Permalänk
Avstängd

Minska Spam / Scam

Finns det något smidigare sätt att få över saker till sin skräppost korg när man kör hotmail mail? Är så jävla trött på att någon lyckats komma över min mail och jag ser en ökad distribution av dessa, "Låna pengar utan krav på säkerhet" "Bitcoin Code" Och för att inte tala om denna Jä*** Stefan_holmquist FWD: Så tjänar du stort på bitcoin code etc,
Att avregistrera sig på deras mail listor ser jag som ett STORT No No, tror mer på att om man skriver in sin mail på deras Avregistrera sidor så får man bara mer.
Har flertal gånger lagt till mailen som Skräppost men antar att dom skickar från olika "från" adresser hela tiden.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna köra en mailklient, t.ex. Outlook, och där lägga in filter som reagerar på särskilda ord som du själv anger. Exempelvis: bitcoin, lån etc. Dessa sorteras då bort som skräp.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Just hotmail verkar väldigt drabbat av skräppost tyvärr.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd

Jag har Outlook (O365 klient) lokalt på min hemmadator, Och jag har lagt in regler där, Problemet är att reglerna inte verkar appliceras upp om inte datorn är igång och således så fortsätter mailen att spammas in mot min inkorg på mobil etc, tills dess att min dator hemma är igång.

Skrivet av Asce:

Du skulle kunna köra en mailklient, t.ex. Outlook, och där lägga in filter som reagerar på särskilda ord som du själv anger. Exempelvis: bitcoin, lån etc. Dessa sorteras då bort som skräp.

Permalänk
Avstängd

Intressant, jag tycker att min skräppost på Hotmail består av 99 % icke-spam/scam mail. Det verkar inte heller gå att fixa

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lagerlöf:

Intressant, jag tycker att min skräppost på Hotmail består av 99 % icke-spam/scam mail. Det verkar inte heller gå att fixa

Ge mig din epost så kan jag fixa så du får mer spam/scam mail

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med min hotmailadress, och då är det ändå en mail som jag är rätt försiktig med att registrera på skumma sidor. Bitcoin code, låna pengar och den där jävla stefan holmquist.

Kommer tamefan hundratals per dag, försökt blockera och skapa regler men det hjälps inte. Irriterande mycket hamnar i inkorgen istället för skräpkorgen.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av quopo_87:

Jag har Outlook (O365 klient) lokalt på min hemmadator, Och jag har lagt in regler där, Problemet är att reglerna inte verkar appliceras upp om inte datorn är igång och således så fortsätter mailen att spammas in mot min inkorg på mobil etc, tills dess att min dator hemma är igång.

Om reglerna har problem att appliceras så kanske det är något fel på din SRS (send receive settings) fil för outlook, eller liknande.

Du skulle kunna ta en titt på vanliga orsaker och vad man kan göra för att fixa till det....här till exempel: https://www.lifewire.com/fix-outlook-rules-not-working-469300...

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Just hotmail verkar väldigt drabbat av skräppost tyvärr.

Det är nog inte mer stalkat än andra mailtjänster.

Men det kan säkert kännas så mot tex Gmail, som har en såpass bra koll på spam att det är ytters sällsynt att något av den hamnar utanför spamburken, eller att något relevant hamnar däri.

Och det behövs tyvärr, för att idag ens försöka hålla sin @ från att hamna i flera listor är totalt meningslöst. Snappas den upp någonstans alls är den överallt ändå. Och precis som lösenrobotar så finns det också de som bara spammar adresser tills de inte får ett negativt serversvar. Så adressen behöver inte ens vara känd innan du är med i listorna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Just hotmail verkar väldigt drabbat av skräppost tyvärr.

Beror nog mer på vad man gör med sin mail.
Har en jag kört i snart tio år som totalt har fått in <10 spam. Däremot så hamnar saker från vanliga företag och mina släktingar i spam ganska ofta :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Har exakt samma problem med min hotmailadress, och då är det ändå en mail som jag är rätt försiktig med att registrera på skumma sidor. Bitcoin code, låna pengar och den där jävla stefan holmquist.

Kommer tamefan hundratals per dag, försökt blockera och skapa regler men det hjälps inte. Irriterande mycket hamnar i inkorgen istället för skräpkorgen.

Den där Stefan förtjänar allt vad helvetet kan erbjuda.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Den där Stefan förtjänar allt vad helvetet kan erbjuda.

Glöm ej Martin från Kundtjänst, undrar hur mycket dessa alias har kostat samhället i form av bortkastad tid?

Permalänk
Inaktiv

Har haft hotmail i evigheter men aldrig använt de, har de enbart för Windows relaterade grejer.
Har även gmail men samma sak där enbart för appar till telefonen.

Kör med Tutanota som har en stenhård gallring av skräp post, har lagt in så Gmail och Hotmail vidarebefordras till Tutanota och mejl från Microsoft åker direkt in i spam mappen utan att jag gjort något, jag får också extremt mycket skräppost men som sagt Tutanota gallrar bort mer en 100% av allt jag får från Hotmail och Gmail, är alltid tvungen att kolla i spam mappen om de är något som hamnat där av misstag, men eftersom jag uteslutet använder Tutanota så börjar de bli mindre skräp post, man kan skaffa upp till 5 extra mejl adresser om man vill i Tutanota vilket är perfekt om man vill ha någon skräp mejl adress som man kan använda ibland.

Permalänk
Medlem

Jag lade in ett gmail konto för ett par veckor sedan och nu kommer det in en massa spam som min vanliga e post rensar med
jag får ju ändå kolla spamm mappen i fall att..

Jag tror att det är pga gmail kontot och har loggar ut från webbläsare, kan ju vara annat än Google kontot , men känns som det är gmail/Google konto som är orsaken.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera en gratis app till mobilen (Android, vet inte om den finns till iOS) som heter Email Spam Blocker. Man får lära appen manuellt vad som är spam och inte men efter ett litet tag gör den nästan ett 100 % resultat, och helt gratis som sagt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxlabmobil...

Skickades från m.sweclockers.com