Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Holic: Egentligen är det bara en krympning av SOC så rent prestandamässigt är de likvärdiga.

Men små saker skiljer mellan 2017 och 2019-modellen som AI, Dolby Vision osv.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Och ändå påstår Nvidia att det är en 25% prestanda förbättring. Man undrar hur dom kom fram till den siffran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som sett om den nya fjärrkontrollen börjat säljas löst i butik än?

Inte sett i någon butik men jag beställde min från deras hemsida, 359kr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Inte sett i någon butik men jag beställde min från deras hemsida, 359kr.

Fungerar den till 2017 Shield?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Har inte förstått riktigt varför 2019-versionen har massa feta standarder som Dolby TrueHD Passthrough när det inte finns några material med sån bitrate i digitalt format... Frustrerande att det inte går att få tag på.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Fungerar den till 2017 Shield?

Japp, använder den på min från 2017.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Har inte förstått riktigt varför 2019-versionen har massa feta standarder som Dolby TrueHD Passthrough när det inte finns några material med sån bitrate i digitalt format... Frustrerande att det inte går att få tag på.

Finns väl truehd på vanliga blu ray filmer tex, även den gamla shielden har ju stöd truehd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Finns väl truehd på vanliga blu ray filmer tex, även den gamla shielden har ju stöd truehd.

Finns inte digitalt det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Finns inte digitalt det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Blu ray är väl digitalt? Jag har rippat hela min samling och kör via server.
Ni kanske menar att formaten inte finns via streaming tjänster såsom netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Blu ray är väl digitalt? Jag har rippat hela min samling och kör via server.
Ni kanske menar att formaten inte finns via streaming tjänster såsom netflix.

Finns inte att införskaffa sig digitalt på ett lagligt sätt över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Har inte förstått riktigt varför 2019-versionen har massa feta standarder som Dolby TrueHD Passthrough när det inte finns några material med sån bitrate i digitalt format... Frustrerande att det inte går att få tag på.

Det finns men inget lagligt...

Vilket är synd såklart, någon borde lansera en tjänst som streamar 4K atmos rippar men marknaden är väl för liten antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Japp, använder den på min från 2017.

Vill du länka till var du köpte den? Jag hittade bara den amerikanska sidan för Nvidia som ej skickar till Sverige. Funkar den bättre än den gamla tycker du? Ofta problem med slö respons för mig med den gamla som jag skulle vilja slippa.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Vill du länka till var du köpte den? Jag hittade bara den amerikanska sidan för Nvidia som ej skickar till Sverige. Funkar den bättre än den gamla tycker du? Ofta problem med slö respons för mig med den gamla som jag skulle vilja slippa.

https://www.nvidia.com/sv-se/shield/buy/ Skrolla ner

Tycker den är MYCKET bättre än den gamla, inte haft några problem med att det skulle vara slö med knapptryckningar/volymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det finns men inget lagligt...

Vilket är synd såklart, någon borde lansera en tjänst som streamar 4K atmos rippar men marknaden är väl för liten antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en som börjar närma sig, "MoviesAnywhere" men så klart bara tillgänglig i USA. Men inte ens de kör TrueHD ljudspår. Upp emot DD+ ser det ut som.

Skulle säga att streama riktig UHD BluRay inte kommer gå på länge. Visst det funkar med min gigabit lina men jag är nog 0,001 topp i hastighet om man tänker globalt. Inte tillräcklig målgrupp.

Men! Det borde finnas en tjänst där man kan hyra och ladda ner materialet på 100gb innan man tittar. Lite som på iTunes.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Har inte förstått riktigt varför 2019-versionen har massa feta standarder som Dolby TrueHD Passthrough när det inte finns några material med sån bitrate i digitalt format... Frustrerande att det inte går att få tag på.

Skrivet av Zoxx0:

Finns inte digitalt det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zoxx0:

Finns inte att införskaffa sig digitalt på ett lagligt sätt över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Baxtex:

Det finns men inget lagligt...

Vilket är synd såklart, någon borde lansera en tjänst som streamar 4K atmos rippar men marknaden är väl för liten antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zoxx0:

Finns en som börjar närma sig, "MoviesAnywhere" men så klart bara tillgänglig i USA. Men inte ens de kör TrueHD ljudspår. Upp emot DD+ ser det ut som.

Skulle säga att streama riktig UHD BluRay inte kommer gå på länge. Visst det funkar med min gigabit lina men jag är nog 0,001 topp i hastighet om man tänker globalt. Inte tillräcklig målgrupp.

Men! Det borde finnas en tjänst där man kan hyra och ladda ner materialet på 100gb innan man tittar. Lite som på iTunes.

JODÅ det finns i alla fall minst en laglig strimmig tjänst Som håller så när på skivkvalitet som det går med HD ljud formaten och allt!
https://www.kaleidescape.com/
https://www.audioadvice.com/kaleidescape-strato-s-movie-playe...
Bara att öppna plånboken om ni vill vara lagliga
Skälv väljer jag Bio för det stora filmerna jag vill se, även om jag har bra grejer hemma
Men jag håller med att det är synd att inte mer finns även för oss dödliga

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

JODÅ det finns i alla fall minst en laglig strimmig tjänst Som håller så när på skivkvalitet som det går med HD ljud formaten och allt!
https://www.kaleidescape.com/
https://www.audioadvice.com/kaleidescape-strato-s-movie-playe...
Bara att öppna plånboken om ni vill vara lagliga
Skälv väljer jag Bio för det stora filmerna jag vill se, även om jag har bra grejer hemma

Sant, borde lagt till en parameter:
Lagligt alternativ till rimligt pris.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

@Zoxx0:
Jo. Jag håller helt med.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://www.nvidia.com/sv-se/shield/buy/ Skrolla ner

Tycker den är MYCKET bättre än den gamla, inte haft några problem med att det skulle vara slö med knapptryckningar/volymen.

Tack! Beställd o kommer nästa vecka

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Tack! Beställd o kommer nästa vecka

Fanken, satt och tvekade igår och nu tog du sista

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Köp denna istället. found a very interesting goods in Gearbest:Rii RT726 Bluetooth 2.4Ghz Dual Mode Mini Wireless Keyboard Air Mouse With Touchpad - Black https://gearbest.app.link/DyYqrNuyH3

Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som sett om den nya fjärrkontrollen börjat säljas löst i butik än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Fanken, satt och tvekade igår och nu tog du sista

750kr så är den din!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Skillnaden i RAM på vanliga och Pro, gör den någon egentlig skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Skillnaden i RAM på vanliga och Pro, gör den någon egentlig skillnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det gör viss skillnad om du kör t ex GameCube emulatorer. Vid videouppspelning är det antagligen ingen större skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag fick lyckosamt tag i den sista kontrollen till den nya Nvidia Shielden från Nvidias svenska webshop, men använder till den äldre versionen av Shield v2. Wooooooooow vad bra den är jämfört den gamla kontrollen. Snabb att reagera som bara den, inga mer väntetider efter jag klickat. Go form att hålla i. Bakgrundsbelysning. Många fler knappar som alla används flitigt. IR funkar kalasbra till att starta/stänga av TV. Allt är som en dröm

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zachtionman:

Jag fick lyckosamt tag i den sista kontrollen till den nya Nvidia Shielden från Nvidias svenska webshop, men använder till den äldre versionen av Shield v2. Wooooooooow vad bra den är jämfört den gamla kontrollen. Snabb att reagera som bara den, inga mer väntetider efter jag klickat. Go form att hålla i. Bakgrundsbelysning. Många fler knappar som alla används flitigt. IR funkar kalasbra till att starta/stänga av TV. Allt är som en dröm

Jag kör med Xbox One trådlösa och den har funkat perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jag fick lyckosamt tag i den sista kontrollen till den nya Nvidia Shielden från Nvidias svenska webshop, men använder till den äldre versionen av Shield v2. Wooooooooow vad bra den är jämfört den gamla kontrollen. Snabb att reagera som bara den, inga mer väntetider efter jag klickat. Go form att hålla i. Bakgrundsbelysning. Många fler knappar som alla används flitigt. IR funkar kalasbra till att starta/stänga av TV. Allt är som en dröm

Strö salt i i såren bara;-) Jag såg att jag lagt den i varukorgen men fick aldrig tummarna loss att beställa.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Hej

Fått min 2019 nu och börjar leka runt med den, riktigt nice faktiskt!
MEN ja har en grej ja inte riktigt gillar, och det är att när den går in i pausläge/stänger av sig så stänger den även av min projektor av någon anledning? Så om ja kör datorn till förstärkaren och till projektorn och växlar bort shielden så tillslut stänger den av sig och drar då med projektorn även om ja tittar på något annat via datorn istället
Nytt för mig hur ja ska få bort detta. Någon som kan tipsa?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

den är lite buggig ibland låser sig på 720p funkar inte bra ihop med KODI heller..

Efter att ha använt det ett tag, så kommer jag inte att fortsätta. Jag upplever många olika buggar som gör att det inte är värt att fortsätta. Kanske testar igen om ett år eller så.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Hej

Fått min 2019 nu och börjar leka runt med den, riktigt nice faktiskt!
MEN ja har en grej ja inte riktigt gillar, och det är att när den går in i pausläge/stänger av sig så stänger den även av min projektor av någon anledning? Så om ja kör datorn till förstärkaren och till projektorn och växlar bort shielden så tillslut stänger den av sig och drar då med projektorn även om ja tittar på något annat via datorn istället
Nytt för mig hur ja ska få bort detta. Någon som kan tipsa?

stäng av cec..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

stäng av cec..

Tack! Ska ja prova direkt ja kommer hem!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James