War thunder - Kontroller?

Permalänk
Medlem

War thunder - Kontroller?

Grabben spelar War thunder en hel del och tjatar om att han vill ha flygkontroller. Har noll koll på detta men tänkte kanske man kunde lägga en tusing eller två på det, någon som vet vad som funkar och inte är för avancerat..
Såg någon Logitech G x52.. Logitech X52
hade den funkat? Vad skiljer om man går uppåt i pris?
Pedaler, nödvändigt?

Tar tacksamt tips!

Permalänk
Avstängd

Har kollat lite för egen del, war thunder men har tänkt börja köra DCS på riktigt. Fått intrycket att det är Thrustmaster som gäller, finns en variant i samma prisnivå som du kollat på. Där kan du också se vad du får om du går upp i pris.

På leverantörens hemsida finns en massa kombinationer du inte hittar i varje enskild butik.

Permalänk
Medlem

Denna såg väldigt trevlig ut, men hur är kvaliteten på dem? Logitech såg mer ”bastanta” ut..

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkontroller-och-r...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Olsson80:

Jag har joysticken och gasen. Kvalitén? Plast men bra plast.

Dock verkar det vara ganska dyrt. Jag köpte mitt paket (gas+joystick) för 1000 spänn så kanske vänta på någon rea?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

@Olsson80:

Jag har joysticken och gasen. Kvalitén? Plast men bra plast.

Dock verkar det vara ganska dyrt. Jag köpte mitt paket (gas+joystick) för 1000 spänn så kanske vänta på någon rea?

Hittade det under 2000 ink fotkontroller på amazon så blir nog därifrån isf.
Frågan är ju om man skall gå upp mer i pris? Ger det ngt ”extra”?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olsson80:

Hittade det under 2000 ink fotkontroller på amazon så blir nog därifrån isf.
Frågan är ju om man skall gå upp mer i pris? Ger det ngt ”extra”?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte superkoll på joysticks, men om man kollar på dessa mainstream setups så är det typ bara T.16000M eller Warthog som verkar rekommenderas.

Angående Logitech så har dem åtminstone haft oerhörda kvalitetsproblem med sina joysticks, så jag skulle personligen inte våga köpa ett av deras paket. Jag sneglade på X56 när jag köpte min joystick, men det blev tillslut T.16000M istället.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Ja det är också den jag hittat nu och måste säga det lutar åt den... tycker de ser mer påkostade ut helt enkelt... Tanken är ju såklart att Pappa skall ”testa” med så då vill man ha ordentliga grejor..

Logitech G X56 Hotas RGB Gaming Controller (für Flugzeug- und Weltraum-Simulationsspiele) https://www.amazon.de/dp/B079Z3DSBK/ref=cm_sw_r_cp_api_i_bhuq...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kan du tänka dig att lägga tusenlappar kan du spana in denna:

https://www.inet.se/produkt/6607220/thrustmaster-hotas-wartho...

Permalänk
Medlem

@sweborn: Ja den ser fin ut men den passerar tyvärr smärtgränsen på ca 2500kr.