Blizzard återbetalar besvikna köpare av Warcraft III: Reforged

Permalänk
Melding Plague

Blizzard återbetalar besvikna köpare av Warcraft III: Reforged

Missnöjda Warcraft III: Reforged-köpare får pengarna tillbaka, men Blizzard väljer att inte beröra stora delar av kritiken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det minsta de borde göra. Återställa funktionaliteten till den gamla utgåvan hade också varit trevligt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Lego Master

Varför denna remake-hets? Räcker det inte att se till att originalspelet går att spela på moderna plattformar, skaka hand och vara nöjda med det?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Var ska jag kolla om jag ska hitta skillnad mellan grafiken? Jag tycker grafiken i spelet är bättre på den släppta versionen än den från 2018. När det kommer till filmsekvenserna så är den enda skillnaden jag ser kameravinkeln.

Permalänk
Musikälskare

Hur gör man en refund?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.
Utifrån ett risk/reward-perspektiv så ser remakes inte ut att bli så intressanta. Det är minerad mark. Uppenbarligen alltså.
Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Blir nog bra i slutändan detta tror jag.

Lite synd att de inte gick ut med att de skjuter på släppet för det inte når upp till en nivå Blizz är nöjda med eller något. Det var redan försenat sedan innan. Bättre vara ärliga och erkänna att det har vart knepigare än väntat att göra denna remaster och avvakta lite så de kan polera den ordentligt innan släppet.

Medan många blivit upprörda hade nog de flesta generellt vart okej med det och faktiskt uppskattat det i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Neeej, sluta, nu var du dum. Dummer.
(Men nej, om en D2-remake ska släppas så kräver man ju en viss nivå av perfektion. Av detta spektakel att döma så verkar det svårt)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Varför denna remake-hets? Räcker det inte att se till att originalspelet går att spela på moderna plattformar, skaka hand och vara nöjda med det?

Pengar. Som alltid.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det värsta är att de stängt ner battle.net 1.0 och patchat original wc3 till reforged men utan HD material. Tror de fuckade upp allt genom att försöka göra så wc3 och reforged kan spela med varandra. Sen lite girighet blandat med för kort deadline. Tycker att menyerna i originalet är snyggare än reforged. Reforged ser ut som nån billig kinakopia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Utifrån ett risk/reward-perspektiv så ser remakes inte ut att bli så intressanta. Det är minerad mark. Uppenbarligen alltså.
Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Shitstormen kommer ju blåsa över ganska snabbt nu när folk får refunds. Och som historien säger oss så kommer den stora massan fortsätta köpa spelen oberoende vad spelföretagen tidigare gjort. Diablo Immortal hade ju uppenbarligen noll effekt på försäljningen av W3

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Lego Master

@Vinolik:
Jag var nog otydlig. Jag förstår varför Blizzard & Gänget vill göra remakes, men det jag inte fattar är varför spelarna blir uppspelta över det?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Blizzard är en skugga av sitt forna jag.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Lego Master

@Shrudder:
"You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain."

Nästan alla bolag som överlever sin entusiastfas, slutar som ett girigt marknadsmonster som bara försöker upprepa tidigare framgångar utan någon själ i det. Jag ser det som naturlig utveckling efter den öppna marknaden, och vi som konsumenter får antingen svälja vad de spottar ur sig, eller välja med plånboken och inte köpa produkter vi anser sakna det lilla extra. Inget konstigt, egentligen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Inbillar jag mig att blizzards decline började på allvar när activision tog över spakarna?
Eller var dom ute på hal is redan innan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Vinolik:
Jag var nog otydlig. Jag förstår varför Blizzard & Gänget vill göra remakes, men det jag inte fattar är varför spelarna blir uppspelta över det?

För att man gärna skulle spela om några av sina favoritspel, de mest störst nostalgisk koppling, på ett upphottat vis. Men det kräver ju förstås att remaken inte är sämre än originalet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Lego Master

@MoNkeY-05:
Fast "på upphottat vis" är ju per definition då inte samma spel du spelade förr.
Star Wars "Special" Edition är ju ett lysande exempel på hur det går när man försöker göra liknande av film. Tack, men nej tack. Original på nytt format bara (jag har ingen VHS-spelare längre, tack o lov). Samma film, tack.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Allt jag begär av ett nysläpp av ett gammalt spel är att det funkar som det ska med modern dator och högupplöst grafik och upplösningar.

Det är allt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men var det inte så att folk klagade på dessa extrascener efter Blizzcon 2018. Blizzard valde att ta bort de och nu när spelet är släppt så klagas det på att scenerna inte är med.

Sen håller jag med helt om att EULA borde ha kommunicerats om innan, jag förstår Blizzard med tanke på DOTA2 och LOL. Dock så blev det att skjuta sig själv i foten.

UI/UX och prestanda borde man ha tittat mer på i betan tycker jag, kom inte det fram där?

Det känns lite som att det blev en extra stor storm genom dålig kommunikation innan releasen, samt att PR-folket fortfarande kör med 2018-versionen i reklamen.

Sen känns det som att folk klagar numera bara för att klaga? Vad säger ni?

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:

Fast att klaga på marknadsekonomi är lite fel. Det är som när man spelar ett långt game i starCraft som aldrig tycks ta slut. Man blir mer och mer lat och uttråkad ju mer spelet drar ut på tiden. Konsekvensen här är att ett företag med ungt blod tar över marknaden varpå den gamla dinosaurien dör .. sedan blir det nya företaget en dinosaurie och tas över att en nytt ungt företag osv.

Blizzard är just en gammal dinosaurie. De lever på att göra DLCs till ett över tio år gammalt spel och deras senaste spel är .. vadå? Ett kortspel? Really? Enda sättet att få riktigt bra kreativa spel är att låta mindre studior få fria tyglar. Man måste våga gambla lite, de vill köra det säkert och då blir det en DLC, en remake, en urvattnad uppföljare (typ som Nightmare on Elmstreet 5). Man måste helt enkelt våga chansa på saker, men företagen är för rädda för att misslyckas för att våga chansa.

Det är nog syftet till varför Ken Levine stack och tog med sig en liten skara för att starta något nytt (story-lego-grejset).

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

@flashen:

Gör så här för att refunda

Följande steg:

1: Gå in på https://eu.battle.net/support/en/help (du måste logga in)
2: Tryck på "Warcraft III Reforged"
3: Tryck på "I would rather categorize the issue"
4: Tryck på "Payments"
5: Tryck på "Request a refund"
6: Tryck på "Continue"

Om du sedan får ett felmeddelande om att det inte finns något att refunda så kan du trycka vidare ändå och skriva en manuell ticket. Strulade för mig då mitt spel var kopplat till Blizzcon Virtual Ticket 2018, men fick ändå refund på 30 euro.

Permalänk
Medlem

Det komiska är att även specifika missar är illa nog för att på egen hand reta upp känslor vid lansering. Men nu har de bakat en hel kaka med missnöje. Men det är väl bra att de kryper till korset och gör återbetalningar. Man behöver ju inte vara usel och kriminell på en och samma gång

Jag hade helst av allt velat se att de tog fram en bucket-list med saker som de ska fixa. Allt ifrån cut-scenes till funktioner i Reforged, samtidigt som man tillåter de med vanliga WC3 att behålla det. För låter man allt detta vara som det är så förblir detta ett ankare även framöver. Bättre att se till att få lite good-will under bältet.

I slutändan hade jag ändå förstått aspekter som mer begränsat EULA. Jag tror också att hade det bara varit det som var problemet så hade det accepterats av de flesta också.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Blir nog bra i slutändan detta tror jag.

Lite synd att de inte gick ut med att de skjuter på släppet för det inte når upp till en nivå Blizz är nöjda med eller något. Det var redan försenat sedan innan. Bättre vara ärliga och erkänna att det har vart knepigare än väntat att göra denna remaster och avvakta lite så de kan polera den ordentligt innan släppet.

Medan många blivit upprörda hade nog de flesta generellt vart okej med det och faktiskt uppskattat det i slutändan.

Blizzard var nöjda med det, däri ligger problemet. Hade de tyckt det inte var bra nog hade de inte släppt det... Tyvärr verkar ingen på Blizzard bry sig om kvalité längre och ribban för "bra nog" blir lägre och lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det knasiga är ju att de tagit bort funktioner som fanns i original WC3 och de har ju bakat in Original och Reforged i samma klient så det går det inte att "backa" till Originalet och få tillbaka funktionerna. Det kanske går om man laddar ner det pirat eller har en gammal skiva med äldre installation?

Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Utifrån ett risk/reward-perspektiv så ser remakes inte ut att bli så intressanta. Det är minerad mark. Uppenbarligen alltså.
Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Lär inte blir någon Diablo 2 Remaster.

“It would make it very difficult for Blizzard to do a Diablo 2 remaster because all the assets we used are pretty much gone,” Erich Schaefer said. “They’d have to make them from scratch.”

Given that Diablo 4 was announced at this year’s BlizzCon, it seems unlikely that Blizzard would assign an entire team to a Diablo 2 remaster that needed to be built from the ground up.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Utifrån ett risk/reward-perspektiv så ser remakes inte ut att bli så intressanta. Det är minerad mark. Uppenbarligen alltså.
Tänker att chansen för en remake av diablo 2 just har minskat en hel del...

Nu har jag inte testat Starcraft Remastered men vad jag hört blev det mycket mer uppskattat.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Varför denna remake-hets? Räcker det inte att se till att originalspelet går att spela på moderna plattformar, skaka hand och vara nöjda med det?

Det tjänar dom inga pengar på.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Blizzard var nöjda med det, däri ligger problemet. Hade de tyckt det inte var bra nog hade de inte släppt det... Tyvärr verkar ingen på Blizzard bry sig om kvalité längre och ribban för "bra nog" blir lägre och lägre.

Att ingen bryr sig om kvalitet på Blizzard tror jag inte på. Jag skulle dessutom vilja påstå att det är ren BS. Ta t.ex. trailern för Diablo 4 eller cinematics för WoW. Det är riktigt bra och i absolut toppklass jämfört med konkurrenter.

Det räcker med några kostym-nissar med för stort ego på fel poster för att det ska bli skit av en lansering. Det är ett stort problem med börsnotering av företag där man ger bort kontrollen av bolaget. Att man sedan slår ihop sig med Activition innebär att man delar upp aktieandelar på än fler. Det kommer finnas personer som på kort tid vill få avkastning/utdelning etc., medan man borde försöka jobba med att bygga ett bra resultat över 10 år +

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag har haft riktigt kul själv iaf, sen vet jag att många har varit missnöjda, men tycker det är en smaklig uppdatering och i fas med det jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veidit:

Rätta mig om jag har fel, men var det inte så att folk klagade på dessa extrascener efter Blizzcon 2018. Blizzard valde att ta bort de och nu när spelet är släppt så klagas det på att scenerna inte är med.

Sen håller jag med helt om att EULA borde ha kommunicerats om innan, jag förstår Blizzard med tanke på DOTA2 och LOL. Dock så blev det att skjuta sig själv i foten.

UI/UX och prestanda borde man ha tittat mer på i betan tycker jag, kom inte det fram där?

Det känns lite som att det blev en extra stor storm genom dålig kommunikation innan releasen, samt att PR-folket fortfarande kör med 2018-versionen i reklamen.

Sen känns det som att folk klagar numera bara för att klaga? Vad säger ni?

Om det var det enda som saknades håller jag med, men nu är det bara en liten del av en uppsjö saker som ändrats från utlovat...

Permalänk
Medlem

Testade detta och fick inom 1min mejl både från Blizzard och PayPal att återbetalningen är påväg. Skönt, trodde jag slängt dessa hundralappar i sjön.

Skickades från m.sweclockers.com