Vi besöker Inets huvudlager hos Exertis Captech

Permalänk
Melding Plague

Vi besöker Inets huvudlager hos Exertis Captech

Efter en tripp till huvudkontoret beger vi oss till Inets huvudlager, för att ta reda på vad som händer när en beställning lagts.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hm. Hmmm. Men vart laddas pingvinstångarna in när man har en helt automatpackad order?

Permalänk
Medlem

Lakritsstängerna/häxvrålen kan dom skicka till mig

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Lakritsstängerna/häxvrålen kan dom skicka till mig

Lakrits är också min favorit.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Kul att få se bakom kulisserna men jag skulle också vilja se var min dator byggts. Kommer det i en tredje del?

Permalänk
Medlem

Alltid intressant med dessa "dokumentärer"! Två tummar upp!

Permalänk
Avstängd

Den stora frågan är var Veiron i ottan sitter någonstans?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

hm. Hmmm. Men vart laddas pingvinstångarna in när man har en helt automatpackad order?

Kanske inte alls?
Jag beställde 2 ordrar i slutet av 2019 och fick 3st leveranser men bara 1st pingvinstång!

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Avstängd

Någon insatt inom industriell teknisk logistik som vet namnet på mjukvaran som används för det automatiserade systemet som sorterar kommande ordrar och även packar en del av dem? Bara kul att veta helt enkelt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

hm. Hmmm. Men vart laddas pingvinstångarna in när man har en helt automatpackad order?

Kanske är därför man bara får pingvinstång ibland?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Inte lika avancerat som hos komplett..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Någon insatt inom industriell teknisk logistik som vet namnet på mjukvaran som används för det automatiserade systemet som sorterar kommande ordrar och även packar en del av dem? Bara kul att veta helt enkelt!

Jag såg ingen närbild på någon mjukvara så det är svårt att säga, många sådana här system är också ganska specialbyggda för en kund. Men Vanderlande är ett stort företag på denna arenan även om deras största business är bagagehanteringssystem för flygplatser.

Permalänk
Medlem

Trodde bokstavligen inte att onlinelager var separerat från själva Inet's huvudplats.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har fått 1 pingvinstång på 4 ordrar. Visst är det en bonusgrej men ändå.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Inet borde låta oss kunder ange vilka smaker vi gillar. Jag har absolut inget emot lakrits.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressanta videos, alltid kul att se "insidan" av saker och ting

Permalänk
Medlem

En kvalificerad gissning så läggs pingvinstängerna till i den manuella delen.
Det skulle dels förklara (i slutet av klippet ca: 7.54) varför det står förpackningar, som är öppnade, med stänger där de manuellt scannade varan å tryckte på den röda knappen. Samt varför folk bara får en stång lite sporadiskt.

Visa signatur

.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kan ta dubbelt med lakrits 👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Inte lika avancerat som hos komplett..

Då har Inet lyckats bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Trodde bokstavligen inte att onlinelager var separerat från själva Inet's huvudplats.

Det är typ 5 minuter bort från sisjön men annan byggnad ja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har alltid fått pingvinstång (och aldrig lakrits, yes!) - men noterat att den vikta pappgrejjen tom har en flik som fällts ut med hål i för att hålla den runda stången - "attention to detail"!

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

Har alltid fått pingvinstång (och aldrig lakrits, yes!) - men noterat att den vikta pappgrejjen tom har en flik som fällts ut med hål i för att hålla den runda stången - "attention to detail"!

Den flärpen lade jag märke till idag! Aldrig sett den innan, tror inte den fanns förra gången jag fick godis.
Den idag hette för övrigt Tivolistång!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon insatt inom industriell teknisk logistik som vet namnet på mjukvaran som används för det automatiserade systemet som sorterar kommande ordrar och även packar en del av dem? Bara kul att veta helt enkelt!

Skulle kunna vara Astro, har vi på vårt lager och det optimerar lagerplatsen efter plockfrekvensen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Tummen upp, älskar att se vad som händer bakom kulisserna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon insatt inom industriell teknisk logistik som vet namnet på mjukvaran som används för det automatiserade systemet som sorterar kommande ordrar och även packar en del av dem? Bara kul att veta helt enkelt!

Skrivet av Biermann:

Skulle kunna vara Astro, har vi på vårt lager och det optimerar lagerplatsen efter plockfrekvensen.

Skickades från m.sweclockers.com

Lagerstyrningsystemet heter KiSoft One, jag vet eftersom jag jobbar med det

Jag visste att vi har en kund som heter Exertis, men jag hade ingen aning om att de skötte Inets lagerhållning (jag är inte personligen involverad i vårt projekt för dem). Kopplade inte direkt namnet när jag läste rubriken, men kände dock igen våra "Pick to Light"-bars bakom Emil på bilden för videon.

Rätt kul att se den teknik man jobbar med på nyhetssidan till det forum man använt för att stimulera sitt teknikintresse sedan tonåren

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Lagerstyrningsystemet heter KiSoft One, jag vet eftersom jag jobbar med det

Vi söker för övrigt nya mjukvaruutvecklare, om någon känner sig manad att lära sig dessa system lite mer grundligt

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Tackar för videon, det uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha! min gamla lagerchef Alexander

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Farthinder:

Haha! min gamla lagerchef Alexander

Väldigt trevlig!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: absolut! en väldigt driven person

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W