Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Senaste tiden har min Tinnitus ökat. Från nästan två årtionden av ett litet pip som jag ibland lade märke till om det var riktigt tyst när jag lagt mig. Nästan helt ignorer bart. Men nu har den bara ökat och ökat.

Senaste månaden... hör det live dagtid. Nästan så att det gör fysiskt ont. Sova, vad är det? Denna veckan har det varit mellan 4-6h varje natt. Jag brukar kunna somna som på kommando. Dom enda som kan somna enklare än mig är de som vart ute i fält en vecka eller pensionärer.

Och på detta nu efter en helvetes vecka sitter jag i Dropbox och skall gå igenom aktivitetsloggen och filtrera fram det jag behöver och frågar support chatten som är helt värdelöst. Blodtryck++

Permalänk
Medlem
Skrivet av psilobe:

Senaste tiden har min Tinnitus ökat. Från nästan två årtionden av ett litet pip som jag ibland lade märke till om det var riktigt tyst när jag lagt mig. Nästan helt ignorer bart. Men nu har den bara ökat och ökat.

Senaste månaden... hör det live dagtid. Nästan så att det gör fysiskt ont. Sova, vad är det? Denna veckan har det varit mellan 4-6h varje natt. Jag brukar kunna somna som på kommando. Dom enda som kan somna enklare än mig är de som vart ute i fält en vecka eller pensionärer.

Och på detta nu efter en helvetes vecka sitter jag i Dropbox och skall gå igenom aktivitetsloggen och filtrera fram det jag behöver och frågar support chatten som är helt värdelöst. Blodtryck++

Har också en tinitus som ökat senaste året, låter rätt ordentligt. Har dock inget problem att sova när jag väl somnat, men det gäller att göra något man däckar för att flytta tankarna från pipet.
Sjuk störande!

Någon som sökt hjälp för tinitus och kunnat lindra den?

Permalänk
Medlem

Börjat med att lära mig html, css och php(+ laravel) samtidigt som jag kör C# i Unity men jag har fruktansvärt svårt att koncentrera mig. Även när jag läser en bok så känns det inte riktigt som att informationen går in i huvudet, något som är frustrerande och väldigt irriterande. Sättet jag lär mig på just nu är genom tutorials i videoform då jag har lättare att följa det än att läsa igenom stora block av text.

Jag har funderat på om jag lider av någon form av adhd eller ADD, men jag är inte så sprallig av mig, har inga större problem av att sitta och se på tv eller spela något under längre perioder. Det är mest att jag är så irriterad på att jag verkar ha svårt med koncentrationen när det kommer till saker jag vill lära mig, då jag verkligen vill försöka förstå och bli bra på ovanstående programspråk.

Någon annan som har varit med om liknande och fann ni någon lösning eller accepterade ni helt enkelt det, och lärde er att leva med det?

Permalänk
Mattecoach

@Bankai: Jag har samma problem ibland, för mig gäller det att sitta i rätt miljö och att rensa huvudet på annat.
Kommer jag på mig själv med att tänka på något annat skriver jag ner det på en lapp för att ta tag i senare, om det är något litet kanske jag gör det direkt helt enkelt för att slippa tänka på det.

Reflektera över det du läser för att "tvinga" fram koncentrationen. Kommer du inte ihåg vad du läste i sista stycket så läs det igen.

Kan också tipsa om meditation! Känner mig "fräschare" i skallen efter bara tio minuter mindfulness.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av psilobe:

Senaste tiden har min Tinnitus ökat. Från nästan två årtionden av ett litet pip som jag ibland lade märke till om det var riktigt tyst när jag lagt mig. Nästan helt ignorer bart. Men nu har den bara ökat och ökat.

Senaste månaden... hör det live dagtid. Nästan så att det gör fysiskt ont. Sova, vad är det? Denna veckan har det varit mellan 4-6h varje natt. Jag brukar kunna somna som på kommando. Dom enda som kan somna enklare än mig är de som vart ute i fält en vecka eller pensionärer.

Och på detta nu efter en helvetes vecka sitter jag i Dropbox och skall gå igenom aktivitetsloggen och filtrera fram det jag behöver och frågar support chatten som är helt värdelöst. Blodtryck++

Jag gick in i väggen 2016 och har kvar olika symtomer sedan dess och dom kommer nog finnas kvar resten av livet, har man väl knäckt koden så behövs de inte mycket för att man ska trilla tillbaka igen, en symtom som jag har är just Tinnitus och framförallt i enbart vänstra örat, har jag sovit dåligt, inte varit ute och gått på några dagar eller suttit för mycket framför datorn så tjuter de ordentligt eller de piper högt i vänstra örat, och ju mer jag slarvar desstå värre blir de, sköter jag mig med bra sömn, kost och motion då går de över efter några dagar och allt är stress relaterat, efter 2 år på stress rehab så har jag lärt mig att känna igen mina tecken då de börjar gå för långt och jag vet numera hur jag ska hantera de.
Rutiner, sömn är extremt viktigt och motion och kost ja allt hänger ihop för att man ska må bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Har fortfarande lite kris kring mitt jobb. Har hamnat i en roll och i ett team jag inte trivs i. Det känns aldrig roligt, utan jag känner mig bara otillräcklig och som att jag aldrig gör något på jobbet. Jag vet inte vad jag ska göra åt situationen heller, det finns ingen annan som kan ta min plats, vilket gör att jag varken kan "steppa ner", byta team eller byta jobb. Jag har ångest över detta rätt ofta och har svårt att tänka på annat. Det har påverkat mig ganska mycket de senaste månaderna, känner mig lite apatisk på något vis, både på jobbet och på fritiden.

Har funderat på att bara säga upp mig men behöver liksom lönen för mat, hyra, överlevnad osv. :/ Suck.

Såhär drygt tre år senare, när jag både bytt arbetsgivare och fått lite tid att reflektera över den här jobbiga tiden, så har jag insett att jag troligtvis var rätt nära på att gå in i väggen (eller att jag t.o.m. gjorde det). Jag kände mig väldigt initiativlös då och under en ganska lång tid efteråt, och det var som att jag bara försökte "åka med" alternativt bromsa det som pågick runtomkring mig för att inte drunkna i känslor av otillräcklighet och besvikelser. Jag minns en kollega på förra jobbet som jag jobbade ganska nära med som sa att han saknade mitt driv och mina initiativförmåga. Och han hade ju helt rätt, men jag minns att jag kände helt mållös när han sa sådär, för det var innan jag hade insett att jag mådde rätt dåligt och att jag hade tappat allt mitt driv.

Jag lyckades komma ur det när jag bytte jobb och mår mycket bättre nu, men jag vet inte om jag är helt tillbaka på fötterna riktigt ändå. Hur vet man det liksom?

Permalänk
Inaktiv

Har man en gång knäckt koden så behövs de inte mycket för att man ska trilla tillbaka, jag sa upp mig från mitt jobb, och de är de bästa jag gjort, nu 2 år senare mår jag bra och är nog så pass bra så jag börjar orka jobba igen, men som sagt de behövs inte mycket, har en kollega på gamla jobbet som gått in i väggen 3 gånger, är kvar på samma jobb och gör samma fel om och om igen, man måste förstå att bli utbränd är en livsförändring och man måste helt och hållet börja om livet på nytt och ändra allt, kost, sömn, motion m.m, allt måste funka och hälsan blir de viktigaste och de går före allt annat, jobb, vänner ja till och med familjen, man måste lära sig att säga nej och hela tiden lyssna på kroppen och så fort man börjar känna av stress måste man backa, jag känner direkt då jag får stress påslag, ont i bröstet är den första symtomen och då är de bara att dra sig undan nånstans där man kan vara ifred och djupandas och ta en paus på 10-15 minuter, meditation har hjälpt mig mycket, djupandas är viktigt och som sagt micro pauser så ofta som de bara går, jag tar säkert 20 omdan på 10-15 min.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wishie:

Har fortfarande lite kris kring mitt jobb. Har hamnat i en roll och i ett team jag inte trivs i. Det känns aldrig roligt, utan jag känner mig bara otillräcklig och som att jag aldrig gör något på jobbet. Jag vet inte vad jag ska göra åt situationen heller, det finns ingen annan som kan ta min plats, vilket gör att jag varken kan "steppa ner", byta team eller byta jobb. Jag har ångest över detta rätt ofta och har svårt att tänka på annat. Det har påverkat mig ganska mycket de senaste månaderna, känner mig lite apatisk på något vis, både på jobbet och på fritiden.

Har funderat på att bara säga upp mig men behöver liksom lönen för mat, hyra, överlevnad osv. :/ Suck.

Mitt tips, säg upp dig eller sjukskriv dig, jag har gått samma väg som du, sjukskrivning som slutade med uppsägning och de är de bästa jag gjort, pengar betyder ingenting om man mår dåligt, de finns sjukpenning och säger du upp dig kan du tvinga fram lite ersättning via facket, jag hade jobbat mer en 10 år och jag fick 6 månaders uppsägning med lön sedan så fick jag 30 tusen via AFA för att jag blivit uppsagd, fixade så arbetsgivaren sa upp mig, försökte fixa som min situation gick att ändra på jobbet men arbetsgivaren gick inte med på de så då krävde jag uppsägning vilket jag fick, haft A-Kassa och nu har jag Aktivitetsstöd så pengar får man alltid i Sverige, ingen hamnar på gatan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Mitt tips, säg upp dig eller sjukskriv dig, jag har gått samma väg som du, sjukskrivning som slutade med uppsägning och de är de bästa jag gjort, pengar betyder ingenting om man mår dåligt, de finns sjukpenning och säger du upp dig kan du tvinga fram lite ersättning via facket, jag hade jobbat mer en 10 år och jag fick 6 månaders uppsägning med lön sedan så fick jag 30 tusen via AFA för att jag blivit uppsagd, fixade så arbetsgivaren sa upp mig, försökte fixa som min situation gick att ändra på jobbet men arbetsgivaren gick inte med på de så då krävde jag uppsägning vilket jag fick, haft A-Kassa och nu har jag Aktivitetsstöd så pengar får man alltid i Sverige, ingen hamnar på gatan.

Ursäkta mig men har du seriöst letat upp ett 3år gammalt inlägg för att säga till honom att sjukskriva sig?

Till att börja med så är det inte bara att sjukskriva sig. Även om sjukskrivningen inte är så svår att få igenom så betalar inte försäkringskassan för denna typ av utbrändhet/depression. Det är upp till arbetsgivaren att lösa en ohanterbar situation idag.
Mao så måste han gå till sin arbetsgivare och förklara situationen vilket för många tyvärr kan innebära utfrysning eller andra konsekvenser. Jag säger absolut inte att det är rätt men så ser det ofta ut tyvärr.

Anledningen till att jag säger detta är att jag satt i EXAKT samma situation i höstas där jag blev sjukskriven men där försäkringskassan nekade mig. Detta beslut fick jag först efter jag varit hemma i 30 dagar så jag hade redan förlorat 40k i inkomst.
Anledningen: en ohanterbar arbetssituation är arbetsgivarens problem, inte försäkringskassan.

Har man hus, barn och sambo så är det ingen liten förändring att först bli utan inkomst ett tag och sedan gå ner på socialbidrag etc.
När man har fler att ansvara för än sig själv så är det absolut inte det bästa som kan hända.
Hade du barn eller sambo som bodde hemma när du sjukskrev dig?

Om man inte totalt håller på att klappa ihop så tycker jag att man ska försöka söka jobb och byta när chans ges. Åtminstone ska man vara medveten om konsekvenserna av att sjukskriva sig.
Det svenska skyddsnätet lever inte upp till den standard många tror.

Permalänk
Medlem

En del människor har väldigt lätt att skaka av sig saker. Om något jobbigt händer dem behöver de oftast egentligen bara vänta en stund, sedan är det glömt och deras sinnesstämning är helt återställd.

För mig som snarare är motsatsen låter det bekvämt. Jag är snarare vad man kan beskriva som någon som absorberar allt jag är med om, och tar in det djupt känslomässigt. En jobbig upplevelse kan påverka mig dagar, veckor, till och med år efteråt.

Nu kanske någon säger "men börja gör som de som skakar av sig saker istället då". Ja visst, kunde jag bara trycka på en "reset"-knapp för mitt känslotillstånd hade jag nog använt den rätt ofta. Tyvärr vet jag inte hur man gör det.

Går det ens? Hur kan man "omprogrammera" sig till att inte absorbera upplevelser så djupt, utan lättare skaka sig av dem?

/ Just nu mycket arg, på en person som försökte lura mig igår

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Mitt tips, säg upp dig eller sjukskriv dig, jag har gått samma väg som du, sjukskrivning som slutade med uppsägning och de är de bästa jag gjort, pengar betyder ingenting om man mår dåligt, de finns sjukpenning och säger du upp dig kan du tvinga fram lite ersättning via facket, jag hade jobbat mer en 10 år och jag fick 6 månaders uppsägning med lön sedan så fick jag 30 tusen via AFA för att jag blivit uppsagd, fixade så arbetsgivaren sa upp mig, försökte fixa som min situation gick att ändra på jobbet men arbetsgivaren gick inte med på de så då krävde jag uppsägning vilket jag fick, haft A-Kassa och nu har jag Aktivitetsstöd så pengar får man alltid i Sverige, ingen hamnar på gatan.

Nu hände ju det du citerade för lite drygt tre år sedan. Situationen förbättrades på min dåvarande arbetsplats, men det slutade med att jag bytte arbetsgivare och nu mår jag mycket bättre och har en helt annan situation i arbetslivet som jag trivs bättre med. Min lärdom är väl dock, ungefär som det du säger, att man ska ta sitt eget välbefinnande på allvar och sätta gränser där man behöver det. Det är inte värt att gambla med sitt eget välmående helt enkelt. Men att det också kan vara svårt att i tid inse att man behöver göra förändringar för att må bättre.

Med det sagt så är jag dock med i varken a-kassan eller facket, men jag har hunnit spara ihop pengar privat som känns som en rätt bra försäkring om man skulle behöva vara arbetslös ett tag av olika anledningar. Lite kris- eller "fuck you"-kapital helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superolle:

Ursäkta mig men har du seriöst letat upp ett 3år gammalt inlägg för att säga till honom att sjukskriva sig?

Till att börja med så är det inte bara att sjukskriva sig. Även om sjukskrivningen inte är så svår att få igenom så betalar inte försäkringskassan för denna typ av utbrändhet/depression. Det är upp till arbetsgivaren att lösa en ohanterbar situation idag.
Mao så måste han gå till sin arbetsgivare och förklara situationen vilket för många tyvärr kan innebära utfrysning eller andra konsekvenser. Jag säger absolut inte att det är rätt men så ser det ofta ut tyvärr.

Anledningen till att jag säger detta är att jag satt i EXAKT samma situation i höstas där jag blev sjukskriven men där försäkringskassan nekade mig. Detta beslut fick jag först efter jag varit hemma i 30 dagar så jag hade redan förlorat 40k i inkomst.
Anledningen: en ohanterbar arbetssituation är arbetsgivarens problem, inte försäkringskassan.

Har man hus, barn och sambo så är det ingen liten förändring att först bli utan inkomst ett tag och sedan gå ner på socialbidrag etc.
När man har fler att ansvara för än sig själv så är det absolut inte det bästa som kan hända.
Hade du barn eller sambo som bodde hemma när du sjukskrev dig?

Om man inte totalt håller på att klappa ihop så tycker jag att man ska försöka söka jobb och byta när chans ges. Åtminstone ska man vara medveten om konsekvenserna av att sjukskriva sig.
Det svenska skyddsnätet lever inte upp till den standard många tror.

Hälsan är de viktigaste, har du inte den spelar inget annat någon roll, då kan du lika gärna lägga dig och dö.
Jag ställde krav på min arbetsgivare vilket dom inte kunde ge och då kopplade jag in facket och allt löste sig till de bästa.
De går inte att tvinga sig att arbeta om man mår dåligt för de blir bara värre, de kan sluta med att du inte kan jobba överhuvudtaget, vågar man inte ta upp de med arbetsgivaren så får man skylla sig själv, i min situation så var min hälsa de som var de viktigaste och jag sket fullständigt vad andra tyckte och tänkte för de hjälper inte mig överhuvudtaget.
Har gått på stressrehab och där var de flera personer med familj hus ja allt som gått in i väggen och dom klarade sig utan problem, de jag fick lära mig på stressrehab är att familjen måste ändra sig och anpassa sig efter dig, du ska inte anpassa dig efter dom för då blir du aldrig frisk, var många som satt och grät på flera rehab möten men i slutändan så blev allt bättre för dom, deras familjer anpassade sig efter deras behov, man måste var egoistisk om man blir utbränd och bara tänka på sig själv.
Flera borde få gå på stressrehab och lära sig hur man ska agera när man blir utbränd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hälsan är de viktigaste, har du inte den spelar inget annat någon roll, då kan du lika gärna lägga dig och dö.
Jag ställde krav på min arbetsgivare vilket dom inte kunde ge och då kopplade jag in facket och allt löste sig till de bästa.
De går inte att tvinga sig att arbeta om man mår dåligt för de blir bara värre, de kan sluta med att du inte kan jobba överhuvudtaget, vågar man inte ta upp de med arbetsgivaren så får man skylla sig själv, i min situation så var min hälsa de som var de viktigaste och jag sket fullständigt vad andra tyckte och tänkte för de hjälper inte mig överhuvudtaget.
Har gått på stressrehab och där var de flera personer med familj hus ja allt som gått in i väggen och dom klarade sig utan problem, de jag fick lära mig på stressrehab är att familjen måste ändra sig och anpassa sig efter dig, du ska inte anpassa dig efter dom för då blir du aldrig frisk, var många som satt och grät på flera rehab möten men i slutändan så blev allt bättre för dom, deras familjer anpassade sig efter deras behov, man måste var egoistisk om man blir utbränd och bara tänka på sig själv.
Flera borde få gå på stressrehab och lära sig hur man ska agera när man blir utbränd.

lol.
Till viss del håller jag med, men att helt skita i sin familj låter som det dummaste man någonsin kan göra.
Speciellt om man har mindre barn.
Att bara tänka på sig själv är också idiotiskt.

Hur dåligt jag än mått i mitt liv har jag inte begärt att någon nära ska anpassa sina liv efter mig, eller slänga allt dom gör så allt passar mig.

Ang jobb osv, ja självklart, men det är en helt annan sak.

Permalänk
Avstängd

Är det fel att tacka gudarna för att man inte har småbarn hemma nu... ha ha!
Familjeliv har faktiskt aldrig saknat. ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Nivity:

Till viss del håller jag med, men att helt skita i sin familj låter som det dummaste man någonsin kan göra.
Speciellt om man har mindre barn.
Att bara tänka på sig själv är också idiotiskt.

Nja, om man nu verkligen bara mår piss är det ju självklart att man bör placera sig själv tämligen högt på priolistan. Under förutsättningen att man har som målsättning att må bättre (går ju att ha ångest som livsstil).

Sedan ska man heller inte döma på förhand hur folk väljer att förhålla sig till sina familjer. Jag känner folk som har blivit utsatta för telefonterrorism och förolämpningar av sina egna föräldrar så till den grad att det inte ens är försvarbart att försöka upprätthålla någon kontakt. Har man barn så har man naturligtvis ett ansvar som förälder men jag kan absolut se mig själv säga upp kontakten med mina närstående för att leva mer självständigt. Känner väldigt ofta att min närvaro vid födelsedagsfester, julfirande, bröllop etc är helt menlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Nja, om man nu verkligen bara mår piss är det ju självklart att man bör placera sig själv tämligen högt på priolistan. Under förutsättningen att man har som målsättning att må bättre (går ju att ha ångest som livsstil).

Sedan ska man heller inte döma på förhand hur folk väljer att förhålla sig till sina familjer. Jag känner folk som har blivit utsatta för telefonterrorism och förolämpningar av sina egna föräldrar så till den grad att det inte ens är försvarbart att försöka upprätthålla någon kontakt. Har man barn så har man naturligtvis ett ansvar som förälder men jag kan absolut se mig själv säga upp kontakten med mina närstående för att leva mer självständigt. Känner väldigt ofta att min närvaro vid födelsedagsfester, julfirande, bröllop etc är helt menlös.

Familj menade jag sin respektive och barn. Då det var de som det talades om.
Att man har toxic personer i sin vanliga familj eller vad man ska säga är ju en annan sak.

Jag har själv valt bort kontakten helt med min syster pga olika orsaker.

Och ja, klart man ska placera sig högt. Men enligt den posten lät det som man skulle skita i allt och alla och enbart bry sig om sig själv, fast det talades om fru, barn osv. Och att alla helt plötsligt ska anpassa sig enbart efter en själv av någon anledning. Detta tycker jag är oerhört egoistiskt och bedrövligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Är det fel att tacka gudarna för att man inte har småbarn hemma nu... ha ha!
Familjeliv har faktiskt aldrig saknat. ha ha!

Hehe. Känner exakt samma sak som du, har aldrig och kommer aldrig sträva efter det. Däremot är det tyvärr en åsikt som, man kanske inte får skit direkt för, men som ofta skapar en viss spänning med folk man talar med.
Barn? Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Hehe. Känner exakt samma sak som du, har aldrig och kommer aldrig sträva efter det. Däremot är det tyvärr en åsikt som, man kanske inte får skit direkt för, men som ofta skapar en viss spänning med folk man talar med.
Barn? Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, men vill man ha barn skall man skaffa barn tycker jag, jag får intrycket av att folk ofta tänker för mycket kring denna fråga.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Sant, men vill man ha barn skall man skaffa barn tycker jag, jag får intrycket av att folk ofta tänker för mycket kring denna fråga.

Så är det helt klart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hälsan är de viktigaste, har du inte den spelar inget annat någon roll, då kan du lika gärna lägga dig och dö.
Jag ställde krav på min arbetsgivare vilket dom inte kunde ge och då kopplade jag in facket och allt löste sig till de bästa.
De går inte att tvinga sig att arbeta om man mår dåligt för de blir bara värre, de kan sluta med att du inte kan jobba överhuvudtaget, vågar man inte ta upp de med arbetsgivaren så får man skylla sig själv, i min situation så var min hälsa de som var de viktigaste och jag sket fullständigt vad andra tyckte och tänkte för de hjälper inte mig överhuvudtaget.
Har gått på stressrehab och där var de flera personer med familj hus ja allt som gått in i väggen och dom klarade sig utan problem, de jag fick lära mig på stressrehab är att familjen måste ändra sig och anpassa sig efter dig, du ska inte anpassa dig efter dom för då blir du aldrig frisk, var många som satt och grät på flera rehab möten men i slutändan så blev allt bättre för dom, deras familjer anpassade sig efter deras behov, man måste var egoistisk om man blir utbränd och bara tänka på sig själv.
Flera borde få gå på stressrehab och lära sig hur man ska agera när man blir utbränd.

Har, som jag skrev tidigare, suttit i exakt den sitsen och det som hjälpte mig var just att börja söka annat. Att kunna se ett ljus i tunneln.

Som någon annan skriver så är det inte BARA när det gäller barn. Barn förstår inte och det är mitt ansvar som förälder att se till att min son har det så bra som möjligt. Jag sätter gladeligen mitt liv åt sidan för min son.

Med det sagt så förstår jag absolut vad du menar men jag tror att många som inte har barn förenklar den situationen med att det är BARA.
Jag tycker dock att grunden i det du skrev var viktigt. Att man söker sig bort. Enligt mig genom att byta jobb men jag klandrar absolut inte den som är så långt gången att man inte kan jobba ALLS. Därför var min poäng framförallt att belysa "nackdelarna" med att sjukskriva sig. Att det inte är BARA.

Skrivet av Mizzarrogh:

Är det fel att tacka gudarna för att man inte har småbarn hemma nu... ha ha!
Familjeliv har faktiskt aldrig saknat. ha ha!

Skrivet av RVX:

Barn? Nej tack.
Skickades från m.sweclockers.com

Familjelivet är absolut inte för alla och idag vågar jag påstå att stigman kring att inte skaffa barn är borta.
Många gånger undrar jag själv vad jag gett mig in på och det gör nog alla andra föräldrar också minst en gång i livet... Om man inte gör det så är man nog sjuk i huvudet! 😂

Permalänk
Avstängd

Har väl bara inte blivit så av skäl jag inte vill gå in på här.
Att allting fungerar på mig är allt internet behöver veta...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Jag skulle säga att det var aningen mer än vad vi behöver veta 😂😉

Min bror säger t ex att han inte vill ha barn. Man får ge upp väldigt mycket liksom!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

@Mizzarrogh: Jag skulle säga att det var aningen mer än vad vi behöver veta 😂😉

Min bror säger t ex att han inte vill ha barn. Man får ge upp väldigt mycket liksom!

(Det var en skämtsam referens åt ett gammalt tidnings citat av en viss Martin Erikson...)
Har för mig att min brorsa sade det också en gång i tiden...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Nu hände ju det du citerade för lite drygt tre år sedan. Situationen förbättrades på min dåvarande arbetsplats, men det slutade med att jag bytte arbetsgivare och nu mår jag mycket bättre och har en helt annan situation i arbetslivet som jag trivs bättre med. Min lärdom är väl dock, ungefär som det du säger, att man ska ta sitt eget välbefinnande på allvar och sätta gränser där man behöver det. Det är inte värt att gambla med sitt eget välmående helt enkelt. Men att det också kan vara svårt att i tid inse att man behöver göra förändringar för att må bättre.

Med det sagt så är jag dock med i varken a-kassan eller facket, men jag har hunnit spara ihop pengar privat som känns som en rätt bra försäkring om man skulle behöva vara arbetslös ett tag av olika anledningar. Lite kris- eller "fuck you"-kapital helt enkelt.

Varför är du inte med I a-kassan för? Ok att facket är rätt meningslöst men a-kassa är ju ändå en billig "försäkring"(jag pröjsar 112:-/mån).
Frågar av ren nyfikenhet bara

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

(Det var en skämtsam referens åt ett gammalt tidnings citat av en viss Martin Erikson...)
Har för mig att min brorsa sade det också en gång i tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Varför är du inte med I a-kassan för? Ok att facket är rätt meningslöst men a-kassa är ju ändå en billig "försäkring"(jag pröjsar 112:-/mån).
Frågar av ren nyfikenhet bara

Jag antar att jag har haft svårt att se att jag skulle hamna i en situation där jag skulle behöva en sån typ av försäkring. ¯\_(ツ)_/¯

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Har precis signerat elräkningen för nov-dec. Bor i södra delen av Sverige där det varit varmt för årstiden och inte inneburit något extra direkt för uppvärmning (bergvärme). Totalt ca 4800 kr varav 2900kr är för nätavgiften (va i h..) och dryga 1000 kr av dom är energiskatt. Vad f*an är det för fel på våra politiker som beskattar skatt på skatt på skatt på skatt ???

Jag håller med, varför avveckla kärnkraften som var den grönaste elproducent vi haft i Sverige.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Happ 3:e räkningern jag får nu från Telenor för deras tv, samtliga varit felaktiga, de drar 500kr när det skall kosta 300kr, får ringa in varje månad och så löser det de tillfälligt. Denna månaden så dras det 500kr så skulle han nu lägga in kompensation så att det förhoppningsvis bara dras 100kr nästa månad. Men det är frustrerande eftersom det blir fel varje månad. Jag har inte haft Telenor sedan tidigare på många år men det här verkar för jädra dåligt om jag ska vara ärlig och på gränsfall till bedrägeri eftersom om jag själv inte kontrollerar mina fakturor så drar de mer än de skall.

Permalänk
Medlem

Började för några minuter sedan rodda med att försöka få pengar återbetalde av postnord/tullverket och mitt blodtryck måste redan ha ökat påtagligt..

Bara för att kunna börja överklaga skiten måste jag (att döma av tidigare problem med dessa jävla pissorganisationer/regelverk som dokumenterats i min mailkorg) ha ett tullid. Ett tullid som någon förbannad pappersvändare på postnord manuellt måste leta fram åt mig. Ineffektiviteten fullkomligen retar gallfeber på mig. Detta är utöver det faktum att man inte kan göra rätt från början, trots sina helvetes ockeravgifter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Började för några minuter sedan rodda med att försöka få pengar återbetalde av postnord/tullverket och mitt blodtryck måste redan ha ökat påtagligt..

Bara för att kunna börja överklaga skiten måste jag (att döma av tidigare problem med dessa jävla pissorganisationer/regelverk som dokumenterats i min mailkorg) ha ett tullid. Ett tullid som någon förbannad pappersvändare på postnord manuellt måste leta fram åt mig. Ineffektiviteten fullkomligen retar gallfeber på mig. Detta är utöver det faktum att man inte kan göra rätt från början, trots sina helvetes ockeravgifter.

Dock är det ju så med myndigheter att du har i princip obegränsad tid att reda upp saker, det är ofta som en gummibandseffekt att man får lirka en tid medan formaliteterna maler på hos dem (ja, jag vet att det är extremt drygt men det är enda sättet tyvärr... vad jag vet.), men man slipper å andra sidan havet av skit man som regel måste hålla på med om det gäller vanliga företag som gjort tabbar, tex vissa privata telebolag och andra... Det är mest en fråga om att hitta vettiga personer när det gäller myndigheter, när man väl gjort det brukar det rulla på sakta men säkert enligt min erfarenhet.
Edit, kan ta över 6 månader ibland innan alla tekniska formalitet är klara där dock... Föreställer mig att det är mycket manuell pappershantering fortfarande, förmodligen typ en ensam gubbe som skall gå igenom hela arkivet för hand, typ.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number