Vilka riktigt bra 2 in 1 datorer finns det?

Permalänk
Avstängd

Vilka riktigt bra 2 in 1 datorer finns det?

Jag tycker nästan att det är hopplöst att leta efter bärbara datorer. Ofta är det lite som skiljer mellan datorer och man kan därför inte hitta dom på prisjakt. Är det någon som känner till riktigt bra 2 in 1 datorer? Prisklass kan vara allt från 5000 till 14000. Jag har mecenat och STUK så kan få rabatterat pris på dessa.

Mvh

+ kan lägga till att den ska användas för studier.

Permalänk
Medlem

Surface Pro X är det enda vettiga jag klämt lite på som faktiskt känns 2 in 1 på "riktigt" (Jag pillade dock på en av de dyrare modellerna). Det kostar dock rejält premium och du behöver köpa till tangentbord och penna separat till de billigare modellerna, men med lite rabatt kan du kanske komma undan med 14000:-. (Se till att läsa recensioner innan du köper, dessa kommer inte utan problem som kan ses som mer eller mindre stora beroende på hur man använder den)

Om du är ute efter rå prestanda finns det förmodligen lämpligare enheter där ute, men jag vet inget jag skulle säga faller in under "riktigt bra 2 in 1"-kriteriet.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem

Kika på en HP spectre x360.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kör själv nya Dell XPS 13 2 i 1 7390. Prima än så länge.

Permalänk
Medlem

Kör en Lenovo C930 för mina studier som jag är väldigt nöjd med. Så här i efterhand så hade jag nog inte valt den pga 2-1, just för att jag knappt använder det. Som laptop i sig tycker jag den aboslut håller mått. Hade bara den haft thinkpad tb så hade jag rekommenderat den starkt.
-Weon

Permalänk

Jag satt med samma fråga för 18 månader sedan då jag ville komplettera min stationära. Surf i soffan helt enkelt. Jag skaffade en HP Pavilion x360. Mitt krav var bakgrundsbelyst tangentbord, blank ips-skärm och ssd. Jag betalade 5.300kr för den med rabatt från Benify. En positv överaskning var att det ingick en penna som fungerar väldigt bra för en som knappt testat hur bra en Apple Pen är.

Den duger gott till surf och skrivande. Kvalitén tycker jag är väldigt bra i förhållande till priset och det var inte försvarsbart att betala mer för en sekundär dator. De ända felet jag ser är de barnsjukdommar som windows och tillhörande applikationer har med att hantera 2-1.

Idag hade jag köpt en ipad-pro då jag inte ser windows som en plattform för surfplattor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Finns två nackdelar med de flesta 2 in 1 laptops:
1. 16:9 skärm som är helt värdelöst i portrait-läge
2. Tjock och otymplig i tablet mode

Har en Spectre X360 som jag ibland använder i stand/tent mode men i princip aldrig som surfplatta.
Pekskärm är dock väldigt smutt!

Permalänk

Har själv en Lenovo Yoga som är några år gammal. Är en 2 i 1 som man kan vika skärmen på så att man kan använda bara touch skärmen. Fungerar bra - inget att klaga på dessutom billig.

Skickades från m.sweclockers.com