Permalänk
Medlem

Telefon tips

Hej!

Min mobil har nog snart gått sönder helt och hållet så är dags för en ny. Så behöver tips på en ny bra telefon. Spelar inga mobilspel eller ser film på mobilen så tänker så här.

  • Bra batteritid

  • Bankid behöver fungera

  • Behöver inte vara någon super skärm eller kamera.

  • Gärna en liten telefon

  • OS spelar ingen roll

  • Budget max 5k

Men man kanske ska vänta på 5G support?
Vad tycker ni? Förslag?

Permalänk
Medlem

5G skulle jag inte köpa förrens det har funnits i minst 1 år.

4G var helt värdelöst första året då det var så dålig täckning.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Okej, då kan jag lika gärna köpa en ny mobil nu. Förslag?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Prokie: jag skulle säga att Xiaomi Mi 9T Pro är en av de bästa telefonerna i den priskategorin just nu. Rejäla specifikationer trots prislappen, och saker som kameran levererar också vettiga resultat. Vettig batteritid också.

Det finns några alternativ som jag själv inte testat, så kan inte gå i god för dem. Nyligen presenterade Moto G8 Power kostar bara 2 490 kr och har ett batteri på 5000 mAh, men specifikationerna är också betydligt enklare än de hos Xiaomi ovan. Asus Zenfone 6 har ett batteri på 5000 mAh och har blivit relativt väl mottagen, priset ligger runt 5300 kronor.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: Tack för svaret. Blev sugen på Moto G8 Power nu så får väl vänta på att den släpps innan jag bestämmer mig. Kan ju vara så att Samsung 10e kanske går ned i pris nu när samsung släpper nästa galaxy modeller ikväll. Det som är trevligt med den är att den är lite mindre på 5.8 tum.

Permalänk

,

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Prokie: jag var på plats på Galaxy Unpacked 2019 och testade S10e, gillade faktiskt den. Sitter bra i handen och jag gillade den sidomonterade fingeravtrycksläsaren mer än den ljudbaserade motsvarigheten som integreras i skärmen med S10/S10+. Att man inte får telefotokameran är väl den största uppoffringen där, men som helhet är det en bra telefon. Vid en prissänkning kan jag helt klart rekommendera den!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prokie:

@loevet: Tack för svaret. Blev sugen på Moto G8 Power nu så får väl vänta på att den släpps innan jag bestämmer mig. Kan ju vara så att Samsung 10e kanske går ned i pris nu när samsung släpper nästa galaxy modeller ikväll. Det som är trevligt med den är att den är lite mindre på 5.8 tum.

Eftersom du är intresserad av s10e kanske Xiaomi Mi 9 SE kan vara ett alternativ, verkar vara lite bättre batteritid på den, och liknande storlek. https://youtu.be/MPu_w0-G54Q
Är själv sugen på en, och är inte sugen på en gigantisk telefon, som tyvärr de flesta billigare telefoner med bra specifikationer är..

Permalänk
Medlem

@Vituraz: Tack för tipset. Ska avvakta lite nu och se om Samsung mobilerna går ned lite i pris. Annars lär dig bli en sån eller moto g8 power.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tänkte föreslå just Motorolas G8 power. Väldans prisvärd ser den ut att vara och med extra fokus på batteri så såg den ut att passa dig extra väl.
Men du hade redan hittat dit själv såg jag ;).
Aja. Svårt att veta vad man faktiskt får där innan den är släppt och testad.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Jag skulle köra på antingen Samsung S10e som går att få för under 5000 och säkert betydligt lägre än så inom kort, eller en Oneplus ny eller begagnad. S10e har bra platt skärm, bra kameror, lagom storlek, bra fingertrycksläsare, bra batteritid. Oneplus gör bra prisvärda telefoner, kamerorna är mindre bra än Samsungs.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌