Permalänk
Medlem

@medbor: net_graph 0 i consolen sen kollar jag vad jag har ingame när jag spelar. Där går jag mellan 170-200 fps hela tiden. Aldrig över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

@medbor: net_graph 0 i consolen sen kollar jag vad jag har ingame när jag spelar. Där går jag mellan 170-200 fps hela tiden. Aldrig över

Vilket benchmark hade sagt över 300 då? Nånting stämmer ju inte här... dessutom förstår inte jag personligen hur 170+ inte kan räcka, men cs är cs så ska inte ge mig in där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vilket benchmark hade sagt över 300 då? Nånting stämmer ju inte här... dessutom förstår inte jag personligen hur 170+ inte kan räcka, men cs är cs så ska inte ge mig in där

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre respons. Stor skillnad på exempelvis 60 och 400 fps även om skärmen bara har 60Hz.

Permalänk
Medlem

@friskybob: Jag kör med fps_max 0. Tack ändå

Permalänk
Medlem

@medbor: Den heter "FPS_Benchmark" i workshops. Det har med flytet att göra, man får ingen flyt ingame med 170 fps. Minst 250-300 för att det ska vara okej för mig.

Permalänk
Medlem

Average framerate: 337.23.

Permalänk
Medlem

Finns det något ställe där man kan lämna in datorn så det ordnar fpsen åt mig? Jag har blivit för trött på det här, har testat allting men ändå blir det ingen boost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

Jag köpte en komplett stationär dator ifrån komplett för ett antal år sedan och det var detta som fanns i burken.
Komplett 200R Midi Tower Svart
Fläkt: 1x 120mm, Komplett Logo Power LED & Front Panel, mATX, ATX, 2x USB 3.0,
Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 4+4 CPU, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 3x Molex, 1x FD,
Intel Core i7-4790 Processor
Socket-LGA1150, Quad Core 3.6GHz, 8MB, 84W, 22nm, HD4600, m/kylare,
ASUS B85M-G, Socket-1150
Moderkort, m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI, Haswell,
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB
2x4GB 1600MHz (PC3-12800) DDR3 CL10, Svart,
MSI GeForce GTX 960 2GB
PCI-Express 3.0, DL-DVI-I, HDMI 2.0, 3xDisplayPort,
Seagate Desktop 1TB 3.5" SSHD
SATA 6GB/s (SATA 3.0), 64MB Cache, MLC 8GB NAND Flash,

Ursäkta röran, jag kopierade rakt av för jag har ingen aning om någonting angående datorer.

Det jag har ordnat sen dess är ett Nvidia 1070 GTX och 2x HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB.

Jag ligger runt 170-200 i fps på CSGO utan något flyt överhuvudtaget.

Det jag skulle vilja göra är att bygga till denna burk så att jag kan springa runt med 250 fps MINIMUM på alla maps och i smokes.

Vad är det jag behöver ordna? Jag har en budget på runt 10-12k. Länka helst allt ifrån Komplett då jag vill handla därifrån.

Tack för mig och tusen tack till den som hjälper mig att få iordning på det här.

170+ och inget flyt... antagligen placebo eller så upplever du stutter, då hjälper det antagligen att cappa fps lägre så att den inte droppar så mycket.

Sen kan det vara skärmen också men ska inte uttala mig så mycket mer, 170 fps är mer än nog för att vilket spel som helst ska "flyta" oavsett om folk tror 200+ ger dem någon märkbar skillnad i CSGO.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Jadu, det är en bra fråga.. Jag bryr mig inte så länge min fps går upp Förstår verkligen inte vad som är felet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sian:

@ExcZist: Jadu, det är en bra fråga.. Jag bryr mig inte så länge min fps går upp Förstår verkligen inte vad som är felet

Skit spel , därför jag inte spelat på över 1 år men kul att Valve gör så att spelet flyter på sämre så man kan hålla sig borta
Installerade dock spelet för att se det med egna ögon då de jag har på steam listan klagar med

Permalänk
Medlem

Testat att installera om cs?
Testat att installera senaste grafikdrivrutinen till ditt grafikkort?

Jag har ca 200-250 FPS med en gammal 1600x och ett 1060 grafikkort. Flyter som smör!
Mer än det bör du inte behöva!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Viking

Jag har också dålig fps, har själv en R5 2600x och 2070 super. Men eftersom CS är mest CPU-krävande så gissar jag på att det är en ny CPU som gäller för mig. Men det kan väl inte bara vara jag som tycker att det är konstigt att man knappt kan hålla 200 fps med 2070S?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag har också dålig fps, har själv en R5 2600x och 2070 super. Men eftersom CS är mest CPU-krävande så gissar jag på att det är en ny CPU som gäller för mig. Men det kan väl inte bara vara jag som tycker att det är konstigt att man knappt kan hålla 200 fps 2070S?

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka settings och upplösning?
Kör du på 1080p och low så borde det inte flyta på lika dåligt som det gör för min i7 975x med ett RTX 2060.
Borde ju vara bra mycket bättre prestanda för dig kan man ju tycka men jag tror mer på att någon patch valve har släppt har gjort så att det presterar så här.

Permalänk
Viking
Skrivet av ExcZist:

Vilka settings och upplösning?
Kör du på 1080p och low så borde det inte flyta på lika dåligt som det gör för min i7 975x med ett RTX 2060.
Borde ju vara bra mycket bättre prestanda för dig kan man ju tycka men jag tror mer på att någon patch valve har släppt har gjort så att det presterar så här.

Jag kör i 1080p och medium/high eller vad jag nu har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag kör i 1080p och medium/high eller vad jag nu har.

Skickades från m.sweclockers.com

Borde ha högre fps än det . 🤷‍♂️

Permalänk
Viking
Skrivet av ExcZist:

Borde ha högre fps än det . 🤷‍♂️

Håller med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

En fundering:
Vad har du för skärm för att kunna hantera 250-300 fps?
Svårt att få snabbare uppdatering av bilden än vad skärmen har Hz

250 fps och 60Hz-skärm blir väl inte bättre än 60 fps ändå

Permalänk
Medlem

@Poberg: Jag har en asus vg278qr 165 hz, 0,5 ms

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Poberg:

En fundering:
Vad har du för skärm för att kunna hantera 250-300 fps?
Svårt att få snabbare uppdatering av bilden än vad skärmen har Hz

250 fps och 60Hz-skärm blir väl inte bättre än 60 fps ändå

Cs:go motorn är lite speciell och påverkas faktiskt av högre fps oavsett skärm. Det handlar om latensen input lag bland annat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Cs:go motorn är lite speciell och påverkas faktiskt av högre fps oavsett skärm. Det handlar om latensen bland annat

Vart kommer den informationen ifrån? Har spelat csgo i över 2000 timmar på 3 olika setups och har aldrig märkt av att latensen skiljt sig baserat på fps. Tycker trådar likt denna i 90% av fallen kan kallas placebo, det som märks är när man får enorma drops (typ 300 ner till 70) inte att det går från 250 till 220. Alltid är det dåligt "flyt"....

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av firstofmay:

Vart kommer den informationen ifrån? Har spelat csgo i över 2000 timmar på 3 olika setups och har aldrig märkt av att latensen skiljt sig baserat på fps. Tycker trådar likt denna i 90% av fallen kan kallas placebo, det som märks är när man får enorma drops (typ 300 ner till 70) inte att det går från 250 till 220. Alltid är det dåligt "flyt"....

Ah, kanske var fel av mig. Input lag var kanske korrekt term

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Cs motor (eller iaf hl1 eller source motorerna) accepterade input från mus/tangentbord varje frame oavsett om den når skärmen eller inte. Sen om det påverkar eller är placebo låter jag vara osagt. Det påverkar inte reaktionstider vad jag kan resonera i alla fall eftersom du inte ser det du ska reagera på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ah, kanske var fel av mig. Input lag var kanske korrekt term

Det köper jag att man kanske kan uppleva om man får brutala fps-drops eller har glömt vsync på men inte har du väl upplevt det om du ligger stadigt på ex 200 fps?

Skrivet av medbor:

Cs motor (eller iaf hl1 eller source motorerna) accepterade input från mus/tangentbord varje frame oavsett om den når skärmen eller inte. Sen om det påverkar eller är placebo låter jag vara osagt. Det påverkar inte reaktionstider vad jag kan resonera i alla fall eftersom du inte ser det du ska reagera på

Skickades från m.sweclockers.com

HL1 motorn skiljer sig enormt gentemot source, bland annat ändras airacceleration baserat på vilken fps man har vilket gör att man kan röra sig snabbare.

Enda moderna exemplet jag själv spelat är COD4 där det specifika värdet 333 fps leder till att man kan hoppa högre, men jag vet inte allt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Testa dessa launch options för CSGO
-RATE 786432 -NOVID -TICKRATE 128 -HIGH -THREADS 4 +FPS_MAX 0 +CL_SHOWFPS 1 +CL_INTERP 0 +CL_INTERP_RATIO 1 +CL_UPDATERATE 128 +CL_CMDRATE 128

Har du fler trådar än 4, så ändrar du -THREADS

Permalänk
Medlem

HWMONITOR - Körde CS Benchmarken med 1080 16:9...

Vad kan jag förbättra?