Permalänk
Proffsmoddare

CURV3D

Hallå!

Vissa kanske känner igen detta bygge från år tillbaka, vilket inte är så konstigt. Byggloggen jag startade i forumet för detta bygge är daterat till 2011-09-06. Varför läggs nu upp ett nytt galleri då? Ja detta projekt har aldrig varit 100% färdigt i min mening då idéen från början varit att skohorna in en custom-loop i denna lilla låda. Det börjades med luftkyld variant, sen uppgraderades det till en AIO och nu till sist är jag helt färdig med detta bygga i och med denna custom-loop.

Vad innehåller då denna lilla lådan?

MOBO: ASRock FM2A88X-ITX+
CPU: AMD A10-7870K
RAM: CORSAIR Dominator Platinum 2x4GB 2400MHz
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
PSU: Streacom ST-NANO150
RAD: EKWB XT120 radiator
PUMP: Alphacool DC-LT
BLOCK: MIPS Iceforce AMD block
RES: Custom-made reservoir by Laine
FANS: 2x Prolimatech USV 120
MISC: LCDMODKIT 4x20 LCD

Stort tack till @Laine för hjälpen och all brainstorming under åren och till Majpaj för redigering av videon.

Hoppas ni gillar bilderna och bygget, finns frågor svarar jag gärna i kommentarerna. Vill ni se hur bygget gjordes kika gärna in byggloggen.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Besök galleriet här

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

By far något av det coolaste, snyggaste och mest genomtänkta small factor bygget jag sett! 5/5!

Jag har själv nyligen fått upp ögonen för vattenkylning, inte bara fördelarna med det, utan också hur otroligt kul det är att bygga och planera. Det här är på en helt annan nivå, tack för att du delar med dig!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Proffsmoddare

Sjukt kul att denna äntligen är klar! Har följt denna länge! Väldigt stilrent och snyggt designat chassi med smarta och stilrena lösningar!

Efter ett projekt på 9 år är det inte annat än grattis att säga!

Väntar tålmodigt på revision 2 som kommer 2029!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Sjukt cleant och snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av =):

By far något av det coolaste, snyggaste och mest genomtänkta small factor bygget jag sett! 5/5!

Jag har själv nyligen fått upp ögonen för vattenkylning, inte bara fördelarna med det, utan också hur otroligt kul det är att bygga och planera. Det här är på en helt annan nivå, tack för att du delar med dig!

Tack så mycket för de fina orden.

Skrivet av Brodholm:

Sjukt kul att denna äntligen är klar! Har följt denna länge! Väldigt stilrent och snyggt designat chassi med smarta och stilrena lösningar!

Efter ett projekt på 9 år är det inte annat än grattis att säga!

Väntar tålmodigt på revision 2 som kommer 2029!

Tack så mycket. Det har tagit ett tag ja, skönt det är färdigt nu, nöjd med resultatet.

Angående revision 2:

Skrivet av Olsson80:

Sjukt cleant och snyggt!

Tack så mycket!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Galet snyggt!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vackert som bara den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg! Måste krävts stort tålamod att få till det där! Blir det uppgradering till Ryzen 3400G nu då kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gender Bender:

Galet snyggt!

Tack så mycket!

Skrivet av HappySatan:

Vackert som bara den!

Man tackar!

Skrivet av lord_dubbdäck:

Sjukt snygg! Måste krävts stort tålamod att få till det där! Blir det uppgradering till Ryzen 3400G nu då kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo de har tagit ett tag som sagt. Haha nä inga fler uppgraderingar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Tjusigt min vän! bara att hoppa på nästa projekt då

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Forsberg Customs:

Tjusigt min vän! bara att hoppa på nästa projekt då

Tack! Jajemän redan börjat!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Avstängd

They said they hawe curved computers! Curved computers!

Snyggt!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mizzarrogh:

They said they hawe curved computers! Curved computers!

Snyggt!

Tack så mycket.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Meeen vilken fin liten grej!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MoNkeY-05:

Meeen vilken fin liten grej!

Tack så mycket.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Denna minns man från en evighet sedan, kul att den blev klar! Gillar rördragningen starkt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hiraeth:

Denna minns man från en evighet sedan, kul att den blev klar! Gillar rördragningen starkt

Tack så mycket, desamma förresten! Dig har man inte sett här på ett tag, vad har du haft för dig?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Cleant bygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DaxRush:

Cleant bygge!

Tackar.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Tack så mycket, desamma förresten! Dig har man inte sett här på ett tag, vad har du haft för dig?

Eller hur? Måste varit år sedan jag var på Sweclockers, skulle visa ett gammalt projekt för en vän och då ploppade denna upp! Det har haft för mig massor, just nu ska strax påbörja min master så det ska bli sjukt kul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hiraeth:

Eller hur? Måste varit år sedan jag var på Sweclockers, skulle visa ett gammalt projekt för en vän och då ploppade denna upp! Det har haft för mig massor, just nu ska strax påbörja min master så det ska bli sjukt kul

På så vis, finns mycket gamla godingar här i galleriet.

Lycka till med plugget då!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Snyggt! Riktigt bra jobbat! Älskar vattenkylning i kompakt chassi och är sugen på ett liknande projekt i framtiden. Gäller att ha en rejäl portion tålamod bara

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av flyingls7:

Snyggt! Riktigt bra jobbat! Älskar vattenkylning i kompakt chassi och är sugen på ett liknande projekt i framtiden. Gäller att ha en rejäl portion tålamod bara

Tack så mycket! Ja det krävs en del för småbyggen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC