Lenovo ThinkPad X1 Carbon (Gen 6) vs Dell Latitude 7400

Permalänk
Medlem

Lenovo ThinkPad X1 Carbon (Gen 6) vs Dell Latitude 7400

Hej!

Letar efter en lätt laptop med bra byggkvalitet samt bra tangentbord. Budget är egentligen max 12000 men om det är mer värt så kanske jag kör på en X1 Carbon 6th gen.

Vilken av dessa 2 är mest värd sett till pris och komponenter?

https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/thinkpad/x-series/ThinkP...
https://www.dell.com/sv-se/work/shop/pdr/latitude-14-7400-lap...

De har samma i5 processor fast lenovo har 3,4ghz jämfört med dell 1,6ghz.

Hur jämför sig Dell XPS 13 med sin byggkvalitet med dessa 2 laptops?

Värt att tillägga: har studentrabatt på 15 % från Lenovo.

Permalänk
Medlem

Någon som har några tips? Funderar på att göra en beställning den här veckan.

Permalänk
Medlem

X1:an blir snäppet billigare inkl. moms, länken du har för Dell datorn visar exkl. moms när man går in på den.

Kan inte uttala mig om Dell datorn men har själv en X1 gen6 sedan några månader tillbaka.

Får ut några timmar ur batteriet på jobb, surf och netflix och musik, beror såklart på användningen.
Reparation på plats dagen efter man ringt är inte dåligt det heller, vet dock inte om Dell skickar ut tekniker lika fort.

Kvaliten på datorn i stort känns riktigt bra, fläkten brukar oftast inte snurra tillräckligt fort för att jag ska tänka på ljudet.
Enda man kan "klaga" på egentligen är att man får torka av den lite oftare då den gillar att samla på fingeravtryck pga ytan på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

X1:an blir snäppet billigare inkl. moms, länken du har för Dell datorn visar exkl. moms när man går in på den.

Kan inte uttala mig om Dell datorn men har själv en X1 gen6 sedan några månader tillbaka.

Får ut några timmar ur batteriet på jobb, surf och netflix och musik, beror såklart på användningen.
Reparation på plats dagen efter man ringt är inte dåligt det heller, vet dock inte om Dell skickar ut tekniker lika fort.

Kvaliten på datorn i stort känns riktigt bra, fläkten brukar oftast inte snurra tillräckligt fort för att jag ska tänka på ljudet.
Enda man kan "klaga" på egentligen är att man får torka av den lite oftare då den gillar att samla på fingeravtryck pga ytan på den.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: De kostar ungefär lika mycket (ca 12600) efter jag drog bort studentrabatten från Lenovon. Fast då måste jag köpa Lenovon från deras egna hemsida. Brukar det vara smidigt med reparationer och garantier när man köper från tillverkarens egna hemsida?

Jag tror att man kan utöka RAM och SSD på Dell:en mer är ej säker. Av vad jag har läst verkar Dell:en ha bättre batteritid också.

Är AMD laptops värda att kolla på? Vilka är bäst på marknaden just nu? Vet att det ska komma någon ny processor från AMD det här året men vet inte när och vad priset kommer vara.. Vad är fördelen med en AMD processor jämfört med Intel?

Permalänk
Medlem

Tips????

Skickades från m.sweclockers.com