Permalänk
Hedersmedlem

Nyheter i Marknad!

Hej!

Senaste tiden har vi på Team Teknik jobbat hårt bakom kulisserna med att ge SweClockers Marknad välförtjänt kärlek. Som ledstjärna i förändringsarbetet har vi använt feedback från er, främst genom den stora undersökningen som vi genomförde i våras men också annan feedback som vi har snappat upp i forumet.

Vi har bland annat uppdaterat annonsflödet med grafiska taggar för annonstyperna (säljes, köpes osv) för att göra det lättare att snabbt navigera bland annonserna. Även själva annonserna ser lite annorlunda ut - vi har visuellt strukturerat om information om annonsen och annonsören. Något som är helt nytt är att man numera kan välja fraktalternativ - kan du tänka dig att skicka din vara och/eller gäller avhämtning? Från och med idag är det numera obligatoriskt att skapa en kommentarstråd till varje annons. Vill passa på att berätta att det är en säkerhetsåtgärd, tanken är att man ska kunna besöka en annonsörs tidigare annonser för att checka läget och se till så att ett köp har gått bra till.

Arbetet är dock långt ifrån färdigt - vi har fler förändringar på gång som kommer dyka upp så småningom. Hoppas att ni uppskattar och förstår förändringarna! Vill också här öppna upp för feedback, berätta gärna hur det fungerar och vad ni tycker.

Trevlig helg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurt:

Hej!



Senaste tiden har vi på Team Teknik jobbat hårt bakom kulisserna med att ge SweClockers Marknad välförtjänt kärlek. Som ledstjärna i förändringsarbetet har vi använt feedback från er, främst genom den stora undersökningen som vi genomförde i våras men också annan feedback som vi har snappat upp i forumet. 



Vi har bland annat uppdaterat annonsflödet med grafiska taggar för annonstyperna (säljes, köpes osv) för att göra det lättare att snabbt navigera bland annonserna. Även själva annonserna ser lite annorlunda ut - vi har visuellt strukturerat om information om annonsen och annonsören. Något som är helt nytt är att man numera kan välja fraktalternativ - kan du tänka dig att skicka din vara och/eller gäller avhämtning? Från och med idag är det numera obligatoriskt att skapa en kommentarstråd till varje annons. Vill passa på att berätta att det är en säkerhetsåtgärd, tanken är att man ska kunna besöka en annonsörs tidigare annonser för att checka läget och se till så att ett köp har gått bra till.



Arbetet är dock långt ifrån färdigt - vi har fler förändringar på gång som kommer dyka upp så småningom. Hoppas att ni uppskattar och förstår förändringarna! Vill också här öppna upp för feedback, berätta gärna hur det fungerar och vad ni tycker.



Trevlig helg

Mycket trevligt med lite förnyelse i marknaden. Gillar att man nu enkelt ser hur länge säljaren varit medlem samt hur många inlägg han eller hon skrivit. Som sagt, ser bra ut och ser fram emot kommande säkerhetsimplantationer.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Sjusovarn

Jag hade gärna sett en border mellan bilden och "infotexten", såhär ungefär https://i.imgur.com/ljP0NQ3.png

Sedan hade det varit nice om "Medlem sedan:" var på samma rad, ser lite knas med en radbrytning, samt någon färg som får det att stå ut lite, något sånt här: https://i.imgur.com/8ND9Ncl.png

Permalänk
Medlem

Det uppskattas. Ser bra ut!
Bra jobbat

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Kommentarstråd till varje annons är så bra

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Generellt förbättringar, men säljes-bubblan ser lite tafflig ut och att säljarens namn tar så mycket plats känns feltänkt eftersom det generellt är en ganska oväsentlig detalj när man bara skummar genom listan över saker till salu.

Mitt förslag är att genom bakgrunden färgseparera Säljes från Köpes, Skänkes och Bytes. För säljarens tidigare annonser är det mer än tillräckligt med länken inne på själva annonsen.

En annan funktion som jag istället gärna skulle se skulle vara möjligheten att tagga produktgrupper för de som håller garderobsrensningar, säljer flera saker i samma annons etc.

Permalänk
Medlem

En sak jag stör mig på är att man inte längre ser vilken stad varan säljes i. Letat noga men tycks inte hitta det står bara län.

Sen kan man inte längre trycka på länet som man kunde förr för att gå direkt till säg Östergötland.

Småsaker kanske men inte något till det bättre kan jag tycka.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för feedback! Vi samlar ihop allt och går igenom till kommande releaser.

Berätta gärna om ni använder mobil eller desktop-version av SweC när ni ger förslag på förbättringar, det underlättar för oss

Permalänk
Medlem

Jag har en sak som är väldigt speciell.
Det händer inte alla, men det händer kanske en del som har varit medlemmar en längre tid.

Ponera att jag har 1st annons ute i marknaden.

Jag skriver ett inlägg i forumet, som mod inte gillar.

Samtidigt nedan.

Jag blir avstängd en vecka.

Jag har kommit överens med köparen under tiden...

Jag kan inte ens skicka Pm till köparen under min avstängning.
jag är helt låst.

Kan inte kontakta nån.

Ok, att bli avstängd.
Men att det skall drabba flera som hoppas på paket, gör mig ledsen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av skog1s:

Jag har en sak som är väldigt speciell.
Det händer inte alla, men det händer kanske en del som har varit medlemmar en längre tid.

Ponera att jag har 1st annons ute i marknaden.

Jag skriver ett inlägg i forumet, som mod inte gillar.

Samtidigt nedan.

Jag blir avstängd en vecka.

Jag har kommit överens med köparen under tiden...

Jag kan inte ens skicka Pm till köparen under min avstängning.
jag är helt låst.

Kan inte kontakta nån.

Ok, att bli avstängd.
Men att det skall drabba flera som hoppas på paket, gör mig ledsen.

Där finns redan en lösning implementerad, den heter ”bryt inte mot forumets regler”

Semi-skämt åsido, man kan ju alltid kontakta oss och be oss delge köparen en annan kontaktväg (e-post, mobil etc)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag har en sak som är väldigt speciell.
Det händer inte alla, men det händer kanske en del som har varit medlemmar en längre tid.

Ponera att jag har 1st annons ute i marknaden.

Jag skriver ett inlägg i forumet, som mod inte gillar.

Samtidigt nedan.

Jag blir avstängd en vecka.

Jag har kommit överens med köparen under tiden...

Jag kan inte ens skicka Pm till köparen under min avstängning.
jag är helt låst.

Kan inte kontakta nån.

Ok, att bli avstängd.
Men att det skall drabba flera som hoppas på paket, gör mig ledsen.

Eller så håller man sig till reglerna. Det är ju inte direkt några avancerade förhållningsregler SweC har satt.

Jag hade däremot gärna velat se en funktion där man via mobilt bankid verifierar sin identitet och kanske får en rad under avataren där det står "Verifierad användare" eller dylikt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Hej!



Senaste tiden har vi på Team Teknik jobbat hårt bakom kulisserna med att ge SweClockers Marknad välförtjänt kärlek. Som ledstjärna i förändringsarbetet har vi använt feedback från er, främst genom den stora undersökningen som vi genomförde i våras men också annan feedback som vi har snappat upp i forumet. 



Vi har bland annat uppdaterat annonsflödet med grafiska taggar för annonstyperna (säljes, köpes osv) för att göra det lättare att snabbt navigera bland annonserna. Även själva annonserna ser lite annorlunda ut - vi har visuellt strukturerat om information om annonsen och annonsören. Något som är helt nytt är att man numera kan välja fraktalternativ - kan du tänka dig att skicka din vara och/eller gäller avhämtning? Från och med idag är det numera obligatoriskt att skapa en kommentarstråd till varje annons. Vill passa på att berätta att det är en säkerhetsåtgärd, tanken är att man ska kunna besöka en annonsörs tidigare annonser för att checka läget och se till så att ett köp har gått bra till.



Arbetet är dock långt ifrån färdigt - vi har fler förändringar på gång som kommer dyka upp så småningom. Hoppas att ni uppskattar och förstår förändringarna! Vill också här öppna upp för feedback, berätta gärna hur det fungerar och vad ni tycker.



Trevlig helg

När man går in på marknadern och klickar på ett användarnamn under en annons så visas alla annonser som den personen lagt upp.

När man sedan klickar på användarnamnet igen så laddas den sidan om på nytt.
En förbättring vore att den länken tar en till användarens profil. (Kikar ofta in på profiler för att se om användaren varit aktiv senaste dagarna innan jag lägger bud, annars letar jag mig vidare till andra annonser)

Som det ser ut nu så måste man backa tillbaka, klicka på annonsen och sedan klicka på användarnamnet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@Gurt: Har en fråga om bump (lyft) funktionen. Är det en tidspärr på den eller kommer man bara kunna göra den en gång på sin annons? Kommer inte riktigt ihåg när jag testade att bumpa min annons men såg nu att knappen inte finns.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Gurt: Har en fråga om bump (lyft) funktionen. Är det en tidspärr på den eller kommer man bara kunna göra den en gång på sin annons? Kommer inte riktigt ihåg när jag testade att bumpa min annons men såg nu att knappen inte finns.

Just nu är gränsen en gång per annons, så om du redan har lyft din annons en gång så försvinner knappen. Det var ett test från vår sida och vi funderar på hur man skulle kunna skruva på gränsen

Permalänk
Medlem

@Gurt: Har ett förslag.

  • Annons skapas: Som vanligt och det kostar 15 kr

  • BUMP: 10-15 dagar går så Bumpar man annonsen (10 kr)

  • Förnya annons: 30 dagar går annonsen tas bort. Man förnyar annonsen för 15 kr och kan redigera igen.

  • BUMP: Eftersom att man köpte en till annons för 15 kr så får man bumpa igen för 10 kr.

Det jag lite är ute efter är att om man har saker som är lite svårsålda, så kan det vara irriterande och behöva göra en ny annons om och om igen. Hade ju varit trevligt att om man kunde återanvända sin gamla annons med bilder mm.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att priserna är lite lättare att hitta, kikade igenom så väl Marknads-sidan, som reglerna, som sidan för att skapa en annons, men hittar inte priset någonstans.
Visst att de kommer när man väl skrivit färdigt sin annons, lagt upp bilder o.s.v. - men hade gärna sett det redan innan.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Gurt: Har ett förslag.

  • Annons skapas: Som vanligt och det kostar 15 kr

  • BUMP: 10-15 dagar går så Bumpar man annonsen (10 kr)

  • Förnya annons: 30 dagar går annonsen tas bort. Man förnyar annonsen för 15 kr och kan redigera igen.

  • BUMP: Eftersom att man köpte en till annons för 15 kr så får man bumpa igen för 10 kr.

Det jag lite är ute efter är att om man har saker som är lite svårsålda, så kan det vara irriterande och behöva göra en ny annons om och om igen. Hade ju varit trevligt att om man kunde återanvända sin gamla annons med bilder mm.

Förnya annons har vi funderat på, ska kika på om det är något vi kan införa. Tack för förslaget!

Skrivet av Pettson88:

Hade gärna sett att priserna är lite lättare att hitta, kikade igenom så väl Marknads-sidan, som reglerna, som sidan för att skapa en annons, men hittar inte priset någonstans.
Visst att de kommer när man väl skrivit färdigt sin annons, lagt upp bilder o.s.v. - men hade gärna sett det redan innan.

Bra input, tack för att du hör av dig och berättar. Jag ska se om vi kan få in det. Tycker du att det är någon mer info som borde synas tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Bra input, tack för att du hör av dig och berättar. Jag ska se om vi kan få in det. Tycker du att det är någon mer info som borde synas tidigare?

Blir väl lätt att många inte tänker på det - misstänker att många är mer aktiva på marknaden än jag är. ^^
Men det känns som bra info att ha lättillgänglig. Inget annat jag tänkte på, i alla fall inte på rak arm.

Visa signatur