Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Jag försöker spela Mario och Sonic att the Olympics med två såna där Joy cons, alltså där man rör på kontroller, skakar dom osv. Med en funkar det galant men lyckas inte aktivera båda, blir tokiga! Har kalibrerat dom så att den ena är nummer ett, den andra nummer två, men när jag ska aktivera dom i spelet går det inte ... Ska det gå? Räcker det med en blå och en röd eller behövs något mer? Någon som vet vad jag gör fel??

Tack för hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Har just beställt ett Nintendo Switch och är lite fundersam. Det finns vissa spel som är nedsatt på eshop som jag skulle vilja passa på att köpa i väntan på själva konsolen. Är det ens möjligt att köpa spel på sitt nintendokonto via PC eller måste man köpa spelen via själva enheten?

Verkar bara inte hitta någon köpknapp på nintendos hemsida..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Hej!

Har just beställt ett Nintendo Switch och är lite fundersam. Det finns vissa spel som är nedsatt på eshop som jag skulle vilja passa på att köpa i väntan på själva konsolen. Är det ens möjligt att köpa spel på sitt nintendokonto via PC eller måste man köpa spelen via själva enheten?

Verkar bara inte hitta någon köpknapp på nintendos hemsida..

Skickades från m.sweclockers.com

Är du inloggad får du Svenska priser på

https://www.nintendo.co.uk/

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

"Endast en ö per konsol"

Låter väldigt väldigt väldigt konstigt. Nu är jag obekant med Animal Crossing men man kan alltså bara ha en "sparfil" på en Switch?

https://m.fz.se/nyhet/282178-en-o-per-switch-konsol-i-animal-...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det verkar faktiskt så. Vi är sex personer i familjen och vi kommer förmodligen allihopa spela AC när det kommer ut, så vi får alltså dela på samma ö allihop... kan ju vara mysigt ioförsig, men frågan jag ställer mig själv är då: hur stor är ön? Och sedan: Får den som spelar först mest fördelar (bäst plats, resurser osv)?

Det här känns väldigt begränsat år 2020. Varför inte låta spelarna själva? "Vill du dela en ö eller vill du starta en egen?"

Permalänk
Inaktiv

Digital Foundry experimenterar med Switch:

Permalänk
Medlem

Animal Crossing Direct 20/2 kl 15:00

Permalänk
Medlem

Vad är ett bra switch-lir som jag och tjejen kan spela tillsammans? Hon har aldrig spelat dator/tv-spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fiskebulle:

Vad är ett bra switch-lir som jag och tjejen kan spela tillsammans? Hon har aldrig spelat dator/tv-spel.

Jag skulle rekommendera Mario Kart 8 Deluxe och kanske Overcooked. Finns en del andra bra spel med co op som tyvärr känns ganska krystade, som Mario Odyssey där ena personen styr Marios hatt "Cappy". Men det kanske å andra sidan är en bra start för någon som inte har spelet tidigare att känna på hur det känns.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av fiskebulle:

Vad är ett bra switch-lir som jag och tjejen kan spela tillsammans? Hon har aldrig spelat dator/tv-spel.

Skrivet av Gurt:

Jag skulle rekommendera Mario Kart 8 Deluxe och kanske Overcooked. Finns en del andra bra spel med co op som tyvärr känns ganska krystade, som Mario Odyssey där ena personen styr Marios hatt "Cappy". Men det kanske å andra sidan är en bra start för någon som inte har spelet tidigare att känna på hur det känns.

Hej har flyttat era inlägg hit. Då den andra tråden är till för endast nyheter:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1523827-nintendo-switc...

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem

Hej. Funderar på att köpa ett Switch och såg att det fanns speciella micro SD kort till denna. Det kan väl knappast vara nått som skiljer dom mot andra förutom att dom är mkt dyrare ? =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bosse78:

Hej. Funderar på att köpa ett Switch och såg att det fanns speciella micro SD kort till denna. Det kan väl knappast vara nått som skiljer dom mot andra förutom att dom är mkt dyrare ? =D

Ingen märkbar skillnad.
Jag har kört vanliga Samsung MicroSD minnen till mina Switchar utan bekymmer. När jag köpte min Switch Lite i december så lyxade jag till det med ett Nintendo brandat på 128GB. Ingen som helst skillnad, och syns heller ingen skillnad när den sitter i.

Permalänk
Medlem

@Bosse78:

Jag kör med ett vanligt Sandisk micoro-SD (UHS-1) så är nog inte vara några inga konstigheter!

För övrigt, är så OTROLIGT taggad på nya animal crossing. Har på känn att jag är ensam, men känns som en frisk fläkt med crafting och mer avancerade sätt att sätta upp dekorationer och byggnader än vad förra erbjöd. Att spara ihop pengar blev snabbt tröttsamt. Nån som sett den senaste videon om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Hej. Funderar på att köpa ett Switch och såg att det fanns speciella micro SD kort till denna. Det kan väl knappast vara nått som skiljer dom mot andra förutom att dom är mkt dyrare ? =D

Vet du inte vad du ska köpa och vad som skiljer SD korten åt så köp det "nintendo" kortet.
Har du koll så kan man ju gå på något annat.

https://www.jelly.deals/2020/02/19/best-nintendo-switch-sd-ca...

Kolla länken för att få mer koll.

Permalänk
Medlem

Hmm funderar på en sak, finns Zelda WW till switchen?
såg en sajt att det finns/kommer men att det är gamecube varianten och inte Wii u ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm funderar på en sak, finns Zelda WW till switchen?
såg en sajt att det finns/kommer men att det är gamecube varianten och inte Wii u ?

Nej finns bara som HD/remaster på WiiU. Till Switch är det bara rykten.
Och rykten skall vi inte tro på.

Från en som föredrog Wii-versionerna en gång i tiden anser nu att WiiU fick det bästa av båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Nej finns bara som HD/remaster på WiiU. Till Switch är det bara rykten.
Och rykten skall vi inte tro på.

Från en som föredrog Wii-versionerna en gång i tiden anser nu att WiiU fick det bästa av båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Wii hade väl aldrig wind waker ? Om man inte räknar med ngc verren man körde genom ngc stödet.

Wii u fick bra verre därför suktar jag efter den.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Wii hade väl aldrig wind waker ? Om man inte räknar med ngc verren man körde genom ngc stödet.

Wii u fick bra verre därför suktar jag efter den.

Stämmer. GC och först det senare till båda.

Eftersom de gjorde förändring bland annat i Wind Waker vore det hål i huvudet att inte släppa HD när de redan har konverteringsmaskineriet igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Switch Lite: Zacian and Zamazenta Edition för 2290 kr på Webhallen Festival (Måste vara Medlem)

https://www.webhallen.com/se/product/304094-Nintendo-Switch-L...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nintendo Switch Lite: Zacian and Zamazenta Edition för 2290 kr på Webhallen Festival (Måste vara Medlem)

https://www.webhallen.com/se/product/304094-Nintendo-Switch-L...

Skickades från m.sweclockers.com

är de bra pris? kan man vänta sig ett ännu lägre nån gång framöver eller bara o glömma ? jag hade tyckt att vanliga switch lite borde inte kosta mer än 1800-2000 men det är ju nintendo med sina priser....

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av HazZarD:

är de bra pris? kan man vänta sig ett ännu lägre nån gång framöver eller bara o glömma ? jag hade tyckt att vanliga switch lite borde inte kosta mer än 1800-2000 men det är ju nintendo med sina priser....

Billigaste Liten har gått för var 2140 kr

Vanligtvis brukar inte Nintendo produkter gå ner i så mycket i pris tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Billigaste Liten har gått för var 2140 kr

Vanligtvis brukar inte Nintendo produkter gå ner i så mycket i pris tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Liten vits att rea ut produkter som är populära och redan säljer bra trots allt. Få företag som gör annat, och händer det ändå så finns det en anledning bakom.

I detta fall saknar Switch en egentlig konkurrent dessutom. Skulle vara om Nintendo överproducerat maskiner och försäljningen går trögt. Men med årets Corona utbrott så finns det istället risk att varor blir svåra att få tag i speciellt då utbrottet stör och med ganska stor sannolikhet kommer produktionen i framförallt Kina.

Sen om man ändå inte har råd kan man ju se över sina val som påverkar privatekonomin eller allmänt börja spara.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Liten vits att rea ut produkter som är populära och redan säljer bra trots allt. Få företag som gör annat, och händer det ändå så finns det en anledning bakom.

I detta fall saknar Switch en egentlig konkurrent dessutom. Skulle vara om Nintendo överproducerat maskiner och försäljningen går trögt. Men med årets Corona utbrott så finns det istället risk att varor blir svåra att få tag i speciellt då utbrottet stör och med ganska stor sannolikhet kommer produktionen i framförallt Kina.

Sen om man ändå inte har råd kan man ju se över sina val som påverkar privatekonomin eller allmänt börja spara.

Lyckligtvis påverkas inte Europa eller Nord Amerika av att få slut på Switch konsoler. Nintendo har flyttat sin produktion till Vietnam. Japan och Asien lider däremot av brist.

Nintendo Switch Limited Edition konsolen förväntas släppas t o m en vecka tidigare i USA (13 Mars). De får inte med den digitala koden. På sikt kan även EU och NA bli lidande eftersom Japan kommer få en ganska stor backlog.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Liten vits att rea ut produkter som är populära och redan säljer bra trots allt. Få företag som gör annat, och händer det ändå så finns det en anledning bakom.

I detta fall saknar Switch en egentlig konkurrent dessutom. Skulle vara om Nintendo överproducerat maskiner och försäljningen går trögt. Men med årets Corona utbrott så finns det istället risk att varor blir svåra att få tag i speciellt då utbrottet stör och med ganska stor sannolikhet kommer produktionen i framförallt Kina.

Sen om man ändå inte har råd kan man ju se över sina val som påverkar privatekonomin eller allmänt börja spara.

Jo det har du ju självklart rätt i! Tänkte mer på att "varna"
@HazZarD på att inte vänta på någon större prissättning när det gäller just Nintendo

Och angående det sista du skrev så är det lite tvärtom här 😆 måste sluta köpa nya spel. Dags att se över sin backlog!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Lyckligtvis påverkas inte Europa eller Nord Amerika av att få slut på Switch konsoler. Nintendo har flyttat sin produktion till Vietnam. Japan och Asien lider däremot av brist.

Nintendo Switch Limited Edition konsolen förväntas släppas t o m en vecka tidigare i USA (13 Mars). De får inte med den digitala koden. På sikt kan även EU och NA bli lidande eftersom Japan kommer få en ganska stor backlog.

Bra det faktiskt! Har hört att många företag redan innan påbörjat flytt från Kina så bra om Nintendo ligger bra till där iallafall för oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Jo det har du ju självklart rätt i! Tänkte mer på att "varna"
@HazZarD på att inte vänta på någon större prissättning när det gäller just Nintendo

Och angående det sista du skrev så är det lite tvärtom här 😆 måste sluta köpa nya spel. Dags att se över sin backlog!

Skickades från m.sweclockers.com

Så sant det, egentligen skulle ni båda citeras men mobilsidan saknar multicitat och jag glömde göra det manuellt med.

Lika här, fingrade på köpknappen en hel del i eShop i helgen (speciellt Assassin's Creed samlingen med Black Flag) men inser att jag bör fortsätta med de spel jag är igång med redan. Så har blivit lite Dragon Quest 11, Witcher 3, Broforce och mestadels Resident Evil 4 på min Lite i helgen.

Det sistnämnda spelet hade varit fint om den stöder gyro för siktning men icke. Dock galet härligt med det i mitt tycke bästa action RE spelet med attaché Tetris I handen.

Permalänk
Medlem

Någon här som beställt spel digitalt från amazon.co.uk?
Shovel Knight TT går för £22 där (£36 nintendo.co.uk) men det går bara beställa om man bor i UK. Kan man komma runt det på nått sätt, vpn? Kan jag använda koden sen på mitt svenska konto?

https://www.amazon.co.uk/dp/B07KK9YNSJ/ref=twister_B07NSQ5RHJ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Dyyb:

Någon här som beställt spel digitalt från amazon.co.uk?
Shovel Knight TT går för £22 där (£36 nintendo.co.uk) men det går bara beställa om man bor i UK. Kan man komma runt det på nått sätt, vpn? Kan jag använda koden sen på mitt svenska konto?

https://www.amazon.co.uk/dp/B07KK9YNSJ/ref=twister_B07NSQ5RHJ...

Skickades från m.sweclockers.com

Det bästa är att fråga någon från UK som kan hjälpa dig att köpa den. Alla koder från Europa går att använda på ditt svenska konto. Koder från Nord Amerika behöver NA-konto samt Asien kräver ett Asien-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det bästa är att fråga någon från UK som kan hjälpa dig att köpa den. Alla koder från Europa går att använda på ditt svenska konto. Koder från Nord Amerika behöver NA-konto samt Asien kräver ett Asien-konto.

hittade det för 250kr på g2a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr kaka:

@Bosse78:

Jag kör med ett vanligt Sandisk micoro-SD (UHS-1) så är nog inte vara några inga konstigheter!

För övrigt, är så OTROLIGT taggad på nya animal crossing. Har på känn att jag är ensam, men känns som en frisk fläkt med crafting och mer avancerade sätt att sätta upp dekorationer och byggnader än vad förra erbjöd. Att spara ihop pengar blev snabbt tröttsamt. Nån som sett den senaste videon om spelet?

Du är inte ensam Jag är otroligt taggad efter att ha sett Nintendos Direct! Har inte spelat Animal Crossing på typ 15 år (Gamecube) och nostalgin vällde upp inom mig + att jag blev fascinerad över hur mycket serien utvecklats. Det känns som ett spel jag kommer att spendera mycket tid i, kanske t.o.m. mer än Stardew Valley. Kommer inte att ha råd att skaffa spelet direkt, men den 25/3, då jäklar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Vad är ett bra switch-lir som jag och tjejen kan spela tillsammans? Hon har aldrig spelat dator/tv-spel.

@fiskebulle: Unravel 2, tror det är på rea för 79 kr just nu på eshop jag och min partner hade sjukt kul med det, det var det första spelet vi körde på switch tillsammans. Rekommenderas!

Ni kommer behöva 2 kontroller dock (funkar inte med varsin joycon)