Letar nytt TKL/65% taktilt tangentbord på mellandagsrean

Permalänk
Medlem

Letar nytt TKL/65% taktilt tangentbord på mellandagsrean

Har letat runt nu i mellandagarna efter ett nytt tangentbord. Är väldigt sugen på att testa ett TKL eller 65% mekaniskt tangentbord.

Sitter just nu med ett Razer Ornata som jag nödköpte för ca 6 månader sedan då jag spillt kaffe på mitt gamla. Gillar känslan i Ornata även om det är membran-tangenter. Är nog mest inne på bruna brytare då jag haft röda förr och inte riktigt gillat att de är så linjära. Blåa går bort då de låter på tok för mycket för min smak.

Hade hoppats på nått bra erbjudande på ett vettigt tangentbord med nordisk layout, TKL och bruna brytare runt 1000kr men det verkar inte finnas några självklara val i nuläget. De flesta dealsen är på röda brytare. Vet ej om det beror på att röda är populärare eller att bruna säljer slut direkt.

Har kikat på Logitech G Pro TKL och Ducky One 2 SF men de finns endast i rött eller blått utförande för vettiga priser i nuläget. Någon som har tips på andra likvärdiga tangentbord med bruna brytare som finns i lager nånstans? Annars får jag väl helt enkelt vänta tills bruna kommer i lager igen och hosta upp för standardpriserna.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Fick bli ett Cooler Master 530 TKL Gateron Brown för 600kr. https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/ck530-rgb-tkl-gat...

Verkar vara mycket tangentbord för pengarna. Hur som helst lär det bli en uppgradering från mitt förra.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Fick bli ett Cooler Master 530 TKL Gateron Brown för 600kr. https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/ck530-rgb-tkl-gat...

Verkar vara mycket tangentbord för pengarna. Hur som helst lär det bli en uppgradering från mitt förra.

Så vad tycker du efter par månader?

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Jag är nöjd. Å andra sidan har jag aldrig ägt Cherry MX Brown-brytare utan endast pillat lite på ett par i butik förr, så kan inte ge en rättvis jämförelse mellan dem och de Gateron Brown som sitter i denna. Det jag kan hålla med om som andra har påpekat är att den taktila feedbacken inte är lika definierad hos Gateron Brown som hos MX Brown. Är mer som en hybrid mellan Brown och Blue. Funkar kanon i spel, men hade jag skrivit mer än jag gör i dagsläget kanske jag hade kikat mer på MX Brown.

Själva byggkvaliteten kan jag inte klaga på, även om den är ganska högljudd vid frenetiskt skrivande. Kan vara jag som trycker onödigt hårt på tangenterna också när jag försöker skriva snabbt.

Men jag är TKL-frälst nu. Känns som en bra avvägning mellan storlek och funktion.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|