Samsung avtäcker Galaxy S20, S20 Plus och S20 Ultra

Permalänk
Melding Plague

Samsung avtäcker Galaxy S20, S20 Plus och S20 Ultra

Samsungs nya flaggskeppstelefoner bjuder på upp till 100x zoom och 5G-bestyckade modeller säljs även i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"....med 100x zoom-kapacitet..."

Digital zoom är zoom på samma sätt som uppskalning är upplösning. Alltså inte alls.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Så, Samsung Galaxy S, S2, S3, S4,..., S10. Och nu då S20.. varför bara inte köra vidare med S11?

Edit: Kom på att det kanske är för att det är 2020, och de kommer släppa en ny modell varje år.. makes sense

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Intressant att kunna spela in i 8k, frågan jag har dock är i vilken bitrate det kommer göras?

Samt angående kameran på 100+ eller 64megapixlar. Är verkligen sensors bestyckad med så många pixlar eller gör dom som tex olympus att kameran tar flera bilder och för varje bild flyttar sig sensorn pyttelite så bilderna slutligen läggs ihop till en stor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Så, Samsung Galaxy S, S2, S3, S4,..., S10. Och nu då S20.. varför bara inte köra vidare med S11?

Edit: Kom på att det kanske är för att det är 2020, och de kommer släppa en ny modell varje år.. makes sense

Låter mer än iPhone 11.

Permalänk
Medlem

Längtar till om fem år då jag har råd att köpa en begagnad.

😂

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Njae, inget som direkt imponerade, visst flera ghz och megapixel.
Men fortfarande edge skärmar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ztomten:

Njae, inget som direkt imponerade, visst flera ghz och megapixel.
Men fortfarande edge skärmar...

Köp en flip :>

Håller dock med, ingen fan av edge skärmar. Men tyvärr börjar det gå dit då de flesta nya displayer som lanseras på highend modeller är edge.

Däremot verkar denna inte så stor curve om man ska tro på reviews som MKB.

Permalänk
Medlem

Fortfarande en Samsung
Dvs fet jävla pass på den.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Copyswede gnuggar sina äckliga händer. 3000kr i "skatt" per mobil med 1TB lagringsminne. Hur stor blir denne persons löneökning 2020 kan man undra..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderade på om man skulle slå till på en s20. Är det en grym uppgradering? jodå! Är den 10.000kr grym...no way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Fortfarande en Samsung
Dvs fet jävla pass på den.

Allas smak är olika
Om jag går tillbaka till Android är det Samsung 100% som gäller, med deras Active 2 klocka.

Bäst ekosystem för Android utan tvekan.
Speciellt nu när de har 120hz, även om man får sänka upplösningen.

Permalänk
Skrivet av Woaini:

Funderade på om man skulle slå till på en s20. Är det en grym uppgradering? jodå! Är den 10.000kr grym...no way.

Det var inte många år sedan jag betalade mer för min fullhd kamera.. Nu har min kamera bättre ljusinsläpp, mer optisk zoom o.s.v. Men denna telefon har visa saker som min kamera saknar. Och man kan argumentera för vilken som är bäst som filmkamera, där portablitet ska räknas med.
Med detta sagt, 10 000kr för en mobil som har väldigt mycket är då för många inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört med iPhone 6 och sen iPhone 8 tänkte jag prova Android igen. Så jag skaffar en S10+ som jag beställer utan att känna på innan. Största misstaget jag gjort att skaffa en så stor telefon OCH med edgeskärm på det. Gillar en del saker, men fan aldrig mer en så stor telefon eller en Samsung med edge.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Copyswede gnuggar sina äckliga händer. 3000kr i "skatt" per mobil med 1TB lagringsminne. Hur stor blir denne persons löneökning 2020 kan man undra.. https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/7794?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvNzc5NCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1wdWJCYW5uZXIiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiZDc2ZmE0ZGY3N2UxNmJkNWRiODM5YmJjYWJiZjEwNmIifQ%3D%3D

Köp från Amazon.de istället. 😀

Hursomhelst, skönt att högre refresh rate blir standard!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Intressant att kunna spela in i 8k, frågan jag har dock är i vilken bitrate det kommer göras?

Samt angående kameran på 100+ eller 64megapixlar. Är verkligen sensors bestyckad med så många pixlar eller gör dom som tex olympus att kameran tar flera bilder och för varje bild flyttar sig sensorn pyttelite så bilderna slutligen läggs ihop till en stor?

Andra mobiler har redan kommit med 108Mpix förra året, om jag förstod rätt är det inte 108RGB pixlar, utan 27Mpix av varje färg och vitt, så jag skulle kallat det för 27Mpix. Nokia på sin tid hade ’riktiga’ 42 RGB Mpix (808 och 1020 pureview)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nyheten är uppdaterad med information om att skärmens 120 Hz gäller för upplösningen 1080p, om den fullsmetade 1440p+ används sjunker bilduppdateringen till 60 Hz. Samsung var inte noga med att påpeka detta under presentationen, så det fick ninja-redigeras i efterhand.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Andra mobiler har redan kommit med 108Mpix förra året, om jag förstod rätt är det inte 108RGB pixlar, utan 27Mpix av varje färg och vitt, så jag skulle kallat det för 27Mpix. Nokia på sin tid hade ’riktiga’ 42 RGB Mpix (808 och 1020 pureview)

Skickades från m.sweclockers.com

Jaja, så det kan teoretiskt bli 108mp, teoretiskt då Tyckte det lät lite för löjligt för att vara sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Nyheten är uppdaterad med information om att skärmens 120 Hz gäller för upplösningen 1080p, om den fullsmetade 1440p+ används sjunker bilduppdateringen till 60 Hz. Samsung var inte noga med att påpekade detta under presentationen, så det fick ninja-redigeras i efterhand.

Då tappades intresset rättså hårt. Vem vill köra uppskalat? Förstår dock batteriimpact med de frekvenserna på den upplösningen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@medbor: med S20 är ändå 1080p ok, vinsten från 120 Hz väger över den förhållandevis låga upplösningen där skulle jag säga. Med S20 Ultra på 6,9 tum är jag däremot väldigt skeptisk till den upplösningen, oavsett uppdateringstakt

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tråkigt att vi i Norden inte får Galaxy Buds på köpet som de i tyskland och storbritannien. "Pay more for less" kunde vara deras slogan för oss. Att de också "glömde" nämna att 120hz är begränsat till 1080p är också ganska ofattbart (den detaljen nämner de inte på sin sajt heller). Och så kan vi inte heller köpa bästa modellen av S20 Ultra med 512Gb som resten av världen.

Lönar sig verkligen beställa från Amazon.de istället: https://www.amazon.de/dp/B084DPKKPV/ref=sr_1_6?keywords=samsu... -> så får man Galaxy Buds på köpet också.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köp en flip :>

Håller dock med, ingen fan av edge skärmar. Men tyvärr börjar det gå dit då de flesta nya displayer som lanseras på highend modeller är edge.

Däremot verkar denna inte så stor curve om man ska tro på reviews som MKB.

En flip är lite intressant men väntar nog några generationer där först^^.

Jo typ alla highend mobiler har ju edge, därför fick det bli en iPhone för första gången nu senast, där är det ingen edge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tråkigt att vi i Norden inte får Galaxy Buds på köpet som de i tyskland och storbritannien. "Pay more for less" kunde vara deras slogan för oss. Att de också "glömde" nämna att 120hz är begränsat till 1080p är också ganska ofattbart (den detaljen nämner de inte på sin sajt heller). Och så kan vi inte heller köpa bästa modellen av S20 Ultra med 512Gb som resten av världen.

Tyvär så är det nog för att täcka upp våra avgifter vi har i sverige och den svaga kronan

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@medbor: med S20 är ändå 1080p ok, vinsten från 120 Hz väger över den förhållandevis låga upplösningen där skulle jag säga. Med S20 Ultra på 6,9 tum är jag däremot väldigt skeptisk till den upplösningen, oavsett uppdateringstakt

Kändes bara som ’äntligen en stor aktör som tar Hz på allvar’ sen kom den uppdateringen... lite besviken måste jag säga. Det känns precis som Pixel 4 och deras dynamiska 90 Hz / 60 Hz debackel...

Lite missnöjd även om 1080p säkert duger. Iphone 11 har väl typ 900p så finns värre...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Tyvär så är det nog för att täcka upp våra avgifter vi har i sverige och den svaga kronan

Samma sak i Finland och de har ju Euro. :/

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Som någon annan sa, sjukt besviken att Buds + inte ingår om man förbokar i Sverige.
Och sjukt konstigt att 16gb/512GB modellen inte säljs här heller.

Är själv ute efter ett par in ear och buds+ vore nice som förbokning då mossan ska köpa S20an.
Kunde jag köpt loss dom lite billigare och hon får en billigare mobil.

Men robbed

Permalänk
Medlem

Men det viktigaste - har de skippat de äckliga böjda skärmkanterna?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
99:e percentilen

Valet mellan 1440p @ 60 Hz och 1080p @ 120 Hz kunde inte vara enklare på en touchskärm i den storleken! (Notera att eftersom panelen i sig är 1440p blir PenTile-subpixelmönstret inte alls så påträngande som det hade blivit om den var 1080p.)

Mycket glädjande att se Samsung adoptera hög uppdateringsfrekvens. Mina senaste telefoner har varit S7 och S9, då Samsung träffat flest rätt totalt sett, och det förefaller inte helt osannolikt att historien upprepar sig ännu en gång. Förvånar mig för övrigt att de på denna punkt förekommer Apple, som ju var först med 120 Hz på surfplattor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kommer beställa S20 och lämna in min P30 Pro via Telenor Change men är fett besviken på att de inte kör med Buds som de gjorde förra året. :/

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Om man byter in från en s10+ vilken är det som är tänkbar. 20+ eller 20s.
Verkar som det är 3-4 saker som skiljer de åt. Kameran är inte så viktigt för min del däremot batteriet. Det är som man redan visste om att det är trådlösa lurar som gäller eller skall Samsung köra samma historia som IPhone.

Skickades från m.sweclockers.com