Tävling: Skicka ESET:s maskot på sportlov – vinn smarta prylar och säkerhetslicenser

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Skicka ESET:s maskot på sportlov – vinn smarta prylar och säkerhetslicenser

ESET vill ge maskoten "Andy" sportlov, men vad ska han göra? Bästa bidragen vinner smarta prylar och mjukvarulicenser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Min första tanke är Kina och Coronaviruset, med tanke på att det är anti-virus lär det inte vara något problem! 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av twk:

Min första tanke är Kina och Coronaviruset, med tanke på att det är anti-virus lär det inte vara något problem! 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Just min tanke

Och @älg3n var först, grattis. Där hann man inte med

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Vad gör man när man har sportlov? Jo det är klar man sitter och gejmar jävul Curlar på världsnivå.

Permalänk
Medlem

Semester? En superhjälte som "Andy" har inte semester utan kämpar mot cyberskurkar dygnet runt. Ibland med sina kompisar från The Avengers.

Permalänk
Medlem

Regelfråga: Får man klippa in honom i bilder man hittat på nätet alltså? Man behöver inte skapa allt från scratch denna gång?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Det blev en resa till Ayia napa för Andy och Sandy!

Andy och Sandy har en städdag, där Andy får svettas i solen medan Sandy står för grillen!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
ESET Nordics
Skrivet av Akerhage:

Regelfråga: Får man klippa in honom i bilder man hittat på nätet alltså? Man behöver inte skapa allt från scratch denna gång?

Så länge man respekterar copyright från de bilder man väljer så är det OK.

Permalänk

Andy tar en avslappnande tågluff genom Kanada.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Ett kas(s)t försök till en Greta-vänlig flygtur till valfri destination inom en 100 m radie

Permalänk
Hjälpsam

Besöker Google för att ta ett kvantsprång till framtida säkerhet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Eset i Mexiko

Var nyligen i Mexiko och besökte Chichén Itzá och även på 1000-talet så visste dom betydelsen av att hålla illavarslande virus borta.
Detta till den grad att dom tydligen tillbad guden Eset för att låta befolkningen leva utan sjukdomar.
Men gick tydligen åt helvete sen när dom bytte till Norton och Spanjorerna kom på besök.

Som vanligt med allt vid Chichén Itzá är det bara pengar och turister folk lever på.. För 200pesos fick man ta selfies, jag var för snål så köpte 10 burkar öl istället!

Permalänk
Medlem

Eset i backen..
Den binära koden betyder Gaaah! Han är lite utanför sin "comfort zone" men är ändå nöjd då det fanns snö i denna backe.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

Triangeldramat på Disney World

Det blir ett triangeldrama när maskoten Andy bestämmer sig för att spendera sportlovet på Disney World. Det visar sig att parken har flera allvarliga säkerhetsbrister, något som Musse Pigg under alla år har missat, och det finns ju ingen som kan säkerhet lika bra som Andy. När Mimmi ser hur Andy metodiskt eliminerar säkerhetsluckorna dumpar hon Musse och ber Andy flytta in hos henne istället. Det dröjer inte länge förrän Andy väljs in som ny VD för nöjesparken, och namnbytet till Andys ära är därmed ett faktum. Efter att Musse har gråtit ut på sociala medier i några veckor inser han att han inte hade någon chans hos Mimmi ändå, skaffar en bostadsrätt några kilometer från parken och börjar arbeta på Universal Studios istället.

Permalänk
Medlem

Enkelt är bäst

Permalänk

Vad alla som gillar lite snö drömmer om, men vad man orkar med.

Mitt bidrag, synd jag inte hade PS eller liknande. gjort bilden i en begränsad version av Snagit.

Vet ej om bilden syns, direktlänk: https://i.imgur.com/FNFMfBH.jpg

Permalänk
Medlem

Slappa hemma i soffan är ju vad man ska göra på sportlovet, och hur avslappnad ser inte Andy ut här?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

På Sportlovet åker Andy jorden runt på 90 minuter.

(Bilden på International Space Station kommer från NASA och är därmed i Public Domain.)

Permalänk
Medlem

Andy åker inte på semester. Alltid i tjänst, håller alltid ett vakande öga över våra klienter.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Ring en vän, på ett säkert sätt

Permalänk
Inaktiv

Andy har varit i London och gått på Madame Tussauds Starwars-utställning.

Bildkälla

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna delta med i tävlingen men palla med att undersöka om en bild är fri från copyright.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Jag vill gärna delta med i tävlingen men palla med att undersöka om en bild är fri från copyright.

Det är ju så enkelt att du går in på någon sida med endast copyright-fria bilder och tar något därifrån

ex
https://www.freeimages.com/

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Andy spelar basket

Andy är såklart ute med grabbarna och spelar basket under sportlovet.

Permalänk
Medlem

Andy tar med sig Randy på Dog Competition 2020 i hopp om att vinna en middag med Cesar Milan.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Andy har skickats på studiebesök till Cyberdy systems.
Detta ledde så småningom till ett unikt samarbete mellan Eset och Skynet.
Samarbetet har lett till ordning och reda, med en smutta förtryck.

Aningen fantasilöst, men man gör vad man kan.

Permalänk
Hedersmedlem

På tal om fantasilöshet, jag gör ett till bidrag på rymdtema när jag skickar Andy på solsemester.