Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Savage_Gray:

Människor har en tendens att hoppa över dessa viktiga livspusselbitar som mat, sömn, motion, frisk luft till förmån av sociala medier, hets, stress, och konstant plingande i mobilen.
Jag säger att schemalägg det som är viktigt för dig, för hälsan och allt annat får anpassas utifrån det. Inte tvärtom.

Helt rätt, jag har gått på stressmedecin i 2 år och fått lära mig hur viktigt de är med rutiner, man ska försöka göra saker samma tider varje dag, lägga sig samma tid alla dagar, gå upp samma tid varje dag, äta på samma tider, de är helt klart de viktigaste så kroppen vänjer sig att klockan 22 då är jag trött och vill sova, jag kunde inte somna och jag vaknade säkert 10 gånger på natten dom senaste 7-8 år men nu senaste året då jag börjat med att lägga mig samma tid så har jag för första gången på mycket länge lyckats med att somna nästan direkt och jag sover runt 7-8 timmar i sträck utan att vakna, och de har jag inte gjort sedan jag var ung för typ 20+ år sedan.

Permalänk
Medlem

Åka buss, tåg, bil (inte köra) och bara glo ut och lyssna på lugn musik tycker jag kan vara väldig roingivande. Gärna när det regnar också. Pendlar och då är det perfekt att glo på det svenska landskapet eller sova en stund.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv

Skippa internet några månader och gör sådant man gjorde förr.
Umgås med folk, ut i naturen mm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Addechew:

Stort tack för alla bra kommentarer!

Att våga känna efter och inte fly ifrån sina känslor är väldigt bra råd. Man löser aldrig sina problem genom att fly ifrån dom. Sen håller jag verkligen med om naturens helande kraft. Jag är själv uppvuxen på landet och älskar att ta långa skogspromenader. Det "fräschar upp" skallen på något sätt.

Varför inte börja jagandet efter ett nytt jobb på stört för istället för att börja meditera och promenera. Allt sånt är underbart för kropp och själ men för att du ska slippa oroa dig för ekonomi och liknande så behövs ett jobb.
Vad jobbar du med idag?
Vart i landet finns du?
Vad vill du ha för jobb?
Vad har du för utbildning?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ibland kan det vara skönt att stänga av allt tekniskt, allt ljud och ljus från tv, dator, internet, telefon osv, det kan vara skönt med tystnad.

Meditation är toppen men det krävs lite träning (varken flum eller religiöst). Lätt att skallen går på högvarv, (-jag borde sagt si istället för så, vad ska jag ha till middag, hur ska det gå imorgon osv), det meditation gör är att stilla alla spretiga tankar för en stund vilket är väldigt skönt. Man kan t.ex. fokusera på sin andning.

https://www.youtube.com/watch?v=5GSeWdjyr1c
https://www.youtube.com/watch?v=67SeR3LxtdI
https://www.youtube.com/watch?v=flkt8YAmjFY
https://www.youtube.com/watch?v=fzevJRpLMrQ

Permalänk
Medlem

Genom att umgås med min hund, sambo samt vänner och familjen.
Det räcker för mig.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Fyller dagen med saker som är objektivt bra för en.
Svårt att oroa sig när man jobbar fulltid, tränar väl, äter gott, och sover mycket.
Varje dag.
Har inte sett fram mot en enda morgondag på över 5 år.
Kanske om jag fortsätter ett tag till kommer någon att bry sig.

Permalänk
Medlem

Som många andra har skrivit, gör det som passar dig och din livsstil, fungerar inte det så finns det tyvärr bara ett alternativ kvar, massvis med katter.

Av egen erfarenhet/dålig hälsa sover/vilar jag mycket och gör saker som passar mig utöver det mycket rehab/teknik träning, inga måsten , det vanliga visdomssnacket lever för dagen, och om 10år så är allt bra (antagligen inte) men det är ju förhoppningsvis bättre / lägger pengar på saker som tillför mig, skiter i det resterande och har rensat bort energibovar/onödiga prylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Tvivlar på att du kan ha svårt att få jobb om du är Maskinoperatör. +240 jobb lediga bara på Arbetsförmedlingen. sedan har du alla bemannings företag.
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser?q=Maskinop...

Fundera på vad du vill med dit liv innan du söker samma jobb som du haft. Ser din tillvaro nu som ett vägval istället för något negativt.

Skrivet av Stefflo:

Varför inte börja jagandet efter ett nytt jobb på stört för istället för att börja meditera och promenera. Allt sånt är underbart för kropp och själ men för att du ska slippa oroa dig för ekonomi och liknande så behövs ett jobb.
Vad jobbar du med idag?
Vart i landet finns du?
Vad vill du ha för jobb?
Vad har du för utbildning?

Att hitta ett nytt jobb inom mitt yrke är inte det största orosmomentet för mig, utan det är mest allt "stök" runtomkring att byta arbetsplats. Jag är en riktig rutinmänniska, så att byta arbetsmiljö och kollegor som man arbetat nära med i flera år skapar stress. Jag gillar paradoxalt nog att utvecklas och växa utanför mitt arbetsområde. Jag ska redan på måndag åka på en lovande arbetsintervju så förhoppningsvis blir det här början på en ny väg i livet

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X | GPU: MSI RTX 2070 Armor | MB: Asus ROG Strix X470-F Gaming | RAM: G.Skill Flare X 3200MHz 2x8GB | SSD: Kingston KC2000 M.2 1TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Monitor: AOC 24” LED G-Sync g2460Pg 1080p 144Hz

Permalänk

Först och främst - Beklagar situationen med jobbet och de knackiga relationerna.
Det har skrivits många bra förslag men detta tycker jag är det bästa:

Skrivet av Stefflo:

Varför inte börja jagandet efter ett nytt jobb på stört för istället för att börja meditera och promenera.

Om du inte sitter på en hög med pengar och klarar dig ett bra tag framöver så kanske det inte behövs göras på stört, men känner du ekonomisk oro är detta Prio 1. När du sökt X jobb per dag (sätt mål!) kan du luta dig tillbaka, känna dig stolt och slappna av, men du kommer aldrig bli av med stressen utan att söka ett nytt jobb om det är där skon klämmer.
God lycka!

Edit: Du hann precis före

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Addechew:

Att hitta ett nytt jobb inom mitt yrke är inte det största orosmomentet för mig, utan det är mest allt "stök" runtomkring att byta arbetsplats. Jag är en riktig rutinmänniska, så att byta arbetsmiljö och kollegor som man arbetat nära med i flera år skapar stress. Jag gillar paradoxalt nog att utvecklas och växa utanför mitt arbetsområde. Jag ska redan på måndag åka på en lovande arbetsintervju så förhoppningsvis blir det här början på en ny väg i livet

Härligt att höra och det är där du måste börja. Gå utanför din bekvämlighetszon och vara redo att börja på jobbet och få nya arbetskamrater. Det kanske kommer bli en tuff tid om det är något du inte gillar men efter ett par veckor kommer allt kännas rätt igen.

Som @sesese säger så är det absolut inga problem att hitta ett jobb som maskinoperatör och med lite tekniskt kunnande och intresse så går det också att få andra jobb. Många industrier skriker efter personal. Jag besöker många i mitt jobb och hör det om och om igen.

Du fixar det och lycka till på intervjun. Ditt nya liv kanske börjar redan om några veckor. 😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

på tal om lågkonjuktur har jag en färdig åtgärdsplan vid förlorad inkomst som ger mig ro även om det innebär att sälja all "lyx" jag har i princip.

Det enda tipset jag kan ge är att aktivt minska alla kostnader och göra dig mindre beroende av ett kapitalistiskt samhälle.

Har själv funderat väldigt länge nu att leva ett minimalistiskt liv men är långt ifrån för sitter här med 2 bilar, huslån och sambo med gemensamt husdjur men här är vi beredda att göra oss av med båda bilarna + huset och flytta till en liten 2a om det blir tufft.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

på tal om lågkonjuktur har jag en färdig åtgärdsplan vid förlorad inkomst som ger mig ro även om det innebär att sälja all "lyx" jag har i princip.

Det enda tipset jag kan ge är att aktivt minska alla kostnader och göra dig mindre beroende av ett kapitalistiskt samhälle.

Har själv funderat väldigt länge nu att leva ett minimalistiskt liv men är långt ifrån för sitter här med 2 bilar, huslån och sambo med gemensamt husdjur men här är vi beredda att göra oss av med båda bilarna + huset och flytta till en liten 2a om det blir tufft.

Ja att bli ekonomiskt oberoende är något jag själv tänkt mycket på. Jag har börjat försöka lära mig mer om fonder och aktier så att man kanske kan slippa att arbeta till man är 65 (eller ännu längre om pensionsåldern fortsätter höjas...).

Det här videoklippet tyckte jag va ganska bra om hur man kan leva "ekonomiskt fri": https://www.youtube.com/watch?v=vm9W2372vK0

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X | GPU: MSI RTX 2070 Armor | MB: Asus ROG Strix X470-F Gaming | RAM: G.Skill Flare X 3200MHz 2x8GB | SSD: Kingston KC2000 M.2 1TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Monitor: AOC 24” LED G-Sync g2460Pg 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Människor har en tendens att hoppa över dessa viktiga livspusselbitar som mat, sömn, motion, frisk luft till förmån av sociala medier, hets, stress, och konstant plingande i mobilen.
Jag säger att schemalägg det som är viktigt för dig, för hälsan och allt annat får anpassas utifrån det. Inte tvärtom.

Det förstår jag, dock känns det ibland som det kan bli motsatt effekt.

Fattar att meditation eller bara chilla en stund kan hjälpa men haft några kollegor som nästan är besatta av det och som jag nämnde tidigare schemalägger dessa aktiviteter, blir det inte motsatt effekt av att ha schema för att koppla av?

Har inte problem med detta själv, använder till 100% spel/film för att koppla av så kan inte uttala mig om effektiviteten av andra aktiviteter.

T.ex. gym har aldrig fungerat bara pga göra si och så x många gånger och så många gånger under x period pga repetition, har samma mentalitet på jobbet, blir det enformigt så börjar jag söka andra uppgifter/jobb.

Permalänk
Inaktiv

Öl

Edit:

För att vara mer specifik. Öl + dator, koppla av för mig själv i gäststugan lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Det förstår jag, dock känns det ibland som det kan bli motsatt effekt.

Fattar att meditation eller bara chilla en stund kan hjälpa men haft några kollegor som nästan är besatta av det och som jag nämnde tidigare schemalägger dessa aktiviteter, blir det inte motsatt effekt av att ha schema för att koppla av?

Har inte problem med detta själv, använder till 100% spel/film för att koppla av så kan inte uttala mig om effektiviteten av andra aktiviteter.

T.ex. gym har aldrig fungerat bara pga göra si och så x många gånger och så många gånger under x period pga repetition, har samma mentalitet på jobbet, blir det enformigt så börjar jag söka andra uppgifter/jobb.

Spel/film/webb/sociala medier är det farligaste du kan göra för att koppla av.
Underhållning i all ära, men spel/film bombarderar dina nervceller med information. Din hjärna arbetar och fokuserar på detta.
Dessutom är spel/film - stillasittande aktiviteter vilket låter inte dina lungor/hjärta jobba och förse kroppen med syre.

Att vara lite uttråkad är faktiskt bra. Människor är inte maskiner, men även maskiner behöver startas om.

Schemalägga sömn, mat, rörelse/luftintag är det minsta du kan ge dig själv.

PS - alkohol, nikotin, droger höjer blodtrycker och producerar stresshormoner så som adrenalin och noradrenalin. Känns det tungt och stressfullt - avstå detta.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addechew:

Ja att bli ekonomiskt oberoende är något jag själv tänkt mycket på. Jag har börjat försöka lära mig mer om fonder och aktier så att man kanske kan slippa att arbeta till man är 65 (eller ännu längre om pensionsåldern fortsätter höjas...).

Det här videoklippet tyckte jag va ganska bra om hur man kan leva "ekonomiskt fri": https://www.youtube.com/watch?v=vm9W2372vK0

Ja lite så sålänge man har en inkomst sen får man ju också se till att ha noll utgifter och vara i princip självförsörjande med.

Funderar själv på att köpa nån hektar mark, bygga en enklare stuga med egen brunn, kamin för värme, solenergi på taket för resten med en elbil och batteri som "backup" och ett eget "reningsverk" för resten samt ett stort växthus där jag kan odla allt grönt som krävs.. lite som levde förr i tiden med dagens hjälpmedel + fiberuppkoppling så är jag nöjd

Har lite folk på jobbet som äger skogsmark och har en som har en liten del mark där det legat ett fritidshus innan där de finns avlopp och vatten framdraget redan men tyvärr sätter pengar och kunskap stopp för ett köp av det för tillfället.

för att gå off-topic så har jag försökte "rensa" mina sociala medier också för att finna ro, har tagit bort alla vänner med regeln "skulle jag pratat med denna person om jag mötte den i verkligheten?" samt "har jag något gemensamt med denna?" vilket gjorde att jag gick från 500+ facebookvänner till 35

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Ja lite så sålänge man har en inkomst sen får man ju också se till att ha noll utgifter och vara i princip självförsörjande med.

Funderar själv på att köpa nån hektar mark, bygga en enklare stuga med egen brunn, kamin för värme, solenergi på taket för resten med en elbil och batteri som "backup" och ett eget "reningsverk" för resten samt ett stort växthus där jag kan odla allt grönt som krävs.. lite som levde förr i tiden med dagens hjälpmedel + fiberuppkoppling så är jag nöjd

Har lite folk på jobbet som äger skogsmark och har en som har en liten del mark där det legat ett fritidshus innan där de finns avlopp och vatten framdraget redan men tyvärr sätter pengar och kunskap stopp för ett köp av det för tillfället.

för att gå off-topic så har jag försökte "rensa" mina sociala medier också för att finna ro, har tagit bort alla vänner med regeln "skulle jag pratat med denna person om jag mötte den i verkligheten?" samt "har jag något gemensamt med denna?" vilket gjorde att jag gick från 500+ facebookvänner till 35

Detta med mark, stuga, elbil - har du ca 10mille att lägga på detta?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Detta med mark, stuga, elbil - har du ca 10mille att lägga på detta?

Nej, men har hus idag och lägger ju pengarna jag får från försäljning av det i #framtiden och 10 mille kostar det inte.

En stuga på cirka 40 kvadrat kostar strax under miljonen att bygga med "ok" standard, en elbil kostar runt 400k, solpaneler går på runt 100k och en bit mark på 1 hektar har jag redan fått ett fast pris på 120k för av min kollega.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Nej, men har hus idag och lägger ju pengarna jag får från försäljning av det i #framtiden och 10 mille kostar det inte.

En stuga på cirka 40 kvadrat kostar strax under miljonen att bygga med "ok" standard, en elbil kostar runt 400k, solpaneler går på runt 100k och en bit mark på 1 hektar har jag redan fått ett fast pris på 120k för av min kollega.

Plus bergvärme, borra brunn, avfallsstation, det stora växthuset för att odla grönt i, dragning av fiber och naturligtvis även en hel jäkla massa pengar på banken, då du lär inte kunna odla tillräckligt för att försörja dig helt och hållet och kommer åka minst en gång i veckan till Ica för att handla käk

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har börjat promenera mer och mer. Sätta på ett bra lugnt album, gå längs vattnet lite eller i stan. Och bara slappna av. Motion kombinerat med frisk luft och tid för tankar är ganska avslappnande.

Skrivet av Oliver91:

för att gå off-topic så har jag försökte "rensa" mina sociala medier också för att finna ro, har tagit bort alla vänner med regeln "skulle jag pratat med denna person om jag mötte den i verkligheten?" samt "har jag något gemensamt med denna?" vilket gjorde att jag gick från 500+ facebookvänner till 35

Varför inte bara ta det ett steg längre och faktiskt prata med dom, 35 vänner, som betyder något? Slå en signal, skicka ett sms, snacka lite. Personligen låter jag facebook vara ett nätverk för att få kontakt med människor smidigt som jag vill få ut något av, lite av ett jobbverktyg. Och sen inte använda det annars.

Permalänk
Medlem

Bättre fäkta än illa fly. Tag tag i problemen så känns det genast bättre. Gå upp tidigt. Skriv en mall för jobbansökan och skicka iväg en ansökan varje dag. Rådgör med släkt och vänner. Se till att motionera och äta bra. Meditera inte, grubbla inte. Försök att ha kul några timmar per dag.
Känner du dig orättvist behandlad, eller är svartsjuk, så lägg inte ner energi på att "ge tillbaka". Det är bortkastat. Se bara framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För min del är fisket en stor del av mitt lugn&ro. Blir en terapi

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Jag började spela bas för ungefär ett år sedan, det har vart otroligt givande!
Det är för mig väldigt terapeutiskt (fyfan vilket svårt ord, blev säker fel). Otroligt rewarding när man lär sig spela något som inte gick förut också!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag har börjat promenera mer och mer. Sätta på ett bra lugnt album, gå längs vattnet lite eller i stan. Och bara slappna av. Motion kombinerat med frisk luft och tid för tankar är ganska avslappnande.
Varför inte bara ta det ett steg längre och faktiskt prata med dom, 35 vänner, som betyder något? Slå en signal, skicka ett sms, snacka lite. Personligen låter jag facebook vara ett nätverk för att få kontakt med människor smidigt som jag vill få ut något av, lite av ett jobbverktyg. Och sen inte använda det annars.

det är till 90% familj, kollegor och nära vänner nu som jag gör så med av och till

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ett par billiga gåstavar och sedan ge sig ut i naturen och logga geocaches.

Frisk luft och motion - dagens skörd har gett mig nästan 20000 steg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Addechew:

Hej alla sweclockare, jag undrar hur ni gör för att finna lugn och ro i vardagen?

Jag har själv känt att det börjar bubbla upp mycket oro och stress inom mig på sista tiden. Detta beror på att det är lite skakigt i mitt liv just nu. Jag har nyss blivit varslad från mitt arbete pga arbetsbrist (tecken på kommande lågkonjunktur kanske?) och lite mer privata relationsproblem osv.

Har ni några tips och råd för att hålla stressen borta? Det kan vara allt från ett gott rogivande te till meditationsövningar. Intresserad av att höra allt!

- Sluta läsa, sluta lyssna, och sluta titta på allmänna samhällsnyheter (nischade nyhetssidor som Sweclockers får du däremot konsumera). Har du ett tillräckligt socialt liv så kommer du att få reda på all livsviktig information som andra tar den "psykologiska smällen" åt dig.

- Fysisk aktivitet som långa promenader (minst 1 mil) och styrketräning är fantastiskt och belönar dig med endorfiner, serotonin och dopamin på både kort och lång sikt.

- Musik som du gillar i form av att lyssna och spela musikinstrument kan vara rogivande när du hamnar i nuet med det. Bra ljudkort + bra hörlurar eller bra högtalare är nyckeln här.

- Läs böcker i fysiska format (ej e-böcker) som är skönlitteratur eller facklitteratur beroende på vad du föredrar mest. Även här kan du hamna i nuet och få rogivande av det.

Primära rådet är att hamna i nuet eftersom det förflutna är det förflutna och har ingenting riktigt med framtiden att göra och majoriteten av oro som exempelvis "nyheter" kan framkalla om framtiden kan du inte heller kontrollera. Däremot kan du kontrollera nuet så lär dig att hamna och stanna där oftare och längre.

Snabbaste sättet att hamna i nuet, för att få ett smakprov av det om du alltid har varit en "hjärndimma" med dina rutiner, är att duscha i varmt vatten och sedan plötsligt övergå till iskallt vatten så kommer du att hamna i nuet direkt - och du behöver inte ens lämna ditt eget hem samt kan göra det helt naket!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

- Läs böcker i fysiska format (ej e-böcker) som är skönlitteratur eller facklitteratur beroende på vad du föredrar mest. Även här kan du hamna i nuet och få rogivande av det.

Med läsplatta måste det la ändå gå lika bra med e-bok.

Annars kan man ju lika väl även skilja på böcker med grådassigt eller kritvitt papper..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Skriva dagbok kan hjälpa en hålla ordning på tankarna och på så sätt ge en mer kontroll och därmed lugn.

Permalänk
Medlem

Har funkat i alla tider och funkar än. Långvarig dosering rekommenderas ej, bättre att ta tag i problemen!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...