Bioware bygger om Anthem från grunden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

Tycker att anthem är helt okej ändå eller så är det fel på mig som drar sig till spelen folk tycker är skit som fallout 76 och Battlefield 5 men även ghost recon spelen 😂🤷‍♂️

Anthem kan jag med nöd och näppe acceptera, likaså BF5. Men jag känner att jag ändå bestämt måste protestera emot tanken att FO76 skulle vara spelbart 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Skrivet av Faulisto:

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

Spelade Andromeda 1 år efter release, var i ungefär samma nivå som de andra.

Medioker story fast mycket bättre game play, dvs något underhållande och inga större buggar.

Har inte samma förhoppning för Anthem dock.

Permalänk

Men ME:Andromeda fungerade väl tekniskt sett bra efter patch?

Jag spelade igenom det 2 gånger vet jag. Även om de inte kommer i närheten av sina föregångare var det ju "ett helt ok spel". Lite ostigt, stelt och allmän känsla av missnöjdhet i jämförelse men bättre än mycket annat i genren.

Anthem och FO76 har jag inte ens provat då jag anser att dessa är klassisk cashgrab samt att jag föredrar singleplayer från båda spelhusen. Att se hur EA har förstört min gamla favorit Bioware ger mig fan nästan tårar i ögonen.

Permalänk
Medlem

Intressant att se vad dom menar med att det kommer att göras om eller om folk kommer att ge spelet en chans till?

Det kan vara lite svårt att hämta hem nu eftersom vi har idag ganska dålig bild av spelet. Jag om någon kommer vara glatt överraskat om det blir bra igen.

Permalänk
Medlem

Såg en gameplay video av spelet runt releasen. Det var på ett spelforum där ett par personer startade trådar hela tiden om spelet. Mina första intryck var att spelet var helt poänglöst. Man flyg från en plattform till en annan. Där sköt man ett par skurkar och sedan vidare till nästa plattform...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Flamso:

De lagade Andromeda med rätt bastanta patchar. Klart mycket spelglädje i det nu!

Rent funktionsmässigt, kanske, men storymässigt saknas bitar som de valt att strunta i.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyarlathotep:

Och ingen bryr sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla som hoppades att Anthem skulle bli en riktig hit lär nog finna visst intresse i Anthem 2.0.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Gillar Anthem och tycker det erbjuder något annorlunda. Dom gör rätt som ser till att göra Anthem till det vi blev utlovade.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

De har haft sju år på sig att utveckla detta spel. Riktigt synd att de slösade bort större delen av den tiden och fick slänga ihop spelet i ren panik mot slutet. Har för mig att det har kommit fram att utvecklingen typ sett ut så.

Var väl samma sak med Andromeda? Vill minnas att av de fem åren (eller så) det utvecklades slängde de ihop spelet det sista året pga de skrotat idéer och börjat om hit och dit till absurdum. Sen skyller man på Frostbite som gjort utvecklingen bökig. Vetifan alltså, så enkelt är det inte för varken Anthem eller Andromeda, kan inte tänka mig att vi haft kungliga spel om de bara kört Unreal istället. Problemen är djupare. Projekten verkar snarare dåligt uppstyrda.

Jobbar inte som spelutvecklare. Men har man fem år på sig ska ju spelet vara klart efter 4-4,5 tänker jag, så kan man fokusera på att polera och finjustera sen, ändra småsaker eventuellt. Men vad vet jag, är kanske standard att vela fram och tillbaka 80%+ av utvecklingstiden sen slänga ihop allt snabbt som fan på slutet men har en vag känsla att de flesta inte jobbar så.

Aja, hoppas de får ordning på allt. Vill att DA4 och nästa ME ska vara kungliga. Andromeda hade potential, tyckte det var kul och var en stadig grund att bygga vidare på efter patcherna faktiskt men EA gav nådastöt rätt snabbt där tyvärr så vi fick ingen DLC. Nästa ME kan ju vara Andromeda 2 fortfarande iofs. Återstår ju att se. Kanske tar de DLC planerna till första, bygger vidare och så blir det tvåan istället. Skulle vara super tycker jag. Visa att de minsann kan liksom, komma med en superpolerad tvåa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Som jag förstår det av de intervjuer jag har läst med BioWare-folk har de av tradition alltid bygg, slängt och byggt om hundratals iterationer av sina spel. För att på så sätt få fram bästa möjliga spelglädje och story. Och det har funkat med tidigare motorer som varit flexibla nog för det. Med Frostbite har de emellertid bara hunnit med en bråkdel så många iterationer och omarbetningar som de är vana vid, varför produktionstiderna blivit långa och resultaten dåliga.

Med tanke på hur länge de arbetat med Frostbite vid det här laget kan man emellertid tycka att de borde ha hunnit ta fram ett annat arbetsflöde...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

Tyckte inte Anthem var så dåligt, det blev ju ett jävla "internet drev" mot spelet då Content Creators tjänade pengar på clickbait videos, "hater" ligan på Youtube piskade upp ett hat mot spelet.

För mig personligen var det ett spel som bara poppade upp från ingenstans, inget jag suttit och väntat på i 7 år direkt, tyckte storyn var ok, lite mycket springa fram o tillbaka i basen bara, sen resten av gameplayen var också ok, det var också riktigt snyggt och det var kul att flyga runt som en ironman.

Att spelet tog slut content mässigt får man väll ändå acceptera, lite dåligt för ett "live service" spel, och lite fattigt att de inte fick till en bättre gameloop, vilket skulle vara enkelt gjort genom att låta folk farma efter nya coola rustningar.

Exploitsen var dock ganska extrema ett tag, samt drop rate på gear vilket i sin tur födde att folk nyttjade de exploits som upptäcktes.

Allt som allt så var det värt de runt 100kr man la på EA Gamepass för att spela igenom spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Den tanken slog mig med. Men jag tyckte faktiskt Andromeda var ett helt ok spel. Men inget AAA spel som det borde ha varit

Permalänk
Medlem

Blir lätt så när man skiter i att fråga communityn vad de vill ha, ljuga lite under E3 sen släppa ett spel för tidigt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

@Zemlan: Som jag förstår det av de intervjuer jag har läst med BioWare-folk har de av tradition alltid bygg, slängt och byggt om hundratals iterationer av sina spel. För att på så sätt få fram bästa möjliga spelglädje och story. Och det har funkat med tidigare motorer som varit flexibla nog för det. Med Frostbite har de emellertid bara hunnit med en bråkdel så många iterationer och omarbetningar som de är vana vid, varför produktionstiderna blivit långa och resultaten dåliga.

Med tanke på hur länge de arbetat med Frostbite vid det här laget kan man emellertid tycka att de borde ha hunnit ta fram ett annat arbetsflöde...

Ja, man tycker ju det, helt klart.

Iofs läst att Frostbite som sagt är knepigt utanför Battlefield och den typen av spel och även där börjar DICE känna att den är lite till åren som jag uppfattat det.

Förhoppningsvis siktar EA på något nytt eller en ordentlig modernisering av Frostbite så alla studios enklare kan jobba med den. Med tanke på att Bioware blev nedprioriterade support de desperat behövde för Fifa-studion fick det mesta till sin kassako så borde det vara tydligt för EA att Frostbite börjar bli ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: Ja om dem nu lyckas fixa spelet så kanske det faktiskt blir ett köp så vi kan börja lira det igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Den tanken slog mig med. Men jag tyckte faktiskt Andromeda var ett helt ok spel. Men inget AAA spel som det borde ha varit

Efter alla uppdateringar var det helt ok. Mycket memes kring kvinnliga Ryder trots uppdateringarna men gör man bara en custom ser hon hur bra ut som helst, aldrig kört standard i något ME spel så jag såg inte problemet...

Har tre lite större minus.

1. Sidouppdrag var så uppenbart low effort. Utöver stela animationer var det inte ens fulla konversationer utan bara utan lite över axeln bara och på det kände man igen röster från var vartannat uppdrag och det var liksom ingen story bakom heller. Utan bara utfyllnad så man skulle ha en anledning att åka kors och tvärs på alla planeter och plocka upp något meningslöst skit eller döda något. Så det var bara extremt krystat och tröttsamt att göra.

2. Mängden utrustning och vapen kändes på tok för begränsad faktiskt. Där kunde mycket mer fått plats tycker jag. Kommer man från ME3 känns Andromeda extremt basic. Jag älskar sånt där, främst pga det ger fler alternativ att få till utseendet som man vill ha.

3. Att de droppade paragon/renegade. Tycker det var korkat. Blir bara svårt att få sin Ryder att kännas konsekvent tyckte jag iaf. Eller...jag saknade nog attityden hos Renegade Shepard liksom. Var så bra kontraster mellan paragon och renegade, älskade det med trilogin.

Ska försöka lira igenom det igen, dock skiter jag i sidoaktiviteter denna gång, sen fokus på om man kan få lite attityd i Ryder. Var någon gång hon var riktigt badass mot någon fiende. Minns inte riktigt vad hon sa men något i stil med "we will fuck your shit up" på ett jävligt argt och aggressivt vid. Var liksom "woa, där har vi henne ju!" Badass som satan! Men sen såg jag inte röken av den attityden igen hur jag än försökte tyckte jag men kanske bara valde fel eller ngt.

Visst, jag vet att Ryder är en gröngöling men för det kan det ju få vara lite riv i henne om man vill, precis som man kunde med Shepard.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Förstås måste alla hoppa på hata EA tåget.

Gäsp.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

@Swedman18: Du menar spelet som blev klart på 6 månader efter dom visat det för första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, och vilket flaggskepp det blev...

Vart nästan lite regalskepp av det hela.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Hoppas de får till det, provade det som hastigast när det var gratishelg/beta (?) och tyckte att det kändes som en kul idé, dock hade jag andra spel i listan så det blev inget köp den gången.
Skulle inte ha något imot att testa det igen.

Gällande aktiebolag och investerare så kan jag bara säga att jag av egen erfarenhet inte är ett dugg förvånad att en studio som blir hårt pressad inte presterar när det ekonomiska intresset blir det prioriterade. Segt att jobba i sådan miljö och svårt att göra något riktigt bra när man hela tiden sliter för att möta omöjliga deadlines.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

Inget 'fan' precis när det gäller EA på senare år. Men att de faktiskt erkänner att de måste städa upp efter sig och börja om från scratch hör man sällan. Hoppas på att de kan fixa det för det ser rätt så kul ut. Men kommer väntar och kolla en eller annan stream innan jag testar det själv när väl re-releasen kommit ut.

Permalänk
Medlem

Blir det bra som de faktiskt lovade från början kommer jag lira det igen. Jag gillade faktiskt konceptet i sig.

Permalänk
Medlem

Vad kommer "ombyggnationen" kosta?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/