Permalänk
Inaktiv

Super Bowl LIV 2020

Hur är intresset gällande Amerikansk fotboll och Superbowl här på forumet?

Har kollat varje Superbowl sedan 1990 så de blir 30 året i rad för mig.

I år är de första året på länge som jag håller på bägge lagen, blir lika glad oavsett vilket lag som vinner, bägge är värdiga vinnare i år och jag tror de kommer bli en jämn och spännande match i år.

Permalänk
Medlem

Totalt ointresserad av Amerikansk fotboll. Alla avbrott och dötid förstör sporten i mina ögon. Kikade lite på 90-talet...nyhetens behag men fastnade aldrig - skitsport.

Permalänk
Medlem

Kollade ofta under studieåren när man kunde vara vaken o se monday night football. Kollar fortfarande men mycket mer sällan. Håller på Packers. USAs minsta franschise o alltid fullsatt 82.000 trots att det bara bor 100.000 i Green Bay.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Brukar kika lite på NFL under helgerna. Inget jag direkt följer jättenoga, men jag har blivit mer och mer intresserad ju mer jag har lärt mig om sporten och reglerna. Sporten i sig tycker jag är underhållande och intressant, men matcherna drar ju ut så mycket på tiden med alla pauser och spelavbrott, så det kan vara lite svårt att behålla fokus under en hel match.

Brukar iaf försöka att se Super Bowl och har nog sett de senaste 4-5.

Hoppas Chiefs vinner i år, då de inte har vunnit på 50 år

Permalänk
Medlem

Följer det så mycket jag kan, spelade själv på 90-talet i Limhamn Griffins vilket slutade med 2 avslitna korsband

Har alltid haft 49:ers som favorit lag men kommer inte bli alltför besviken ifall KC vinner eftersom jag gillar Mahomes spel.

Permalänk
Inaktiv

Jag får se vilken kanal de blir, antingen blir de Viasat med svenska kommentarer och snack mellan pauser eller så kör jag Fox som sänder i Amerika och då får man ju se dom klassiska reklam inslagen som kostar så mycket pengar, kommer nog hoppa mellan kanalerna.
Brukar vara så att dom som ogillar sporten inte kan reglerna, jag tyckte också de var obegripligt i början men när man väl kan reglerna blir de något helt annat, 1 min är en evighet och de kan hända massor och de är de som gör sporten så spännande sedan kan jag hålla med om att de är många avbrott men skulle dom mata på och korta ner tiden så vore de inte lika kul att se.

Permalänk
Medlem

Då min farbror har bott i San Francisco sedan 1989 så har jag de 15 senaste åren alltid kollat hur det går för dem, det är först i år som jag har sett alla deras matcher. Kollat en del på youtube och där läggs matcherna upp för det mesta utan alla avbrott, ett tips.
Kommer sitta klistrad så länge jag orkar imorrn då jag jobbar 05.30-17.50.
Känns som om det blir Chiefs QB-spel mot 49.ers springspel.
Vi får se vilka som är starkast.
Jag hoppas att Nick Bosa kan göra några sacks

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstår varför det kallas för " fotboll " då man håller bollen i händerna 99% av tiden
Men visst är det kul att titta på!
Miami Dolphins är laget jag håller på , Dan Marino va ju en grym quarterback när det begav sig.
Sen smyg håller jag på New England Patriots då jag har en kompis som kommer från Foxborough.
Men i år tycker jag Chiefs är värda att vinna.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har försökt se en i efterhand av nyfikenhet. Var mycket fokus på en Brady. Deras lag hade bättre stamina och vände och vann

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Enda intressanta är ju alla filmtrailers som spelas i pauserna! Har ju blivit så stort så det skapas exklusiva trailers för kommande storfilmer så får iaf någonting av det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hur är intresset gällande Amerikansk fotboll och Superbowl här på forumet?

Har kollat varje Superbowl sedan 1990 så de blir 30 året i rad för mig.

I år är de första året på länge som jag håller på bägge lagen, blir lika glad oavsett vilket lag som vinner, bägge är värdiga vinnare i år och jag tror de kommer bli en jämn och spännande match i år.

Tyckte jag var uppe i många år med mina 12 Finns egentligen bara två evenemang som jag försöker följa varje år, ena är Superbowl och andra är The International.

Oftast har vi varit ett par stycken som kollar tillsammans, men har blivit allt färre desto mer man blir till åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hur är intresset gällande Amerikansk fotboll och Superbowl här på forumet?

Har kollat varje Superbowl sedan 1990 så de blir 30 året i rad för mig.

I år är de första året på länge som jag håller på bägge lagen, blir lika glad oavsett vilket lag som vinner, bägge är värdiga vinnare i år och jag tror de kommer bli en jämn och spännande match i år.

Nja det tar för lång tid, jag vet att om man är i usa så blir det en heldag stå och grilla på parkeringen med en öl i handen men för mig som gillar hockey så är det på tok göt långsamt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Wankers... hoppas nån skämmer ut sig igen

Är inte sporttittaren normalt men spanar gärna ett getöga på detta spektakel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enda roliga med Superbowl enligt mig är alla reklamfilmer som görs inför eventet. Alltid är det någon som går steget längre och får till en schysst rulle som man gillar

Sporten i sig känns helt ointressant, känns lite för utdraget och långsamt.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Förlåt men tråkigaste sporten EU? Menar NA...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Football är livet! Bänkar alla söndagar under höst/vinter. Ikväll smäller det! Tror på låga poäng som vanligt i SB. Men 49:ers vinner i år! I höst åker jag över Atlanten för att spana in några matcher!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul men tittar inte på många matcher per säsong då jag följer andra sporter också som jag prioriterar. Men Super Bowl har jag sett dom senaste 10 åren och jag kommer kolla ikväll/natt
Och jag håller på 49:ers

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Hedersmedlem

Som en fantast av Rugby union blir Amerikansk fotboll lite för segt med alla pauser och avbrott. Sportens modifikation av sitt ursprung har jag egentligen inget emot, men den förlorar dock en hel del taktiska moment.

Det jag har emot Amerikansk fotboll är att skydden gjort sporten farligare. Bort med skydden och sluta använda huvudet som vapen! Ett mindre viktigt irritationsmoment är den lite stolliga "uppumpade" mentalitet inom sporten, men det kanske skiljer från land till land där sporten utövas.

Six Nations!

Permalänk
Medlem

Nice filmtrailers.

Och nej verkligen inte, fy fasen vad tråkigt skiten är.

Var i USA 2 månader hos en kompis familj, under super bowl season, kollade en hel del då eftersom alla de gjorde.
Spring 1 gång, reklam, spring 1 gång, reklam etc.
Typ zzzzz.
Roligare än fotboll dock, säger inte mycket dock.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Jag gillar filmer som har med amerikansk fotboll att göra men att faktiskt titta på en riktig match via skärmen? Nejtack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Astråkig skitsport, nej tack

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Obligatorisk superb uggla:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Kan reglerna, tittade en del på det under -90 talet. Föredrar det fortfarande framför fotboll men klarar inte av reklampauserna och avbrotten. Om jag inte har det inspelat blir det ingen titt. Snabbspolning är nödvändigt.

Tittar mycket hellre på rugby. VM senast var askul. Där har man ett annat problem dock, VM varar över två månader då spelarna går så mycket sönder på en match att de behöver vila. Högst en match i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill bara se artisterna. Alltid kul att se
https://www.youtube.com/watch?v=c9cUytejf1k

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

superbowl är som en enda stor reklamfilm med korta avbrott för lite bollspel. Mellanakten är oftast det som drar folk samt att hela spektaklet är det största de har inom sportväg.

Jag kollar på det, jag avskydde TV6 sändningen så kollar på Norska kanalen som är bättre. Men som många andra sagt så gör all reklam det svårt att se hela utan att tröttna 😫😫

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Inaktiv

Jag såg på Fox sändning med Troy Ekman som kommentator, otroligt bra och man fick se alla Amerikanska reklam snuttar i mellan, mycket bra, kom i säng vid halv 5 tiden och har precis kommit upp ur sängen, tycker årets Super bowl var riktigt bra och jag hejade nog mer på Chiefs och tycker dom var värdiga vinnare.

Permalänk
Medlem

Rätt fantastisk hur stor produktion det är

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag får se vilken kanal de blir, antingen blir de Viasat med svenska kommentarer och snack mellan pauser eller så kör jag Fox som sänder i Amerika och då får man ju se dom klassiska reklam inslagen som kostar så mycket pengar, kommer nog hoppa mellan kanalerna.

Beroende på vilken operatör du har så kan du ju logga in på deras playtjänst och därmed ha på båda kanalerna samtidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarcusHuddinge:

Beroende på vilken operatör du har så kan du ju logga in på deras playtjänst och därmed ha på båda kanalerna samtidigt.

Jag såg på Fox direkt från Usa.
Fanns en uppsjö av kanaler att välja på.