App för olika användarkonton på Android

Permalänk

App för olika användarkonton på Android

Hej!

Jag tänkte höra om någon vet någon bra app där jag kan sätta upp olika användarkonton på min android (Galaxy S9). Jag tänkte precis som man kan göra i Windows, med tex. ett konto för "jobb", ett "privat" osv, med olika diverse appar/program därunder (varav vissa appar som sagt kan vara gemensamma).

Det vore grymt om jag då tex. hade möjlighet att sortera mina telefon-kontakter i olika konton då också? (Så när jag är inne i mitt "privat-konto" då dyker inte också mina "jobb-kontakter" upp när jag kollar i telefon-listan, samt SMS samt WhatsApp då även separeras.)

Någon som vet?

Tack på förhand!

Mvh,

Permalänk
Medlem

Vet inte om det fungerar på alla android eller om det är en oneplus grej men i inställningarna->system->multiple users så kan man ha olika användare på samma telefon, hur det fungerar i praktiken vet jag tyvärr inte

Permalänk

@hakke87: Den enda "närliggande" funktion jag kan hitta i min Samsung S9, är så kallad "hemlig mapp", och den löser i sig mitt problem (då jag utöver att klona appar även kan ha en separat telefon-kontakt lista). Problemet är att det inte verkar gå att skapa fler "hemliga mappar"?

Mitt mål är sedan att ta bort sök-funktionen och ikonerna för appar helt och hållet, och istället att jag har mappar inom respektive kategori som tex. "Privat", "Jobb" etc som ovan.

Någon som kan hjälpa mig vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christopherno1:

Hej!

Jag tänkte höra om någon vet någon bra app där jag kan sätta upp olika användarkonton på min android (Galaxy S9). Jag tänkte precis som man kan göra i Windows, med tex. ett konto för "jobb", ett "privat" osv, med olika diverse appar/program därunder (varav vissa appar som sagt kan vara gemensamma).

Det vore grymt om jag då tex. hade möjlighet att sortera mina telefon-kontakter i olika konton då också? (Så när jag är inne i mitt "privat-konto" då dyker inte också mina "jobb-kontakter" upp när jag kollar i telefon-listan, samt SMS samt WhatsApp då även separeras.)

Någon som vet?

Tack på förhand!

Mvh,

Om jag inte läst fel, så har Samsung tagit bort den funktionen på deras version av Android tyvärr

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig