Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Någon som vet hur man går upp i rank i Chapter reward? Har spelat ganska mycket sen igår och inte låst upp en enda ny grej D:

Finns ingen Chapter aktivt just nu. Startar i morgon den 6/2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Finns ingen Chapter aktivt just nu. Startar i morgon den 6/2.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha! Har inte klarat alla, är bara på 11/40. Kommer det försvinna imorgon eller kommer man kunna fortsätta?

Passar på med en till fråga, var utan pc i ca 6 veckor och nu är jag tillbaka, finns det fortfarande möjlighet att få tillgång till M3 Grease gun?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Aha! Har inte klarat alla, är bara på 11/40. Kommer det försvinna imorgon eller kommer man kunna fortsätta?

Passar på med en till fråga, var utan pc i ca 6 veckor och nu är jag tillbaka, finns det fortfarande möjlighet att få tillgång till M3 Grease gun?

Ja, det ska gå att köpa den för company coins. Tror det går via listan över vapen till medicklassen där du väljer vapen till klassen. Dock bara i huvudmenyn under "my company". Inne i en match går det inte pga "anledningar" antar jag. Brukar väl kosta typ 1700. Så köpte jag BAR iaf.

Det du ser är förra kapitlet. Det har inte gått inte låsa upp saker där på ett tag utan att betala för det. Lite korkat kan jag tycka, varför inte bara ha det aktivt till nästa kapitel tar vid men men. Från och med idag börjar ett nytt kapitel du kommer kunna ranka upp i förövrigt och låsa upp massa nya saker. Kommer vara aktivt 12 veckor framåt så gott om tid att nöta igenom det.

Oklart vad som händer med sakerna från förra kapitlet, om de någonsin går att komma åt igen, förutom vapnen då dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Whaea: Alltså den Chapter som syntes var Chapter 5 och den slutade för drygt 2 veckor sen, sen dess har den legat kvar men man kunde inte ranka upp den om du inte använda riktiga pengar, såkallade Boins. Den ny chapter 6 är live idag och då är det 40 nya ranks att grinda.

Alla vapen som tidigare funnits, men man av olika anledningar inte hunnit unlocka dom, går att köpa nu. Grease Gun går t ex att köpa i my company och medicklassen, BAR går att köpa i supportklassen osv Som en ovan sa.

Dom försläppte 2 nya vapen i tosdags tillsammans med en ny karta, dom nya vapnen skulle inte släppas då. Blev något fel så några fick tydligen dom så då släöppte dom dessa för alla istället. Dom var egentligen tänkta att finnas i Chapter 6 ranken att unlocka, antar att dom ersatts av andra vapen nu typ.

Permalänk
Medlem

Nya kartan är ganska kul att spela, TTK suger fortfarande och det är ofta obalans mellan lagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Det där med obalans har varit rätt störande ända sen spelet släppte faktiskt. Antingen kommer man i ett bra team och har väldigt bra K/D ratio och vinner eller så hamnar man i ett dåligt team och får kämpa för att hålla en vettig K/D ratio.

Permalänk
Medlem

Allt jag ville ha var ett hardcore mode. Jag har försökt att tycka om BFV utan ett men det är helt omöjligt för mig.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Allt jag ville ha var ett hardcore mode. Jag har försökt att tycka om BFV utan ett men det är helt omöjligt för mig.

Samma. Stora kartor tycker jag enbart är kul med HC.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tycker hela pacific kapitlet har varit bra. Om man bortser från deras onödiga ttk balansering, men förhoppningsvis blir det bättre i nästa patch. Har haft några riktigt tighta matcher på Solomon Island banan. Men även ett par när man blivit totalt överkörd.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Det är väl planerat att dom ska komma närmare pre 5.2 patch nu med 6.2 har jag hört, så det kommer ju bli lite bättre än nu, frågan är om det är tillräckligt. Förstår och gillar fortfarande idén om att göra SMG bättre i närstrid och sämre på distans, och andra vapen sämre i närstrid men bättre på distans osv, men hur dom balanserade olika vapen i både Support och Assault var helt galet.

Antar även att Type 2a kommer att göras lite sämre, alla springer fortfarande runt med den i medicklassen. Den är ju för bra just nu. Lika många skott per minut som MG42 är bara galet, men man kan springa runt utan att mounta den.

Permalänk
Avstängd

Aldrig tröttnat så snabbt på ett BF som detta och BF 1. Tycker de sköt sig själva i foten med attrition-systemet.

BF4 var höjdpunkten för mig, flyga attackhelikopter bland höghus i Shanghai var oslagbart

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hej alla BFV fans.
Efter ny skärm MSI Optix MAG322CQRV,fått en lite konstig spikig grynig bild i BFV.
Hade innan ASUS SWIFT PG278Q.
Kör 2560 1440 144Hz.
Ultra.
7700K
RTX 2080 S

Inställningar på Skärm/ Spelet DLSS/DXR ???

Permalänk

@staren: Prova i BFV att göra följande ändring: Options --> Video --> Film Grain = OFF
Funkade fint för mig, skriv gärna om det löste sig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hm, något som inte stämmer kanske? Jag kör just nu med ett RTX 2070 super med Ryzen 7 3700x och får inte ett stabilt spel med dx12 igång?

När jag kör med dx12 så får jag fps drop då allt är Ultra 1080p. Även om jag sänker ner till High så blir det inte bättre. Då jag kör på dx11 så flyter spelet på grymt bra.

Då jag kör med dx12 igång så kör jag även med raytracing igång, har ej testat ha det avstängt. men är spelet verkligen såhär krävande? Att det ska krävas en pc för över 15k för att spela spelet på ultra?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Whaea: RTX tar ju en hel del kraft. Det första jag hade testat är att stänga av det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Hm, något som inte stämmer kanske? Jag kör just nu med ett RTX 2070 super med Ryzen 7 3700x och får inte ett stabilt spel med dx12 igång?

När jag kör med dx12 så får jag fps drop då allt är Ultra 1080p. Även om jag sänker ner till High så blir det inte bättre. Då jag kör på dx11 så flyter spelet på grymt bra.

Då jag kör med dx12 igång så kör jag även med raytracing igång, har ej testat ha det avstängt. men är spelet verkligen såhär krävande? Att det ska krävas en pc för över 15k för att spela spelet på ultra?

Raytracing är otroligt krävande även fast dagens spel enbart använder typ 10% av alla funktioner Raytracing har. I BF5 är det typ bara reflektioner som är aktiverade och ändå så droppar fpsen otroligt mycket.

Stäng av raytracing helt enkelt, det är värdelöst på dagens grafikkort och spel

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Whaea: RTX tar ju en hel del kraft. Det första jag hade testat är att stänga av det

Skrivet av SpeedRebirth:

Raytracing är otroligt krävande även fast dagens spel enbart använder typ 10% av alla funktioner Raytracing har. I BF5 är det typ bara reflektioner som är aktiverade och ändå så droppar fpsen otroligt mycket.

Stäng av raytracing helt enkelt, det är värdelöst på dagens grafikkort och spel

Efter lite sökning hittade jag denna på Ea.com Så med andra ord det är extremt krävande? xD

Vad rekomenderar ni då, dx 11 eller 12?
Just nu har jag en skräp skärm på 60hz och gillar inte v-sync men gillar ju inte heller screen tearing... Ska uppgradera till 144hz då ekonomin tillåter.

"Recommended PC System Requirements for DXR:

OS: 64-bit Windows 10 October 2018 Update (1809)
Processor (AMD): AMD Ryzen 7 2700
Processor (Intel): Intel Core i7 8700
Memory: 16GB RAM
Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® RTX 2080
DirectX: DirectX Raytracing Compatible video card
Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
Available Disk Space: 50GB"

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Det är väl planerat att dom ska komma närmare pre 5.2 patch nu med 6.2 har jag hört, så det kommer ju bli lite bättre än nu, frågan är om det är tillräckligt. Förstår och gillar fortfarande idén om att göra SMG bättre i närstrid och sämre på distans, och andra vapen sämre i närstrid men bättre på distans osv, men hur dom balanserade olika vapen i både Support och Assault var helt galet.

Antar även att Type 2a kommer att göras lite sämre, alla springer fortfarande runt med den i medicklassen. Den är ju för bra just nu. Lika många skott per minut som MG42 är bara galet, men man kan springa runt utan att mounta den.

är ju vad människor har tolkat av DiCE väldigt "diplomatiska" uttalanden, men de är så jag tolkat det också att de ska försöka eftersträva Patch 5.0 TTK genom att individuellt balansera varje vapen.. men jag tror inte de kommer ske i den mån vi vill ha det.
för jag misstänker att de tror fortfarande att hög TTK/BTK är bättre för att locka nya spelare att stanna. å då med "de" så menar jag beslutsfattare, inte DiCE Dev folk, de vet nog mycket väl vad patch 5.2 och 5.2.2 skulle innebära.

jag håller med dig, en Type2A slår vinner en close combat mot en FG-42... de ska inte ske helt enkelt.. helt galet.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Efter lite sökning hittade jag denna på Ea.com Så med andra ord det är extremt krävande? xD

Vad rekomenderar ni då, dx 11 eller 12?
Just nu har jag en skräp skärm på 60hz och gillar inte v-sync men gillar ju inte heller screen tearing... Ska uppgradera till 144hz då ekonomin tillåter.

Extremt krävande är rätt ord ja
Finns ingen direkt fördel med dx12, speciellt om det inte fungerar bra för dig. Själv har jag gtx1080 och kör med dx11. Hade fortsatt med 11 även om jag hade haft ett RTX kort.
Ja screen tearing är fruktansvärt. Är mycket glad att jag spenderade extra pengar på skärmen så att den får spelen att flyta bra.

Jag valde Acer Predator 27" IPS G-Sync 165hz för 6500kr på rea, idag går den få för ca 5900 och har en gång sänkts till 5500. Mycket bra prestanda för pengarna och helt klart värt de

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk

Varför funkar inte Ansel (Fotoläge) fullt ut på BFV? Tänker främst på Super Resolution-funktionen som är helt grå för mig.

Stöds inte Battlefield V av Nvidia Ansel längre?

Verkar inte finnas med på listan heller. Vilket är märkligt då det lanserades en Ansel-fototävling med BFV för ett tag sen.
https://www.geforce.com/hardware/technology/ansel/games

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

Det är väl planerat att dom ska komma närmare pre 5.2 patch nu med 6.2 har jag hört, så det kommer ju bli lite bättre än nu, frågan är om det är tillräckligt. Förstår och gillar fortfarande idén om att göra SMG bättre i närstrid och sämre på distans, och andra vapen sämre i närstrid men bättre på distans osv, men hur dom balanserade olika vapen i både Support och Assault var helt galet.

Antar även att Type 2a kommer att göras lite sämre, alla springer fortfarande runt med den i medicklassen. Den är ju för bra just nu. Lika många skott per minut som MG42 är bara galet, men man kan springa runt utan att mounta den.

Typ2 är bra bara i närkamp och då runt 8 m sen är den helt värdelös, sen kan jag förstå viss problem med vänstra skillträdet där den får en betydligt högre rpm. Recoil och hipfire är inget vidare heller om man inte specar den hela vägen med hipfire.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Typ2 är bra bara i närkamp och då runt 8 m sen är den helt värdelös, sen kan jag förstå viss problem med vänstra skillträdet där den får en betydligt högre rpm. Recoil och hipfire är inget vidare heller om man inte specar den hela vägen med hipfire.

Mja, tycker den är ganska bra på hipfire också även om du inte väljer dom specen, och tycker den mäter sig up till 15 meter t om om man har bra kontroll på recoil.

Men att jag jämförde med MG42 är ju för att om man springer runt med båda dom vapnena och inte campar som en idiot, som mångam ed MG42 gör, så äter ju type2a upp MG42 pga mycket bättre hipfire och mycket bättre recoil, eftersom man kan få sikte med den betydligt snabbare än MG42.

Permalänk
Medlem

dx11 eller d12 får man testa sig fram själv. Olika prestanda beroende på dator. Jag har bättre prestanda med dx12.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Allt jag ville ha var ett hardcore mode. Jag har försökt att tycka om BFV utan ett men det är helt omöjligt för mig.

Exakt så upplever jag och många andra med mig.
Det är ingen bra känsla i spelet. Senaste spelet med rätt känsla var BF4.

Dessutom: Varför inte ge oss två lägen? Normal / Hardcore - det enda utesluter inte det andra!

Avsaknaden av "äkta hardcore" är dessutom helt absurt. Varför hålla det så jäkla arcade?
Battlefield 1 var "OK", men inte lika bra HC-känsla som i BF4. BF4 var helt rätt!

Fattar inte Dice att de får en större spelarbas om de lägger till Hardcore-läget? Folk spelade BF4 i många år och gör det fortfarande.
Ibland är det bättre att gå tillbaka till ett vinnande koncept, än att spinna vidare ut i det okända och se sina följare falla bort en efter en.

Det är nog dock försent för att rädda upp BF V nu. De som dragit kommer troligtvis inte tillbaka. Vi har redan lagt åtskilliga timmar i Normal mode. Timmar som vi mycket hellre hade lagt i ett spännande HC-läge. BFV kunde ha varit så mycket bättre.

Nä, Dice är nog på ruinens brant om de fortsätter såhär.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni helst på för bf server? Eller kör ni bara quick join?

Hade varit kul om det fanns några svenska servrar.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Ursäkta Franskan men vad i helvete har DICE gjort med Aerodrome? Den var helt ok innan, tyckte alla vanilla banor är bra faktiskt, kunnat ha kul oavsett bana i BF5 men nu är ju Aerodrome helt jävla värdelös. Är ju typ omöjligt att flankera utan man måste verkligen närma sig C....är ju helt värdelöst för oss som inte har ADHD utan föredrar lite taktik framför köttkvarnen runt C.

Sjuuukt besviken på denna ändring. Jag och polarna utnyttjade ofta utrymmet över och under C för att anfalla flaggorna i kanterna pga vi hatar flaggor som blir köttkvarnar som C på Aerodrome, C på Fjell osv utan vi föredrar taktik, röra oss smartare.

Antar att de tyckte det var för mycket snipers i utkanterna på Aerodrome eller något? För det kunde vara drygt ibland. Men det är ju för helvete sju resor värre nu tycker jag eftersom snipers inte behöver leta efter mål längre och har mindre vinklar att själva oroa sig över...

Näe, fyfan. Sparka den jäveln som tyckte ändringen en bra idé. Bara någon som kollar på statistik och data framför att faktiskt spela banan kan ju tycka att ändringen var en bra idé. Utan tvekan är Aerodrome den i särklass sämsta banan i BF5 nu. Den är rentav dålig, man tvingas genomlida skiten bara, i alla fall alla matcher jag haft på den på senare tid.

Skrivet av Whaea:

Vad kör ni helst på för bf server? Eller kör ni bara quick join?

Hade varit kul om det fanns några svenska servrar.

Jag och polarna köar bara upp conquest och sen får det bli vad det blir. I BF4 letade jag efter bra servrar för commandern sabbade spelet helt pga flankera osv var ju helt döfött med konstant UAV och instant vehicle spawn var ju också efterblivet.

I BF1 och BF5 däremot tycker jag det har fungerat fint att vara köa upp random conquest. Bara det är bra ping och alla kommer in samtidigt är jag liksom nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Apropå bra ping, så brukar jag bara gå in och sortera (ping) och välja dom servers med bra ping och det är enbart dom servers från Tyskland som är bra ping, dvs dom enda Europeiska servrarna som finns i BFV. Dom Amerikanska och Asiatiska är bara skita i, rätt dålig ping där överlag

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

@Zemlan: Apropå bra ping, så brukar jag bara gå in och sortera (ping) och välja dom servers med bra ping och det är enbart dom servers från Tyskland som är bra ping, dvs dom enda Europeiska servrarna som finns i BFV. Dom Amerikanska och Asiatiska är bara skita i, rätt dålig ping där överlag

Ja, jo. Men vår ping brukar aldrig vara dålig när jag bara köar upp till random Conquest server faktiskt. Tror det är en av faktorerna den försöker leta efter i första hand.

Brukar vara skönt att bara kunna sitta och snacka och sen efter några sekunder och ibland minuter kommer man in allihopa på samma gång. Ska jag leta manuellt tvingas jag oftast gå med i en halvtom server osv. Man vet aldrig om de fylls ens eller om man tvingas köra en hel match med halvtomma lag osv.

Men ja, de gånger jag har letat manuellt sorterar jag helt klart efter ping i första hand, det är superviktigt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Någon som får BFV att fungera online?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Någon som får BFV att fungera online?

Det ligger nere och har gjort det ett tag
https://twitter.com/EAHelp/status/1229807596141346816

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |