Huawei vill tillverka 5G "i Europa, för Europa"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Då får vi nog stänga majoriteten av europeiska företag.

Folk som inte förstår tjänster och gentjänster 🤨.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu var det en kinesisk ambassadör som hotade med att det inte blir något frihandelsavtal mellan Kina och Färöarna om Färöarna inte väljer Huawei som leverantör av 5G. Vilka andra europeiska länder (inom EU) håller på så? Kinesiska ambassadörer är ganska bra på att hota de länder som de befinner sig i. Speciellt om det rör sig om mindre länder. Se bara på idioten här i Sverige som hotade vår regering för att vår kulturminister skulle ta emot Tucholskypriset åt Gui Minhai, eftersom att han sitter fängslad utan rättegång för att ha publicerat böcker som inte gick hem hos Kinas diktator.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Searching for intelligent life forms...
None could be found 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att du rannsakar dig själv.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Tänkte skriva ett svar på det här oerhört genomtänkta inlägget men jag vet inte ens var jag ska börja.

Så du tror verkligen på att folket styr Sverige? du får ett par politiker att rösta på dom ljuger sig fulla i kampanjer sen när dom är i makten tar dom dig bakifrån och gör precis tvärtemot vad folket vill ja är det vad du kallar demokrati så finns demokrati i sverige.

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Ja. Det finns verkligen en demokrati i Sverige. Faktum är att den är väldigt stark i jämförelse med andra länder. I jämförelse med Kina så är det ett paradis. Sedan är man långt ifrån "Kinas håll" fortfarande. Bara det faktum att folk kan yttra sig kritisk mot det är ett belägg som säger emot ditt påstående.

Bara för att man kan yttra sig kritiskt betyder inte att man har demokrati i en demokrati styr folket men så är det inte i Sverige visst du har rätten att välja och politikerna har rätten att ljuga för dig så mycket dom vill för att få din röst och sen kan dom göra precis vad dom vill och du kan inte göra något åt det, men du kanske tycker Sverige idag är ett så lyckligt och perfekt samhälle där vård och omsorg fungerar bra? eller faktum att klyftorna ökar rejält verkar ju oxå riktigt bra? men det kanske var precis så Svenska folket ville ha det?

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av riax:

Så du tror verkligen på att folket styr Sverige? du får ett par politiker att rösta på dom ljuger sig fulla i kampanjer sen när dom är i makten tar dom dig bakifrån och gör precis tvärtemot vad folket vill ja är det vad du kallar demokrati så finns demokrati i sverige.

Du verkar göra det lätt för dig. Någonsin slagit dig in att det är det politiska läget i samhället som gör att man inte kan leva upp till alla sina vallöften? Sedan förväxla inte "vad folket vill" med vad du vill.

Kort och gott är demokrati den valprocess som används för att välja våra representanter. Även kallad representativ demokrati. Begreppet brukar även inkludera vissa friheter (demokratiska friheter) så som yttrandefrihet, pressfrihet, religiös frihet etc. Många undersökningar har gjorts och de flesta pekar på att Sverige är ett väldigt demokratiskt samhälle med relativt låg korruption och ett gediget och modernt valsystem. Så är man påläst så är det ju en demokrati Sverige har och en exemplarisk sådan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index
https://www.eiu.com/topic/democracy-
https://freedomhouse.org/report/freedom-world/freedom-world-2...
https://www.abc.net.au/news/2019-01-10/democracy-index-econom...

Skrivet av riax:

Bra att du rannsakar dig själv.

"Men du då.." du bör läsa på lite hörde du.

Skrivet av riax:

Bara för att man kan yttra sig kritiskt betyder inte att man har demokrati i en demokrati styr folket men så är det inte i Sverige visst du har rätten att välja och politikerna har rätten att ljuga för dig så mycket dom vill för att få din röst och sen kan dom göra precis vad dom vill och du kan inte göra något åt det, men du kanske tycker Sverige idag är ett så lyckligt och perfekt samhälle där vård och omsorg fungerar bra? eller faktum att klyftorna ökar rejält verkar ju oxå riktigt bra? men det kanske var precis så Svenska folket ville ha det?

Inget av det du för fram är belägg för att det inte skulle vara demokrati i detta land. Folk har valt sina representanter via demokratiska val och det är belägg nog. Att politiker har rätt att ljuga för en är en bieffekt av yttrandefriheten. Och nej de kan inte göra exakt vad de vill. Detta är en villfarelse från din sida. Om du inte gillar politikerna så är det fritt fram för dig att rösta på andra politiker.. eller bli en själv.

Angående vård och omsorg så behöver dessa inte vara perfekta för att det ska existera en demokrati. Men det är en helt annan diskussion.

Skrivet av SuperDuperKillen:

Då får vi nog stänga majoriteten av europeiska företag.

Folk som inte förstår tjänster och gentjänster 🤨.

Skickades från m.sweclockers.com

Man måste verkligen blunda hårt om man inte ska se hur den kinesiska staten börjat hota andra stater så fort de inte följer Kinesiska direktiv på pricken. Det handlar inte om tjänster och gentjänster utan om hur en hel stat hotar en annan suverän stat för att företaget ifråga inte får härja fritt på marknaden. Det får ju en att börja ana ugglor i mossen... och det i sin tur gör inte under varken för den kinesiska regimen eller Huawei som företag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tycker Huawei ska få bygga hela svenska nätet för alla operatörer.
De kör med fulerier med utpressning o så men är de billigare o man sparar miljarder så lätt.
Då det inte verkar finnas underlag för spioneri.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Tycker Huawei ska få bygga hela svenska nätet för alla operatörer.
De kör med fulerier med utpressning o så men är de billigare o man sparar miljarder så lätt.
Då det inte verkar finnas underlag för spioneri.

Nu står det inte mellan spioneri av olika sorter utan det står mellan ett svenskt och privat företag (Ericsson) och ett Kineskt statligt kontrollerat företag (Huawei). Vilka tror du har större chans att spionera? Vilket företag har dessutom fått den kinesiska staten att gå in och hota suveräna stater för att de tvekar? För mig är det solklart vilket företag man inte vill ta i med tång. Oberoende om man "sparar miljarder" eller inte.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Nu står det inte mellan spioneri av olika sorter utan det står mellan ett svenskt och privat företag (Ericsson) och ett Kineskt statligt kontrollerat företag (Huawei). Vilka tror du har större chans att spionera? Vilket företag har dessutom fått den kinesiska staten att gå in och hota suveräna stater för att de tvekar? För mig är det solklart vilket företag man inte vill ta i med tång. Oberoende om man "sparar miljarder" eller inte.

Haha du säger att det inte står av spioneri och sen skriver du precis efter vilken har större chans att spionera, smh.
Allt det du pratar om skrev jag i mitt inlägg du svarade på.

Som jag sa så om det inte finns något underlag för spioneri och vi sparar miljarder på att köra Huawei så tycker jag vi ska köra det utan tvekan.

Däremot om det finns underlag för spioneri (finns inte idag) eller att om vi kör Ericsson så blir det 500 nya jobb i Sverige. Visst då kanske det ska köras Ericsson eller Nokia/Siemens istället.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Haha du säger att det inte står av spioneri och sen skriver du precis efter vilken har större chans att spionera, smh.
Allt det du pratar om skrev jag i mitt inlägg du svarade på.

Som jag sa så om det inte finns något underlag för spioneri och vi sparar miljarder på att köra Huawei så tycker jag vi ska köra det utan tvekan.

Däremot om det finns underlag för spioneri (finns inte idag) eller att om vi kör Ericsson så blir det 500 nya jobb i Sverige. Visst då kanske det ska köras Ericsson eller Nokia/Siemens istället.

Så ett företag som vägrar ha någon som helst transparens och som är kopplad till en diktatur som dessutom hotat andra stater så fort de får chansen är det mindre chans att de spionerar än ett inhemskt företag som varken är kopplad till en diktatur eller ens till den svenska staten? Är det vad du vill komma fram till? För om det är vad du vill komma fram till så är du fruktansvärt naiv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så ett företag som vägrar ha någon som helst transparens och som är kopplad till en diktatur som dessutom hotat andra stater så fort de får chansen är det mindre chans att de spionerar än ett inhemskt företag som varken är kopplad till en diktatur eller ens till den svenska staten? Är det vad du vill komma fram till? För om det är vad du vill komma fram till så är du fruktansvärt naiv.

Jag har redan skrivit helt klart vad jag menar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X