SweClockers frågar Tre om 5G-lansering i Sverige under 2020

Permalänk
Melding Plague

SweClockers frågar Tre om 5G-lansering i Sverige under 2020

I den sista delen i rundringningen bland svenska operatörer svarar Tre på hur planerna ser ut för 5G i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Poppar popkorn 🤗

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv

Tre är lätt det mest intressanta alternativet just nu när det kommer till 5G.

De är nämligen de enda som erbjuder mobilt bredband med obegränsad data just, detta kan man köpa med en stor utomhusantenn man kan sätta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Tre är lätt det mest intressanta alternativet just nu när det kommer till 5G.

De är nämligen de enda som erbjuder mobilt bredband med obegränsad data just, detta kan man köpa med en stor utomhusantenn man kan sätta upp.

Problemet är väl att deras täckning är betydligt sämre utanför storstäderna än sina konkurrenter. Och den blir värre ju längre norrut man kommer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Problemet är väl att deras täckning är betydligt sämre utanför storstäderna än sina konkurrenter. Och den blir värre ju längre norrut man kommer.

Absolut. Så kan det vara, särskilt norrut som du säger men det beror helt på vart man bor också.

Jag bor på landet, och hos oss har 3 bäst täckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Problemet är väl att deras täckning är betydligt sämre utanför storstäderna än sina konkurrenter. Och den blir värre ju längre norrut man kommer.

Ja, ovanför Gävle kan jag absolut inte kunna rekommendera 3. O andra sidan är det väldigt sällan jag rekommenderar 3, mest pga täckningen i landet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på vad det är för hastighet respektive svarstid med deras pilotnät?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Absolut. Så kan det vara, särskilt norrut som du säger men det beror helt på vart man bor också.

Jag bor på landet, och hos oss har 3 bäst täckning.

Bor i Norrbotten och tre här har knappast någon täckning att tala om i huvud taget. Inte ens i städerna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Problemet är väl att deras täckning är betydligt sämre utanför storstäderna än sina konkurrenter. Och den blir värre ju längre norrut man kommer.

Möjligtvis utanför storstäderna men innanför har dem bäst enligt mig. Jobbar på ett stort bageri och hade täckning i hela byggnaden även i källaren med 3.nytte nyligem till Telenor och nu har jag inte täckning i källaren och i centrum av byggnaden. Tror nog Telenor har sämst koppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sjusovarn

Hur förhåller sig Tre mot Huawei?

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Hur förhåller sig Tre mot Huawei?

3 Ägs av Kina, bara att googla. Inte svårt att gissa vad för utrustning dem vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Problemet är väl att deras täckning är betydligt sämre utanför storstäderna än sina konkurrenter. Och den blir värre ju längre norrut man kommer.

Man behöver inte åka norrut för att tappa täckningen med 3 utan det räcker att åka utanför städerna i söder också, men jag måste ändå säga att dom blivit bättre.

Jag har dubbla simkort i min mobil då företagssimkortet är från 3 och mitt privata från halebop.
Nu stängs inte samtalet av så många gånger som det gjorde förr med 3, men med det sagt så stängs näst intill aldrig ett enda samtal av med med halebop. Så det händer en hel del gånger att jag blir tvungen att byta abonnemang när jag jobbar i skogsområden.

Jag betalar hellre mer för en produkt som fungerar än mindre för en produkt som inte är tillförlitlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Bor i Norrbotten och tre här har knappast någon täckning att tala om i huvud taget. Inte ens i städerna.

Kan bekräfta, tjejen har 3 och när hon kommer på besök så saknar hon täckning så fort man ens tänker på att lämna E4an. Och även efter delar av den är det noll. Att använda data utanför några få gator mitt i kalix eller inne i luleå är bara glömma.

Kan ta dagar innan ett sms går iväg eller kommer fram.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Problemet är väl att deras täckning är betydligt sämre utanför storstäderna än sina konkurrenter. Och den blir värre ju längre norrut man kommer.

Inte bara där, hade noll täckning på mobilen i delar av Kista centrum (Sveriges Silicon Valley) och de kunde inte göra något åt det...

Bytte till Telenor, inga problem (samma telefon).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Inte bara där, hade noll täckning på mobilen i delar av Kista centrum (Sveriges Silicon Valley) och de kunde inte göra något åt det...

Bytte till Telenor, inga problem (samma telefon).

Hade Telenor tidigare och har nu Halebop (Enkom en kostnadsfråga) och jag har inte haft några problem alls. Har 3 via jobbtelefonen och man ska vara glad om täckningen är i närheten av godkänd sekunden man tar ett steg utanför centrum. Är glad att jag inte har abonnemang hos 3.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av archiba:

3 Ägs av Kina, bara att googla. Inte svårt att gissa vad för utrustning dem vill ha.

Ägs av kina är väl att ta i. Tre ägs till viss del av Investor, till viss del ett Hongkong-baserat företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar