Permalänk

Louqe Ghost S1 Custom Loop

Hej! Detta blir första byggloggen på Sweclockers för mig!

Har planerat att göra en bygglogg tidigare. Tyvärr är det lätt att fastna i byggandet när man väl är igång! Men i alla fall, som Rubriken säger så ska detta bli ett Custom loop bygge i ett Louqe Ghost S1!

Har haft chassit liggandes hemma en tid för planering av bygget som t.ex val av komponenter och modifikationer som ska göras!

Vad som ska göras är följande.

Lackera chassit.

Skära ut sidoplåtarna för att montera härdat glas.

Sleeva kablage.

Montera komponenter samt loop.

Komponenterna jag bestämt mig för i detta bygge:

Chassi: Louqe Ghost S1
CPU: Intel i7 9700k
GPU: Evga GTX 980ti Hybrid. (Har en SLI lösning i min main pc och korten duger ett bra tag till)
Motherboard: ASUS ROG Strix Z390-I GAMING
PSU: Corsair SF750
RAM: Corsair eller G.Skill
CustomLoop: EKWB och Alphacool
Kablage: MDPC-X

Har för närvarande köpt och fått hem PSU och Motherboard till bygget. Så jag kan börja sleeva kablaget när min order från MDPC-X anländer här i veckan. Gör såhär för att jag väntar på saker från Staterna (vilket kan ta tid ibland).

Kommer uppdatera här så fort jag får hem sakerna i veckan!

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Lycka till Har själv byggd custom loop i S1 med kopparrör och det är TAJT men roligt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

GLHF, kommer bli tight som ett helvete! Joina SweC discorden om du behöver hjälp, vi har några som byggt custom i det chassit

Visa signatur
Permalänk

@ggalaxyy: Får ta och joina gruppen när jag är hemma! Kommer säkert stöta på problem längst vägen😅

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Hoppas det gått framåt, kul att få se hur du får plats med allt i chassit framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Cmark: Har varit dålig på att uppdatera loggen. Väntar på lite leveranser som blivit fördröjda, borde komma i veckan eller till nästa vecka! Men jag hoppas kunna börja i helgen

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk

Hej igen! Ett tag sen jag postade här tyvärr! Nu har jag börjat få hem det viktigaste till mitt spöke! Lite saker till loopen som saknas bara!

Delar en bild här, tills det är dags att börja bygga i mitt spöke!

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Några updates? Häftigt med vattenkylning i ett så pass litet chassi.

Permalänk

@resmos: Tyvärr har jobbet tagit över den mesta av tiden på senaste. Ska uppdatera loggen så fort det lugnar ner sig på jobbet! Men nästa del är att fortsätta sleeva kablar så de blir färdiga 😁

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Lycka till Har själv byggd custom loop i S1 med kopparrör och det är TAJT men roligt

oooh, vet du vad, jag är väldigt intresserad av att se det bygget. Har du lust att skapa ett galleri och visa upp?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk

@kirayatail: Tänkte göra ett Galleri när allt är klart 😁 men kommer posta bilder här under byggets gång!

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Hej igen! Ett tag sen jag postade här tyvärr! Nu har jag börjat få hem det viktigaste till mitt spöke! Lite saker till loopen som saknas bara!

Delar en bild här, tills det är dags att börja bygga i mitt spöke!
https://i.imgur.com/ZLKznsd.jpg

Bra stack med saker! Hoppas du får ihop allt!

Permalänk

Hej igen! Blev lite saker under BlackFriday!

Tyvärr glömde jag bort att kolla höjden på kortet när jag beställde. Vilket blir ett problem om jag ska montera en radiator i toppen.
Lite ångest över det nu tyvärr, men det finns bara lösningar på problem!

Det enda alternativet jag har, vad det ser ut som är att kapa bort en bit av hållaren till fläkt/radiator monteringen, och montera reservoaren i toppen istället med tillhörande distanser.

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Kul! Ganska stor uppgradering!

Är det en beprövad lösning på problemet? Hoppas det är hyfsat enkelt. Vet att optimum tech på youtube byggt vattenkylt i samma chassie. Har du sett hans grejer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cmark:

Kul! Ganska stor uppgradering!

Är det en beprövad lösning på problemet? Hoppas det är hyfsat enkelt. Vet att optimum tech på youtube byggt vattenkylt i samma chassie. Har du sett hans grejer?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte sätt någon som behövt göra det, men får se hur jag ska göra. Antagligen blir det att såga bort så mycket det behövs för att inte krocka med kortet Men beprövad lösning skulle varit ett annat kort från börja haha

Löste det första hindret, genom att byta ut terminalen på kortet för anslutningarna med en Faggan gjort. Då han upptäckte det problemet när han byggde förut.

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Okej. Men det är bara i själva hållaren du behöver ta bort material eller? Iaf borde det ju vara lugnt.

Jag råkade också köpa för högt grafikkort till Ncase m1. Det går inte att få ur längre. Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cmark:

Okej. Men det är bara i själva hållaren du behöver ta bort material eller? Iaf borde det ju vara lugnt.

Jag råkade också köpa för högt grafikkort till Ncase m1. Det går inte att få ur längre. Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, det är bara själva hållaren som behöver kapas ur lite

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk

Lämnade in sidopanelerna på vattenskärning för några veckor sedan. Tanken var att använda mig av härdat glas egentligen, men det fick bli någon typ av akryl istället då det var lättare att använda samma firma för hela paketet!

Kvar att göra på själva chassit är lack. Ska i mellandagarna försöka få tid till att skissa lite på designen innan det blir av

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Följer med intresse. Diggar också pizzakartongen i bakgrunden!

Permalänk

@Ephoria: man blir lätt hungrig när man börjar bygga etc haha ^^

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk

Fortsättning på mitt spöke

Tyvärr har jobbet åter igen tagit upp all tid, därför har inga uppdateringar blivit av. 🙁

Men det kommer komma bilder på bygget så fort jag kommit igång med datorn
efter tryck och vätske testet är klart 😀😀

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Ser schysst ut, väntar på uppdateringar