Vi besöker Inets huvudlager hos Exertis Captech

Vi besöker Inets huvudlager hos Exertis Captech

Efter en tripp till huvudkontoret beger vi oss till Inets huvudlager, för att ta reda på vad som händer när en beställning lagts.

Läs hela artikeln här

hm. Hmmm. Men vart laddas pingvinstångarna in när man har en helt automatpackad order?

Lakritsstängerna/häxvrålen kan dom skicka till mig

Skrivet av vinylens:

Lakritsstängerna/häxvrålen kan dom skicka till mig

Lakrits är också min favorit.

Kul att få se bakom kulisserna men jag skulle också vilja se var min dator byggts. Kommer det i en tredje del?

Alltid intressant med dessa "dokumentärer"! Två tummar upp!

Den stora frågan är var Veiron i ottan sitter någonstans?

Skrivet av str8forthakill:

hm. Hmmm. Men vart laddas pingvinstångarna in när man har en helt automatpackad order?

Kanske inte alls?
Jag beställde 2 ordrar i slutet av 2019 och fick 3st leveranser men bara 1st pingvinstång!

Någon insatt inom industriell teknisk logistik som vet namnet på mjukvaran som används för det automatiserade systemet som sorterar kommande ordrar och även packar en del av dem? Bara kul att veta helt enkelt!

Skrivet av str8forthakill:

Kanske är därför man bara får pingvinstång ibland?

Inte lika avancerat som hos komplett..

Skrivet av AplAy:

Någon insatt inom industriell teknisk logistik som vet namnet på mjukvaran som används för det automatiserade systemet som sorterar kommande ordrar och även packar en del av dem? Bara kul att veta helt enkelt!

Jag såg ingen närbild på någon mjukvara så det är svårt att säga, många sådana här system är också ganska specialbyggda för en kund. Men Vanderlande är ett stort företag på denna arenan även om deras största business är bagagehanteringssystem för flygplatser.

Trodde bokstavligen inte att onlinelager var separerat från själva Inet's huvudplats.

Har fått 1 pingvinstång på 4 ordrar. Visst är det en bonusgrej men ändå.

Inet borde låta oss kunder ange vilka smaker vi gillar. Jag har absolut inget emot lakrits.

Riktigt intressanta videos, alltid kul att se "insidan" av saker och ting

En kvalificerad gissning så läggs pingvinstängerna till i den manuella delen.
Det skulle dels förklara (i slutet av klippet ca: 7.54) varför det står förpackningar, som är öppnade, med stänger där de manuellt scannade varan å tryckte på den röda knappen. Samt varför folk bara får en stång lite sporadiskt.

Jag kan ta dubbelt med lakrits 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av zogez:

Inte lika avancerat som hos komplett..

Då har Inet lyckats bättre.

Skrivet av Sebastian V:

Trodde bokstavligen inte att onlinelager var separerat från själva Inet's huvudplats.

Det är typ 5 minuter bort från sisjön men annan byggnad ja

Har alltid fått pingvinstång (och aldrig lakrits, yes!) - men noterat att den vikta pappgrejjen tom har en flik som fällts ut med hål i för att hålla den runda stången - "attention to detail"!

Skrivet av ErikLtz:

Har alltid fått pingvinstång (och aldrig lakrits, yes!) - men noterat att den vikta pappgrejjen tom har en flik som fällts ut med hål i för att hålla den runda stången - "attention to detail"!

Den flärpen lade jag märke till idag! Aldrig sett den innan, tror inte den fanns förra gången jag fick godis.
Den idag hette för övrigt Tivolistång!

Skrivet av AplAy:

Skulle kunna vara Astro, har vi på vårt lager och det optimerar lagerplatsen efter plockfrekvensen.

Tummen upp, älskar att se vad som händer bakom kulisserna!

Skrivet av AplAy:

Skrivet av Biermann:

Skulle kunna vara Astro, har vi på vårt lager och det optimerar lagerplatsen efter plockfrekvensen.

Lagerstyrningsystemet heter KiSoft One, jag vet eftersom jag jobbar med det

Jag visste att vi har en kund som heter Exertis, men jag hade ingen aning om att de skötte Inets lagerhållning (jag är inte personligen involverad i vårt projekt för dem). Kopplade inte direkt namnet när jag läste rubriken, men kände dock igen våra "Pick to Light"-bars bakom Emil på bilden för videon.

Rätt kul att se den teknik man jobbar med på nyhetssidan till det forum man använt för att stimulera sitt teknikintresse sedan tonåren

Skrivet av e1m1:

Lagerstyrningsystemet heter KiSoft One, jag vet eftersom jag jobbar med det

Vi söker för övrigt nya mjukvaruutvecklare, om någon känner sig manad att lära sig dessa system lite mer grundligt

Tackar för videon, det uppskattas

Haha! min gamla lagerchef Alexander

Skrivet av Farthinder:

Haha! min gamla lagerchef Alexander

Väldigt trevlig!

@emilakered: absolut! en väldigt driven person