Svensk handel varnar för produktbrist till följd av coronaviruset

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cnohall:

@AplAy:

Har du förresten pratat med någon eller några angående Dr. Li Wen-Liang bortgång?
Inget som nämns på nyheterna här, och något som inte riktigt uppskattas att man lyfter upp lokalt. Man kommer inte långt om man vill upplysa folk här direkt. Känner bara till namnet och situationen genom västerländska medier.

De visade klippen är ej verifierade och frågan är om du ens sett något dylikt bortförande av smittade personer?
Har inte sett något sånt, inte än så länge. Med det sagt så är idag första dagen på 10 dagar jag letat mig utanför mitt lägenhetskomplex. Finns människor på gatorna, men inte i närheten lika många som i vanliga fall. De mäter ens temperatur på de flesta platserna. Undrar vad som händer om man faktiskt råkar ha en hög temperatur.

Hört att de sätter en hel byggnad i karantän om en av de boende har bekräftats ha smittan. Förstår dock att de anstränger sig så hårt, de vill verkligen begränsa smittans spridning så mycket som bara möjligt. Ska bli mycket spännande att se vad som händer de närmsta dagarna och veckorna.

Aha. I den västerländska rapporteringen såg jag att det var kinesiska aktivister som intervjuades om själva händelsen. Möjligen är det kanske inget den genomsnittliga kinesen vill prata så mkt om pga. rädsla själv från CCP?

Hm, det låter tärt för dig om du skulle behöva sitta inne ytterligare 14 dagar bara för att någon annan i samma byggnad upptäckts med viruset medan du själv kanske har varit frisk hela tiden.

Du får gärna rapportera här: #18281488 då och då om hur det går och om CCP plötsligt infört några ytterligare åtgärder som ej verkar ha rapporterats i västerländsk media. Alltid roligt med insider information även om det så klart är från endast en persons perspektiv.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon301768:

Mycket bra, då kanske vi konsumerar mindre vilket jag är för.

Du tycker alltså att det är bra när livsnödvändig medicin fattas också? Medicinteknisk utrustning? Kina är en mycket stor tillverkare av även detta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@AplAy: Så får man absolut känna om man vill! Har du varit där?

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Är Thailand "B" för att många åker dit eller är det någon annan anledning? Var Michael Jackson också "B" för att många lyssnade på honom eller hur fungerar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AplAy:

Jag är absolut inte bevandrad alls inom turism men känns inte Thailand lite som Lidl-landet att resa till?

Skrivet av AplAy:

Hehe, det jag menar är mer själva destinationen i sig. Måste kännas rätt B att åka till Thailand oavsett pris!

Man kan resa till platser av olika anledningar.
Väljer man resa och resmål främst som en statusmarkör så ligger det säkerligen en hel del i det du säger. Thailandsresa ger inte samma äventyrsstatus som att resa till uzbekistan. Alltså helt utan att då gå in på vad man faktiskt tänkt göra när man reser hehe.

Men det är värt att ha i åtanke att alla inte väljer resmål utifrån vad andra ska tycka om en. Det är helt klart en relevant faktor för en del, medan det för andra inte spelar någon roll alls.
Jag kan absolut se att thailand kan vara ett toppenresemål som inte är ett dugg B. Var över 20 år sedan jag var där sist (komiskt nog när det på den tiden ansågs ge mer status än det ger idag).

För övrigt gäller samma sak faktiskt även för matbutiker. För en del är det här en viktig statussymbol i Sverige också. Norge är typ tvärt om här - inte en statussymbol alls.ICA som är störst i Sverige med mer lyxiga matbutiker har helt givit upp i Norge för det konceptet funkar inte. Billigt duger gott där och norrmännen väljer lågprismatkedjorna.
Men här är det så viktigt att en del till och med använder just butiksval så som "att handla på lidl" som en referenspunkt för när något är "okreddigt". Det säger en del om statusfrågan för oss Svenskar för val av matbutiker alltså.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Personligen ser jag hellre att folk köper fysiska produkter än hjärndött betalar Netflix, osv., för att "konsumera" underhållning på sina skärmar. Fysiska produtker kan man dela social glädje med vilket är viktigast i slutändan. Visst, man kan vara social utan konsumtion oxå, men handen på hjärtat, hur många är det idag till skillnad från 20 år sedan?

Nej glädje är när man umgås med nära och kära. Du har fått det helt om bakfoten. Konsumera bara om du verkligen behöver den produkten inget annat.

Permalänk
Avstängd

@Söderbäck: Den uppfattning jag har är att Thailand är ett land dit många åker för att hämta fruar, köpa sex, och framförallt för att det är billigt (vilket kombinerat gör det till "B" enligt mig). Även 2500 kr tycker jag låter billigt men då har jag som sagt var knappt rest något. Var på Kreta när jag var 12 år, vilket säkert oxå var B på sin tid. Var i Spanien när jag var 5 år (minns ingenting av den resan).

Kanarieöarna, Mallorca eller någon fin plats i Spanien känner jag låter schysst, eller så är det jag som har tittat för mycket på Jönssonligan! Brasilien låter riktigt exotiskt, Egypten låter riktigt historiskt och Japan låter riktigt kulturellt (men visst, då har vi oxå "Soaplands" där, haha).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cnohall:

Tack för omtanken. Har så att jag klarar mig minst ett par veckor om det kniper.

Om jag ska vara ärlig har jag inte läst så mycket i svenska eller engelska nyhetsmedier. De officiella kinesiska siffrorna är nu uppe på 30 000 smittade. Men verkar vara ca 10 dubbla. Väldigt smittsamt virus också, så skulle bli förvånad om det inte drar ut på tiden ett antal månader innan man börjar få bukt på det. Många rykten, men vi får helt enkelt vänta och se.

Skickades från m.sweclockers.com

Gott å höra. Har själv en massor vänner som suttit fram i 2veckor+ numera. En kompis fick utegångsförbud från o med igår. En person per hushåll gå ut ett par timmar nån gång i veckan för att skaffa förnödenheter. Men de hade ju självisolerat sig redan i två veckor så det gör ju ingen större skillnad.

Att räkna 10ggr antalet smittade kändes rätt hela vägen i början, men hur det ter sig nu efter alla kraftiga åtgärder känns lite svårt att få något vettig kolll på, samtidigt smittar ju inte sjukdomen bara i wuhan nu utan över precis hela landet.

Otroligt spännande, på ett otroligt hemskt och tragiskt vis. Enda som verkar säkert är att dödstalen är mycket högre än vad som är angivet.

Ps. vart i kina är du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cnohall:

@AplAy:

Har du förresten pratat med någon eller några angående Dr. Li Wen-Liang bortgång?
Inget som nämns på nyheterna här, och något som inte riktigt uppskattas att man lyfter upp lokalt. Man kommer inte långt om man vill upplysa folk här direkt. Känner bara till namnet och situationen genom västerländska medier.

Bland min vänneskrets har jag dock sett väldigt många som hyllat honom på wechat, främst kineser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Gott å höra. Har själv en massor vänner som suttit fram i 2veckor+ numera. En kompis fick utegångsförbud från o med igår. En person per hushåll gå ut ett par timmar nån gång i veckan för att skaffa förnödenheter. Men de hade ju självisolerat sig redan i två veckor så det gör ju ingen större skillnad.

Att räkna 10ggr antalet smittade kändes rätt hela vägen i början, men hur det ter sig nu efter alla kraftiga åtgärder känns lite svårt att få något vettig kolll på, samtidigt smittar ju inte sjukdomen bara i wuhan nu utan över precis hela landet.

Otroligt spännande, på ett otroligt hemskt och tragiskt vis. Enda som verkar säkert är att dödstalen är mycket högre än vad som är angivet.

Ps. vart i kina är du?

Qingdao. Vacker stad med god öl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Bland min vänneskrets har jag dock sett väldigt många som hyllat honom på wechat, främst kineser.

Måste hålla mig mer uppdaterad på wechat. Bra att folk känner till honom dock. Verkar som han stod för det som var rätt även när det kostade honom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Det här slår väldigt hårt på Kinas Bnp så nej jag tror inte det.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju vara ett land som vill Kina illa som ligger bakom det

Nej men skämt åsido, coronavirus är inget nytt, utan ligger bakom många förkylningar. Dock rör det sig om en ny variant, vilket inte heller är något nytt fenomen då virus utvecklar sig, precis som vi människor. Så att det ska ligga en mänsklig faktor bakom detta är väldigt osannolikt. Utan det är mest troligt kinesernas sätt att hantera djur på som är orsaken till detta. I väst så har vi en inställning att vilda djur bär på sjukdomar, mest troligt som ett resultat av digerdöden. I Kina så ser man alla vilda djur som mat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Kan ju vara ett land som vill Kina illa som ligger bakom det

Nej men skämt åsido, coronavirus är inget nytt, utan ligger bakom många förkylningar. Dock rör det sig om en ny variant, vilket inte heller är något nytt fenomen då virus utvecklar sig, precis som vi människor. Så att det ska ligga en mänsklig faktor bakom detta är väldigt osannolikt. Utan det är mest troligt kinesernas sätt att hantera djur på som är orsaken till detta. I väst så har vi en inställning att vilda djur bär på sjukdomar, mest troligt som ett resultat av digerdöden. I Kina så ser man alla vilda djur som mat.

Än så länge är det bara spekulationer om djur bär på viruset har inte framkommit någonstans att man är 100%-säkra på att de kommer från djur.

Produktbristen har redan börjat, har bekanta som jobbar inom produktion-branschen och redan nu kan de inte leverera kompletta varor för att deras underleverantörer får inte allt de behöver från Kina tack vare karantänzonerna. Än så länge är de inte kritiska komponenter som saknas som kan installeras i efterhand men blir det långvariga karantänzoner så får man börja titta efter liknande produkter på EU/USA-marknaden.

Så det här visar hur sårbart det är att bara satsa på billig-arbetskraft. Det här får nog större bolag att öppna upp ögonen och kanske börjar sprida ut sig lite mer i världen än att sätta hela företaget bara i Kina för det är billigt...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vem här tror att coronaviruset är en konspiration och EGENTLIGEN så handlar det om att kontrollera marknaden för komponenter? Typ likt vad de har gjort med RAM minnen flera gånger redan. Tsunami, bränder i fabriker och nu coronavirus...

Det som jag skulle kanske tro på mer skulle vara en konspiration att USA släppte lös coronaviruset i Kina på grund av att de inte känner sig på toppen i världen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt att företag får problem med att få tag på alla komponenter som behövs. Företaget jag jobbar på köper vissa saker från Kina.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hade det varit enbart sweclockersmedlemmar som bodde i Kina så kanske en revolution hade varit möjlig.

Tvivelaktigt. En revolution sker inte av att man sitter hemma i soffan och gnäller på forum, så det är nog helt fel människor att förlita sig på för att en sådan ska äga rum.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Kan ju vara ett land som vill Kina illa som ligger bakom det

Nej men skämt åsido, coronavirus är inget nytt, utan ligger bakom många förkylningar. Dock rör det sig om en ny variant, vilket inte heller är något nytt fenomen då virus utvecklar sig, precis som vi människor. Så att det ska ligga en mänsklig faktor bakom detta är väldigt osannolikt. Utan det är mest troligt kinesernas sätt att hantera djur på som är orsaken till detta. I väst så har vi en inställning att vilda djur bär på sjukdomar, mest troligt som ett resultat av digerdöden. I Kina så ser man alla vilda djur som mat.

Det håller varken inden eller usa med om som startat utredningar om virusets ursprung. Indien misstänker biolabbet i wuhan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Tvivelaktigt. En revolution sker inte av att man sitter hemma i soffan och gnäller på forum, så det är nog helt fel människor att förlita sig på för att en sådan ska äga rum.

Jag menar på att de har sånt hat för kina Men kineserna själva ser ju upp till sin ledare.

Jag är ute efter o uppgradera cpu och hoppas inte verkligen denna skiten sabbar allt :S

Permalänk
Medlem

Herregud. 2% dödlighet på viruset. Ebola ligger på 75%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SectionX2:

Herregud. 2% dödlighet på viruset. Ebola ligger på 75%

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju spridningen denna gången som är lite värre sedan är det svårt att lita på kinas siffror och vad den riktiga dödsorsaken verkligen var.

Vi har inte direkt haft någon snö så vinterjackor och skidor finns det nog gott om i butikshyllorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

@Söderbäck: Den uppfattning jag har är att Thailand är ett land dit många åker för att hämta fruar, köpa sex, och framförallt för att det är billigt (vilket kombinerat gör det till "B" enligt mig). Även 2500 kr tycker jag låter billigt men då har jag som sagt var knappt rest något. Var på Kreta när jag var 12 år, vilket säkert oxå var B på sin tid. Var i Spanien när jag var 5 år (minns ingenting av den resan).

Kanarieöarna, Mallorca eller någon fin plats i Spanien känner jag låter schysst, eller så är det jag som har tittat för mycket på Jönssonligan! Brasilien låter riktigt exotiskt, Egypten låter riktigt historiskt och Japan låter riktigt kulturellt (men visst, då har vi oxå "Soaplands" där, haha).

”Många” är en relativ term och den blir försvinnande liten om man tänker på hur många som åker dit. Dessutom så är Thailand stort, det finns mer än de där dussintalet ställen dit 90 % av ställena åker till.

Om man vill ha en pessimistisk syn så finns det mycket negativt att säga om de länderna du radat upp, förutom kanske Japan.

Skrivet av SectionX2:

Herregud. 2% dödlighet på viruset. Ebola ligger på 75%

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker också att det i dagsläget är lite väl mycket vargarop från vissa håll men att jämföra med ett virus som endast finns i relativt små delar av världen och där man snabbt kan få stopp på eventuell spridning är inte riktigt rättvist.

Lite bättre blir det att jämföra med en vanlig säsongsinfluensa. Förra säsongen var dödligheten ~3 % av de som hade fått positiva provsvar och säsongen innan det var det 5 % dödlighet. https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/c741691b127...

I verkligheten är dödligheten förstås mycket mindre med tanke på att de flesta som får influensan inte går till vårdcentral/sjukhus, men så är det även med coronaviruset.

Endast framtiden kan visa om coronaviruset är så farligt som vissa verkar vilja tro. Jag tänker däremot att det är bättre att känna sig orolig över att bli påkörd av en lastbil, men alla är vi lagda åt olika håll.

Permalänk

Ju mer extrema åtgärder Kina tar till mot Corona viruset, desto mer börjar jag tro på konspirationsteorin att viruset är skapat som experimentellt vapen.
Kinas regering reagerade ganska hysteriskt från början, jämfört mot många andra tidigare sjukdomsutbrott, och när dom skickar in mängder med massiva desinfenktionsdrönare i Wuhan börjar man verkligen undra.

Konspirationen handlar alltså om "Bio-warfare" labbet som funnits sedan flera år tillbaka i just Wuhan:
https://youtu.be/hJKGauMOuQY?t=667 (...ja, artikeln är från 2017 i denna video.. och Tim gör väldigt många videos kring corona viruset)

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Hoppas att detta minskar vårat beroende av Kina i framtiden

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vem här tror att coronaviruset är en konspiration och EGENTLIGEN så handlar det om att kontrollera marknaden för komponenter? Typ likt vad de har gjort med RAM minnen flera gånger redan. Tsunami, bränder i fabriker och nu coronavirus...

Glöm inte att ta på dig foliehatten när du går ut.

Skrivet av TurboTorsten:

Startskottet för lågkonjunkturen har härmed ägt rum?

Njae...

Skrivet av TurboTorsten:

Coronaviruset lär inte ha hjälp världsfreden direkt, hoppas inte det blir mer krig bara.

Tror nog viruset har haft noll effekt på världsfredens vara eller icke vara faktiskt.

Skrivet av gabriel15:

Hade det varit enbart sweclockersmedlemmar som bodde i Kina så kanske en revolution hade varit möjlig.

Men majoriteten av Kineserna stöder sin regering och är nöjda med den.

Eller så vågar inte de säga något.

Skrivet av Squallie:

Är Thailand "B" för att många åker dit eller är det någon annan anledning? Var Michael Jackson också "B" för att många lyssnade på honom eller hur fungerar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror nog han hänvisar till standarden i landet generellt. Underbar natur men halvt sunkiga städer.

Skrivet av ZothOmmog:

Det som jag skulle kanske tro på mer skulle vara en konspiration att USA släppte lös coronaviruset i Kina på grund av att de inte känner sig på toppen i världen.

Japp. Stödd av Bilderbergruppen och Putin.

Skrivet av gabriel15:

Jag menar på att de har sånt hat för kina Men kineserna själva ser ju upp till sin ledare.

Jag är ute efter o uppgradera cpu och hoppas inte verkligen denna skiten sabbar allt :S

Saliga äro de förtryckta. Även om kritiken mot Kina har varit hård.. även från vissa delar av befolkningen (framförallt akademiker) så är det fortfarande en stor massa som aldrig känt hur det faktiskt är att bo i ett fritt land och därför tror att det kinesiska samhället är normen och att allt annat är ett helvete. Ser samma fenomen i Nordkorea där staten kontrollerar nästan all form av information som kommer i landet att folk helt enkelt hjärntvättas. Men gång på gång blir det kravaller i Kina. Hongkong är bara en av många fall där grupper tar till gatan mot den rådande regimen. Så det är inte direkt sant att säga att "Kineserna ser upp till sin ledare" utan bilden är mer komplicerad än så. Många ser upp till honom. Andra avskyr honom men vågar inte säga det öppet.

Skrivet av Trunk:

I verkligheten är dödligheten förstås mycket mindre med tanke på att de flesta som får influensan inte går till vårdcentral/sjukhus, men så är det även med coronaviruset.

Endast framtiden kan visa om coronaviruset är så farligt som vissa verkar vilja tro. Jag tänker däremot att det är bättre att känna sig orolig över att bli påkörd av en lastbil, men alla är vi lagda åt olika håll.

Inte helt rätt. Det är ett virus som är närbesläktat med det rådande Coronaviruset och ingår i samma familj däremot är det Cronoavirus som sprids just nu en ny variation som är smittar snabbare och ger värre symtom än tidigare. De flesta får en snuva eller lunginflammation men äldre och svagare personer är chansen till men eller tom. dödschansen betydligt större än influensa. Skillnaden är att den största gruppen som har det idag är folk som reser och dessa ingår sällan i den grupp som är svagast mot viruset.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moton:

Det är såhär det blir när man bara står på ett ben. Kan inte förstå att detta ska få bli ett problem i denna tid vi lever. Nästan som att hela världen bara kör på och hoppas på det bästa, så länge det är billigt såklart.

Hur menar du, corona viruset eller att handeln stannar av pga lägre produktion via Kina?

Som vanlig svensson så lär imorgon bli ganska lik gårdagen, coronavirus eller inte, lägre Kina import eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Hur menar du, corona viruset eller att handeln stannar av pga lägre produktion via Kina?

Som vanlig svensson så lär imorgon bli ganska lik gårdagen, coronavirus eller inte, lägre Kina import eller inte.

Tror han menar att detta är ett problem som uppkommer när man lokaliserar hela sin produktion till ett land.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xinpei:

Tror han menar att detta är ett problem som uppkommer när man lokaliserar hela sin produktion till ett land.

Ja vi i västvärlden förstör planeten och skyller utsläppen på Kina

Sedan kan man fråga sig hur viktigt nya ramminnen är och lite extra fps, ofta slänger folk sina datorer helt i onödan.

Permalänk
Medlem

Att priserna går på grund av corona har vi girigheten att tacka all tillverkning läggs där det är billigast Kina är billigast nu och hade oturen att få stygg viruset.
Men den går över bara att vänta och slita på dom gamla sakerna.

Dom gör nog allt för att stoppa den men så många människor på samlade så sprids smittan lätt och fort.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd

Tur att det är coronaviruset och inte carlbergsviruset. Då hade det nog varit det bästa viruset i världen.

Permalänk
Medlem

Lägg ner Kina. Alla vet ju att de bästa grejorna görs och ska göras i Japan. Ta bort lite svensk fjantskatt tillägg och priserna blir detsamma.

Skickades från m.sweclockers.com