Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag köpte en pryl på e-handel förra veckan, i fredags.

Efter jag beställt gjorde jag tvärtom mot vad man ska, jag gick in och läste recensioner om företaget i fråga. Dåliga betyg och det ena med det tredje.

Jaja i värsta fall har jag torskat 200 pix tänkte jag.

Nu när jag kom hem, låg det jag hade beställt i brevlådan. På en måndag(!)...

...fortfarande låga tankar på funktionalitet packade jag upp min konverterare och pluggade i sladdarna och den funkade som den skulle.

1. Recensioner behöver nödvändigtvis inte stämma
2. Lyssna aldrig på andra människor

WC3 reforged är ju kalaskul, hade jag läst recensionerna innan så hade det garanterat inte blivit något köp.

Jag resonerar som så att negativitet föder negativitet - till den milda grad att folk som inte ens provat eller vet vad det är för spel yttrar sig och ställer sig på den negativa skarans sida så länge den är i majoritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Är du en sådan som ger fullt betyg till CDON bara för att de faktiskt skickat det de skulle, utan att du haft någon ordentlig erfarenhet av deras support, returhantering osv?

Permalänk
Medlem

Jag antar att alla de på Blizzard, som hade en hand med i spelet (no pun intended) när de titlar i deras katalog som satte företaget på kartan skapades, har lämnat för länge sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Åter igen har naiva gamers blivit lurade, hur många gånger kan samma kundbas bli lurade av spelutvecklare innan de lär sig att hålla hårt i plånboken och bara öppna den för något bra?😂😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu är det ju långt mycket värre än så.
Till och med icke-naiva gamers har blivit drabbade då Blizzard har bokstavligen stulit Warcraft III från spelarnas hårddiskar. Vilket i sig är väldigt oroväckande då Battle.net klienten nu beter sig som ett virus.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är du en sådan som ger fullt betyg till CDON bara för att de faktiskt skickat det de skulle, utan att du haft någon ordentlig erfarenhet av deras support, returhantering osv?

Har aldrig haft problem med returer eller vid kontakt med kundservice, men nej har aldrig betygsatt CDON. Mina paket därifrån dröjer max 2-3 arbetsdagar, returnerat varor 3 gånger på 15 år.
Samma folk som gnäller på Postnord, jag tror personligen att det förstoras dels av enskilda individers beteende som alla stora tidningar skriver om. Nån lastbilschaufför som prejade nån eller snubben som kastade in paket i bilen osv. Jag struntar i vad folk säger för merparten vill bara ha något att gnälla om och gör allt för att svärta ner redan nedsvärtade rykten.
Har inte haft ETT endaste ärende där posten har hanterat mina beställningar felaktigt eller tagit lång tid på sig eller skickat paketet till smygehuk för att sen ta en tur till Haparanda och svänga runt 29 varv i Göteborg innan det landar hos mig. Det handlar om så fåtal människor detta händer för. Varför vet man det? Jo, för att merparten av all post och paket kommer fram.

Jag tror inte att det beror på att jag är särskilt lyckosam, tror snarare att det finns så satans mycket fejkade betyg för att folk inte har något bättre för sig.
Mobbing är ju förbjudet, då hoppar man på företag istället, särskilt om det vart belyst i media eller t.ex. här.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du skulle tänkt "Blizzard ska aldrig få mina pengar igen". Sök på Jim Sterling och titta på hans senaste klipp.

Byt ut Blizzard mot Activision och jag är med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag förstår inte hur ett spel. Alltså ett spel. Du vet. Ett spel. Inte ett barn, inte en människa, inte en atombomb, inte ett världskrig.
Utan ett spel. Hur kan ett spel få vuxna män att gråta så himla mycket?

Förundrande tycker jag i alla fall. Det är ett kul spel, jag spelade WC3 också och jag har ingenting att klaga på.

Tycker att det är ett givet köp för den som gillar strategi Old school i nyare fodral. Sen att allt inte är som det var förr är bra, för bakåtsträvare har vi tillräckligt många av, ellerhur?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har fel. Jag är en tjej som spelat WC3 (ja, vi finns faktiskt) en hel del genom tiderna, både offline och battle.net. Haft mycket glädje, spänning, irritation, skadeglädje, eufori m.m. med det spelet. Det var tider det, när en inte hade fullt upp jämt och ständigt för att få ekonomin och vardagen att gå ihop, att kunna sätta sig ner och spela det en kväll då och då. Om du inte kan förstå varför jag är bedrövad över att något som varit så bra förstörts kan jag lika gärna sluta argumentera.

Skrivet av evil penguin:

Det där låter ju för mig som att det även i ditt resonemang åtminstone delvis handlar om något annat än betygsättning. (Försök att bestraffa / få uppmärksamhet / något?)

Sedan är det förstås alltid problematiskt med betygsättning av spel som genomgått påtaglig förändring över tid. Det är ju dock inte något unikt, även om det mer typiska väl är att spel blir bättre när de patchas.

Delvis. Jag bedömer ganska många aspekter kring ett och samma spel, inte bara gameplay. I det här fallet skulle det "bara" hamna på 4/10 om jag enbart bedömde gameplay och inget runt i kring som uppfinningshöjd, avtalsvillkor m.m. Tänk så här, om jag köper ett indiespel för €1 och det visar sig vara helkasst så skulle jag av den anledningen ge det ett betyg i nedre delen av skalan, kanske 2-3 av 10.

WC3R ger jag 0 av 10, varför då?
Av de anledningarna jag (och flera) beskrivit tidigare:
Varför är det så hemskt att Blizzard nu vill äga allt vi gör? Jo, jag och en vän har byggt flera custommaps (alltså från grunden med helt annorlunda tematik) och vi vill absolut inte att de ska ägas av Blizzard. Skamligt!
Varför är det så hemskt att spelet är ostabilt? Tänk lite själv. En tappar stämningen helt och blir det för mycket så kan en lika gärna ge upp.
Varför är det så hemskt att de inte levererat utlovat material? Sabbade förväntningar på en remake. En remake innebär ofta att den äldre obsoleras, vilket WC3 råkat ut för.
Varför är det så hemskt att godtyckligt banna spelare som är obekväma? Fast spelarna inte gjort något direkt olagligt? Bedrövligt.
Varför är det så hemskt att de nekar refunds på olaglig basis? Vi har ett konsumentskydd av en anledning. Vad ger de rätten att ignorera det?
Varför är det så hemskt att de inte utökat portabiliteten? Mitt primära system är Linux så för mig har det betydelse att de inte låser in sig på en oetisk plattform. Om något borde de kunnat fixa det så hade de iallafall gjort någonting rätt.
Varför är det så hemskt att de tagit bort funktioner? Alltså, wut? Det är inte samma spel, det är försämrat!

WC3R är en besvikelse eftersom det inte levererat vad det lovat. Allt som skulle vara bättre än det gamla är precis noll. Med andra ord så hamnar det i botten av betygsskalan för att det inte finns något som utmärker det.

Summa summarum,
Förväntingar som inte uppfyllts. - Placerar spelet i den nedre delen av betygsskalan.
Hela släppet präglas av girighet. - Det är inte 1€ vi pratar om, det är många fler €. Och att det inte finns förbättringar från det gamla... Redan här överträffar de kassa indiespel i dumhet. Placerar spelet i botten av betygsskalan.
De har förstört WC3. - Kanske det mest allvarliga, det finns inget att gå tillbaka till om en inte gillar WC3R. Definitivt 0 av 10. Nej förresten, hade det gått att ge minusbetyg så skulle de fått det.

Skrivet av Elektroman:

Det du beskriver är så kallat flockbeteende, och förekommer lika mycket oavsett om majoritetsomdömet är positivt eller negativt. Det handlar helt enkelt om att folk tenderar att följa med strömmen.

Jag tror sådant beteende uppmuntras mest i ratingsystem som endast består av "tumme upp eller tumme ner" där det är väldigt lätt att följa med strömmen. Att i alla fall ha en graderad skala borde vara minimum. Men egentligen borde det vara mer komplexa parametrar för recensioner, som är svårare att kopiera rakt av, och därmed tvingar folk att faktiskt tänka till innan de recenserar.

Jo precis, graderade skalor är mycket bättre än +/-, för det ger utrymmet att värdera hur bra/dåligt någonting är. Som jag sade så är jag väldigt restriktiv med topp/bott-omdömen. Min nolla förtjänar de här alltså, vilket folk tyvärr verkar ta som att jag bara "följer strömmen" och vill "bestraffa" dem för att det är coolt.

Skrivet av Lordsqueak:

Mja, man kan ju kanske tycka att recensionsbomba är dåligt, men om jag ser ett spel som har fått 0,5 i betyg, så vet jag direkt att här pratar vi om ett spel som inte bara är dåligt, utan developers som sviker deras kunder så pass mycket. Att ett spel inte riktigt håller måttet och får dåligt betyg är en sak, men nog är det väl värre med ett spel som borde vara bra, och sviker spelaren så pass mycket. Vad för tillit har man för devs, om dom gör det? Nu är det ju iofs Blizzard vi snackar om, så det är ju ingen hemlighet varför, men annars när jag kollar recensioner på ett spel så kollar jag just dom missnöjda kommentarerna för att se eventuella problem. Om dom problemen är något jag är ok med, tja, då är jag ok med det. Om inte, så blir det inget köp. Att folk skriver att spelet är det bästa sedan färdigskivat bröd, säger mig ingenting. Samma med kommentarer som säger "this suxxors!!11elva!". Men det gäller ju att kolla runt lite och kolla varför folk är missnöjda.

"Recensionsbomba" känns som ett ord en plockat fram för att försöka tona ner och bortförklara varför det är så många som ger spelet kasst betyg. Här blir jag arg, eftersom folk verkar ha svårt att förstå varför jag lämnar 0 av 10 fast jag klart kan motivera det. Dessutom är jag restriktiv med det betyget för att det är till såna här tillfällen det ska användas.

Skrivet av windblownsnow:

Det blir säkert bra när betan blir klar

Enda hoppet jag har här är detta, att de fixar till dumheterna på sikt...

Skrivet av Aleshi:

Jag är glad att jag inte köpte det där. Jag är verkligen inte ett stort fan av att företag äger rätten att ändra på mjukvara jag köpt. Just att befintliga WC3 ska påverkas är inte ok. Därför jag inte gillar dessa tänster med butiker/launchers som autouppdaterar mjukvara eller kräver uppdaterade versioner för att starta dem. Och så undrar folk varför man inte hoppar i W10-båten. Man blir anklagad för att vara konspiratorisk. Nej, jag ingår inte i någon ondskefull komplott bara för att jag vill bestämma över mina egna programinstallationer.

Håller med dig fullständigt.

Skrivet av Alexraptor:

Fast nu är det ju långt mycket värre än så.
Till och med icke-naiva gamers har blivit drabbade då Blizzard har bokstavligen stulit Warcraft III från spelarnas hårddiskar. Vilket i sig är väldigt oroväckande då Battle.net klienten nu beter sig som ett virus.

Det här är det som är värst. Jag kan inte boota upp min gamla XP-dator och spela WC3 som förr längre.

Skrivet av Elakekocken:

Har aldrig haft problem med returer eller vid kontakt med kundservice, men nej har aldrig betygsatt CDON. Mina paket därifrån dröjer max 2-3 arbetsdagar, returnerat varor 3 gånger på 15 år.
Samma folk som gnäller på Postnord, jag tror personligen att det förstoras dels av enskilda individers beteende som alla stora tidningar skriver om. Nån lastbilschaufför som prejade nån eller snubben som kastade in paket i bilen osv. Jag struntar i vad folk säger för merparten vill bara ha något att gnälla om och gör allt för att svärta ner redan nedsvärtade rykten.
Har inte haft ETT endaste ärende där posten har hanterat mina beställningar felaktigt eller tagit lång tid på sig eller skickat paketet till smygehuk för att sen ta en tur till Haparanda och svänga runt 29 varv i Göteborg innan det landar hos mig. Det handlar om så fåtal människor detta händer för. Varför vet man det? Jo, för att merparten av all post och paket kommer fram.

Jag tror inte att det beror på att jag är särskilt lyckosam, tror snarare att det finns så satans mycket fejkade betyg för att folk inte har något bättre för sig.
Mobbing är ju förbjudet, då hoppar man på företag istället, särskilt om det vart belyst i media eller t.ex. här.
Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, det finns säkert fejkade betyg där ute. Folk som har mycket tid över sitter säkert och ödslar tid med hittepå-recensioner.

Permalänk
Medlem

Öh ~~ bara jag som slutade köpa Blizzardspel efter blåsningen med Diablo III? Det där end-gamet + Chatroom-bajset med SC2 några år tidigare.

Det är ett skitföretag som släpper skitspel. Deras IP:s är dränerade och reducerade till ett skämt. Det gäng som skapade SC1 och Diablo 1/2 är sedan lång tid tillbaka borta.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@balconette av ren nyfikenhet, vilka customgames?

Även om jag är djupt besviken på vad de har gjort med wc3 tft kan jag ändå förstå hur ett sådant misstag kan ha gått till. Problem/begränsningar med nuvarande eller framtida cross-play kompatibilitet, unifierad plattform för map-makers samt ev. ovilja att upprätthålla gamla servrar -> uppgradera allt till reforged! Kanske lite i god tro att även den gamla spelarbasen i wc3 skulle uppskatta att de också får ta del av den nya back-end och (kommande) tekniska uppdateringar, och inte känna sig utelämnade. Att själva lanseringen av många istället upplevdes som en förolämpning är egentligen ganska tragiskt och kan knappast ha varit avsikten. Kanske hade det kunnat avhjälpas med lite bättre kommunikation istället för en obligatorisk 30GB patch, eller rentav att skjuta på konsolideringen tills reforged faktiskt var en värdig ersättare. Samtidigt kanske uppdateringar skyndar på nu när vi alla sitter i samma båt och de bara har en version att förhålla sig till.

Permalänk
Medlem

@windblownsnow: Kul att du frågar!

Vi har byggt flertalet vardera, många är inte ens fintrimmade/färdiga, så drar ett par av våra bra exempel.

Min främsta är ett hjältefokuserat scenario där du är en person som springer runt på en stor karta, bygger byggnader för att: utvinna resurser, uppgradera personligt försvar, attack, snabbhet, utvinningshastighet m.m. i sällsynta fall så kan en bygga fler hjältar om du kommit väldigt långt. Syftet är att taktiskt hålla sig och sina byggnader gömda, inte få slut på resurser och undvika att bli dödad av motpart. Med flit är det svårt att döda hjälten bara sådär i början utan det krävs lite uppgraderingar för att spelet inte ska ta slut alltför fort. Funkar bäst med två spelare, men det går att ha flera. Dock sätter kartstorleken lite käppar i hjulet eftersom att gömma sig blir lite svårt. Speltid c:a 30-120 minuter.

Vännens främsta är en karta med två team, där det ena teamet har en bas att försvara och den andra består av hjältekaraktärer (en per spelare) som springer runt och letar värdefulla ingredienser i omgivningen. Ingredienserna går att brygga ihop till mer användbara resurser som i sin tur går att tillverka saker att anfalla basen med. Detta kan gå ganska långt. Vi har experimenterat med olika slut/parametrar som att hålla basen en viss tid, att basen kan uppgradera sin anfallsförmåga och till slut angripa omgivningen m.m. Ganska kul karta och det är roligast att spela flera hjältar mot en basbyggare. Speltid c:a 20-60 minuter.

Permalänk

Gjorde faktiskt en refund nyss, fick igenom den. Var lite klurigt att hitta. Anledningen till min refund är att jag önskar matchmaking (med ranking/ladder) och clans. Tänker inte sitta som på gamla WC3 på massa forum och följa massa olika ladders och tävlingar som är spridda att delta i.

Länken nedan tar en direkt till Refund
https://us.battle.net/support/en/help/product/war3r/1563/1628...
"The refund request page can be accessed via Blizzard’s official support website. After selecting the game in question and choosing the “request a refund” option, players can begin the process and, hopefully, receive a refund for the purchase. The refund option should be available regardless of when the game was purchased, according to the Reddit user who said they pre-ordered Warcraft III: Reforged over a year before release."

Källa: https://www.digitaltrends.com/gaming/warcraft-3-reforged-refu...

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

@Harbls: Tror folk är mer upprörda över att de pajade gamla Warcraft III än Reforgeds tillkortakommanden.

Permalänk
Medlem

Jag har läst alla inlägg i den här tråden och har inte sett ett enda som på något minsta sätt handlade om att de "förväntade sig warcraft 4". Inte i närheten faktiskt.

Men det är förstås "jättecoolt" att inte läsa tidigare inlägg och vara "edgy" genom att kalla sina medmänniskor för gråtande snöflingor.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felidae:

Jag antar att alla de på Blizzard, som hade en hand med i spelet (no pun intended) när de titlar i deras katalog som satte företaget på kartan skapades, har lämnat för länge sedan?

Warcraft III gjordes av Blizzard Entertainment som köpes upp och slogs ihop med Activision 2008.

Dagens "Activision Blizzard" har egentligen inget gemensamt med "Blizzard Entertainment" förutom namnet.
Skulle uppskatta att 99% av "Blizzards Entertainments" gamla personalstyrka har slutat eller fått sparken för länge sedan.

Kanske finns någon enstaka programmerare eller PR-snubbe kvar, men den sista stora "personligheten" som mig veterligen jobbade för Blizzard innan ihopslagningen var Chris Metzen och han slutade 2016 även om han fortfarande gör lite voice acting för dom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Warcraft III gjordes av Blizzard Entertainment som köpes upp och slogs ihop med Activision 2008.

Dagens "Activision Blizzard" har egentligen inget gemensamt med "Blizzard Entertainment" förutom namnet.
Skulle uppskatta att 99% av "Blizzards Entertainments" gamla personalstyrka har slutat eller fått sparken för länge sedan.

Kanske finns någon enstaka programmerare eller PR-snubbe kvar, men den sista stora "personligheten" som mig veterligen jobbade för Blizzard innan ihopslagningen var Chris Metzen och han slutade 2016 även om han fortfarande gör lite voice acting för dom.

Tack för svaret! Jag misstänkte att så var fallet. Nåväl, allt gott har ett slut, men jag får verkligen säga att jag är besviken på att ytterligare ett IP som jag tyckt om får sig en sådan här snörplig behandling.

Skrivet av Elakekocken:

Har aldrig haft problem med returer eller vid kontakt med kundservice, men nej har aldrig betygsatt CDON. Mina paket därifrån dröjer max 2-3 arbetsdagar, returnerat varor 3 gånger på 15 år.
Samma folk som gnäller på Postnord, jag tror personligen att det förstoras dels av enskilda individers beteende som alla stora tidningar skriver om. Nån lastbilschaufför som prejade nån eller snubben som kastade in paket i bilen osv. Jag struntar i vad folk säger för merparten vill bara ha något att gnälla om och gör allt för att svärta ner redan nedsvärtade rykten.
Har inte haft ETT endaste ärende där posten har hanterat mina beställningar felaktigt eller tagit lång tid på sig eller skickat paketet till smygehuk för att sen ta en tur till Haparanda och svänga runt 29 varv i Göteborg innan det landar hos mig. Det handlar om så fåtal människor detta händer för. Varför vet man det? Jo, för att merparten av all post och paket kommer fram.

Jag tror inte att det beror på att jag är särskilt lyckosam, tror snarare att det finns så satans mycket fejkade betyg för att folk inte har något bättre för sig.
Mobbing är ju förbjudet, då hoppar man på företag istället, särskilt om det vart belyst i media eller t.ex. här.
Skickades från m.sweclockers.com

Danske Folkeparti vill fortfarande skilja sig från Postnord, dels för att de anser sig sakna tillräckligt med inflytande i verksamheten, men också p.g.a. att posttjänsten har blivit märkbart sämre. Jag antar dock att en sådant beslut, som inledningsvis skulle innebära en kostnad på många miljontals danska kronor, enbart är motiverat av de mytonspunna s.k. "haters" som man hör så mycket om, vars energi dedikeras åt att hata på posttjänster. Det känns sannerligen som en rimlig slutsats.

Skrivet av Elakekocken:

Jag förstår inte hur ett spel. Alltså ett spel. Du vet. Ett spel. Inte ett barn, inte en människa, inte en atombomb, inte ett världskrig.
Utan ett spel. Hur kan ett spel få vuxna män att gråta så himla mycket?

Förundrande tycker jag i alla fall. Det är ett kul spel, jag spelade WC3 också och jag har ingenting att klaga på.

Tycker att det är ett givet köp för den som gillar strategi Old school i nyare fodral. Sen att allt inte är som det var förr är bra, för bakåtsträvare har vi tillräckligt många av, ellerhur?

Skickades från m.sweclockers.com

Och ändå sitter du här, och dedikerar lika mycket energi, eller t.o.m. mer, åt att försvara detta lilla datorspel och attackera den grupp som kritiserar det, som de som du anklagar för att "hata" på det. Eller, alternativt uttryck: du sitter och gråter över hela debaklet.

Det är dock ingen som gråter, förutom möjligtvis du och dina gelikar, och fans av ett sådant ikoniskt och kulturellt betydande datorspel som Warcraft 3 har naturligtvis all rätt åt att känna sig illa behandlade av det företag vars produkter de dedikerat så mycket tid och energi till; särskilt när det handlar om ett fiasko av den här magnituden. Det ligger då nära till hands att ytterligare dedikera en handfull minuter eller två åt att rikta kritik till den affärsverksamhet de tidigare, med entusiasm, stöttat. Det är med glädje jag ser @Balconette svar på tal!

Skrivet av Harbls:

Testade betan. Det var exakt vad jag förväntade mig av en "reforged" version.
Förstår inte hur folk kan gråta så mycket. Verkar som folk förväntade sig warcraft 4 med helt ny spelmotor och hela köret. Snöflingor!

inb4 "blizzard fanboi" och diverse efterblivna argument i samma stil...

Här tycks vi ha ytterligare en exceptionell individ som projicerar på andra. Just ditt användande av ordet "snöflinga" avslöjar din medverkan som en s.k. "social justice warror" i det "kulturella krig" som bedrivs av ljusskygga individer på nätet. Det är olycksamt att jag ö.h.t. känner till denna grupp, men ni har dessvärre en särskild förmåga omstörta även de mest sansade och sunda diskussionerna på nätet. Du kanske även ska slänga till med att attackera människor för att vara s.k. "incels" när du ändå håller på; allt för att de vågat kritisera dataspelet och företaget du älskar så?

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Vänligen höj nivån! Meninglöst tjafs undanbedes.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Något jag vill påpeka är att spelet inte ens ens har särskillt positiva recensioner på critics delen av metacritic. Måste vara som att gå balansgång för dessa, får inte sätta för lågt betyg för att tappa sponsor förmåner från Actiblizz, inte för högt betyg dår det blir att samma som att bege PR självmord. Notera specifikt hur review källor som hör till en viss circkel - polygon, kotako och RPS har valt att inte sätta något poängbetyg över huvud taget.

Någon på företaget verkar har förstått att de står inför stämning från falsk bl.a falsk marknadsföring om de fortfarande låser ned refunds och refunds har åtminstone blivit tillgängligt nu. Det roliga att ingen har haft tid att ta bort tidigare "begränsningar" i återbetalningssytemet, så deras "automatierade återbetalning utan villkor" kommer för många endast svara med "du har en begränsning på ditt konto har har därmed inte rätt till att återbetalning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Öh ~~ bara jag som slutade köpa Blizzardspel efter blåsningen med Diablo III? Det där end-gamet + Chatroom-bajset med SC2 några år tidigare.

Det är ett skitföretag som släpper skitspel. Deras IP:s är dränerade och reducerade till ett skämt. Det gäng som skapade SC1 och Diablo 1/2 är sedan lång tid tillbaka borta.

Nej jag slutade köpa Blizzard spel efter det.
Av 30+ års spelande är D3 det enda spelet jag har försökt returnera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Öh ~~ bara jag som slutade köpa Blizzardspel efter blåsningen med Diablo III?

Troligtvis! Med tanke på tråden som handlar om alla som köpt WC3 reforged. Ah.. du försökte vara lustig? Fail
Diablo 3 är ett av världens bästa aRPG som spelas av väldigt många än idag. Även om det släpptes med defekter så blev spelet otroligt bra med Reaper of Souls.

Sen har de WoW som fortfarande är bästa MMOet på marknaden. Både retail och classic.

Men ja.. det är ju populärt att kasta skit på blizz nuförtiden så förväntar mig massa arga inlägg som svar på detta.

inb4 "blizzard fanboi" och allt sånt barnsligt som brukar dyka upp i dessa sammanhang...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Troligtvis! Med tanke på tråden som handlar om alla som köpt WC3 reforged. Ah.. du försökte vara lustig? Fail
Diablo 3 är ett av världens bästa aRPG som spelas av väldigt många än idag. Även om det släpptes med defekter så blev spelet otroligt bra med Reaper of Souls.

Sen har de WoW som fortfarande är bästa MMOet på marknaden. Både retail och classic.

Men ja.. det är ju populärt att kasta skit på blizz nuförtiden så förväntar mig massa arga inlägg som svar på detta.

inb4 "blizzard fanboi" och allt sånt barnsligt som brukar dyka upp i dessa sammanhang...

Måste det vara antingen eller? Antingen hata eller älska Blizzard?
Jag plockar inte upp en högaffel och fackla och tar sikte på deras HQ, men samtidigt känner jag att de faktiskt förtjänar en del kritik för ett flertal aspekter av utvecklingen, marknadsföringen och launchen av WC3:R.

"Populärt att kasta skit" bör inte användas som förringande av legitim kritik. (Sen kan vi diskutera hur stor del av kritiken som faktiskt är legitim...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att en del missar meningen med s.k. review bombningen.

En utgivare har nyligen släppt ett icke-färdigutvecklad spel- fullt med buggar, som saknar saker utgivaren sålt som features för titeln, och till och med sabbat sin föregångare.
Om mer folk köper dessa och om folk som känner sig lurade inte får sina pengar tillbaka så kan andra företag spelutgivande företag få för sig att det är helt normalt och OK är praktisera sig på detta sätt inom spelindustrin.

Hur man än vrider och vänder på saken så tror jag nog att vem som helst (som inte är shill) kan hålla med om att detta inte är något som skulle gynna oss som konsumenter.

I dagens läge så finns en "tyst majoritet" som skulle köpa spelet kanske inte vara nöje med spelet, men ändå inte har ork för gå igenom processen att utföra en refund. Som sagt, om man inte är nöjd bör man rösta med sin plånbok. Steget utöver detta är att övertyga andra att också rösta med deras plånböcker. Vilket är vad som sker just nu.

Som nämnt tidigare: Diablo 3 släpptes med defekter. (fel, det släpptes ospelbart) Är du ok med att mer spel i framöver släpps med "defekter"? Skulle du finna det acceptabelt att bli såld en produkt där man medvetet har tagit genvägar till kostnad av kvaliteten men ändå marknadsförs som en hel produkt? Tycker du att det är ok spel lanseras med uppenbarliga defekter med ursäkten "men de kan patcha det senare"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Jag tror att en del missar meningen med s.k. review bombningen.

En utgivare har nyligen släppt ett icke-färdigutvecklad spel- fullt med buggar, som saknar saker utgivaren sålt som features för titeln, och till och med sabbat sin föregångare.
Om mer folk köper dessa och om folk som känner sig lurade inte får sina pengar tillbaka så kan andra företag spelutgivande företag få för sig att det är helt normalt och OK är praktisera sig på detta sätt inom spelindustrin.

Hur man än vrider och vänder på saken så tror jag nog att vem som helst (som inte är shill) kan hålla med om att detta inte är något som skulle gynna oss som konsumenter.

I dagens läge så finns en "tyst majoritet" som skulle köpa spelet kanske inte vara nöje med spelet, men ändå inte har ork för gå igenom processen att utföra en refund. Som sagt, om man inte är nöjd bör man rösta med sin plånbok. Steget utöver detta är att övertyga andra att också rösta med deras plånböcker. Vilket är vad som sker just nu.

Som nämnt tidigare: Diablo 3 släpptes med defekter. (fel, det släpptes ospelbart) Är du ok med att mer spel i framöver släpps med "defekter"? Skulle du finna det acceptabelt att bli såld en produkt där man medvetet har tagit genvägar till kostnad av kvaliteten men ändå marknadsförs som en hel produkt? Tycker du att det är ok spel lanseras med uppenbarliga defekter med ursäkten "men de kan patcha det senare"?

Att D3 släpptes som ospelbart är ju inte sanningen, jag körde från release och det gick alldeles utmärkt att spela det, döda Diablo och sen återuppta det när Reaper of Souls kom ut.
Sen att det inte innehöll så mycket i början är en annan sak, men ospelbart var det definitivt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

det gick alldeles utmärkt att spela det

Ahh, the classic "works for me, argument ignored" reply.

https://www.fz.se/nyhet/150927-diablo-iii-krisen-fortsatter-e...

Fantastiskt spel där man inte ens kunde spela single player i fred utan att få YOUR CLIENT HAS BEEN DISCONNECTED FROM THE SERVER när man lyckades att undervika allar inlogg/start relaterade errors

Permalänk
Medlem

D3 var ett ActiVision spel, det märktes med Auction House. Det sista "äkta" Blizzardspelet var nog Starcraft 2, vilket de sakta förstörde med tiden, SC2 var kungen av esporten tills omkring 2012. Det finns ingen modern titel i händerna av Blizzard som just nu skulle rankeras världsbäst eller brilliant. Så fort Activision tog över försökte de bara skapa trending spel, te x i Moba genren med HotS, det var väldigt tydligt att spelet inte har samma Blizzard kvalite man förväntade sig och var underlägsen av andra Mobas.

Seriöst talat så analysera bara spelen de har.

WoW - Folk blir mer irriterade med varje release och antal subscribers är rekordlågt.

Diablo 3 - I princip dött.

Overwatch - I princip dött.

Starcraft 2 - dött.

Hots - dött.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600