Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

@Webhallen

Håller ni på att plocka bort VIP-kön i butikerna? Sist jag var in så sa personalen åt mig att ta en kölapp som alla andra, medans Webhallen på Facebook sa att VIP-kön fortfarande skall vara aktiv.

Undrar detta med kanske dags att informera er personal om vad som gäller?.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

@Webhallen

Håller ni på att plocka bort VIP-kön i butikerna? Sist jag var in så sa personalen åt mig att ta en kölapp som alla andra, medans Webhallen på Facebook sa att VIP-kön fortfarande skall vara aktiv.

Stämmer tyvärr, VIP köerna är på väg bort men kanske återimplementeras!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Stämmer tyvärr, VIP köerna är på väg bort men kanske återimplementeras!

Vore rätt trist. Enda anledningen till att jag försöker samla mina köp hos Webhallen är pga Vip-kön.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Level 16 white. Roligt med nytt medlemssytem.

Samma här

499 521 / 525 000 XP

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Samma här

499 521 / 525 000 XP

Då du citerade min post från 4 år sedan, uppdaterar jag med citat tillbaka

lvl 21 Void
980 633 / 1 025 000 XP

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Då du citerade min post från 4 år sedan, uppdaterar jag med citat tillbaka

lvl 21 Void
980 633 / 1 025 000 XP

haha, trodde hela tråden var ny

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att se progressen på ens XP?

Typ en logg där man kan se "2019-12-03 Order XXX +YY xp" osv.

För nu har jag stått still på mina poäng ~317000 i typ 2 månader trots flera ordrar och massa Supply drops... Det är väll därför det inte är så lätt att se sånt, för att man inte ska ifrågasätta att man inte får XP

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Hej @Webhallen!

Hur går det med medlemsspelet, jobbas det på att flytta det till nya hemsidan, eller skapa mer innehåll? Och existerar Xor öht längre, eller är det achievementet legacy?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Du får valet att använda en "token" eller betala för frakten i kassan.

Tack så mycket hade missat den raden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Finns det något sätt att se progressen på ens XP?

Typ en logg där man kan se "2019-12-03 Order XXX +YY xp" osv.

För nu har jag stått still på mina poäng ~317000 i typ 2 månader trots flera ordrar och massa Supply drops... Det är väll därför det inte är så lätt att se sånt, för att man inte ska ifrågasätta att man inte får XP

Poängen var "frysta" under November och December pga black friday och julhandel men allt har retroaktivt lagts in i profilerna i efterhand, så du ska ha fått all XP

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humledrake:

Hej @Webhallen!

Hur går det med medlemsspelet, jobbas det på att flytta det till nya hemsidan, eller skapa mer innehåll? Och existerar Xor öht längre, eller är det achievementet legacy?

Skickades från m.sweclockers.com

Märkte häromdan att spelet nu finns på nya hemsidan, och spelade igenom för att få all möjlig XP, bar Xors achievement. Undrar också om han ens existerar längre?

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

tänkte om det gick att kolla när man fått achivements, vet att om man slaktade typ 50 grisar så fick man en legendary achivement.
kommer inte ihåg vad den heter nu..

såg webhallen ganska sent, typ decemeber 2017? och spelade genom det och tänkte typ januari-feb-mars att nu snart kommer expansionen... NÄHE haha

kan ha helt fel på åren, men tippar att det var typ då den lanserades, eller då jag spelade genom den.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Skrivet av Magicanz:

Märkte häromdan att spelet nu finns på nya hemsidan, och spelade igenom för att få all möjlig XP, bar Xors achievement. Undrar också om han ens existerar längre?

Coolt, såg det nu också. De fixade nog klart det till "Festivalen". Xor dyker tydligen bara upp vid speciella tillfällen. Jag mejlade till sist WH och frågade, och fick ett undvikande svar. Så det är möjligt att Xor kommer tillbaka, men jag vet inte om någon har stött på hen sen 2017.

Skrivet av hurrai:

vet att om man slaktade typ 50 grisar så fick man en legendary achivement.

Det heter Heavy Grinder Lvl 3.

Det har ju gått ett par år nu, sen den där nya butiken skulle öppna om ett par månader. Fick desto tydligare svar från deras kundtjänst ang spelets fortsättning, den har övergetts. Men något litet verkar ju hända nu under Festivalen iaf!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Humledrake:

Hej @Webhallen!

Hur går det med medlemsspelet, jobbas det på att flytta det till nya hemsidan, eller skapa mer innehåll? Och existerar Xor öht längre, eller är det achievementet legacy?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Magicanz:

Märkte häromdan att spelet nu finns på nya hemsidan, och spelade igenom för att få all möjlig XP, bar Xors achievement. Undrar också om han ens existerar längre?

Skrivet av hurrai:

{ data-uri }

tänkte om det gick att kolla när man fått achivements, vet att om man slaktade typ 50 grisar så fick man en legendary achivement.
kommer inte ihåg vad den heter nu..

såg webhallen ganska sent, typ decemeber 2017? och spelade genom det och tänkte typ januari-feb-mars att nu snart kommer expansionen... NÄHE haha

kan ha helt fel på åren, men tippar att det var typ då den lanserades, eller då jag spelade genom den.

Hej vänner!

Vi har i dagsläget inga planer på att göra något mer med spelet (även om vi gärna vill). Det finns inte resurser för det just nu och är inget som är prioriterat, tyvärr!
Förhoppningsvis är det något som ändras i framtiden
Xor finns, så vitt jag vet, inte med i spelet längre.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Då du citerade min post från 4 år sedan, uppdaterar jag med citat tillbaka

lvl 21 Void
980 633 / 1 025 000 XP

Vad får du får saker med det?

Permalänk
Medlem

@jan-banan: Du får inget direkt nytt utan lite mer rabatter på saker.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Ni bör börja ge rabatt på hemleverans. Inet har ju gratis hemleverans för Sweclocker medlemmar och det är så jäkla smidigt.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

@Treant: Fraktfritt över 500 kr och ett medlemssystem som ger fraktrabatt från lvl 5 (10 kr) och sedan ökar i flera steg. Som Black har jag 40 kr fraktrabatt. Känns helt ok trots allt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

@Treant: Fraktfritt över 500 kr och ett medlemssystem som ger fraktrabatt från lvl 5 (10 kr) och sedan ökar i flera steg. Som Black har jag 40 kr fraktrabatt. Känns helt ok trots allt.

Problemet är att rabatten inte gäller hemleverans. Inte fri frakt över 500 heller.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

@Treant: Fraktfritt över 500 kr och ett medlemssystem som ger fraktrabatt från lvl 5 (10 kr) och sedan ökar i flera steg. Som Black har jag 40 kr fraktrabatt. Känns helt ok trots allt.

Är högsta lvl (Void 24) och har inte fraktfri hemleverans över 500 kr. Fraktfritt till ombud stämmer dock.

Lär nog vara näst intill omöjligt att nå lvl 25 som utlovar fraktfria leveranser.
Ingen har lyckats ännu och det topprankade kontot har 614 achivements av 700 totalt. Ett stort antal achievements är omöjliga att låsa upp numera eftersom de var tidsbaserade eller hörde till produkter som inte längre säljs.

Med det sagt har jag börjat utnyttja alla Skilling Blanco perks som man samlat på sig. Gott så

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Lär nog vara näst intill omöjligt att nå lvl 25 som utlovar fraktfria leveranser.
Ingen har lyckats ännu och det topprankade kontot har 614 achivements av 700 totalt. Ett stort antal achievements är omöjliga att låsa upp numera eftersom de var tidsbaserade eller hörde till produkter som inte längre säljs.

...bara att köpa, krävs inga mängder achievements eftersom du får poäng per spenderade kronor också.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

...bara att köpa, krävs inga mängder achievements eftersom du får poäng per spenderade kronor också.

Vågar nästan garantera att flera medlemmar har >2 345 678 XP som krävs för lvl 25. Det vore besynnerligt annars, med tanke på vad bara >600 achievements är värda.

Vad jag menar är att det finns någon mer spärr än bara spenderade kronor. Det kan röra sig om achivements, eller att man helt enkelt inte har tillgängliggjort högsta nivån ännu. Så vitt jag förstår är det ingen som vet säkert?

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Ingen är lvl 25 då till skillnad mot alla andra levels så måste man uppfylla både XP och Cheevo-staplarna för att levla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Problemet är att rabatten inte gäller hemleverans. Inte fri frakt över 500 heller.

Sorry, tänkte just bara "fri frakt" när jag läste hemleverans. Nyttjar (nästan) aldrig hemleverans då jag passerar mitt ombud dagligen med bil.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilka avdelningar som finns? Verkar sakna någon för att få the sampler.

Permalänk
Medlem

@Faulisto: Lite oklart just nu då det har tillkommit några efter skapandet av cheevon. Men vet du med dig att du har handlat ur alla huvudkategorier kan du kontakta kundtjänst och be om the sampler

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad så får man achievementet "Happy Birthday Nelson - 1000 XP" om man handlar idag den 25:e maj :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

För den som är intresserad så får man achievementet "Happy Birthday Nelson - 1000 XP" om man handlar idag den 25:e maj :).

Just ja, Vinnaren av "skapa eget cheevo" på Tradera, Det är nämnligen hans katts födelsedag idag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att min köpsumma inte uppdateras alls längre.
Frågade i butik hur mycket jag hade spenderat totalt men det står stilla på samma summa sen snart ett år tillbaka, trots att jag handlat för väldigt mycket.

Hur ser det ut för andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Jag har märkt att min köpsumma inte uppdateras alls längre.
Frågade i butik hur mycket jag hade spenderat totalt men det står stilla på samma summa sen snart ett år tillbaka, trots att jag handlat för väldigt mycket.

Hur ser det ut för andra?

Min var fast i ett ungefär ett halvår fram till för ett par veckor sen då den uppdaterades igen, men bara en gång