PUBG - Hur bra är karakin?

Permalänk
Medlem

PUBG - Hur bra är karakin?

Hur bra tycker du att banan är? Jag har spelat den 10 gånger kanske och tycker att den är så jävla rolig!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Relik 📜

Jag tycker den är skittråkig. Vet inte riktigt varför, kanske att den är såpass liten att det aldrig hinner utvecklas någon direkt taktik.

Körde den 5-6 gånger, sedan har jag aldrig återvänt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Håller med Emil. Tycker banan ser väldigt tråkig ut, var man än tittar så är det samma beiga färg. Sen tror jag inte storleken funkar om man kör i lag. Däremot lär den vara mycket bättre i Solo, men har inte provat det än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul något game då och då men det är inte pubg riktigt. Föredrar att inte spela den om jag får välja, håller med Emil att det blir ingen taktik, bara rent kaos.

Permalänk

Gillar den. En hel del långa avstånd samtidigt har man ofta någon som kryper upp bakom. Snabb bana som passar riktigt bra för solo och duo. Inte lika ball i squad, då föredrar jag de större banorna. Inget är dock perfekt så jag sätter en 4a

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag tycker den är skittråkig. Vet inte riktigt varför, kanske att den är såpass liten att det aldrig hinner utvecklas någon direkt taktik.

Körde den 5-6 gånger, sedan har jag aldrig återvänt.

Vår taktik när vi spelar är att befinna sig i konstant rörelse för och att "rensa ryggen", följa cirklen och flankerna hela tiden. Det snuddar egentligen på spelstil.

Skrivet av Gainsgoblin:

Kul något game då och då men det är inte pubg riktigt. Föredrar att inte spela den om jag får välja, håller med Emil att det blir ingen taktik, bara rent kaos.

Kaoset är en del av det som gör banan underbar. Den ligger en bra bit från erangel och miramar, men inte jättelångt ifrån sanhok. 100% adrenalinpåslag ... Lite mindre classic PUBG, lite mer quake.

Jag tycker att den är fantastiskt mycket bättre än Vikendi. Den framkallade bara ett stön i quick join.

Skrivet av Kenneth:

Håller med Emil. Tycker banan ser väldigt tråkig ut, var man än tittar så är det samma beiga färg. Sen tror jag inte storleken funkar om man kör i lag. Däremot lär den vara mycket bättre i Solo, men har inte provat det än.

Jag har bara kört squad och duo där. Funkar hur bra som helst för oss, men det har ju såklart att göra med hur ens spelstil är gissar jag.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Fungerar inte bra för Squad, det är som sista cirklarna från start fast med 60 pers, duo fungerar ganska bra.

Spelet flyter på bättre men alla buggar från spelet är väldigt tydliga, man kan ibland flanka någon och dumpa ett magasin i dem från 2 meters avstånd utan att göra skada.

Samtidigt visar net graphen 20ms och 0% packet loss, men man känner helt enkelt av att något är fel.

Önskar att de släppte PUBG och kommer med ett nytt från scratch med lite mer tanke på det tekniska.

Permalänk
Medlem

Gillar den, enda nackdelen är att de höjde looten så förbannat mycket, gillade när alla INTE hade 3-4x sikten och sr/dmr, i början var det en utmaning att hitta bra vapen, nu hittar man 3-4 sr/dmr i de minsta husgrupperna.

Gillade mycket när man fick köra winchester som sniper då det inte fanns annat.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@kelthar: du sätter väl huvudet på spiken. Mindre pubg och mer quake. Spelar man pubg för lite mer taktiska val blir karakin skittråkig, roligare att starta cs för instant action då.