Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Permalänk
Medlem

Guld!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

[li]Oönskade ord bannas hårt, vilket innebär att populära custom-kartor dödats.

En stor andel av custom maps fungerar inte ens över huvud taget pga den kassa jobbet blizz har utfört portering. Även för ägarna av originalet pga Blizz har "uppgraderat" det också för att matcha med "remastered" versionen.

Vill man spela original WC3 så får man hitta skivan någonstans, installera och spela offline.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt problemet, de uppdaterade grafiken, precis som de sagt att de skulle.
Var det inte tal om att lägga till nya features först? men att fansen ville hålla det så vanilla som möjligt?
Vem bryr sig om en cutscene är annorlunda, du spelar inte en cutscene, vad som händer i cutscenen är fortfarande detsamma.
Ni som gnäller över att de äger all content som skapas, det var ju likadant i vanliga WC3? bara att man skrev ut det mer öppet denna gång, om ni tänker efter så använder ni blizzards (activisons för er som gnäller) assets, det är väll inget konstigt att det tillhör dem då? det blev ju trassel med gubbarna i dota, som fick nya namn.

Var det inte nyligen ett uppror där någon sa att gamers idag bara är vuxenbebisar, och detta är ju något åt det hållet...

det har ju funnits tonvis med folk som släppt content på reforged senaste veckorna på youtube, man har liksom kunnat se spelet ganska länge, så jag hänger inte med vad problemet är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Vill man spela original WC3 så får man hitta skivan någonstans, installera och spela offline.

Kan man inte ladda ner det från battle.net? Det gick tidigare i alla fall. Säkert fler än jag som slängt originalskivorna.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

En annan anledning att många reviewbombar det är för Blizzard inte har gått ut med något för möte kritiken. De är typ knäpptysta fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Kan man inte ladda ner det från battle.net? Det gick tidigare i alla fall. Säkert fler än jag som slängt originalskivorna.

Jag misstänker att poängen med den idén är att undvika senaste patchen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Kanske dags att sälja originalskivorna med frozen throne

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

En annan anledning att många reviewbombar det är för Blizzard inte har gått ut med något för möte kritiken. De är typ knäpptysta fortfarande.

det är bara för dom inte jobbar helg antagligen :), men håller med... lite feedback hade uppskattats efter en game release.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av L'ombra:

Fast det är ju exakt det recensionsbombning inte är. Representativt. Inte av produktens kvalitet. Vilket torde vara vad ett spelbetyg representerar.

Att folk är missnöjda är uppenbart och förståeligt, och om något så skulle man kunna hävda att detta är representativt av hur missnöjda folk är, bara man inte förväxlar det med den faktiska kvaliteten på produkten.

Recensions "bombningen" i detta fall är ju spelarnas reaktion på spelet. Jag kan inte se något fel här.

Problemet med recensionsbombning är ju när ett spel/film får dåligt betyg pga något annat som inte har med spelet i sig att göra.

Själv tycker jag det är ganska fult att ljuga om vad man får.

Permalänk
Testpilot

Tror jag är en utav de få som är nöjd verkar det som?

Spelet flyter på så gott som nytt (inga fps-drops, stutters eller tekniska problem förutom dom första timmarna på launch som var lite tråkigt med servrar som inte orkade med).
Haft hur kul som helst med att spela Hero Line Wars, Castle Siege och diverse annat - Upphottade modeller och diverse annat ser fantastiskt ut!

Det enda jag har att klaga på är avsaknad av ranked games, sedan är det självfallet tråkigt för folk som äger den gamla versionen och inte önskade uppgraderingen till nya launchern o.s.v.
Men vad gäller cutscenes trodde jag Blizzard valde att tillämpa dom gamla då det var vad folk ville ha, d.v.s. folk reagerade dåligt på dom nya cutscensen?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Recensions "bombningen" i detta fall är ju spelarnas reaktion på spelet. Jag kan inte se något fel här.

Om man kollar igenom "recensionerna" är det massor av folk som ger betyg utan att ens ha provat spelet. Det är fel att recensera något man inte ens spelat. Dessutom tvivlar jag på att spelet är ett 0.5 av 10 spel. Tror nog spelet är ungefär lika bra som det gamla.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

det är bara för dom inte jobbar helg antagligen :), men håller med... lite feedback hade uppskattats efter en game release.

Finns gott om folk på Blizzard som jobbar helg.
Ex följer Blizzard WOW mythic racet live och justerar encounters live under helgen.

Tror mer att de inte vet vad de ska säga ännu, vågar nog inte gå ut hastigt efter allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Ni som gnäller över att de äger all content som skapas, det var ju likadant i vanliga WC3? bara att man skrev ut det mer öppet denna gång, om ni tänker efter så använder ni blizzards (activisons för er som gnäller) assets, det är väll inget konstigt att det tillhör dem då? det blev ju trassel med gubbarna i dota, som fick nya namn.

Nej, det är inte i närheten av likadant. Det är skillnad på att få använda assets med specifikt ändamål (custom WC3 maps) och begära ägandeskap på allt som publiceras på en platform. I det gamla blev det problem om man tog orginal IP/assets och försökte dra ut det, någonting jag personligen helt förstår. I det nya så lämnar du över ägandeskapet för saker du har skapat själv. Så om du har gjort en berättelse om "Snubben" som en WC3 map så kan Blizzard anklaga dig för copyright intrång om du skulle publicera en bok om "Snubben", trots att berättelsen om "Snubben" är helt ditt egna verk.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns gott om folk på Blizzard som jobbar helg.
Ex följer Blizzard WOW mythic racet live och justerar encounters live under helgen.

Tror mer att de inte vet vad de ska säga ännu, vågar nog inte gå ut hastigt efter allt detta.

Bara för att "folk på Blizzard" jobbar helg betyder det inte att hen som kollar på live stream har förtroendet att göra en officiell statement åt företaget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Förstår inte riktigt problemet, de uppdaterade grafiken, precis som de sagt att de skulle.
Var det inte tal om att lägga till nya features först? men att fansen ville hålla det så vanilla som möjligt?
Vem bryr sig om en cutscene är annorlunda, du spelar inte en cutscene, vad som händer i cutscenen är fortfarande detsamma.
Ni som gnäller över att de äger all content som skapas, det var ju likadant i vanliga WC3? bara att man skrev ut det mer öppet denna gång, om ni tänker efter så använder ni blizzards (activisons för er som gnäller) assets, det är väll inget konstigt att det tillhör dem då? det blev ju trassel med gubbarna i dota, som fick nya namn.

Var det inte nyligen ett uppror där någon sa att gamers idag bara är vuxenbebisar, och detta är ju något åt det hållet...

det har ju funnits tonvis med folk som släppt content på reforged senaste veckorna på youtube, man har liksom kunnat se spelet ganska länge, så jag hänger inte med vad problemet är?

Nog för att dom visade en cutscene, men det var väl snarare så att man trodde alla cutscenes skulle göras om. De skulle ju uppdatera UI:t med vilket hade varit behövligt.

Grafikuppdateringen var ju i sig också verkligen bare minimum, visst dom ser fina ut när dom bara står, men så fort dom börjar röra på sig ser det förjävligt ut. Ser inte äns ut som de har uppdaterat FPS:en på animationerna..

Som någon annan förklarade så är att äga någons ide inte samma sak som att äga de tillgångar som en person använder för att förverkliga sin ide.

Sen så handlar det mycket om principen, vilket jag själv kan sympatisera med.

Permalänk
Medlem

Dom visade uppdaterade cutscenes, sen när det väl släpps är det inga uppdaterade cutscenes. Och visst modellerna ser bra ut, men dom glömde uppdatera animationerna vilket gör att det ser ut som skit. Falsk marknadsföring så det bara smäller om det och jag får ingen refund eftersom jag testade det för länge, tänkte ge det en chans men det vart inge bättre.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror jag är en utav de få som är nöjd verkar det som?

Spelet flyter på så gott som nytt (inga fps-drops, stutters eller tekniska problem förutom dom första timmarna på launch som var lite tråkigt med servrar som inte orkade med).
Haft hur kul som helst med att spela Hero Line Wars, Castle Siege och diverse annat - Upphottade modeller och diverse annat ser fantastiskt ut!

Det enda jag har att klaga på är avsaknad av ranked games, sedan är det självfallet tråkigt för folk som äger den gamla versionen och inte önskade uppgraderingen till nya launchern o.s.v.
Men vad gäller cutscenes trodde jag Blizzard valde att tillämpa dom gamla då det var vad folk ville ha, d.v.s. folk reagerade dåligt på dom nya cutscensen?

låter lovande, kanske borde testa ändå. om alla dessa gamla custom maps fortfarande fungerar och flyter på bra med bättre grafik så får man väl ändå det viktigaste kan jag tycka, även om det är synd att dom svikit på flera andra punkter.

edit:

Skrivet av mrwu:

En stor andel av custom maps fungerar inte ens över huvud taget pga den kassa jobbet blizz har utfört portering. Även för ägarna av originalet pga Blizz har "uppgraderat" det också för att matcha med "remastered" versionen.

Vill man spela original WC3 så får man hitta skivan någonstans, installera och spela offline.

okej kanske inte så lovande då. personligen skulle jag säga att fungerande custom maps ligger högt på prio och om de inte fungerar så tappar man en stor del av spelet, men kanske bara är jag som kör så mycket customs och lite campaign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Det går helt enkelt inte att lita på spelbolagen och förboka spel...

Det finns väl å andra sidan noll anledning att göra det nuförtiden? Du får det digitalt samma dag det släpps även om du inte förbokar/förköper.

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte hör till tråden men Blizzard som sig och Activision, ändå sedan CoD flyttades till Battle.net så har jag tappat PC suget utav CoD. Och höra detta om Warcraft så bildas det en uppfattning över Blizzard Activision eller hur dom är en samme eller två skilda utgivare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av S0Me0n3:

Det är mitt intryck också. Jag har inte följt med på hypen eller tidigare trailers av reforged utan jag köpte det när de släpptes och har haft super kul med både campaign och custom TD maps. Blev väldigt förvånad över all negativitet som skrivits online och känner att jag inte alls kan relatera till det.

Kul för dig men den absoluta majoriteten håller inte med dig. Jag ber dig snälla läsa på lite i tråden om varför folk är missnöjda.

Skrivet av Nivity:

En annan anledning att många reviewbombar det är för Blizzard inte har gått ut med något för möte kritiken. De är typ knäpptysta fortfarande.

De vet inte vad de ska göra och kör just nu intern damage control. Förmodligen händer ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kul för dig men den absoluta majoriteten håller inte med dig. Jag ber dig snälla läsa på lite.

Läsa på? Det är väl inget fel på att spela spelet och sedan ge sitt omdöme efter den upplevelsen?

Ser massa kommentarer om att "vissa kan inte starta" men inte en enda som verkar ha problemet själv.

Jag köpte spelet i fredags, har inte läst något om det förrän idag, bara spelat single player och har haft jätteskoj. Känner inte att jag vill ge betyget 0,5 nu bara för att jag läst på om att andra är missnöjda över oklara saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av chiz:

Läsa på? Det är väl inget fel på att spela spelet och sedan ge sitt omdöme efter den upplevelsen?

Ser massa kommentarer om att "vissa kan inte starta" men inte en enda som verkar ha problemet själv.

Jag köpte spelet i fredags, har inte läst något om det förrän idag, bara spelat single player och har haft jätteskoj. Känner inte att jag vill ge betyget 0,5 nu bara för att jag läst på om att andra är missnöjda över oklara saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs mitt tidigare inlägg i tråden tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag är personligen inte missnöjd med spelet då jag haft skitkul under helgen med att spela Stronghold, Green TD och Line Tower Wars

Men är det någon skillnad mot för att spela Green TD på vanilla WC3?

Visa signatur

Intel i7 9700K 5.0 GHz, Corsair Hydro H115i Pro || Corsair Vengence 3000MHz 16GB || MSI Gaming M5 Z370 || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming 12GB || Samsung EVO 970, 2x EVO 860 || Fractal Design Define R6 TG Blackout

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiz:

Läsa på? Det är väl inget fel på att spela spelet och sedan ge sitt omdöme efter den upplevelsen?

Ser massa kommentarer om att "vissa kan inte starta" men inte en enda som verkar ha problemet själv.

Jag köpte spelet i fredags, har inte läst något om det förrän idag, bara spelat single player och har haft jätteskoj. Känner inte att jag vill ge betyget 0,5 nu bara för att jag läst på om att andra är missnöjda över oklara saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med, finns ingen anledning att gå in och "läsa på" om varför man ska ogilla ett spel man redan gillar.
att hata på spelföretag har blivit väldigt populärt och det finns youtube kanaler som spammar ut mängder av videor och tjänar stora pengar på att skapa en slags "hype" över att hata spelföretagen. så det låga betyget beror mer på detta "social media fenomen" där folk hoppar på hattåget mot blizzard och även andra företag för att det är "coolt" eller för att dom vill känna sig delaktig i någon slags proteströrelse.

Men med det sagt förtjänar blizzard en hel del kritik även om Metacritic betyget knappast är korrekt för spelet. blizzard är verkligen inte vad de tidigare varit och det är förståeligt att folk blir besvikna.

Permalänk
Medlem

DOWNGRADES & LIES: The Blizzard We Loved Is Dying | Warcraft 3 Reforged Is An Unmitigated Disaster https://www.youtube.com/watch?v=IHo_D8LYhq8

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmad:

Bara för att "folk på Blizzard" jobbar helg betyder det inte att hen som kollar på live stream har förtroendet att göra en officiell statement åt företaget...

Som sagt, anledningen att de inte sagt något är knappast för deras "pr" avdelning inte jobbar på en helg, utan för de håller på med damage control och VAD de ska göra eller inte göra.

Sen kollar de inte på "live stream" om du nu tror det, de övervakar progression i spelet direkt.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Läs mitt tidigare inlägg i tråden tack!

Jag förstår inte riktigt vad problemet är, han gillar spelet och måste ändra sig?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det här är så jävla grisigt så det är inte sant, och inte ett ljud än från Blizzard.
Inte ens "Ett uttalande kommer inom kort". Bara dead silence...
Själen hos Blizzard har verkligen dött.

Själen försvann när de gick ihop med Activision.
Activision är ett sånt där företag som skulle ta betalt för luft om de kunde.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Tror inte det är så dåligt som 0,5 av 10, men valde att rösta med plånboken ist. Hoppas de kan fixa till det.

Permalänk
Skrivet av Elektroman:

Kan man inte ladda ner det från battle.net? Det gick tidigare i alla fall. Säkert fler än jag som slängt originalskivorna.

Det ända du får där ifrån är en installer att installera spelet i battlenet launchern nu.
innan fick man en offlineinstaller har jag för mig men inte så längre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows