Billig nyckel Windows 10 OEM

Skrivet av janee:

Hur gammal var Windows 10 ISOn?

Tiden för uppgraderingar är begränsad för alla versioner av W10 "end of service dates"
https://i.imgur.com/J9ZkNFH.png

Den är... gammal. kanske 3’e eller 4’e utgåvan

Skrivet av fragwolf:

Det finns sidor med Väldig bra priser som är "lagligt".

Tips på någon sådan sida? Vad är lägsta priset man kan förvänta sig för en riktig nyckel?

Värt att notera är att du kan fortfarande aktivera din Windows 10 kopia med en Windows 7 nyckel. Jag hade inte rekommenderat något att köpa en Win7 nyckel men har man en liggandes är det bara att aktivera.

Skrivet av Cyne:

Tips på någon sådan sida? Vad är lägsta priset man kan förvänta sig för en riktig nyckel?

Från en auktoriserad återförsäljare? Drygt 1330 kr för W10H ESD eller 1169 kr för dito fast FPP/USB.

jag köpte en nyckel på ebay för £4 ,har funkat i snart 3 år!

Köpt 8st totalt på livekort.se alla funkar.

Skrivet av DWDW:

jag köpte en nyckel på ebay för £4 ,har funkat i snart 3 år!

Skulle aldrig rekommendera något annat än just ebay. Möjligtvis g2play eller liknande också, men de säljer dyrare licensnycklar.

Läs det här.

Jag vet att denna tråden är ganska gammal men om någon vill ha svar på frågan läs denna artikel. https://www.techadvisor.co.uk/feature/windows/do-cheap-window...

Dessa oem nycklar. Kan man använda de igen om man formaterar datorn? Man har alltså samma dator med samma delar. Man vill bara installera om i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MrJiM:

Dessa oem nycklar. Kan man använda de igen om man formaterar datorn? Man har alltså samma dator med samma delar. Man vill bara installera om i framtiden.

Om Windows har blivit aktiverat så vid ominstallation på samma hårdvara, behövs ingen nyckel och när det frågas efter det under installationen så väljer man bara "Jag har ingen nyckel", Windows kommer sedan att aktiveras automatiskt igen när installation är klar.
Detta gäller på OEM & Retail.

Om man dock inte anger någon nyckel så måste man se till att välja samma version som man hade tidigare (Home, Pro etc.), annars kommer det att krävas en ny licensnyckel för att aktivera den version man valde att installera.