det, för den ger nånting mer till upplevelsen för pengarna.

Permalänk
Medlem

Kul o va ball i några dagar för en månadslön... suck..

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror telefon är mer riktad till kids från 9år. Att stå ut på skolgården är prio, och föräldrarna köper prylar idag för 10k+ till ungarna för att täcka det behovet, samt att visa andra föräldrar att dom har råd.

Där ligger den stora marknaden.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt gräslig mobil , i alla fall när den är hopvikt!
Nokia 8110 med Android så man kan ha Spotify , Swish och bank id. Den hade jag köpt direkt!
Saknar dom gamla mobilerna Ericsson T28 , hajfenan Nokia 3310 osv....
Men det är väl för att man va med när den första " mobilen " släpptes

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=bbAkY-Www40

Det var inte mycket till glas i den skärmen... Extremt tråkigt att se att man kan göra märken med fingernageln.