Permalänk

Dra nätverkskabel Bild finns

Hejsan, ska flytta in i lägenhet i slutet av veckan och måste då dra en internet sladd från hallen där routern sitter. Tänker att jag ska dra den längs med väggen i en kabellist för att sen gå genom väggen och runt listerna på dörren för att den ska komma till datorn. Kommer att vara en CAT6e sladd från netonnet. Klarar den ungefär 90 gradiga böjar?

https://gyazo.com/d28f7751e2a108a5de20dd74bcc4e264
Så är tanken att det ska vara.
Kommer detta funka?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jodå, dagens kablar är rätt tåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dra lite extra och lägg den längs väggen utan dörr, så slipper du ju det mekket.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt att gå längs taklisten för att slippa besväret vid dörren?

Permalänk
Medlem

Tänkte också föreslå att dra längs med taket istället. Nog för att du kan böja kabeln rätt skarpt men helt 90 grader utan någon böjradie blir det ju inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det är ihåligt bakom dörrens lister? Så är det i min lägenhet, så när jag drog bort listen så är det en hål rakt igenom väggen som alltså bara täcks av plastlisten. Då behövde jag bara göra ett litet hål längst ner i listen och dra kabeln därigenom. Riktigt smidigt för att slippa borra igenom en vägg.

Permalänk
Medlem

Krångla inte till det, lägg den längs med tröskeln (utan kanalen) eller under tröskeln om det går att lyfta den.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället