Tele2 lanserar streamingtjänsten Comhem Play+ för 69 kronor i månaden

Permalänk
Melding Plague

Tele2 lanserar streamingtjänsten Comhem Play+ för 69 kronor i månaden

Utbudet av strömmande tjänster utökas med Comhem Play+ som erbjuder en kompott filmer och TV-serier från andra populära tjänster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ytterligare en tjänst med mediokert utbud.. Yeeeey....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om framtiden för strömmande filmer osv, det känns som att alla hoppas på att få någon mega-samling för en kostnad i månaden och på en enda platform, men hur sannorlikt är det egentligen? Det är ju olika företag som står för sakerna och dom vill ju skydda sin egendom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ytterligare en tjänst med mediokert utbud.. Yeeeey....

Skickades från m.sweclockers.com

Yep. Typ så. Enda bra är HBO och Amazon.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Märkligt att flera andra licensierar ut delar av sitt utbud medan de fortfarande är med och sliter i kakan om att bli den dominerande leverantören.

Antar att de helt enkelt inte ser detta som en framtida konkurrent eftersom den är för regional eller nått.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vad tror ni om framtiden för strömmande filmer osv, det känns som att alla hoppas på att få någon mega-samling för en kostnad i månaden och på en enda platform, men hur sannorlikt är det egentligen? Det är ju olika företag som står för sakerna och dom vill ju skydda sin egendom.

Beror väl på vad man vill se också. Utbudet på Netflix i Sverige är sämst. Däremot Netflix i USA är mycket bättre. Men nej, ingen vill ju betala flera abonnemang för att se på olika filmer.

Alla artister släpper i princip på spotify numera så varför skulle man inte kunna göra det för filmer?

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Beror väl på vad man vill se också. Utbudet på Netflix i Sverige är sämst. Däremot Netflix i USA är mycket bättre. Men nej, ingen vill ju betala flera abonnemang för att se på olika filmer.

Alla artister släpper i princip på spotify numera så varför skulle man inte kunna göra det för filmer?

Det hade ju varit fantastiskt men det känns ju som att det redan borde vara här? Som du säger är ju Netflix i sverige helt handikappat. Dessutom tas många gamla serier bort, även fast dom är sjukt älskade av folket.

Skulle det släppas en "ultimat" tjänst med enormt utbud oavsett land etc så hade ju jag, och säkert många andra, lätt betalat 200+ så länge det är bra kvalitet etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vad tror ni om framtiden för strömmande filmer osv, det känns som att alla hoppas på att få någon mega-samling för en kostnad i månaden och på en enda platform, men hur sannorlikt är det egentligen? Det är ju olika företag som står för sakerna och dom vill ju skydda sin egendom.

Tror också tyvärr det är rätt osannolikt även om det verkar funka rätt bra i musik med tex spotify. Det sannolikaste är att marknaden delas upp i allt fler aktörer som har en liten del av utbudet och därmed ökar pirat användandet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carus:

Tror också tyvärr det är rätt osannolikt även om det verkar funka rätt bra i musik med tex spotify. Det sannolikaste är att marknaden delas upp i allt fler aktörer som har en liten del av utbudet och därmed ökar pirat användandet istället.

Lite ironiskt då streaming skulle vara piratdödaren...

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av carus:

Tror också tyvärr det är rätt osannolikt även om det verkar funka rätt bra i musik med tex spotify. Det sannolikaste är att marknaden delas upp i allt fler aktörer som har en liten del av utbudet och därmed ökar pirat användandet istället.

Skrivet av rj45:

Lite ironiskt då streaming skulle vara piratdödaren...

Ja, jag håller med om det, hade dom bara bitit i det sura äpplet och gått ihop för någon megatjänst så hade dom ju i alla fall fått betalt för det dom skapat, både på kort och lång sikt.

Konkurrens och många olika streamingtjänster bidrar ju i detta fallet till att allt hamnar på olika ställen vilket avskräcker kunderna (iaf mig) rätt så hårt. Lite ironiskt kanske för konkurenns ska ju vara en bra sak

Nu finns det säkert flera andra anledningar som gör det hela komplicerat, men som en vanlig konsument känns det ju som att piratkopiering blir det dom flesta vänder sig till när man spontant vill se några filmer utan att behöva prenumerera på 3 olika streaming sajter för 400+ spänn xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Yep. Typ så. Enda bra är HBO och Amazon.

Fast även dom har extremt magert utbud tyvärr. Iallafall här i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det här är ju något EU kan börja lagstifta om; vi behöver inte ha femtioelva tusen olika "play+" tjänster

Permalänk
Medlem

Döden för streamingtjänster kommer bara närmare och närmare ju fler tjänster vi får... det här gör ingenting lättare för konsumenten

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas även som ovanstående att vi i framtiden får en film/serie tjänst som Spotify för musik. Använder idag Netflix och HBO men ska man vara helt ärlig är båda ganska usla, utöver dessa köper/hyr jag film på play store när jag vill se något som inte finns på streamingtjänsterna.

Lutar mer och mer mot att säga upp streamingtjänsterna för att istället bara hyra det jag vill se, det är ändå bara ett fåtal (ibland bara en till två) film(er) per månad.

Permalänk
Medlem

med tanke på hur många tjänster som denna det finns nu tror jag en ny betal modell där man pröjsar per serie/show man vill se 1 gång sen äger man licens att titta på den + nya säsonger är bättre... palla köpa 3-5 tjänster där varje har 1 show man är intresserad av... slutar med att folk googlar på radarr, sonarr och sen ser ni aldrig deras paycheck igen

jag körde netflix ett tag men illa kvickt dumpade jag det när jag upptäckte att de fortfarande håller på att pyssla med "regioner", dvs jag lyssnar på podcast från usa och de rekommenderar en ny serie, man kollar netflixen och nada... palla.. lever vi på 80 talet eller 2020? regioner? wat

Permalänk
Skrivet av carus:

Tror också tyvärr det är rätt osannolikt även om det verkar funka rätt bra i musik med tex spotify. Det sannolikaste är att marknaden delas upp i allt fler aktörer som har en liten del av utbudet och därmed ökar pirat användandet istället.

Det pågår någon utredning om just antal streams på just Spotify,detta pga att du kan köpa tusentals fejk-streams vis vissa sidor.
Det betyder att du kan tjäna en del på att ladda upp något och utnyttja dessa sidor, sen klagar artisterna på ersättningen dom får, har ingen som helst koll på detta och lägger ingen värdering i det! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och folk undrar varför nedladdning börjat öka sakta senaste 2 åren igen efter nedgång.
982393822983928 streaming tjänster med exklusivt innehåll o mög.

Permalänk
Medlem

@dakke: Jag skulle ju aldrig våga chansa på en ny serie då utan skulle nog vända mig direkt till andra alternativ.

Nej lösningen är fortfarande en tjänst där allt finns. Betalar i dagsläget för HBO och netflix men likväl så är det väldigt ofta filmer inte finns som man får se på annat vis istället. Synd för jag hade gärna betalat kanske 200-300 i månaden om jag faktiskt kunde få allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@dakke: Jag skulle ju aldrig våga chansa på en ny serie då utan skulle nog vända mig direkt till andra alternativ.

Nej lösningen är fortfarande en tjänst där allt finns. Betalar i dagsläget för HBO och netflix men likväl så är det väldigt ofta filmer inte finns som man får se på annat vis istället. Synd för jag hade gärna betalat kanske 200-300 i månaden om jag faktiskt kunde få allt.

200-300 för att se allt? Ja det var billigt o bra.
Men du betalar typ redan 200-300 för bara netflix o HBO

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Alla artister släpper i princip på spotify numera så varför skulle man inte kunna göra det för filmer?

Spotify stödjer ju inte video.

Skrivet av carus:

Tror också tyvärr det är rätt osannolikt även om det verkar funka rätt bra i musik med tex spotify.

Det sannolikaste är att marknaden delas upp i allt fler aktörer som har en liten del av utbudet och därmed ökar pirat användandet istället.

Det funkar dock i realiteten inte där heller. Spotify gör fortfarande miljardförluster år efter år trots att de flesta som står för materialet de en dag hoppas gå runt på inte heller får nog betalt för att gå runt, eller ens betalt alls.

Det har redan börjat. (TV)-piratandet gick ner en aning när Netflix och HBO kom igång och i stort sett var de enda. Men sedan dess har det klättrat upp till högre nivåer än innan. Förmodligen var det bara nyhetens behag eller alla gratis prova på-abonnemang som slog igenom statistiken.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Det har redan börjat. (TV)-piratandet gick ner en aning när Netflix och HBO kom igång och i stort sett var de enda. Men sedan dess har det klättrat upp till högre nivåer än innan. Förmodligen var det bara nyhetens behag eller alla gratis prova på-abonnemang som slog igenom statistiken.

Vart följer du statistiken? Från nyheter eller finns det någon specifik sida där man kan se utvecklingen från år till år?

Skrivet av Nivity:

Och folk undrar varför nedladdning börjat öka sakta senaste 2 åren igen efter nedgång.
982393822983928 streaming tjänster med exklusivt innehåll o mög.

De må väl främst vara unga människor som gnäller mest och inte lärt sig att saker kostar pengar. Uppvuxna med youtube, twitch, piratebay osv. De verkar ha en skrev föreställning att de är deras rättighet att ha tillgång till allt näst intill gratis.

"Mest utbrett är piratanvändandet bland de unga. Över hälften av 15-24-åringarna uppger att de använt pirattjänster under den senaste månaden. Bland unga män 15-24 år är andelen 70%."
https://www.mediavision.se/over-halften-av-unga-ar-pirater/

Skrivet av Daemon85:

Döden för streamingtjänster kommer bara närmare och närmare ju fler tjänster vi får... det här gör ingenting lättare för konsumenten

Rätt osannolikt att streaming skulle dö ut i närhet, för vilka alternativ finns det? Köpa fysik film eller hyra digitala utgåvor finns ju såklart men de lär mer vara ett komplement till streaming än ersättning.

Personligen har jag inget emot att prova olika streamingtjänster fast då jag inte har behov av att ha tillgång till allt så går det fint att köra en i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vart följer du statistiken? Från nyheter eller finns det någon specifik sida där man kan se utvecklingen från år till år?

De må väl främst vara unga människor som gnäller mest och inte lärt sig att saker kostar pengar. Uppvuxna med youtube, twitch, piratebay osv. De verkar ha en skrev föreställning att de är deras rättighet att ha tillgång till allt näst intill gratis.

"Mest utbrett är piratanvändandet bland de unga. Över hälften av 15-24-åringarna uppger att de använt pirattjänster under den senaste månaden. Bland unga män 15-24 år är andelen 70%."
https://www.mediavision.se/over-halften-av-unga-ar-pirater/

Och din poäng är?
Det är rätt logiskt att saker kostar pengar.

Saken är när det börjar komma oändligt många tjänster och man måste betala för att se den serien där, den serien där osv osv osv.
Då kan det bli hutlöst dyrt för prenumerationstjänsterna totalt sett.

Och värre har det blivit, om du nu på något magiskt sätt missat detta, när serier tas bort ifrån X tjänst, exklusivitet köps upp osv.

Ps, 30+ och jag gnäller pga just detta då kunden förlorar i slutändan.
Men som sagt, nedladdningen löser detta om företagen fortsätter ändå.

Och ang din "statistik" detta har det skrivits en hel del om. Googla själv om du är mer intresserad av detta antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Och din poäng är?
Det är rätt logiskt att saker kostar pengar.

Saken är när det börjar komma oändligt många tjänster och man måste betala för att se den serien där, den serien där osv osv osv.
Då kan det bli hutlöst dyrt för prenumerationstjänsterna totalt sett.

Och värre har det blivit, om du nu på något magiskt sätt missat detta, när serier tas bort ifrån X tjänst, exklusivitet köps upp osv.

Ps, 30+ och jag gnäller pga just detta då kunden förlorar i slutändan.
Men som sagt, nedladdningen löser detta om företagen fortsätter ändå.

Ja det går ju prioritera ifall man klarar av att följa en serie eller anpassa sig efter en tjänst eller om man måste följa alla serier och filmer på en gång.

Skrivet av Nivity:

Och ang din "statistik" detta har det skrivits en hel del om. Googla själv om du är mer intresserad av detta antar jag.

Jag har inte hittat den statistiken folk utgår ifrån så de får gärna dela med sig av den statistiken deras inlägg bygger på.

Alla behöver inte ha samma åsikt angeånde ett ämne. Främsta anledningen till att jag skrev var för jag innan jag öppnade kommentarerna kunde gissa mig till vilket gnäll tråden skulle handla om.

Permalänk
Medlem

@Elektron: Jag tror inte streaming dör helt, men det gör folk irriterade att det finns för många alternativ, där ingen ens ger ett bra utbud, så folk halkar tillbaka till piratkopiering.
Det är stor skillnad på piratkopiering med musik och film, med musik när det finns spotify som har det mesta av utbudet så känner folk inte lika stort behov av mp3 längre. Finns ingen motsvarighet med film och serier

Permalänk

efter att ha kollat deras streamingtjänst så kan jag säga att jag aldrig skulle betala 69 kr i månaden för den som den är just nu.
lite tråkigt och väldigt begränsat innehåll.

Permalänk
Medlem

Så alternativet för den som redan har problem med att det finns för många tjänster .... blir ännu en tjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vad tror ni om framtiden för strömmande filmer osv, det känns som att alla hoppas på att få någon mega-samling för en kostnad i månaden och på en enda platform, men hur sannorlikt är det egentligen? Det är ju olika företag som står för sakerna och dom vill ju skydda sin egendom.

Tror vi kommer att få se en liknande utveckling som vi har haft med Spotify och det ruttna äpplet, att det endast kommer att finnas kvar 2-3 stora aktörer i slutändan.
Det enda vi kan hoppas på är att Disney inte är en av dem, men sannolikheten för det är mindre än en 1%
Med Netflix och Amazon så hade vi kanske haft lite cross over på filmer och serier som de själva inte producerade, Disney äger snart hela Hollywood så där hade det varit kört.

Permalänk
Medlem

Nu dödar de bara varandra. Lösningen är ett nytt Spotify som omfattar all media från alla länder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ytterligare en tjänst med mediokert utbud.. Yeeeey....

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk om man skulle ha alla dessa tjänster, säg Netflix, AppleTV, HBO Nordic, Tele2 och Comhem. Usch vad dyrt asså! Ska vi gå tillbaka till att nöja oss med betala TV licensen kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vart följer du statistiken? Från nyheter eller finns det någon specifik sida där man kan se utvecklingen från år till år?

Det är precis som med alla liknande "IP" och "IB" baserade företag rätt svårt att få en konsekvent bild eftersom halva iden för att upprätthålla bilden av en hållbar plan är att just att dölja bilden. Av luftslottet som det brukar kallas.

En sammanfattande delbild dock:

https://en.wikipedia.org/wiki/Spotify#Funding

Att så stora delar av "värdet" på ett företag består av etableringsinvesteringar när den reella rörelsekostnaden är så mycket lägre är inget bra tecken för en hållbar marknad på längre sikt.

https://www.billboard.com/articles/business/7833686/spotify-2...

Notera också att ovan trots uttalade både gällande och framtida stramt återhållna tyglar till att faktiskt betala för sitt utbud.

Skrivet av Elektron:

De må väl främst vara unga människor som gnäller mest och inte lärt sig att saker kostar pengar. Uppvuxna med youtube, twitch, piratebay osv. De verkar ha en skrev föreställning att de är deras rättighet att ha tillgång till allt näst intill gratis.

"Mest utbrett är piratanvändandet bland de unga. Över hälften av 15-24-åringarna uppger att de använt pirattjänster under den senaste månaden. Bland unga män 15-24 år är andelen 70%."
https://www.mediavision.se/over-halften-av-unga-ar-pirater/

Rätt osannolikt att streaming skulle dö ut i närhet, för vilka alternativ finns det? Köpa fysik film eller hyra digitala utgåvor finns ju såklart men de lär mer vara ett komplement till streaming än ersättning.

Personligen har jag inget emot att prova olika streamingtjänster fast då jag inte har behov av att ha tillgång till allt så går det fint att köra en i taget.

Det där siffrorna stämmer såklart, konstigt vore det annars. Men storpiraterna var och är lustigt nog fortfarande höginkomsttagare över 30.

Så man ska nog inte förringa att det är en väldigt stor politisk / ideologisk grund i det hela snarare än kontra rent moralisk / ekonomisk.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint