Dell Dimension 4100 inkl tangentbord och 15 tum skärm.

Permalänk
Medlem

Dell Dimension 4100 inkl tangentbord och 15 tum skärm.

Antikvariat/samlarföremål. Dator från den goda gamla tiden vid millenieskiftet då kapplöpningen mellan AMD och Intel resulterade i en fördubbling av processorprestanda årligen. När datorn beställdes av min pappa var den snabb, när den levererades några månader senare var den ok, året därpå lite slö osv Har behållit den av nostalgiska skäm men behöver nu frigöra utrymme.

Sätter ett fast pris på 300 kr i ett försök att hitta en retrodator-entusiast som köpare. Endast avhämtning!

Läs hela annonsen här

Permalänk

@Lei:

Åh! Hade jag bott i Stockholm så hade jag hämtat direkt! Håller på med lite retrobyggen hemma just nu.

Hoppas du hittar en bra köpare

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem

Haha, nostalgitripp deluxe!

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Medlem

@Lei: Säg till om du vill sälja tangentbordet separat!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är riktigt sugen...

Är det en Pentium 3 som loggan visar på chassit ?
Har du mer specs?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Funkar den? Är ute efter en Windows 98 dator där allt funkar

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad och kan hämta efter 17 i veckan och/eller när som under helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är riktigt sugen...

Är det en Pentium 3 som loggan visar på chassit ?
Har du mer specs?

Det stämmer. Pentium 3, 1GHz. 256MB RAM. 20 (18,6) GB hårddisk.

Skrivet av Herr Kantarell:

Funkar den? Är ute efter en Windows 98 dator där allt funkar

Tyvärr, den är installerad med Windows ME (om någon kommer ihåg den), så ingenting fungerar
Jag tog just upp datorn och provastartade, CMOS batteriet har tagit slut men ananrs fungerar datorn fint.
Uppdaterar annonsen med bilder.

Skrivet av JoXo:

Jag är intresserad och kan hämta efter 17 i veckan och/eller när som under helgen.

Fredag efter 17 går bra eller söndag eftermiddag.

Tillägg: kan inte uppdatera annonsen efter 24h... för lat för att lägga upp bilder, kan sms:a för de som kräver bildbevis.
Hittade för övrigt en bunt gamla spel som jag kan skicka med el möjligen sälja separat (dock i ett paket):
Need for Speed Underground 1 och 2, No One Lives Forever 2, Starcraft + Brood War.

Tillägg: kan inte uppdatera annonsen
Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@Lei: Säg till om du vill sälja tangentbordet separat!

Om den som köper datorn inte vill ha tangentbordet ger jag den till dig
Jag ska säga dock att den känns inte som ett mekaniskt tangentbord (tror inte heller att den är det).

Permalänk
Medlem

Tittar gärna förbi å köper den av dig på fredag om jag är först i kön ?! Du får gärna dm'a mig isf

Permalänk
Medlem

@Lei: Om bild på baksidan går att få blir jag väldigt tacksam!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoXo:

Tittar gärna förbi å köper den av dig på fredag om jag är först i kön ?! Du får gärna dm'a mig isf

Ja, det går bra. Du är den som visat starkast intresse så du är först i kön! Nu när jag tänker efter, det går bra imorgon (torsdag) efter 17 också : )

Skrivet av morronrost:

@Lei: Om bild på baksidan går att få blir jag väldigt tacksam!

Kom just på att det finns Google Photos...

https://photos.app.goo.gl/viVEAHxdyTejYyM2A

https://photos.app.goo.gl/GoubH1uNUuYiFmg97

https://photos.app.goo.gl/kPF4ZvXSFNNLMmFN7

https://photos.app.goo.gl/ZHHuAxAHj1ddKx7f9